|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

הבעיתיות בבדיקת שאריות חומרי הדברה בפירות וירקות

24/12/2002  |     |   מאמרים   |   מבקר המדינה   |   תגובות

 


אמון הציבור

לפני כשנתיים התרענו על כך שבסופו של דבר, הציבור עשוי להימנע מאכילת פרי מסוים אם נושא ההדברה לא יזכה לטיפול נאות, מבלי להרחיב את היריעה והעובדות, אחד הפירות הטעימים ביותר הולך ונעלם ממדפי הרשתות דווקא בתקופה שישנה השתדלות עצומה מצד כמעט כל מגדלי הירק. מצב זה אינו בלתי הפיך אך הוא נושא למאמר אחר.

_____________

- הכותב הוא ד"ר יצחק סקלסקי ממעבדות בקטוכם בנס ציונה, שעוסקת בהדרכה ייעוץ ובדיקת שאריות תכשירי הדברה.

הפרודקס

פרודקס במלפפונים, פוליקור בגזר, דורסן בענבים ו-פולפט בתותים הם רשימה מקוצרת של חומרי הדברה אשר נמצאו בכמויות חריגות בבדיקות אקראיות של אמצעי התקשורת בשנה האחרונה. דו"ח מבקר המדינה אשר פורסם לאחרונה בנושא זה מטריד לא פחות אך מעבדת בקטוכם, אשר אמונה על ביצוע הבדיקות, יודעת שהתמונה עוד הרבה פחות טובה מזו המתוארת.

לפני כחודשיים ניגש למעבדה קניין גדול של תוצרת חקלאית המספק למספר רשתות שיווק מקומיות. מה הבהלה שאלתי, הכול תקין הוא השיב, משרד הבריאות תפס תוצרת שלי עם כמות גבוהה של חומר הדברה, נו זה איך קוראים לו.. פרודקס, 17 מיליגרם לקילוגרם זה הרבה ...? (17 PPM - כמות עצומה ).

מודעות נמוכה

הבהלה בקרב הציבור מירקות ופירות הנגועים בחומרי הדברה והאכיפה המוגברת הניכרת היום בארץ, מקורה למעשה בעיקר בארה"ב ובאירופה שם הנושא לוהט וכמעט שאינו יורד מהכותרות גם של עיתונים מרכזיים כגון ה Evening Standard וה-Times הלונדונים.

בהלה שתביא למעשה לאיסור שימוש של כמעט כ 500 תכשירי הדברה נפוצים מאוד כבר בשנים הקרובות, חלקם התבררו כמחוללי מחלות קשות כמו סרטן. הראשונים בארץ להכיר מקרוב את האכיפה הקפדנית היו היצואנים שלמדו לעיתים גם בדרך הקשה כי תפיסה בודדה של תוצרת חקלאית עם שאריות חומרי הדברה עשויה לגרום נזק בלתי הפיך לתעשייה כולה.

המקרה המתואר לעיל מדגים עד כמה הנושא עדיין לא נמצא במודעות המשווקים לשוק המקומי, וכך למעשה לא בלתי סביר שלעיתים יחד עם סלט הירקות/פירות אנו אוכלים סלט חומרי הדברה.

מספר רשתות שיווק כבר מבצעות בדיקות באופן סדיר, אך אין לי ספק שאם הדבר לא יופנם עד תום בקרב המגדלים, לבדיקות אלו יהיה ערך מוגבל מאוד גם אם משרדי הבריאות והחקלאות ימשיכו לדגום ולקנוס חקלאים בקצב מוגבר.

מונחי יסוד

עקומות דעיכה, סיסטמי ופרוטקטנטי הם אמנם מושגים לועזיים אך שגורים מאוד בפי כמעט כל יצואני התוצרת החקלאית.

לפני כחצי שנה התבקשתי לערוך ניסוי לאחר שאצל מגדל ענבים לייצוא נמצאה כמות גדולה של חומר הדברה השייך למשפחת הזרחנים האורגנים, תשטוף אותו עם מים וסבון הוא ביקש, זה לא יעזור הגבתי, החומר הזה חודר לתוך רקמות הצמח ולכן גם מכונה מערכתי.

