ח"כ נחום לנגנטל החל את יומו האחרון כחבר כנסת מוצהר, באופן החביב עליו. בשעה 9 בבוקר התייצב באולם הישיבות לישיבת וועדת החקירה הפרלמנטרית לנושא תאונות הדרכים.
ועדת החקירה התכנסה לדון בנושאי תשתית, כבישים והשפעתם על הבטיחות, ואירחה מומחי תחבורה רבים ומכובדים בתחומם.
הדיון היה סוער ומאלף, כרגיל.
כרגיל, רק חבר כנסת בודד הטריח עצמו לישיבה, וכרגיל היה זה ח"כ משעלי מגשר, יוזם הוועדה.
בחיוך אמר ח"כ משעלי כי אינו יודע אם הוא עצמו יבחר לכנסת הבאה, ולכן הביע תקווה כי ח"כ לנגנטל, "ימשיך את מלאכת הקודש". ח"כ משעלי הפליג בשבחיו של לנגנטל אשר הניע את גלגלי הועדה, ובכל הזדמנות הביע את מחוייבותו לנושא הבטיחות בכבישים.
אלא שלנגנטל לא היה במקום לשמוע את השבחים שנאמרו שלא בפניו. עת פתח את מושב הוועדה בבוקר, אמנם עשה זאת - שלא כמנהגו - בחולצה ענובה, אך דבר לא הסגיר תכניות לזנוח את המומחים שכינס, באמצע הדרך. לנגנטל מקפיד תמיד על לבוש צנוע, הפעם הכין עצמו למיפגש מפתיע עם מצלמות הטלויזיה.
לשולחן נשיאות ועדת החקירה הסבו בן-ציון סלמן, מנכ"ל משרד התחבורה, יצחק אשל, מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מנכ"ל מע"צ עמי לקס, ונציגי חוצה ישראל, נתיבי איילון, המשטרה, רכבת ישראל ומי לא.
כמחצית השעה לאחר פתיחת הישיבה, ענה לפתע לנגנטל לשיחת טלפון סלולרי. השיחה התארכה, ולנגנטל שלא כמנהגו נעים ההליכות, לא סגר את המכשיר. הוא התפתל בכסאו - מנסה להסתיר את המכשיר, ולבסוף קם ממקומו וצעד החוצה כשהוא ממשיך ללחוש אל תוך האפרכסת.
דיוני ועדת החקירה נמשכו עוד כשעה. במהלכה הועלתה הציפייה כי בכנסת ה-16 ימשיך לנגנטל את הדרך בה החל, בסיועם של מומחי התחבורה אותם גייס. על שולחנו לא הותיר דבר. עם תום הדיון הרשמי באולם הישיבות (הפעם, של סיעת ש"ס), המשיכו המוזמנים לשוחח בינהם עוד שעה ארוכה.
ח"כ לנגנטל לא חזר למקומו.
ברדיו, במכוניתם, בדרך חזרה למשרדים שברחבי הארץ, שמעו מוזמניו של ח"כ לנגנטל כי הוא החליט על התפטרותו עוד לפני זמן רב.