|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

חובבי האיסלאמיזציה

במחוזות רבים, כולל במחוזותינו, ההבנה וההזדהות עם האיסלאם הקיצוני כבר מזמן עברו את שלב ה"סימפטיה". היום, רבים באקדמיה ובעיתונות, ובהם "הוגי דעות" ישראלים, עברו משלב ההזדהות עם ארגוני האיסלאם הקיצוניים לשלב הערצת הכוח, והם תורמים את קולם להסכמה - אם לא לדרישה - שישראל תשלם על ה"עוולות" של העולם החופשי נגד מדינות האיסלאם. פעם העריצו חוגים אלה את נאצר ואת סטלין. היום הם מעריצים את בן-לאדן ואת נסראללה
10/09/2006  |     |   מאמרים   |   פרשת בשארה   |   תגובות

לפני שבועות אחדים שלחה אלי אקדמאית בעלת שם עולמי מאמר העוסק במלחמת לבנון השנייה, במזרחיים, בציונות ובאיסלמיזציה. קראתי ושפשפתי עיניים. אני עובר על הרבה טקסטים עוינים, של אנשי אקדמיה, בעיקר, המוצאים להם אכסניה בעיתונים מכובדים בעולם, כמו גם באתרי אינטרנט קיקיוניים ובאתרים אנטישמיים תוססים. התרגלתי לאנטישמיות סמויה וגלויה, המחופשת לאנטי-ישראליות או לאנטי-ציונות.

המאמר נפתח בהשתלשלות האירועים שלהלן: החמאס ניצח בבחירות, היועץ המשפטי לממשלה הורה להכשיר הליך חוקי למעצר ראשי החמאס, צה"ל פצח בחיסולים, צה"ל חטף אנשי חמאס, בתגובה חטף החמאס חייל, צה"ל הגיב, החיזבאללה חטף חיילים. אף מילה על הקסאמים. אף מילה על הנסיגה הישראלית מעזה ומדרום-לבנון. ובכלל, הכל מנוהל בחסותם של זקני ציון האשכנזים, כדי להמשיך בדיכוי המזרחיים והפלשתינים.

גם תיאור זה אינו חידוש גדול, וכרגיל במאמרים מעין אלה, חלק מהטענות מבוסס על גרעין עובדתי. הרי הציונות אינה רק תנועת שחרור, אלא גם תנועה שעשתה עוולות לפלשתינים וליהודים. השיטה היא, כרגיל, להוציא דברים מפרופורציה, לבלבל בין העובדות, לבודד אירועים. זו השיטה נגד יהודים אז ועכשיו, וזו השיטה מול הציונות ומול ישראל. אבל הפעם שפשפתי עיניים לא בגלל ה"פריש-מיש" של העובדות, ולא בגלל הטענות המגוחכות. גם השייח' ראיד סלאח עושה את זה לא רע.

המאמר עבר לשלב מתקדם יותר. נקדים ונאמר שיש קואליציה מוזרה ובלתי הגיונית לכאורה, בין אימאמים (לא כולם) לאינטלקטואלים (בוודאי לא כולם). הראשונים מנהלים את פרויקט האיסלאמיזציה של העולם, ומפיצים את בשורת האיסלאם הרדיקלי. האחרונים שייכים לקבוצת "ספקי ההסברים וההצדקות". אלא שגם אצלם יש שלבים. שהרי "להבין", כמו שאמרה פעם מדאם דה-סטאל, "זה לא בהכרח לקבל".

אבל לפני שנמשיך לתורת השלבים, כדאי לשים לב מה נכתב באותו מאמר על התנועות האיסלאמיסטיות: "התנועות האיסלאמיסטיות נבנו על החזרת המוסר והמידות הטובות לההוויה האזרחית. "הכוח הקהילתי של ש"ס ושל התנועות האיסלאמיסטיות הוכיח עצמו, בין השאר, בעיצוב מחדש של המשפחה, מתוך התפישה, שהפטריארכיה הדתית המזרחית היא משחררת. בו זמנית, השכילו התנועות האיסלאמיסטיות, כמו זו של מצרים או בשטחים, לשלב נשים בתפקידים מגוונים בכל ארגוניהם, למעט בלחימה."