זה לא עזר, עמדתי עם מים וסבון כ 10 דקות ושטפתי, בבדיקה התברר שלא נעלם אפילו מקרוגרם אחד של חומר. ואל לטעות שחומרים אשר אינם מערכתיים הקרויים "פרוטקטנטים" או מגינים יורדים בקלות בשטיפה, גם מהם קשה להיפטר. מה שנותר הוא פשוט להמתין לדעיכת החומר כשלכל חומר יש קצב דעיכה משלו בגידולים שונים כפי שנקבע בניסויי שדה על-ידי החברה המשווקת וכפי שאושר ע"י משרד החקלאות.

הבעיה היא שכמעט אין גבול למגוון התקלות והבעיות שמביאות את המגדל להיות לא משוכנע שהתוצרת אותה הוא שולח נקייה משאריות חומרי הדברה ובמקרים כאלו ישנו צורך מהותי בקשר ישיר בין המגדל למעבדה הבודקת, נושא שעד לאחרונה לקה בחסר ועדיין לא מושלם לא רק בקרב המגדלים לשוק המקומי אלא אף בקרב היצואנים.

רופא המזהה אצל החולה בו הוא מטפל סימני הדבקות באיידס ישלח למעבדה מבחנה המכילה את דמו של החולה עליה כתוב " נא לבצע בדיקת HIV", אם הוא לא משוכנע, סביר להניח שיבקש מספר בדיקות נוספות, המעבדה מבחינתה יודעת מה לחפש וכך גם אלו בדיקות לבצע.

בית אבות או מלון אשר לקוחותיהם לקו בהרעלה יבקשו מהמעבדה לבדוק מגוון מצומצם של חיידקים אשר עשויים לגרום לתגובות הנצפות. פקח איכות הסביבה המזהה זיהום סביבתי הנובע ממפעל לייצור פלדה יבקש בדיקת מתכות. המידע אשר מגיע יחד עם הדוגמא למעבדה הינו קריטי לביצוע הבדיקה ונכונות תוצאותיה.

מידע מוקדם וזמין על מרבית הדוגמאות הנכנסות לבדיקת שאריות חומרי הדברה במעבדה כמעט ואיננו קיים מה שמונע מהמעבדה לדעת מה לחפש (על אף כי חלק ניכר מהחומרים יכולים להתגלות גם ללא מידע מוקדם) וכך גם להקטין את הסיכויים במידת מה לדיוק מושלם בתוצאות ובמקרים אחרים אף לקבלת תשובות שליליות על תוצרת נגועה.

הכיצד ?

על המגדלים להבין שאין מכשיר מעבדתי הנחשב לכל יכול, ריסוס בפולאר, טרייסר, או קונפידור גם דקה לפני הבדיקה לא יזוהה במכשיר ספציפי, הוא דורש שיטת מיצוי ובדיקה במכשירים שונים. זו אחריותו של המגדל לספק את המידע על מנת להקל על הזיהוי, ואחריותה של המעבדה לדלות את מרבית האינפורמציה על מנת לא להטעות את הציבור במסמכי בדיקה אשר אינם משקפים את המציאות. הגישה הזו הוכיחה ומוכיחה את עצמה, מעבדת בקטוכם עדה לכך, יש ליישמה מיידית בקרב כל החקלאים. מגדלים שיישמו את השיטה נהנים ממידע יקר ערך מבלי להיכנס לעליות מיותרות של בדיקות.

שחיתות - מילה נרדפת לפשע

משום מה נוצר אצלי הרושם שאצלנו במדינה ממהרים להדביק לכל פעילות פוליטית חריגה (וגם ללא חריגה) את הכינוי: שחיתות.

שחיתות במובנה העממי הפשוט הינה למעשה מילה נרדפת לעבירה או לפשע, לפעמים אף בדרגה חמורה מאד. במשך השנים המילה "שחיתות" הפכה בחוגי צעירים למילה נרדפת ל"לעשות חיים משוגעים" ("ארוחת שחיתות","טיול שחיתות" "מסיבת שחיתות" וכיו"ב), לא פלא איפה שהציבור אינו מגלה רגישות יתרה שמישהו צועק :"שחיתות" - -משל לאותו רועה טיפש שצעק : זאבים.

