|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

בחזרה לקונספט

גדעון עמיחי מפרגן למיתוג ערוצי הטלוויזיה ולמהפכת האריזה השיווקית של התוכן בישראל, אבל מדגיש שהשנה, מאחורי כל פרומושן מוצלח מוכרח לעמוד קונספט מבריק. כשכולם כבר ממותגים ומעוצבים, רעיון טוב שווה את משקלו ברייטינג. שנת התסריט
10/12/2002  |     |   מאמרים   |   תגובות

בשנתיים האחרונות ידעה תעשית הפרומושן בישראל עדנה רבה. עשרות רבות של ערוצים קמו ועימם מחלקות מיתוג ועיצוב. התחרות הקשה גבתה מחיר יקר, אך מנגד הובילה את מהפכת המיתוג והאריזה של ערוצי הטלוויזיה בישראל. רוב הערוצים ממותגים בכשרון רב ומעוצבים עד מאוד. ניתן לומר בפרגון רב שבעידן החדש שבוא אנו נמצאים, רוב הערוצים ובוודאי זכייני ערוץ 2, מעמידים מידי שבוע מסך מעוצב מאוד, עם מעברונים ממותגים ומושקעים שבניהם שפע של פרומואים מוכווני מיתוג, מטרה יום ושעה.

אז זהו, כאן בדיוק מתחילה הבעיה ובעצם ההזדמנות הגדולה. תעשית הפרומושן בישראל נכנסת בימים אלו לתקופה החשובה ביותר בחייה. ראשית, התחרות עומדת לעלות בשנה הקרובה לשיאים חדשים. הן בשוק הפרסום (המתחרים: ערוץ 2 על שלושת זכייניו, ערוץ 10, הערוצים הייעודים ועוד) הן בשוק התשתית (שלב נוסף וקשה בתחרות בין חברת הכבלים הממוזגות לבין YES) וכמובן בתחרות הברורה של כל הערוצים על זמנו של הצופה.

שנית, כולם ממותגים. לפני כשנתיים מיתוג היתה מילה גסה ונרדפת לבזבזנות. היום דומה שאין גוף טלוויזיוני שלא עבר את המהפכה הזו ורובם בהצלחה גדולה. נכון, לא כולם עברו תהליך מיתוג אמיתי, וחלקם הגדול נשען על פתרונות עיצוביים, ושלל צבעים בלבד, אבל כולם מדברים על זה, נושמים את זה ולפחות למראית עין עברו את התהליך בהצלחה גדולה.

שלישית, כולם מעוצבים. בשוק קטן כמו שלנו, כולם יישרו קו ובעצם מעמידים את המשאבים הראויים, עובדים באותם בתי פוסט פרודקשן ומשתמשים באותם קריינים. כל אלו הפכו לנורמה ולכן בשוק התחרותי של השנה הקרובה אינם מספיקים.

לדעתי בשנה הקרובה כולנו נחזור לבסיס, שהוא החשוב ביותר להתחלת פרומושן טוב ו/או פרסומת אפקטיבית: הרעיון והתסריט. נדמה לי שבמהפכת העיצוב והמיתוג של הערוצים השונים, לא פעם תפקידם של מכשירי הפליים וההנרי למיניהם הוא לייצר שלל קסמים ואפקטים כדי לכסות ולחפות על חסרונם של רעיון מבריק ו/או תסריט מנצח. בשנה הקרובה תסריט רוב ורעיון מבריק לפרומושן ופרסום יהיו קריטיים מאי פעם. הרי כולם "נראים" טוב, מעוצבים מלווים במיטב הלהיטים והבידול לפחות בתחום הזה הלך וקטן.

