|   15:07:40
  אורי אבנרי  
עיתונאי ולוחם שלום על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

הניסוי המדעי הגדול

המדענים: ממשלות ישראל וארצות-הברית, בשיתוף-פעולה הדוק עם אירופה המעבדה: רצועת עזה מטרת הניסוי: לבדוק אם כליאתו והרעבתו של עם תגרום לו לוותר על שאיפותיו הלאומיות
15/10/2006  |   אורי אבנרי   |   מאמרים   |   תגובות

האם אפשר להכריח עם שלם לוותר על התנגדותו לכיבוש זר על-ידי הרעבתו? זוהי בוודאי שאלה מעניינת. עד כדי כך, שממשלות ישראל וארצות-הברית, בשיתוף-פעולה הדוק עם אירופה, עוסקות עתה בניסוי מדעי רחב-היקף כדי לקבל תשובה מוסמכת.

המעבדה שבה מתנהל הניסוי הזה היא רצועת-עזה, ושפני-הניסיון בניסוי הם מיליון ורבע הפלשתינים החיים שם. כדי לבצע את הניסוי בהתאם לסטנדרטים המדעיים הנאותים, היה צורך להכין קודם כל את המעבדה.

זה נעשה כך: תחילה עקר אריאל שרון את ההתנחלויות הישראליות שהיו תקועות שם. הרי אי-אפשר לבצע ניסוי כראוי כאשר מסתובבות במעבדה חיות-מחמד. הדבר בוצע 'בנחישות וברגישות", הדמעות נשפכו כמים, החיילים התנשקו והתחבקו עם המגורשים, ושוב הוכח שצה"ל הוא הצבא הכי-הכי בעולם.

כשהמעבדה היתה נקייה, בא השלב הבא: לאטום את כל פתחיה, כדי לנתק את השטח הסטרילי מכל מגע עם העולם. זה לא היה קשה. ממשלות-ישראל מנעו את בנייתו של נמל בעזה, וחיל-הים דאג לכך ששום אנייה לא תתקרב לחוף. נמל-התעופה הבינלאומי המהודר, שנבנה בימי אוסלו, נסגר ונהרס. הרצועה כולה נסגרה מזמן על-ידי גדר יעילה, ונותרו בה רק כמה פתחים בשליטת צה"ל.

נותר הקשר היחידי עם העולם החיצון: המעבר למצרים. אי-אפשר היה לסגור אותו סתם, מפני שאז המשטר המצרי היה נראה כמשת"ף של ישראל. מצאו פתרון מתוחכם: לכאורה נטש צה"ל את המעבר והפקיד אותו בידי יחידת-פיקוח בינלאומית. אנשיה הם בחורים נחמדים, מלאי רצון טוב, אך למעשה הם תלויים לגמרי בצה"ל: הם גרים בישראל, מגיעים למעבר רק בהסכמת ישראל, הממשיכה לשלוט במעבר באמצעות חדר-בקרה סמוך.

כך היה הכול מוכן לניסוי.

האות ניתן אחרי שהעם הפלשתיני קיים בחירות דמוקרטיות לתפארת, בפיקוח הנשיא-לשעבר ג'ימי קארטר. ג'ורג' בוש ממש התמוגג: הנה התגשם חזונו והדמוקרטיה מנצחת במזרח התיכון.

אבל הפלשתינים ליכלכו. במקום לבחור ב"ערבים טובים", חסידי ארצות-הברית, הם בחרו בערבים רעים מאוד, חסידי אללה. בוש נעלב. אבל ממשלת-ישראל צהלה: אחרי ניצחון חמאס, הסכימו גם האמריקנים והאירופים להשתתף בניסוי המתוכנן. אפשר היה להתחיל:

ארצות-הברית ומדינות האיחוד האירופי הודיעו על הפסקת כל התרומות לרשות הפלשתינית "הנתונה בשליטת טרוריסטים". בו-זמנית הפסיקה ממשלת-ישראל את הזרמת הכספים גם מצידה.

כדי להבין את המשמעות: על-פי "הסכם פאריס" (הנספח הכלכלי של הסכם אוסלו) נמצאת הכלכלה הפלשתינית בתוך "מעטפת המכס" הישראלית. כלומר, ישראל גובה את המכס על כל הסחורות המגיעות לשטחים הפלשתינים דרך ישראל - והרי אין לה בכלל דרך אחרת. אחרי גביית קומיסיון שמן, אמורה ישראל להעביר את הכסף לפלשתינים.

כאשר ממשלת-ישראל מסרבת להעביר את הכספים האלה, השייכים לעם הפלשתיני, זהו במלים פשוטות, שוד לאור היום. אבל כאשר שודדים מ"טרוריסטים", מי ימחה?