פוליטיקה מטבעה הינה פעילות מורכבת ומסובכת הקשורה לגורמים רבים לרבות קבוצות לחץ ומרכזי כח המנסים כל אחד להשפיע על קביעת מדיניות ועל דרכים ואופן ביצוע של פעולות המימשל. רצוי אולי לפיכך, שנבהיר לעצמנו מהי באמת "שחיתות" במובן הפוליטי שלה.

ראשית כל, יש להבחין ש: "אלף-בית" של שחיתות פוליטית במובנה העכשוי במשטרים דמוקרטים נאורים, פרושה ניצול עמדת כח פוליטית למטרות פסולות כגון: מעילה בכספי ציבור, קבלת שוחד וטובות הנאה אישיות- -בעיקר לשם שינוי החלטות לטובת המשחד.

תאריך:  24/12/2002   |   עודכן:  24/12/2002
יצחק סקלסקי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
24/12/2002  |  יואב יצחק  |   מאמרים


24/12/2002  |  יהודה דרורי  |   מאמרים

אהוד יערי ועודד גרנות, פרשני הטלוויזיה לעניינים ערביים, נראים פחות על המסכים בימים אלה. את עיקר נפח השידורים, כמו את עיקר עמודי החדשות בעיתונים, תופסת מערכת הבחירות שנכנסה להילוך גבוה. עם ישראל שקוע רובו ככולו במלחמה הפוליטית הפנימית, שתוצאותיה יקבעו את פני הכנסת ה-16 ואיזו ממשלה תנהל את ענייניו לאחר 28 בינואר.

ידיעות על הקורה סביבנו ובתוכנו, שאין להן נגיעה ישירה לבחירות, נדחקות הצידה. אלה הם ימי הפוליטיקאים, הכתבים לענייני מפלגות, הסוקרים והסקרים - ולעזאל שאר העניינים. ואולם בשעה שמלחמת הבחירות וההשמצות תופסת תאוצה, לא פסקה ולו לרגע אחד האלימות הפלשתינית והטרור הרצחני.

בתוך הדיווחים על חקירות המשטרה בליכוד ובמפלגות אחרות, בליווי שידורים חוזרים ונישנים של סצנות מבחילות מגני התערוכה, ראיונות מעייפים עם פואד, שריד ואולמרט, מצליח בכל זאת הפרשן לענייני ערביים להבליח לתוך השידור ולהראות לנו מטיף בעזה, הקורא להשמדת "הקופים והחזירים" היהודיים. לאנטישמי הזה אין כל חשש מהשמעת דברי הבלע שלו בראש חוצות ובערוץ הטלוויזיה הפלשתיני. ברחוב הפלשתיני יפלו הדברים על אוזניים כרויות ויתקבלו בתשואות. 

ובישראל? האם מישהו אצלנו שם לב לפסוקים ולחומרתם? האם יש למישהו זמן לסגור את התחנה המשדרת ולהניח את היד, או משהו אחר, על אותו מטיף מוסלמי?

בהזדמנות אחרת שוב "פלש" יערי למסך וגזל מזמנם היקר של הפוליטיקאים והפרשנים הפוליטיים. הפעם הראה לנו, כמעט בחטף, תשדיר עיראקי של טיל במעופו עד לפגיעתו במטרה - ראשו המתנפץ של אריאל שרון. מישהו כאן הזדעזע, הרים קול זעקה? כמובן, אף לא אחד. 

לשוא ניסה הכתב להשיב אותנו אל המציאות המזרח-תיכונית, אל גלי השינאה הגואים סביב מדינת ישראל והעם היהודי, אל התעמולה האנטישמית חסרת המעצורים. אך למי יש זמן לעסוק בקטנות שכאלה, כאשר העיקר הוא, אם יהיו לליכוד כך וכך מנדטים, אם תהיה פנינה ח"כית, ואם יצליח אפי אושעיה לחזור לבית המחוקקים...

