|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

העונה החמה

הלחץ האמריקני בשנים האחרונות על גורמי הטרור דחף אותם למגננה למשך זמן מסוים. עתה, מתרבים הסימנים כי קואליציית הטרור נערכת לקראת התקפה קשה כלל עולמית. בסיומה, תגיע המלחמה בטרור לשלב הקריטי שלה ולמלחמה זו תתגייס סוף כל סוף, כך מקווים האמריקנים, אירופה כולה.

13/08/2006  |     |   מאמרים   |   תגובות
   רשימות קודמות
  בדרכי אביו?
  שובו של הימין הקיצוני באירופה
  האתגר האוסטרלי

הלחץ האמריקני בשנים האחרונות על גורמי הטרור דחף אותם למגננה למשך זמן מסוים. עתה, מתרבים הסימנים כי קואליציית הטרור נערכת לקראת התקפה קשה כלל עולמית. בסיומה, תגיע המלחמה בטרור לשלב הקריטי שלה ולמלחמה זו תתגייס סוף כל סוף, כך מקווים האמריקנים, אירופה כולה.

בימים האחרונים העולם המערבי כמרקחה - כמות ההתרעות מפני אירועי טרור גדלה בקצב מבהיל, ומדי יום נחשף טפח נוסף באשר להיקף ולתיאום של גורמי הטרור השונים בעולם. הגל הנוכחי, עליו נכתב בהקשרים שונים בסיקור ממוקד, נובע מכך שאנחנו נמצאים כעת בשלב חדש בתוך המלחמה הקרה השנייה, המלחמה בין גוש המדינות הדמוקרטי ובין הגוש הריכוזי אליו משתייכת גם קואליציית הטרור, המורכבת מהמשטרים המוסלמיים תומכי הטרור ומארגוני הטרור הגדולים.

אור ליום חמישי, ה-10 באוגוסט, הודיעו רשויות המלחמה בטרור הבריטיות כי 21 אזרחים בריטיים, כולם ממוצא פקיסטני, נעצרו בחשד לביצוע מתקפת טרור רחבה במטוסים הטסים בין האי הבריטי לארה"ב. ברשותם של המחבלים, נמצאו חומרי נפץ נוזליים, המאפשרים להעלותם למטוס בתוך שפופרות תמימות למראה של תכשירים כגון משחות שיניים, קוסמטיקה וכדומה, במה שמהווה עליית מדרגה באמצעים לפגע העומדים לרשות גורמי הטרור.

התכנון של החשודים, כך על פי הפרסום, היה להפיל בו זמנית תשעה או עשרה מטוסים אזרחיים בדרכם לארה"ב, ובכך לגרום למותם של אלפים. פעולה יעילה של גורמי המודיעין והאכיפה השונים של ממשלת בריטניה שהסתייעו גם באמריקנים, הביאה לתפיסת החבורה, ימים ספורים לפני שהצליחו לבצע את מזימתם. על פי תדרוכים שונים שנעשו מאז לתקשורת הבריטית והאמריקנית, הובן כי הרשויות הצליחו לשים את ידן רק על חלק מהחשודים וחלקם עדיין חופשיים.

ארה"ב ומספר מדינות במערב אירופה העלו את כוננות הטרור לרמה הגבוהה ביותר. מארה"ב נמסר כי מספר סטודנטים ממוצא מצרי שנרשמו לאחת האוניברסיטות בחוף המזרחי נעלמו - דפוס פעולה בו נקטו מחבלים גם בעבר. התראות לפיגועים כנגד מטרות מערביות, יהודיות וישראליות זורמות למשרדיהם של סוכנויות המודיעין בקצב שיא והכוננות בשגרירויות השונות לא יכולה להיות גבוהה יותר.

בתוך כך, התראה על פיגוע אפשרי נמסרה גם להודו.