הרשות הפלשתינית - גם בגדה המערבית וגם ברצועת-עזה - זקוקה לכספים האלה כמו אוויר לנשימה. גם זה מחייב הסבר: במשך 19 שנות הכיבוש הירדני בגדה המערבית והכיבוש המצרי ברצועת-עזה, לא נבנה בשטחים האלה אף בית-חרושת רציני אחד. הירדנים רצו שכל הפעילות הכלכלית תתקיים אצלם, בעבר הירדן, והמצרים הזניחו את הרצועה בכלל.

בא הכיבוש הישראלי והחמיר את המצב פי כמה וכמה. השטחים הכבושים הפכו לשוק כפוי של התעשיה הישראלית, והממשל הצבאי מנע את הקמתו של כל מפעל שהיה עלול להתחרות במפעל ישראלי.

הפועלים הפלשתינים נאלצו לעבוד בישראל תמורת מה שנחשב בישראל לשכר-רעב. מהשכר הזעום הזה ניכתה ממשלת ישראל את כל התשלומים הסוציאליים החלים על פועל ישראלי, אלא שלפועלים הפלשתינים לא ניתנו שום זכויות סוציאליות. כך הצליחה הממשלה לגנוב מהפועלים המנוצלים האלה עוד עשרות מיליארדים של דולרים, שנעלמו איכשהו בחבית-ללא-תחתית של ממשלת-ישראל.

כשפרצה האינתיפאדה, גילו ראשי התעשיה והחקלאות בישראל שאפשר להסתדר בלי הפועלים הפלשתינים. זה גם היה כדאי. אפשר להביא מתאילנד, מרומניה ומארצות עניות אחרות פועלים המוכנים לעבוד בשכר נמוך עוד יותר, ובתנאים הגובלים בעבדות. הפועלים הפלשתינים נשארו מובטלים.

זה היה המצב עם תחילת הניסוי: התשתית בשטחים הפלשתינים הרוסה, אין בהם כמעט שום אמצעי-ייצור, אין עבודה לפועלים. מצב אידיאלי ל"ניסוי ההרעבה" הגדול.

שלב הביצוע החל, כאמור, בהפסקת כל התשלומים.

המעבר בין עזה ומצרים נחסם בפועל. רק מדי כמה ימים או שבועות, לצורכי ראווה, הוא נפתח לכמה שעות כדי שכמה מהחולים והגוססים יוכלו להגיע הביתה או לעבור לבתי-חולים במצריים.

המעברים בין ישראל ורצועה עזה נסגרו, "מטעמי ביטחון". תמיד יש ברגע המתאים "התראה דחופה על פיגוע מתוכנן". התוצרת החקלאית הפלשתינית, המיועדת לייצוא, נרקבת במעבר. מזון ותרופות אינם יכולים להיכנס, אלא מפעם לפעם, גם זה לצרכי ראווה, כשמישהו בעולם מרים את קולו. ואז באה "התראה ביטחונית דחופה" חדשה והמצב חוזר לקדמותו.

כדי להשלים את התמונה, הפציץ חיל-האוויר את מפעל-החשמל ברצועה, כך שבחלק משעות היום אין חשמל, ואספקת המים (התלויה בחשמל) מוגבלת לזמן קצר בכל יום. גם בימים הלוהטים ביותר אין חשמל למקררים, למיזוג-אוויר, לאספקת המים ולשאר הצרכים.

בגדה המערבית, שטח הרבה יותר גדול מרצועת-עזה (הרצועה מהווה רק 6% מהשטחים הפלשתינים הכבושים, אך תושביה מהווים 40%), המצב קצת פחות נואש. אך יותר ממחצית מתושבי הרצועה חיים עכשיו מתחת ל"קו העוני" הפלשתיני, שהוא הרבה-הרבה מתחת ל"קו העוני" הישראלי. רבים מתושבי עזה יכולים רק לחלום על קו-העוני של שדרות הסמוכה.

מה רוצות ישראל וארצות-הברית להגיד לפלשתינים? המסר ברור: אתם תגיעו לסף הרעב, ואף תעברו אותו, אם לא תיכנעו. עליכם לסלק את ממשלת חמאס ולבחור במועמדים המאושרים על-ידי ישראל ואמריקה. ובעיקר: עליכם להסתפק במדינה פלשתינית המורכבת מכמה מובלעות, שכולן תהיינה תלויות בחסדי ישראל.

עכשיו מתחבטים מנהלי הניסוי המדעי הזה בשאלה מסקרנת: איך בכל זאת מחזיקים הפלשתינים מעמד? הרי לפי כל ההיפותזות, הם היו צריכים להישבר מזמן!

