|   15:07:40
  אלכס לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

דברים בשם אומרם

לקט דברים שנאמרו על-ידי אנשי ביטחון והורים שכולים לאחר מלחמת לבנון השנייה
21/09/2006  |   אלכס לוין   |   מאמרים   |   כשלי המלחמה בצפון   |   תגובות

בתקופה האחרונה אני קורא ושומע דברים שונים שנאמרים וכולם מזעזעים עד מאוד. ברצוני ללקט דברים בשם אלו שאמרו אותם, רק בכדי להעביר את התחושה הקשה שבה אנו נמצאים.

נתחיל בדבריו של אב שקול המספיד את בנו. אביו של אור שחר, שנהרג במלחמה בלבנון יום לפני יום הולדתו ה- 21, ספד בתאריך 7.9.06 לבנו ביום ה- 30 למותו. בכאב רב הוא אמר: ”אני לא זוכר, כהורים של אוריק, שאישרנו למישהו לשלוח אותו למות במלחמת-ברירה רשלנית ומטופשת“.

... “אני לא יודע איך הייתי מרגיש לו אוריק היה נופל במלחמת אין-ברירה, אבל פה לא היתה מלחמת אין-ברירה, התחושה שלנו היא שהוא נפל לחינם, במלחמה מיותרת“... ”בטלוויזיה מופיעים אנשים ’חשובים‘ ואומרים שהמלחמה ’פרצה‘. כמו כוח טבע - איש לא ’הפריץ‘ אותה, איש לא קבע אם איך ובשל מה היא תתנהל, ואיש לא קבע לכמה זמן ואיזה תוצאות היא אמורה להביא. היא פשוט ’פרצה‘. ועכשיו לך תאשים מישהו במשהו ש‘פורץ‘.

”וכעת, לאחר שגמרה המלחמה ל‘פרוץ‘, מסבירים לנו מנהיגינו את יתרונותיה ואת חסרונותיה. בקיצור, עושים את כל מה שהיו צריכים לעשות לפני ששלחו את אוריק שלנו ואת חבריו - למות."

”ואני לא זוכר, כהורים של אוריק, שאישרנו למישהו לשלוח אותו למות במלחמת-ברירה רשלנית, מטופשת, בהרפתקה שלא הוכנה כהלכה ושהישגיה נצברים בדיעבד. ואני עוד פחות מבין, מי העניק לראש הממשלה את הזכות שלא לבוא ולספר להורים שכולים על מה ולמה נפל בנם“.

האבא שחר פונה לראשי השלטון ושואל: ”האם לא ייתכן שיקום מנהיג בארץ הזאת ויגיד ’טעיתי‘. כן, כמו נסאראללה. שיגיד ’טעיתי. הערכתי לא נכון. סיפקו לי נתונים שלא בדקתי עד הסוף. מיניתי אנשים לא ראויים. טעיתי."

”מה צריכים לחשוב הורים שכולים הרואים היום את המלאי האין-סופי של האינפורמציה הזורמת מאמצעי התקשורת השונים, המתארת את המלחמה כטיפשית ומיותרת, ואת המנהיגות כמבולבלת, חסרת ניסיון ותבונה? האם ברורה תחושת ההחמצה הנוראה, הקורעת? האם ברורה לכם הרגשת האשם האיומה שלנו כהורים על שלא השכלנו לשמור כראוי על מתנת החיים החד-פעמיים שהענקנו לילד המתוק שלנו מפני ידיה של רשות שלומיאלית יהירה ואטומה? הלב מתפוצץ!“

”על מה אבדו חייו?“, זועק האבא את זעקתו אך את מי הוא מעניין.את אולמרט? את פרץ או את חלוץ? לאלוהים הפתרונים.

אנחנו מגש הכסף

מאת נדב, ספטמבר 4, 2006, הכותב הוא רס“ל (מיל.), מאנשי מאבק המילואימניקים.

"לנו, אנשי המילואים, יש מטרה אחת: החזרת האמון במערכת הדמוקרטית. בזמן המלחמה בלבנון, כשעדויות על התנהלות צה“ל והאדישות שהפגינה הממשלה ביחסה לתושבי הצפון הלכו הצטברו, שמעתי סביבי מרמור וזעם. הרחוב המה. כל אדם שפגשתי ברחוב אמר: ”למה מכניסים טנקים, האם לא ידעו שיש להם טילים?“ ”למה שלחו לשם כוח קטן כל כך?“ ”למה כוחות נכנסים לבתים אחרי שחיילים רבים כבר נפגעו מטילי חיזבאללה?“ ”איפה המדינה? למה גאידמק צריך להקים מאהל בשביל פליטי הצפון?“ ”למה לא מכריזים על מצב חירום?“

ועכשיו, דממה דקה. 24 ימים בלבד חלפו מאז הוכרזה הפסקת האש. ב-48 השעות שלפני כן נהרגו לשווא 33 חיילי צה“ל, מיטב בנינו וחברינו, ואתם - חברי, משפחתי, מכרי - כולכם חזרתם לחייכם, כולכם משוועים לשגרה.