פסטיבל גאנש

בסוף החודש ייערך בהודו, שעדיין מלקקת את פצעיה מסדרת הפיגועים במערכת הרכבות של בומביי ב-11 ביולי, פסטיבל גאנש לכבוד אחד האלילים החשובים בדת ההינדית. המדובר בפסטיבל שנערך במשך 10 ימים ומבקרים בו עשרות מיליוני בני אדם - קרקע אידיאלית לביצוע פיגועים המוניים מבחינת ארגוני הטרור.

הודו כבר הודיעה בעבר כי היא מצאה מספר רב של עדויות המצביעות על מעורבות פקיסטנית בפיגועים בבומביי וזיהוי מוצאם של חברי החוליה שנתפסה בבריטניה כפקיסטני, הביאה את גורמי המודיעין למסקנה כי גם הודו נמצאת על הכוונת.

איראן

ב-22 באוגוסט אמורה איראן להשיב לאמריקנים ולאירופים על הצעת הפשרה בנושא העשרת האורניום שלה. עניין הסמליות של היום הזה פורסמה באתר זה תחת הכותרת "ליילת אל מעראג" וקיבלה חיזוק נוסף מפרופסור ברנארד לואיס כמה שבועות אחר כך. ביום זה יצוין החג הנושא שם זה, בו על פי אמונת המוסלמים עלה מוחמד השמיימה מירושלים, או ליתר דיוק – ממסגד אל אקצה ויש המאמינים כי זהו גם התאריך שבו סלאח א-דין כבש את ירושלים.

מאחר ונשיא איראן אחמדינג'אד מייחס חשיבות גבוהה לסמליות, ניתן להבין כי ייתכן ותשובתו תהיה אלימה או לפחות מאיימת - אם בליבוי הטרור ואם בהכרזה על פריצת דרך מדעית-גרעינית.

עיראק ואפגניסטן

בעיראק מתפתחת מלחמת האזרחים בקצב מהיר ואלפי גופות נערמות שם מדי חודש. הפצצת מסגדים, כולל החשובים והמרכזיים ביותר, דוגמת מסגד עלי בנג'ף לפני כמה ימים, הפכה לעניין שבשגרה למדינה המדממת. הממשלה העיראקית נשלטת על ידי השיעים, בשותפות עם המיעוט הכורדי. בשל כך, הפעילות כנגד הטרור הסוני במדינה - אנשי אל קעידה וכן גם ארגונים עיראקיים שונים - מבוצעת על ידי בעלות הברית והממשלה העיראקית, בעוד צבא המהדי של מוקטדעה סאדר מתערב לעיתים נדירות.

אולם לצד חלומו של סאדר לכונן מדינת הלכה שיעית בסגנון מדינת האייתוללות השוכנת מזרחית לעיראק, הוא מעוניין לקצר את שהותם של האמריקנים והבריטים במדינה. לפקודתו רבבות חיילים נאמנים - חלק לא מבוטל מהם עברו אימוני גרילה וקומנדו כמו החיזבאללה - וארגונו נחשב היום לגדול וחזק מהחיזבאללה באופן משמעותי. מאמר שפורסם באתר זה בשם "שעת הכושר" מציג את רמת המוכנות של הארגון לשלח מתקפת טרור מתוזמרת היטב, במימדים העשויים לדחוק את האמריקנים אל מחוץ לעיראק.

באפגניסטן נמשכת מלחמת ההתשה - כוחות הברית הנמצאים באפגניסטן הורגים עשרות לוחמי טאליבאן וחברים בארגונים אחרים, אך אלו מצליחים לגבות מחיר דמים גם מצבאות המערב.

במצב העניינים הנוכחי, התפרצות חזקה יותר של הטרור והגרילה במדינה זו יקשו על כוחות הקואליציה להתמודד, מאחר והם זקוקים לסדר כוחות גדול יותר.

לבנון ויש"ע

המלחמה בלבנון, ככל הנראה, הייתה אמורה להיות הקדמה לגל הטרור הצפוי - איראן והחיזבאללה, בידיעת הסורים, קיוו להסיט את תשומת הלב העולמית ממשבר הגרעין האיראני ומהלחץ האמריקני-צרפתי על סוריה בכדי להרוויח זמן. הם לא ציפו, כך נדמה, כי העניינים יתגלגלו בצורה כזו.