אמנם, יש סימנים מעודדים. אווירת התסכול והייאוש יוצרת מתיחות בין פת"ח וחמאס, פה ושם פרצו תקריות אלימות, היו הרוגים ופצועים, אך בכל פעם נעצרת ההידרדרות לפני שהיא גולשת למלחמת-אחים. יש הפגנות-רעב. אלפי המשת"פים הישראלים הסמויים בוחשים בקלחת. אך בניגוד למצופה, כוח-ההתנגדות לא התפוגג. אפילו החייל השבוי, גלעד שליט, לא שוחרר.

אחת התשובות טמונה במבנה החברה הפלשתינית. החמולה ממלאה בה תפקיד מרכזי. כל עוד אדם אחד במשפחה עובד, גם הקרובים אינם גוועים ברעב, למרות שקיימת תת-תזונה רבת-היקף. מי שיש לא הכנסה, מתחלק בה עם כל אחיו ואחיותיו, הוריו, סביו, בני-דודו וילדיהם. זוהי שיטה פרימיטיבית, אך יעילה למדי בתנאים כאלה. נראה כי בעלי הניסוי לא לקחו אותה בחשבון.

כדי להחיש את התהליך, הופעלה השבוע מחדש מלוא עוצמתו של צה"ל. במשך שלושה חודשים היה צה"ל עסוק במלחמת-לבנון השנייה. התברר שהצבא, העוסק זה 39 שנים בעיקר בתפקידים של משטרה קולוניאלית, איננו מתפקד כראוי כשהוא נאלץ לפתע להתמודד עם יריב מאומן וחמוש, המסוגל להשיב מלחמה שערה. נשק אנטי-טנקי הופעל נגד כוחות השריון, רקטות כיסו את שטחי צפון ישראל. הצבא שכח מזמן איך להתמודד עם אויב כזה. וזה נגמר לא טוב.

עכשיו חוזר צה"ל למלחמה שהוא מכיר. לפלשתינים ברצועה אין (עדיין) נשק אנטי-טנקי, והקסאמים גורמים לנזק מועט. צה"ל שוב יכול להפעיל באין-מפריע טנקים נגד האוכלוסיה. חיל-האוויר, שפחד בלבנון להוציא פצועים, יכול עכשיו להפציץ את בתי ה"מבוקשים", משפחותיהם ושכניהם, מבלי לחשוש. אם בשלושת החודשים האחרונים נהרגו בשקט "רק" 100 פלשתינים בכל חודש, אנחנו עדים עכשיו לעלייה דרמטית במספר ההרוגים והפצועים.

איך יכולה אוכלוסיה, שהיא גם מוכת-רעב, גם חסרת תרופות וציוד בבתי-החולים הדלים וגם חשופה להתקפות מהיבשה, הים והאוויר, להחזיק מעמד? האם תישבר? האם תרד על ברכיה ותבקש רחמים? או שמא תגלה בתוכה כוחות על-אנושיים ותעמוד במבחן?

בקיצור: מה וכמה דרוש כדי להכניע אוכלוסיה?

כל אנשי המדע המשתתפים בניסוי - אהוד אולמרט וקונדוליזה רייס, עמיר פרץ ואנגלה מרקל, דן חלוץ וג'ורג' בוש, שלא להזכיר את חתן פרס-נובל לשלום, שמעון פרס - מתכופפים עכשיו מעל למיקרוסקופים ומצפים לתשובה, שבוודאי תתרום תרומה רבה למדע המדינה.

אני מקווה שוועדת פרס-נובל עוקבת אחרי ניסוי זה בתשומת-לב הראויה.
מכתבם של ראשי האוניברסיטאות הפלשתינים במחאה על איסורי הכניסה לפלשתינים הלומדים ועובדים בפלשתין.
מודעת עיתונות של גוש שלום

תאריך:  15/10/2006   |   עודכן:  15/10/2006
אורי אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הניסוי המדעי הגדול
תגובות  [ 35 ] מוצגות   [ 29 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
peace agreement
15/10/06 15:56
2
nothing for free
15/10/06 15:58
3
wisdom
15/10/06 16:33
4
פנחס
15/10/06 16:51
5
חה חה חה
15/10/06 17:23
 
קונשטטר
15/10/06 19:20
 
קונשטטר
15/10/06 20:52
 
אמנונן
16/10/06 08:27
 
קונשטטר המקורי
16/10/06 13:43
 
קונשטטר
16/10/06 19:10
 
חה חה חה
16/10/06 19:14
 
קונשטטר המקורי
16/10/06 19:15
 
קונשטטר
15/10/06 22:39
 
קונשטטר
16/10/06 08:04
6
הרופא המגיב
15/10/06 17:40
7
הספקן
15/10/06 18:34
 
נעמן
15/10/06 19:05
 
נעמן
15/10/06 19:52
 
נעמן
15/10/06 20:54
8
j.b
15/10/06 18:49
9
מורעבים מרוב הברחות
15/10/06 19:07
10
אמנונן
15/10/06 19:08
11
דר יוסף ט
15/10/06 19:36
12
חץ
15/10/06 21:55
13
חץ
15/10/06 21:56
14
דבורה הנביאה
16/10/06 10:08
15
יוסף אליהו
16/10/06 11:19
16
אידיוט
16/10/06 18:28
 