הערבים סביב, לבטח מביטים בהשתאות על מלחמות היהודים. הם אינם מבינים בדמוקרטיה, הם רואים בה אנארכיה ומעדיפים שליטים נאורים מסוגם של ערפאת וסדאם, ולכן מתעודדים מן ההתגוששות הפוליטית הפרועה בישראל. לדידם, היא רק תקל עליהם להגשים בעתיד את חלומם הרטוב, לחזור ולנסות להשמיד את המדינה היהודית. 

על הכוונת שלהם לא ההתנחלויות בלבד ולא רק חבלי יש"ע, אלא כולנו, ליכודניקים כתומכי העבודה, חברי האיחוד הלאומי כתומכי מרץ. "החזירים והקופים" בפי המטיף המוסלמי הארור הם חברי כל המפלגות הציוניות בישראל וכל אזרחיה היהודיים, לבלי יוצא מן הכלל, והראש המנותץ בטיל העיראקי אינו ראשו של שרון בלבד.

טוב שאנחנו דמוקרטיה, וטוב שהשלטון בישראל נקבע על-ידי כלל אזרחיה, בבחירות כלליות, ישירות וחשאיות, אבל חשוב, בעת שאנו מקיימים את הבחירות שלנו, בעיתוי הגורלי הזה, לבל נטמון ראשינו בחול, לבל נתעלם מגלי השינאה הגואים וממזימות הטרור המוגבר הנרקמות אצל אויבינו בעזה, בדמשק ובבגדאד. המאבק באלה - זוהי החזית העיקרית. זוהי המערכה האמיתית שניצבת לפנינו. לא יהיה מנוס ממנה, אם חפצי קיום אנו, אם ברצוננו להבטיח את המשך קיומה של הדמוקרטיה היחידה במזה"ת ואת עתידה של המדינה היהודית היחידה בעולם. 


24/12/2002  |  יוסי אחימאיר  |   מאמרים

 על-פי החוק מחויבות חברות הביטוח להעביר מידי שנה דו"ח על פעילותן למפקח הראשי על הביטוח.  במהלך השנים לא הקפידו החברות להגיש דוחות, ולאחר שלא נאכף העניין, הפך הדבר לנורמה.

השנה התחלפו היוצרות ומונה מפקח חדש על חברות הביטוח. המפקח, עו"ד צדוק יוסף - ממונה על רישוי תאגידים, החליט לאכוף ביתר תוקף את נושא הגשת הדוחות. עד יום 30.6.02 היו אמורות החברות להגיש את הדוח השנתי של השנה החולפת. אולם, הפעם החליט המפקח להחמיר עם אלה שלא עמדו בזמנים והטיל עליהם קנס בסך של 4,800 ש"ח. ראוי לציין, כי בזמנים קשים של מיתון ואבטלה גואה, קנס בגובה כזה עלול למוטט עסקים, ובייחוד עסקים קטנים.

בישראל פועלות כיום כ-600 סוכנויות ביטוח בע"מ. הקנס שהוטל על אותן חברות לבטח הכניס סכום נאה לכיסוי הוצאות משרד האוצר. על-פי הנורמה בכל חברה מתוקנת, נהוג להתריע מראש על שינוי מדיניות, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בסכומים העלולים להביא להתמוטטותם של עסקים הנתונים במשבר.  מן הדברים שעולים מן השטח, נראה כי מרבית חברות הביטוח לא ידעו של שינוי המדיניות שחלה עם כניסתו של המפקח החדש, וקיבלו קנס לאחר ששנים לא טרח המפקח לאכוף את החוק.

בתגובה לטענות אלה, כתב המפקח עו"ד יוסף לאחר ממנכ"לי סוכניות הביטוח כי כבר "ביום 2.9.02, אחד עשר חודשים בטרם הטלת הקנס, הודיעה המפקחת על הביטוח, דאז, ציפי סמט, לנשיא לשכת רו"ח, נשיא לשכת סוכני הביטוח וכל סוכנויות הביטוח על חובתם להיערך בהתאם". הוא מציין, כי התרעה זו ראתה אור בפרסומים שונים בתקשורת ובהודעות בכנסים מקצועיים של הגורמים השונים בשוק הביטוח.