נניח לגיבוב ההבלים הזה, שהופך את הרדיקליזם האיסלאמי לסניף של התנועה הפמיניסטית. מה שמרתק יותר במאמר התמוה הזה, הוא הכיוון: הערצה לאיסלאם הרדיקלי כתנועה עממית, שורשית ומשחררת, כביכול, שבמעט דמיון אפשר לראות בה תנועה פמיניסטית. נשות אפגניסטן, מעבדת ניסוי ידועה של האיסלאם הרדיקלי, לא ממש שמעו על בשורת השחרור. הן שמעו רק על השוט וידעו רק דיכוי. אבל לבעלי הפנטזיות בתוכנו - רצוי אינטלקטואלים - זה לא ממש משנה. הם בונים לעצמם לא רק קהילות מדומיינות, אלא גם מציאות מדומיינת.

אני חוסך מהקוראים את ההפניה למאמר, משום שאין צורך ביחסי ציבור להבלים. בכל מקרה, אין מדובר בתופעה בודדת. המאמר הזה הוא חלק מנטייה הרבה יותר רחבה, עם שורשים היסטוריים. מה לפרופסורית נחשבת ובעלת שם, ולתיאור כל כך תמוה של האיסלאם הרדיקלי? אפשר לפתור את הקושי באמירתו של ג'ורג' אורוול, שיש רעיונות כל כך מטופשים, שרק אינטלקטואלים יכולים להאמין בהם.

נכון, אבל מדובר פה במשהו נוסף. מדובר בהערצת הכוח. אינטלקטואלים שונים ומשונים מוצאים עצמם רוקדים בחגיגה הזאת. הם העריצו את סטלין, את נאצר, את סדאם חוסיין, ועכשיו הם מעריצים את נסראללה. לעיתים, הערצתם היא סמויה. לעיתים מדובר רק ב"שיתוף פעולה טקטי", בעל תסמינים מוכרים של פייסנות. ומדובר באותם חותמי עצומות, החל מהקולנוענים הישראלים, ששלחו לעמיתיהם הערבים, שהתכנסו בפריז, פמפלט מרהיב של חנפנות והערכה לפועלם האמיץ (ומהו פועלם האמיץ של אותם במאים? סרטי תעמולה המצדיקים את השמדת ישראל באמצעות מתאבדים), המשך בשורה של אינטלקטואלים בעולם, דוגמת נועם חומסקי, ז'וזה סאראמאגו והרולד פינטר, וכלה ב"סופרים צעירים" אצלנו, דוגמת ניר ברעם ושמעון אדף, תינוקות שנשבו, החוזרים על אותן סיסמאות שחוקות. ההמשך ידוע וצפוי. במקום גינוי הסכנה האיסלאמית לשלום העולם, מגנים את מי שניצב בחזית הסכנה, את ה"קוץ" המרגיז את הענק האיסלאמי המתעורר.

אפשר להבחין בשלושה שלבים בפעולתה של קואליציית המצדיקים והמעריצים. השלב הבסיסי הוא הניסיון להבין, שבמקרים רבים הוא אפילו ראוי. זהו ניסיון להבין את הזעם הרדיקלי כלפי העולם החופשי, להבין מדוע הם שונאים אותנו. הניסיון להבין אינו חטא, והוא אפילו שלב רצוי. השלב הבא הוא מציאת האשמים. כאן כבר מדובר בהכרעה ערכית ופוליטית. למעשה, לא מדובר ב"האשמה עצמית", אלא בהאשמת הציונות וארה"ב.