מאת: ברוך עיטם, מאנשי מאבק המילואימניקים / מיוחד ל“הארץ“ / מתאריך 4.9.06.

אומרים עלינו שאנחנו ”כתומים“, שאנחנו ”כחולים“. אומרים שאנחנו ”פזיזים“, ”עורפי ראשים“. אדם אחד אפילו קרא לי ”פחדן“ ושאל ”איפה היית כששמדחת יוסוף הופקר?“ כולם צודקים. אנחנו גם ”כתומים“, גם ”כחולים“, גם ”פזיזים“, גם ”עורפי ראשים“, והאמת גם ”פחדנים“ ששתקו כשמדחת יוסוף הופקר. אנחנו הציבור הישראלי.

דברים שאמר האב ישראל קלאוזנר על בנו אוהד לוחם גולני, שנהרג בבינת-ג'בייל

"חיילים נהרגו לשווא. רצו להראות שעושים משהו נגד חיזבאללה אבל הפקירו חיילים. הבן שלי הופקר. כך לא עושים מלחמה". "אנחנו לא רוצים לחכות 4 שנים עד מסקנות ועדה. שלא יבזבזו את זמננו, על הממשלה לקום ולהתפטר. היה פה כישלון, הממשלה נכשלה בכל התנהלותה, בכל השתלשלות העניינים - מהרגע שהחליטו ללכת על המלחמה וגם ההחלטה על הפסקת האש בתנאים האלה. היה פה זיג-זג מתמשך והשאלה המרכזית שאני שואל היא מה היתה מטרת המלחמה? אני סמג"ד במילואים. השתתפתי במלחמת ששת הימים, במלחמת יום כיפור ובמלחמת לבנון הראשונה. עד היום אני עושה מילואים, כך שאני קצת מבין איך עובד צבא. ואני יכול לומר שהצבא לא היה מוכן למלחמה.

החברים של בני לא היו מאומנים. דיברתי עם בני לפני שנכנס ללבנון. אני זוכר ששאלתי אם הוא יודע איך הולכים לפעול שם, שאלתי אם הם עברו אימוני לוחמה בשטח בנוי לפי מודל לבנון, והוא אמר שהיה אמור להיות אימון ברמת הגולן שנדחה. ככה הם נכנסו. כל תפישת האימונים הייתה בנויה ליהודה שומרון ועזה, לא ללבנון... מאז שבני נהרג אני שואל את חבריו מה עשיתם? מה היתה המטרה? ואחד החברים אמר שהם באמת לא ידעו לאיזה לחימה הם נכנסים, הם לא היו מוכנים. החיילים נלחמו בחירוף נפש, אבל רוב הקרב היה חילוץ הפצועים. מה באו לעשות בבינת-ג'בייל, לכבוש? אמרו לי שלא, אז שאלתי בשביל מה ישבתם בבתים האלה? לא ענו לי..."

בתאריך 15.9.06 בפגישה שהתקיימה עם חלוץ והאלופים במילואים, האלוף יאנוש בן גל אומר לדן חלוץ, מפורשות התפטר מתפקידך. הוא טען כלפיו, כי "חטא בחטא היוהרה" והוסיף כי לדעתו, "מפקד שהגיע מחיל האוויר אינו יכול לעמוד בראש צה"ל". חלק מהאלופים ציינו באותה פגישה עם דן חלוץ את הפקודות הבלתי ברורות שהיו בחלק מן המשימות, את שינוי המשימות כל הזמן וכן את העובדה שהיו כמה מפקדים שהעדיפו לשבת ולצפות בכוחות דרך מסכי הטלוויזיה, ולא לשהות עם הלוחמים בשטח.

קיבוץ כפר גלעדי הסמוך, אשר לטענת רבים מהנוכחים לא אפשר לחיילים להיכנס ולשהות בשטחו מחשש להרס הדשאים וציוד הקיבוץ. בני בן דוד, אביו של דניאל בן דוד שנהרג באירוע, אמר: "דמם של בנינו זועק מהאדמה כלפי הקיבוץ. זה הצטייר כאילו הם הוזמנו להיכנס אולם העדיפו להישאר בחוץ ולעשות פיקניק ולא כך הוא. לפני שחוקרים את מהלכי המלחמה ושר הביטחון, צריך לחקור את מה שקרה כאן על האדמה הזו. אנחנו נמצאים מאחורי פסלו של האריה השואג, אני קורא לו לפנות לקיבוץ ולשאוג עד שאוזנם תחרש, עד שיקומו ויתנצלו".