זאב ש.מ.
17/10/06 08:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ידועה תורת שלילת התארים של הרמב"ם:
15/10/2006  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
אני נמנה עם "מגלי אמריקה" בכל הקשור לאינטרנט בכלל ולעולם הוירטואלי בפרט.ומכיוון שאני יוצא מתוך הנחה שישנם עוד כמוני,אני רואה עצמי מחויב להעביר את המידע שרכשתי בכיתה א' של מערכת אדירה זאת.זה מתחיל ב-www. הידוע אשר בלעדיו העולם הוירטואלי סגור בפניך, בחזקת האבן לפתחה של המערה הקסומה שדורש את הצופן "פתחי ססאמי". ובכן, שלושת ה- www הם ראשי התיבות של world.wide.websites ובעברית פשוטה:אתרים חובקי עולם.מכאן הסקרנות הוליכה אותי לפענוח המילה blog שאף היא הפכה לשם דבר ובניגוד למוליך- המדיה,מדובר בתכנים.מה גם שאני "בלוגר".ובכן בלוג הוא לא ראשי תיבות. ה-b היא המילה האחרונה של web אותה רשת- קורים שעוטפת תבל ומלואו ואילו log הוא בול עץ אשר בימי השיט הקדמונים השתמשו בו באמצעות חבל ומוט לצורך מדידות מרחקים וזרמים בימים . לימים,היומנים של רבי החובלים באו במקום בולי העץ. והבלוק שבו רושם הקפטן את יומנו נקרא log והרי לכם את ה- blog .אל העולם הווירטואלי הוליכו אותי,הדרדק, שני רבי אלופים של בית "קונספציה" אשר במסגרתה מועברים ה"בלוגים" של "רשימות"- אורי ברוכין הפנומנאלי וירדן לוינסקי מן הטובים שבענף בארץ.
15/10/2006  |  צבי גיל  |   מאמרים
הלכה למעשה, רובן של העתירות הציבוריות לבג"צ, המעוררות שאלות יסוד של זכויות האדם טוהר המידות של השלטון ונושאים קרובים, מוגשות על-ידי אגודות או ארגונים פרטיים כגון התנועה לאיכות השלטון, האגודה לזכויות האזרח, ארגון עדאלה, אדם טבע ודין ועוד. ארגונים אלה מנקזים חלק ניכר מהפעילות הציבורית ההתנדבותית, כל אחד בתחומו, ועל חשיבותם ותרומתם הרבה לחברה הישראלית אין חולק. רשימה זו עניינה תפקידם של הארגונים השונים כעותרים ציבוריים. במילוי תפקיד זה מהווים העותרים הציבוריים תפקיד המקביל לתפקיד התביעה הכללית. הם המצביעים בעתירותיהם על התנהלות שלטונית החורגת מהחוק, או פוגעת בזכויות אדם, או הנגועה בשחיתות. הצד הנתבע, או המואשם בהתנהגות בלתי תקינה הוא הרשות, נושאי התפקידים בה ואלה המיועדים להתמנות.
15/10/2006  |  משה גולדבלט  |   מאמרים
כשהסתיימה התקיפה היפנית על פרל הרבור, בתחילת דצמבר 1941, נכנס אדמירל האסבנד קימל, מפקד כוחות הים של ארצות-הברית בפרל הרבור, ללשכתו, ופתח את מגירת מכתבתו. ראש לשכתו פחד, שהוא עומד לשלוף אקדח, ולשים קץ לחייו. קימל לא התכוון לקפד את חייו, אלא הוציא ממעמקי מגירה תחתונה את דרגותיו הקודמות, והוריד את עצמו בדרגה.
15/10/2006  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
בנאום הפרידה של אהרן ברק מבית המשפט העליון, אמר השופט: "הערבים החיים בתוכנו הם אחינו השווים לנו בכל". בהכרזה זו ניסה להדגיש שערך השוויון בפני החוק, שהוא הניף כאחד מדגליו והישגיו הגדולים, חדר גם למגזר הערבי. לצערנו הרב, הערבים, אזרחי מדינת ישראל, לא שווים לנו בכל. הם שווים יותר מאיתנו בכל. אהרן ברק לא השכיל לאמר את האמת, אפילו לא בנאומו האחרון.
15/10/2006  |  רו"ח חנוך ובר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il