בתורה האירנית מדובר ב"שטן הגדול", ארה"ב, וב"שטן הקטן", ישראל. לאידיאולוגיה האירנית יש ביטוי באינספור פרסומים, חלקם הגדול "אקדמיים". פרופסור ג'ואל ביינין, שימים ספורים לאחר פיגועי התופת בארה"ב מיהר לפרסם מאמר "הסבר" לפעולת המתאבדים, הוא רק דוגמה. האשמה היא, כמובן, במדיניות שלנו, מסביר ביינין לקהל האמריקני, וכלל לא חשוב לו, שאין קשר בין תירוציו לבין מה שכותבים האיסלאמיסטים עצמם, בדבר רצונם לכבוש ולהכחיד את העולם החופשי כולו. ביינין ולהקותיו - ובפקולטות מסויימות במערב הם הרוב - מסרבים לאפשר לעובדות לבלבל אותם. עיניים להם ולא ישמעו. אוזניים להם ולא יראו. הציונות אשמה, הגלובליזציה, האמריקניזציה, ושאף אחד לא יטריד אותם בעובדות. למה אין דמוקרטיה בעולם המוסלמי? כיוון שהעוול הציוני הוא כה נורא, שלערבים אין פנאי לעסוק בהבלי הדמוקרטיה.

ואינטלקטואלים רבים מאמצים גישה זו. העובדה שישראל לא גרמה לערבים אפילו אחוז אחד מהעוול שהם גרמו לעצמם, אינה רלוונטית בעיניהם. מה איכפת להם שלא ישראל היתה אשמה במלחמת אירן-עירק ובמלחמת תימן עם מצרים ובמלחמת האזרחים באלג'יריה ובדיכוי הכורדים בסוריה. מה זה עניינם שישראל אינה אשמה בטבח בדארפור או בהשלטת השריעה בסעודיה או באפגניסטן.

אינטלקטואלים רבים יספרו לך, שכל צרות העולם הערבי נובעות מ"הפרויקט הציוני", והם יאמרו זאת ברצינות תהומית. המסקנה היא גישה פייסנית כלפי הרדיקליות האיסלאמית: בואו נקריב את המעוז הראשון, את ישראל, הם גורסים, ואז יניח לנו הענק האמריקני הזועם. כן, בואו נקריב את ישראל, אם כל חטאת.

נדוש לומר שבסרט הזה כבר היינו. נדוש, אבל נכון. ונדוש לומר שההיסטוריה עלולה לחזור על עצמה. נדוש אבל מדוייק.

השלב השלישי והסופי הוא שלב ההזדהות המוחלטת עם הרוע המוחלט. הנציג הבולט של השלב הזה הוא חבר הפרלמנט הבריטי, ג'ורג' גאלאווי. גם נועם חומסקי עלה לרגל אל חסן נסראללה לפני העימות הנוכחי, והודיע ברבים שהוא תומך בזכות החיזבאללה להחזיק נשק, משום שהחיזבאללה מתעב את ארה"ב ואת ישראל. אליבא דחומסקי, זו הצדקה להכשרת החיזבאללה (חומסקי זכה למטר צוננים בעיתונות הלבנונית על אווילותו, אבל מה לו ביקורת. הוא בשלו). ולמרות זאת, אפילו חומסקי לא מגיע לדרגתו של גאלאווי, המעריץ את סדאם חוסיין, את המתאבדים הפלשתינים, את המתאבדים בעירק (שהורגים כמעט רק עירקים), ושהפך מעריץ מושבע של נסראללה.

הנה כי כן, מדובר בשלושה שלבים. הראשון הוא הניסיון להבין את הקיצונים הרצחניים. השלב השני הוא האשמה עצמית ופייסנות, המתאפיין בגינוי הקורבן ובדרישה שיפייס את התוקף, כלומר ייכנע לו ויחסל את עצמו. יש מאפיינים דומים לשוללי זכותם של היהודים לחיות - אדולף היטלר והנאצים - ולשוללי זכות היהודים להגדרה עצמית, דוגמת בן-לאדן, אחמדינג'אד ונסראללה. ורוב החותמים על העצומות, בשבועות האחרונים, שייכים לקואליציה הידועה של שוללי זכות ההגדרה העצמית ליהודים, המוכרים והמאוחדים בהתנגדותם למדינה יהודית ודמוקרטית.