כאן מן הראוי להדגיש, כי ההתרעות אשר הודיעו על הכוונה להחמיר על סוכנויות הביטוח, נשלחו לגורמים אשר לא נמצאים בקשר ישיר עם החברות. על-פי החוק, לא מחויבות סוכנויות הביטוח להיות חברות בלשכת סוכני הביטוח, ועל כן לא הגיעה ההודעה לכולם.  לכן, אין לראות בהודעה שנמסרה ללשכת הביטוח או הודעות שנמסרו בכנסים שאורגנו על-ידי הלשכה לחבריה, הודעות שנמסרו לכלל סוכני הביטוח. לא מן הנמנע, כי יכלה המפקחת להגדיל ולעשות אם היתה שולחת הודעה אישית לסוכנויות הביטוח, כפי שנעשה כל שנה כשאר מתקבלת הודעה לחידוש רשיון הביטוח.

כל מה שביקשו סוכני הביטוח מהממונים עליהם, הוא קצת התחשבות  וגילוי סובלנות. בימים בהם, משתדל כל אחד לקצץ בהוצאותיו ולשמר על הקיים, יש אשר יראו בהטלת קנס זה "יריקה" בפניהם של המעסיקים.


24/12/2002  |  מירב לוי  |   מאמרים

ועדה מטעם מועצת העיתונות המליצה להוסיף את המילים 'עיתונים מקוונים' להגדרת עיתון בתקנון האתיקה; בנוסף, מבקשת לקרוא לכל העיתונים המקוונים לקבל על עצמם את כללי האתיקה המקצועית של מועצת העיתונות. כך פורסם ב-Nfc לקראת סוף השבוע.

ואני שואלת: האם העיתונות הכתובה צריכה אף היא תזכורת, לעבודה המחייבת עיתונאי - לתחקיר, להצלבת המידע, ולוודא, כי מה שנכתב אכן כך מתקיים במציאות. את מי יש לבדוק? את העיתונות הכתובה או המקוונת? ומה קורה שגם זו וגם זו - שתיהן נקראות ידיעות אחרונות?

ולעניין עצמו:

בימים האחרונים מופצת באמצעות הדואר האלקטרוני שמועה בנושא מחירי שרות 144 ומחיר השלמת שיחה למספר המבוקש. כך פרסם ynet בתאריך 9.12.02. ואכן, גם אני קיבלתי לדואר האלקטרוני פנייה, אמנם לא "דואר זבל" שנשלח להמוני מכותבים, אלא פנייה אישית בנושא בדיקת חיוב בזק בשירות 144. בדקתי את הנושא עם בזק, והתברר כי לא היה ולא נברא.

בהודעה שהופצה ברשת, נכתב כי "כאשר אדם מתקשר מביתו לשירות 144 של בזק, הוא משלם על כל דקה של שיחה ארבע פעימות מונה... ובסיום ההקראה של המספר המבוקש, מציע המחשב שהמתקשר ילחץ על כוכבית כדי לחייג את המספר שהוקרא ולבצע את השיחה (לא אלאה בפרטים, אותם תוכלו לקרוא בהמשך, בידיעה חדשה של ידיעות אחרונות, זהה כמעט לחלוטין).

וכאן, לפי אותה טענה, טמונה כביכול הנוכלות של חברת בזק: "האדם שמתפתה ללחוץ על כוכבית, בעצם עושה שיחה שעולה לו ארבע פעימות מונה לדקה במקום פעימת מונה אחת לדקה, מכיוון שהשיחה החלה בחיוג ל-144 ולא למספר רגיל!!! אנשים משלמים לחברת בזק 4 פעימות מונה לשיחה רגילה שהחלה בכלל מהתקשרות לשירות 144 של בזק. הפתרון: לרשום את מספר הטלפון על הנייר, לנתק ולהתקשר שוב בחיוג רגיל ולשלם רק פעימת מונה אחת לדקת שיחה".

אבל מערכת ynet דאגה, כמובן, ככל עיתון המכבד את עצמו, לבדוק את הנושא טרם פרסומו, ודיווחה על הכחשתה של בזק: "בבזק מזדרזים להכחיש את הטענה. 'לקוח המתקשר לשירות 144 לקבלת מספר טלפון אינו משלם ארבע פעימות מונה', מסר דובר החברה, "שיטת פעימות המונה בוטלה מזמן ועברה מהעולם".