בתאריך 7.9.06 נפגש אהוד אולמרט עם משפחות החיילים החטופים לאחר שהבין שההתחמקויות שלו מזיקות לו ולתדמיתו. להלן מקצת מדברי ההורים.

להלן דבריו של שלמה גולדווסר, אביו של אהוד: "אנחנו רוצים תשובות. רוצים להבין מה קורה כאן. ראש הממשלה אמר לפני כמה שבועות שהוא מתייחס לפרשת החטיפה, כאילו מדובר היה בבניו, נכון לעכשיו אנחנו לא כל-כך בטוחים שכך הוא מתנהג או מרגיש. כמו כן, מוסיף האב ואומר "שרת החוץ ציפי לבני אמרה בשבוע שעבר שהסגר לא יוסר אם לא יתקבל סימן חיים מהבנים, אז מה קרה? לנו לא ידוע שהתקבל סימן חיים. לממשלה, ככל שידוע לנו, אין סימן חיים כזה. ונציג המדינה במשא-ומתן מתחמק מאיתנו".

ח"כ אריה אלדד אומר כי "אדם (האלוף אדם מפקד פיקוד צפון בזמן המלחמה ללא שם) לימד הבוקר את מדינת ישראל איך נוהג קצין עם יושרה, כבוד עצמי ויכולת לקבל אחריות. לו היו פרץ, אולמרט וחלוץ, בעלי עמוד שדרה מוסרי וציבורי - הם היו הולכים בעקבותיו".

ח"כ עמי איילון, אומר "אלוף פיקוד הצפון, אודי אדם, מוביל מהלך של נטילת אחריות. הוא לא יכול להיות יחיד. באשר לדרג המדיני, אני סבור ששר הביטחון צריך להתחלף בתפקידו".

לסיום לקט זה ברצוני לסיים עם דבריו של רב אלוף במילואים בוגי עיילון הרמטכ"ל שחלוץ החליפו, "ההחלטה לצאת למהלך הקרקעי שסיים את המלחמה, ובו נהרגו 33 חיילים היה מהלך ספיני. לא היתה לו מטרה ביטחונית-מדינית מהותית אלא מטרה ספינו לוגית, המהלך נועד להשיג את תמונת הניצחון החסרה. לא עושים דבר כזה. לא שולחים חיילים למבצע סרק אחרי שהתוצאות המדיניות כבר נקבעו. בעיני זה מושחת ואנשים צריכים להתפטר".

מי אני שאוסיף לדבריו של רב אלוף במילואים בוגי עיילון.אך אין סיום יותר כואב מאשר דברי הספד של אב על קבר בנו שנפל במלחמה ללא שם. מלחמה ללא מטרה ותכנון. קרב אחרון לכיבוש הליטני שכל כולו נועד למען מצגת יותר טובה של אלו אשר שלחו למותם. מות שווא של 33 מטובי חיילנו ועוד עשרות פצועים שישאו את פצעיהם עד יומם האחרון. להלן חלק מדברי ההספד של הסופר דוד גרוסמן על בנו אודי גרוסמן ז"ל :

"היית לי בן וגם חבר. וככה היית גם לאמא. נפשנו קשורה בנפשך. היית אדם שלם עם עצמו, אדם שטוב להיות איתו. אני אפילו לא מסוגל לומר בקול עד כמה היית לי מישהו לרוץ איתו. בכל חופשה שלך היית אומר: 'אבא, בוא נדבר' והיינו הולכים ביחד, בדרך כלל למסעדה, ויושבים ומדברים. סיפרת לי כל כך הרבה, אורי, והרגשתי גאווה על זה שזכיתי להיות איש סודך. על זה שאיש כמוך בחר בי. הארת את חיינו אורי. אמא ואני גידלנו אותך באהבה. היה פשוט כל כך לאהוב אותך מכל הלב, ואני יודע שהיה לך טוב. שחייך הקצרים היו טובים. אני מקווה שהייתי אבא ראוי לילד כמוך. אבל אני יודע שלהיות ילד של מיכל פירושו לגדול בתוך נדיבות וחסד ואהבה אין סופיים, ואתה קיבלת את כל אלה בשפע רב, וידעת להעריך וידעת להודות ושום דבר שקיבלת לא היה לך מובן מאליו...