ואז מגיע שלב ההזדהות, שלב ההערצה לכוח. כאן הופך העיוורון מאופנה אקדמית מטופשת למחלה ממארת. זה השלב שבו מתחילים להביט בחיוב על האיסלאמיזציה עצמה, ה"משחררת", "משלבת נשים", "מחזירה את המוסר ואת המידות הטובות להוויה האזרחית". בשבוע שבו נרצחו חמישה מורים מוסלמים לעיני תלמידיהם, בעיר איקסנדריה שבעירק, בידי מוסלמים אחרים, הצהיר ג'ורג' גאלאווי באוזני קהל מאזינים מריע, ש"המתנגדים" הם לוחמי חירות, שמעשיהם "מאירים באור כוכבים את העולם". נאום הבלהות הזה נישא בלונדון. הקהל - מוסלמים וסתם אוהדים - הריע בהתלהבות.

העיתונאית מלאני פיליפס כתבה את הספר "לונדוניסטאן", על הטמטום המערבי, שמאפשר את האיסלאמיזציה. גאלאווי, מקביליו ומעריציו מספקים את ההוכחה לצדקתה. פעם כתבתי שאין תופעה דומה לח"כ עזמי בשארה בעולם המערבי, כלומר לחבר פרלמנט שתומך בגלוי במי שמבקשים לחסל את מדינתו. טעיתי. בשארה אינו בודד. הוא בסירה אחת עם גלאווי. ושניהם ישתמשו תמיד בביטוי "מתנגדים", כשהם מתארים טרוריסטים-רוצחים.

הם טובים בכיבוס מלים, וגם אצלנו לא חסרים דוגמתם. האיסלאמיזציה כבר אינה תהליך שיש להבינו או לפייסו, אלא תופעה שיש להצדיק ולהעריץ אותה. גופים משפיעים מאוד בתקשורת ובאקדמיה המערבית מצויים בשלבים שונים של פייסנות והבנה. "ה"אינידפנדנט" וה"גרדיאן" משופעים בכותבים, שיודעים מי אשם בכל צרות העולם, ואיזו מדינה רצוי להקריב כדי לשכך את הזעם האיסלאמי.

קיומם של הגופים הללו מעיד על העולם החופשי, ובוודאי שאין כאן המלצה לביטול חופש הביטוי והחופש האקדמי. אבל יש כאן המלצה למבט מפוכח על הסכנה. אם לגורמים הפייסניים מותר לטעון, או רק לרמוז, שצריך לחסל את הפרויקט הציוני, אזי מותר לנו לומר, שהגורמים הללו, ובוודאי אלה שעברו לשלב המתקדם של הזדהות והערצת הכוח, הם וירוסים בכשל החיסוני של המערב.

ובעוד הדברים הללו נכתבים, בבריטניה מתחיל סבב נוסף בוויכוח הישן מדוע צעירים בריטיים מוסלמים מהמעמד הבינוני הופכים לרוצחים-מתאבדים, ומדוע התכוונו לרצוח אלפי בריטים חפים מפשע. המבינים-פייסנים-מצדיקים ישיבו מייד ויאמרו, שהכל בגלל "התקפותיה של ישראל בלבנון". העובדה שתכנון הפעולות בבריטניה והמעקב אחרי העצורים נמשך חודשים, לא משפיעה על מחנה זה, שהרי העובדות לא יבלבלו אותם.

אבל מי חכם ויידע. אולי דווקא מוסלמים מתונים, שמאסו ברעלת ההונאה העצמית, והמבינים שהסכנה לעולם הערבי ולאיסלאם טמונה בקואליציה שבין בן-לאדן לגאלאווי, הם שיביאו את בשורת ההתפכחות והשינוי, כי ככל שעובר הזמן מתברר, שהווירוסים הללו פגעו - אולי אנושות - ביכולת השיקום וההתפכחות של העולם החופשי. אולי דווקא אותם מוסלמים מתונים, שאחד המרכזים שלהם מצוי באותה לונדון, שעלולה להפוך ל"לונדוניסטאן", הם שיצילו את העולם החופשי. אבל המוסלמים הללו, שאולי יחזירו את הכבוד המוסלמי האבוד לימיו הטובים, שווים מאמר נפרד.