לזכותם עומדת העובדה כי זה כלל אינו משנה כעת, מאחר והמלחמה בלבנון יצרה תסיסה ברחבי העולם המוסלמי, אשר יכולה בקלות להיות מנותבת לשרת את מטרותיהם של אחמדינג'אד, אסד ונסראללה.

ישראל כרגע מתמודדת עם שתי חזיתות - בלבנון ובעזה, אך לאט לאט מתפתחת לה גם חזית שלישית ביהודה ושומרון בדמות זרם הולך וגובר של ניסיונות, כושלים בינתיים, להוציא פיגועי התאבדות. מטבע הדברים, ולאור המוטיבציה האדירה לבצע פיגועים, נראה כי הפיצוץ הבא הוא רק שאלה של זמן. הוצאת פיגועים מהגדה, אם וכאשר, תתבצע לא רק כסולידריות במאבק החיזבאללה, אלא, ואולי אף בעיקר – על מנת להחזיר לכותרות את הנושא הפלשתיני, שנדחק כבר אל עמודי הכלכלה.

גם במקומות אחרים קיימות התראות חזקות- בצרפת העלו את רמת הכוננות לשיא, בקנדה נחשפות כמעט מדי יום מזימות טרוריסטיות ובאמריקה הלטינית נמצאות חוליות טרור המחכות לפקודה.

העונה החמה

קואליציית הטרור העולמית, והמדובר בעיקר בטרור האסלאמי, מוכנה לצאת לקרב כנגד ארה"ב ובנות בריתה – שטף ההתראות, הפיגועים המצליחים לצאת אל הפועל והסיכולים הבולטים, מצביעים על כך כי ישנה יד מכוונת מאחורי רוב (אם לא כל) האירועים. התכנון, כך נראה, הוא לפתוח כמה שיותר חזיתות כנגד המערב ובכולן להפעיל את כל הכוח ובצורה מתוזמרת. החודשים הקרובים אם כן, יתקיימו בצילן של תוכניות אלו ונראה כי גורמי המודיעין יצליחו למנוע רק חלק מהפיגועים.

חשוב להבין יחד עם זאת, כי גל הטרור הצפוי לא מתואם לחלוטין- הפעילות האיראנית בעיראק, בלבנון ובאיום על מטרות יהודיות ברחבי העולם נעשית בנפרד לפעילות של אל קעידה ושאר הקבוצות הסוניות. העניין הוא שהגורמים השונים קוראים את המפה וחשים בלחץ המערבי על המדינות תומכות הטרור, שהתגבר בשנה האחרונה.

בעודם עם הגב אל הקיר, הבינו גורמי הטרור השונים כי עליהם לרכז מאמץ ולהילחם במערב בכל הכוח. אלה מבין גורמי הטרור שעוד לא התגייסו לצורך הוצאת פיגועים בחודשים הקרובים, יקבלו זריקת עידוד ברגע שהפיגועים ייצאו לפועל.

המלחמות שיפרצו או "יעלו מדרגה" ברחבי העולם יציגו את האיום באופן ברור יותר מבעבר וכאן ההכרעה תהיה תלויה בשאלה חשובה ביותר- האם תתגייס כל אירופה לצורך המלחמה העולמית בטרור. ספק רב האם ארה"ב, בריטניה וישראל, עם סיוע מסוים מצד מספר מדינות נוספות, תוכלנה להתמודד לאורך זמן מבחינה פוליטית, כלכלית ואף צבאית עם היקף גדול של טרור.

בפני הנשיא האמריקני בוש ממתינה מערכת של בחירות אמצע בנובמבר, שעל פי סקרי דעת הקהל היום, הולכת להיות בעייתית בשבילו ובה צפויים הרפובליקנים להיחלש בקונגרס ואף להפסיד את ההגמוניה בשני הבתים. כמובן שהאירועים הצפויים עשויים לטרוף את כל הקלפים ואף לחזק את בוש, אך במידה ולא - יתקשה רעיון המלחמה בטרור העולמי לשרוד.