... בלילה שבין שבת לראשון, בעשרים לשלוש בלילה, צלצלו בדלת שלנו. באינטרקום אמרו שזה מקצין העיר, ואני הלכתי לפתוח, וחשבתי לעצמי - זהו, החיים נגמרו. אבל כעבור חמש שעות, כשמיכל ואני נכנסנו לחדר של רותי והערנו אותה כדי לומר לה את הבשורה הקשה, רותי, אחרי הבכי הראשון, אמרה: "אבל אנחנו נחיה, נכון? אנחנו נחיה ונטייל כמו קודם ואני רוצה להמשיך לשיר במקהלה ושנמשיך לצחוק כמו תמיד ואני רוצה ללמוד לנגן בגיטרה". וחיבקנו אותה ואמרנו שנחיה. את הכוח שלנו ניקח מאורי, היו בו עוצמות שיספיקו לנו להרבה שנים. היתה בו קרינה כה עזה של חיים, של חיוניות ושל חום ואהבה, והאור שלה ימשיך ויזרח עלינו, גם אם הכוכב שהפיק אותה כבה. אהוב שלנו, היתה לנו זכות גדולה לחיות איתך. תודה על כל רגע שהיית שלנו."

אני, אלכס, קורא דברים אלו ובוכה. והדמעות לא מפסיקות. לא עוזר לי כלום אפילו הסחת המחשבות לא עוזרת. הדמעות זולגות מעצמן.

תאריך:  21/09/2006   |   עודכן:  21/09/2006
אלכס לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דברים בשם אומרם
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אילנה חן
21/09/06 15:16
2
יהושוע דניאלי
21/09/06 23:36
 
חד קרן
22/09/06 00:14
 
שחורי
23/09/06 00:59
 
רודף צדק
24/09/06 10:29
 
חד קרן
24/09/06 11:18
 
יונה צחורה
25/09/06 21:37
פורום: כשלי המלחמה בצפון כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשלהי שנת 1920, לאחר סילוקו של פייסל לבית האשם מדמשק, ביקשה קבוצת מנהיגים נוצרים בלבנון לשכנע את הצרפתים ששלטו אז במדינה, ליצור את מדינת "לבנון הגדולה" במקום את "לבנון הקטנה", שהצרפתים רצו להקים באזור הר הלבנון. במדינה הקטנה שביקשו הצרפתים להקים היה לנוצרים רוב ניכר של תשעים אחוזים כמעט. העסקנים הנוצרים בקשו מהצרפתים לספח למדינה עוד כמה איזורים: את העיר ביירות, את אזור טריפולי בצפון, את בקעת הלבנון ואת הדרום השיעי.
21/09/2006  |  יהודה ליטני  |   מאמרים
מדינת ישראל משחיתה הררי ממון על טיפול בחולים סופניים ועל תרופות יקרות ומיוחדות. אילו הופנה שבריר מהסכומים המבוזבזים האלה על טיפול מונע, הבריאות של כולנו היתה נשכרת, ובהוצאה פחותה בהרבה.
21/09/2006  |  גדעון עשת  |   מאמרים
מפקד או מנהל - מי מנצח? מפקד או מנהל - פתאום יש על מה להתווכח. האם מסך הפלזמה או הצעקות "אחרי" - מי יביא לנו את הניצחון, את הבסת היריב, את ההילה והגבורה? פתאום זה מה שחשוב: האם המפקד הוא מנהל או המנהל הוא מפקד, או שהמנהל לא מבין כלום בפיקוד או להיפך?
21/09/2006  |  גיא רפאלי  |   מאמרים
שלא בטובתו של ח"כ רמון הפך כתב האישום שהוגש נגדו לתביעת מבחן. יש מקום לחשש שעובדה זו, כשלעצמה, עלולה לחרוץ את גורלו של רמון לשבט. שופטיו עלולים להיות מושפעים מההשלכות החיצוניות העלולות לנבוע מתוצאות המשפט. נדמה לי שכבר עברנו את עידן התמימות וזנחנו את האשליה לפיה שופטים מקצועיים פועלים אך רק על בסיס חומר הראיות והדין ואינם מושפעים מגורמים חיצוניים. הדיון בהשלכות הכלליות של המשפט אינו רק מותר, אלא, מתחייב בנסיבות המיוחדות של פרשה זו.
21/09/2006  |  עו"ד משה גולדבלט   |   מאמרים
כספיח לחקירת ועדת זיילר בעניין המשטרה ומשפחת פריניאן, צצה ומתלהמת לה בימים האחרונים פרשת קציני המשטרה הבכירים - ניצב (בדימוס) יעקב בורובסקי (כיום ראש המחלקה למאבק בשחיתות במשרד מבקר המדינה) ונצ"מ (בדימוס) מאיר גלבוע. מי שלא בקיא בעניינים ובדמויות המשחקות בפרשה, יכול להתרשם שנחשפה איזושהי פרשה חמורה ונפתחה תיבת פנדורה חדשה הקשורה למשטרה - ולא היא!
21/09/2006  |  ראובן שפירא  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il