אגב, זהו אינו ניסיון להגיד שהיום אין תסריטים טובים, להיפך, נדמה לי שבמקרים שבהם היו תסריטים טובים, מדובר בפרומואים מבריקים שעשו את שיחת היום והובילו להצלחה טלוויזיונית מוכחת. מדובר בלא מעט דוגמאות שבהן תיסרוט טוב הוביל להצלחות ענק. הפרומואים של קשת (תחקיר הקישון, תחקיר עפרה חזה וחזרתה של רק בישראל) הן דוגמאות לפרומואים מושקעים וארוזים שבבסיסם היו תסריטים מבריקים. כך אפשר בפירוש למנות גם את שלל הפרומואים המבריקים ומצחיקים עד דמעות ליצפאן, או פרומואים שסיפרו על מעברה של מכבי תל אביב והליגה האירופאית לערוץ 10. שידורי המהפכה וקוקו (פקח אני פורק סחורה) ריעננו עוד ועוד את הפרומואים ובהחלט בלטו מאוד לטובה, כמו גם הרעיון שבו העבירה טלעד את המשקל לתמיכה בערוץ 2 לא רק בעצמה.

השנה הקרובה תהיה שנת התסריטים. כולם נראים טוב וכולם מושקעים עד מאוד. עכשיו רק הרעיונות והתסריטים ינצחו. לא מספיק לרגש או להצחיק. שווה לדחות את הדד ליין, שווה לחכות, ולא לארוז עוד אוויר יפה. שווה לחכות לתסריט שעושה את ההבדל, שעושה את החשק. התסריט שקובע את התוכנית הזו חייבים לראות. שווה לחכות לשנה הקרובה. אני מהמר שהיא תהיה מבריקה.
______________
- המאמר לקוח ממגזין "פריים טיים". מגזין לטלוויזיה, מדיה ותקשורת. גיליון מס' 1, נובמבר 2002.
- הכותב הינו מנהל קריאטיבי ראשי ושותף בשלמור אבנון עמיחי / Y&R.

תאריך:  10/12/2002   |   עודכן:  10/12/2002
גדעון עמיחי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
(בראשית מ"ד) ח וַיִּגַּשׁ אֵלָיו יְהוּדָה וַיּאמֶר בִּי אֲדנִי יְדַבֶּר- נָא עַבְדְּךָ דָבָר בְּאָזְנֵי אֲדנִי וְאַל-יִחַר אַפְּךָ בְּעַבְדֶּךָ כִּי כָמוֹךָ כְּפַרְעה:
09/12/2002  |  ישעיהו נסים  |   מאמרים
המשק הישראלי עבר בחודשים מאי-יוני 2002 אירוע של פיחות מואץ שנבלם על-ידי צעדי מדיניות מוניטריים ופיסקליים: העלאת הריבית של בנק-ישראל וצעדים לריסון הגירעון בתקציב הממשלה. באפיזודה זו היה חשש לאובדן היציבות הפיננסית במשק.
09/12/2002  |  פרופ' אביה ספיבק  |   מאמרים

08/12/2002  |  משה (בוגי) יעלון  |   מאמרים
יש מחיר לאינתיפאדה. אנו יודעים אותו. הפסדנו כבר 5%-7% מההכנסה. אנחנו צריכים להתקיים ולצמוח גם עם עובדת-רקע זו. ואם הופיע מתחרה נוסף נפסיק לצמוח?; נאום אלי הורביץ [7.12.02] בוועידת ישראל לעסקים של גלובס
08/12/2002  |  אלי הורביץ  |   מאמרים
"לפלשתינים מגיעה ממשלה שתשרת את האינטרסים שלהם ותקשיב לקולם", אמר הנשיא ג'ורג' בוש בנאום שנשא בפני האומות המאוחדות. אך הרפורמה ברשות הפלשתינית, עד עתה, היא בבחינת déjà vu השב וחוזר על עצמו. ערפאת מנהל את העניינים, ושינויים לא ניכרים. ארגוני טרור, שחלקם ממומנים על-ידי עירק, פועלים בשטחי יש"ע מבלי שאיש יעצור בעדם. יתֵרה מזו, הם זוכים למקלט בחצרו של ערפאת שברמאללה.
08/12/2002  |  רחל אהרנפלד  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il