אופקים חדשים
אופקים חדשים בהוצאת קרן ברל כצנלסון ובעריכת נתן רענן
בן דרור ימיני הוא עיתונאי ופובליציסט, עורך מדור "דעות" במעריב.
תאריך:  10/09/2006   |   עודכן:  10/09/2006
בן-דרור ימיני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חובבי האיסלאמיזציה
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסי סגול
10/09/06 14:14
 
פנחס
10/09/06 17:46
2
duducohn
10/09/06 14:27
3
רון הכחול
10/09/06 16:12
4
פנחס
10/09/06 18:26
5
DND
10/09/06 19:40
 
יוספה
10/09/06 23:24
 
DND
11/09/06 17:42
6
a.k
10/09/06 21:19
7
בועז מושקוביץ
10/09/06 22:39
 
לא חייב להסכים איתך
11/09/06 01:22
8
בועז מושקוביץ
10/09/06 23:11
9
נחום שחף
10/09/06 23:41
10
אבזם
11/09/06 00:56
פורום: פרשת בשארה כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתברר כי קווים מקבילים עשויים להיפגש. הרב עובדיה יוסף קרא לנשים להעדיף רופאות על פני רופאים, ולהסתייע בשרות הרופאים "רק במקום שאין בו רופאה, ובלית ברירה, כשסובלים מכאבים שאין להתגבר עליהם".
10/09/2006  |  אסתר הרצוג  |   מאמרים
עסקינן בערר שהגישו שכנים על החלטת הוועדה המקומית לתו"ב ירושלים לאשר שימוש חורג בשתי דירות מגורים סמוכות, לשתי מרפאות שיניים, למשך 10 שנים.
10/09/2006  |  שירי מור-בלכר  |   מאמרים
הרפואה הסינית רואה בבעיית העצירות סיבה מאוד מהותית להתהוותן של מחלות ובעיות רבות, בכל גיל. מערכת העיכול עשירה מאוד בחיידקים ופטריות אשר תפקידם הוא לסייע בעבודת העיכול. הרמה הקבועה של חיידקי המעיים מאוד חשובה וכאשר חלה הפרה ברמה זו, כמו לאחר טיפול אנטיביוטי או אחרי שלשולים מכל סיבה שהיא, נגרם סבל לפעולת המעיים.
10/09/2006  |  פרופ' משה שטרנפלד  |   מאמרים
"המסע הציבורי" לכינון ועדת חקירה ממלכתית נכנס להילוך גבוה, אולם גם אלו הסבורים שחייבת לקום ועדת חקירה ממלכתית לא הסכימו, עדיין, על כתב המינוי שלה. האם הוא יכלול לדוגמא את השאלה מדוע נסוגונו מלבנון ומי האחראי להפקרת אזור הגבול? האם תדון הוועדה מדוע לא הוכרזה מלחמה כבר עם חטיפת החיילים בהר דוב? האם יש לחקור את התקשורת? את חברי הממשלות הקודמות?
10/09/2006  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
מקובלת הדעה, שסקר הוא "צילום" של מצב רוח זמני. ומה אם אותו "צילום" חוזר על עצמו, לא חשוב מתי עורכים את הסקר? במקרה כזה, המילה "זמני" נשמטת. בכל סקרי האמינות - לאורך תקופה - הפוליטיקאים בישראל תופסים את המקום האחרון. אני מדגיש: המקום האחרון!! זה מסוכן לדמוקרטיה. יש כאן קריצה, למי שיש לו בראש רעיונות על צורת משטר אחר.
10/09/2006  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il