Ynet דאגה גם לפרסם את העלות של השירות: "לקוחות המתקשרים לשרות 144 משלמים 1.82 שקל (כולל מע"מ), ויכולים לקבל עד שלושה מספרי טלפון. "שירות "השלמת שיחה" גם הוא אינו כרוך בתשלום נוסף לשרות 144. השיחה מחויבת כשיחה רגילה של בזק. כאילו רשמתם את המספר שקיבלתם ממוקד 144, ניתקתם את השיחה למוקד והתקשרתם למספר המבוקש".
כך, ופרטים נוספים, שאינם מענייננו לצורך כתבה זו.

אז מה אני רוצה לחדש בעצם?

לאור האמור לעיל, כיצד ייתכן, כי במוסף 7 ימים האחרון (20.12.02), במדורה של העיתונאית אודטה דנין, נכתב כאילו לא היו דברים מעולם, כך (ואל תתבלבלו, זה בסוף השבוע האחרון, לא בתחילת החודש):

"חשוב לנתק אחר שרות 144 ואז לחייג שנית. ולמה? כי תראו מה עושים לנו המונופוליסטים האלה. כשאדם מתקשר מביתו לשירות 144 של בזק הוא משלם על כל דקה של שיחה 4 פעימות מונה. הבן אדם מתקשר, מוקדן עונה לו, הוא מבקש מספר כלשהו ואז במקום להקריא לו את המספר שולח אותו המקודן למחשב שמקריא בקול ממושב (מפתיע?; ה.פ.) ובסיום ההקראה של המספר המבוקש המחשב מציע שהמתקשר ילחץ על כוכבית כדי לחייג את המספר שהוקרא ולבצע את השיחה. וכאן העוקץ: האדם שמתפתה ללחוץ על כוכבית מקבל אומנם את השיחה המבוקשת למספר המבוקש, אבל הוא לא יודע ששיחה זו עולה לו 4 פעימות מונה לדקה, במקום פעימת מונה 1 לדקה!!! וזאת למה? כי השיחה החלה בחיוג ל-144 ולא למספר רגיל. אנשים משלמים לבזק עבור שיחה רגילה (המספר שחוייג עבורם אוטומטית) 4 פעימות מונה לדקה רק בגלל שהיא החלה בחיוג ל-144 ולא למספר רגיל!!! 4 פעימות דקה לשיחה רגילה שהחלה בכלל מהתקשרות ל-144 של בזק. והפתרון - לרשום את מספר הטלפון על הנייר, לנתק, ולהתקשר שוב בחיוג רגיל כדי לשלם רק פעימת מונה אחת לדקת שיחה".

נשמע לכם מוכר? או אולי מבלבל?

אז מה זה בעצם אומר לנו? האם לכל עיתונאי ניתנת במה כדי שיוכל לכתוב ככל העולה על רוחו (שלא לדבר על מיחזור אייטמים) ללא בדיקה ותגובה של הצד אותו הוא משמיץ, כשבועיים לאחר שפרסם הכחשה לעניין מגורם רשמי של בזק (במקרה זה בזק..)?

המפקח הראשי של שירות בזק 144, אמר כי ידיעות אחרונות פרסמו התנצלות בעמוד 7 של עמודי החדשות - "אנו מתנצלים על הטעות". נכון, המוסף מודפס, כפי שידוע לרובנו, לפני הכותרת הראשית, ולכן, למרות הגיחוך שבכך, ידיעות אחרונות את שלהם עשו. האומנם? וכיצד ייתכן שבזק הסתפקו בהתנצלות באותו עמוד, שבסוף השבוע פחות פופולרי ממוספים כגון 7 ימים.

אין לי שום סנטימנטים לבזק. מי שיחפש בארכיון, ימצא ודאי כתבה או שתיים על השירות שלא תמיד השביע רצון הלקוחות. אבל אין לי גם שום עניין בהשמצה של חברה - ללא כל סיבה.

ידיעות אחרונות - תחליטו. כי בקרוב, גם באתרי החדשות המקוונים צריך יהיה לוודא יישום כללי האתיקה.


23/12/2002  |  הדר פרבר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il