הסבירות הגבוהה היא שמנהיגי מדינות אירופה יגיעו להכרה כי חובה להתגייס טוטאלית למיגור הטרור ולהכריעו. במצב כזה, יידע העולם תקופה לא קלה מבחינה ביטחונית אך בסיומה תוסר סכנת הטרור מבחינה אסטרטגית ותגיע לממדים מינימאליים ונסבלים.

השלב הזה הוא הכרחי, ככל הנראה, בתהליך התבססות הגושים השונים, והוא מזכיר מלחמה עולמית אחרת, שהובילה לתחילתה של המלחמה הקרה הראשונה…


העונה החמה
אלון לוין הוא עורך המאמרים בסיקור ממוקד
תאריך:  13/08/2006   |   עודכן:  13/08/2006
אלון לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ב"בוקר שאחרי" תקום ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את מהלכי המלחמה, ואולי גם שאלות אחרות, כמו האם ניתן היה למנוע את התחמשות החיזבאללה בשש השנים האחרונות באמצעים מדיניים או צבאיים. השבועות האחרונים, שבהם נחשף חלק גדול כל כך של המדינה לטילי החיזבאללה, שבהם שותקה הכלכלה בשליש מן המדינה, נפסקה התיירות, ונחשפה המשמעות הביטחונית של הפערים הגדולים בין עשירים ועניים, ובין יהודים וערבים, שבהם גוייסו רבבות אנשי מילואים, ומחיר הדמים הצבאי והאזרחי היה כבד כל כך - תובעים ועדת חקירה, והיא תקום.
13/08/2006  |  יוסי ביילין  |   מאמרים
פעם היה לי עסק עם חייב [בעליה של חברה רשומה, שהוצא נגדה פסק דין כספי]. אותו חייב - הפרוטה לא היתה חסרה בכיסו, אך לא היתה לו שום מודעות לשלם את חובו.
13/08/2006  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
'נבחרת החלומות' המקורית נחשפה לעולם בשנת 1992 באולימפיאדת ברצלונה. לאחר מספר כישלונות צורמים באולימפיאדות ואליפויות עולם, לשם שלחה ארה"ב נבחרות המורכבות משחקני קולג' חסרי-ניסיון, החליטו באומה החזקה בעולם ללכת על הזהב בכל מחיר ועל הדרך גם להראות לעולם כדורסל אמיתי מהו. לשם כך, נרתמו למשימה שחקני אן.בי.איי זניחים ושוליים כגון מייקל ג'ורדן, מג'יק ג'ונסון, לארי בירד, צ'ארלס בארקלי, קארל מאלון ועוד. אלה אכן לימדו את העולם שיעור בכדורסל, ולקחו את הזהב בקלות תוך כדי תצוגות נפלאות, שהיוו למעשה את האטרקציה האמיתית של המשחקים האולימפיים באותה שנה.
13/08/2006  |  אלעד זאבי  |   מאמרים
לפני 10 חודשים התווסף לי סטטוס חדש - יתומה. אבא שלי, נסים פרחי, מת ולא הבנתי מה זה אומר. בהתחלה לא סיפרתי שאבא מת - זה לא היה נכון. מה פתאום, אמרתי, אבא לא מת. אבא חי.
13/08/2006  |  איריס פרחי  |   מאמרים
בשעות הקרובות או בימים הספורים הקרובים תתקבל טיוטת ההצעה על הפסקת אש במועצת הביטחון, ויתכן מאוד שמאמר זה יתפרסם ויראה אור לאחר קבלת ההחלטה.
13/08/2006  |  גרשון אקשטיין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
חיים רמון
חיים רמון  |  
כל עוד אנשים כמו יעלון, משת"פים נאמנים מיל' של נתניהו, הם מראשי מבקריו, כאשר ברור שהשנאה האישית שלהם לנתניהו היא המוטיב המרכזי ביסוד ביקורתם, נתניהו יכול לישון בשקט
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il