|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

הארץ - חושבים לבן וגזעני

הישגיהם של האליטות המזרחיות והאליטה הרוסית עולות עשרות מונים על אליטת מייסדי המדינה בכל המישורים. למר רכטר ועורכי הארץ עומדות שתי ברירות: לחיות תחת שלטונן, או להגר לחו"ל שם יהיו אחרונים בן שווים
04/01/2007  |   יואב לוין   |   מאמרים   |   תגובות

עיתון הארץ, הבמה לאנשים חושבים, הכה לפני כמה ימים בפעם המי יודע כמה שוב. דף הבית לקורא הלבן, הגזען והחושב קפיטליסטי. סוף סוף יצא גם המרצע מן השק וניתנה הבמה לגזען, שיכול היה להשתלב לא רע במפלגתו הפשיסטית של לה פן. כן, וחוץ מזה, איך שכחנו, נמצא גם הגורם, שמסכן את ביטחון ישראל - הסכין בגב האומה - ולא אלה אינם הפלשתינים או אזרחי ישראל הערבים: "ישראל השנייה" - המזרחיים למי שעדיין לא הבין -"מקלקלת את איכותו של צה"ל". היא ורק היא גרמה להפסד המביש במלחמת לבנון השנייה.

זו הכותרת שתחתה בחר עורך העיתון הניאו ליברלי הנאור להביא את דברי ההסתה הגזעניים של הכותב אלכסנדר רכטר. אני חייב לציין, שצריך מידה לא מבוטלת של חוצפה,שלא לומר תכונות אחרות, שאיני רוצה למנותן כאן, כדי להעיז ולהטיח בפני הקוראים - חלקם מן הסתם אינם בקיאים בעובדות - את הקביעות הלא מנומקות המופיעות בגוף הכתבה או לחילופין לתת במה לגזען מהסוג הזה.

אני מוכרח לציין, שקראתי את המאמר ולא האמנתי. אלה עוד האנשים שלא מתביישים לקרוא לעצמם "ארץ ישראל הישנה והטובה". הייתם מתים!!! תסתכלו קצת הצידה ולעומק ותבחנו טוב את העובדות ואת האנשים. אולי מבעד למשקפיים הצרות והוורדרדות שלכם תוכלו לראות איזה נוער מקסים ואיכותי - לא איני מכוון לזה המסואב בצפון ת"א או זה הדקדנטי בשיינקין - קם לו בפריפריה בניגוד לכל הסיכויים והאפשרויות, שאנשים כמותכם והוריכם בוודאי לא זכו להכיר. תחפשו קצת בגוגל את השם שי בן יעיש משדרות ותגלו זהב טהור, ערכי, ציוני, מג"ד בצנחנים - ומה לעשות גם מרוקאי במוצאו. תקראו לעצמכם לעמוד בפינה ולהתבייש. ודרך אגב - מה הילדים שלכם עושים למען המדינה??? אלה של אולמרט כמדומני ברחו לחו"ל.

ובכן, בחמש השנים האחרונות, למי שאינו יודע, מר רכטר, מחבר המסמך הגזעני, משמש כעורך דין ואיש עסקים. התאגידים בהם מכהן הפובליציסט הנכבד מהארץ, כדירקטור יש לומר, הם כנרת יהלומים בע"מ; אחים רכטר (1995) בע"מ; וולבורן אנטרפרייזס (1993) בע"מ; אלכסנדר רכטר יזום בע"מ; ארה"ב החברה הישראלית לשיווק ישיר בע"מ; ארה"ב החברה הפיננסית לישראל בע"מ; קרדן מוטורס בע"מ; קרדן שירותים (1993) בע"מ.

הכותב, אולי בשל היותו סגן אלוף במילואים - אגב כולם יודעים איך מגיעים לדרגה כזו במהלך שירות המילואים - לוקה בכל התחומים בהם עוסקת כתבתו. בצרות אופקים ובצרות מוח, בגזענות של אליטת העושק היושבת במרומי האולימפוס הכלכלי של קריית הממשלה, הכנסת ומשרד האוצר, ובאי דיוקים שקל מאוד להפריכם.

כחייל ותיק, אני חייב לומר, אני זוכר מאז ומתמיד, בניגוד לתיאורו המתיפייף והנוסטלגי של מר רכטר, דווקא את צבאנו המהולל כצבא חסר סדר וברדקיסטי, צבא שחצן וכבד התנהלות - הרבה יותר מאשר היום. נזכיר למר רכטר גם כבדרך אגב ש"טובי הבחורים" של אז, הינם הפוליטקאים המושחתים והנגועים בפלילים של היום. האם אני צריך להוסיף עוד משהו, מר רכטר? בעצם כן, כולי רק תקווה שבתחום העיסוקים שלך אתה מעט יותר פיקח. אולם במבחן התוצאה של אליטת העושק הכלכלית אליה אתה שייך, דומני שאין לנו כל כך מה לסמוך על זה. והנה, עוד אחד "ממיטב בחורינו", "השמנה והסלתה", "יפי הבלורית והתואר" של ישראל ה-1. קבלו אותו, חבקו אותו. הידד לטננבאום מישראל הראשונה. אשכנזי, לבן, איש עסקים מכובד וגם קיבוצניק! לא נשאר לי אלא לקבוע מר רכטר: כמה שאתה מכוער!!!

לידיעתכם, מר רכטר ועורכים נכבדים בהארץ, דור הצברים - מייסדי המדינה - אכן ייצר שכבת מפקדים מרשימה מכל שדרות החברה - מזרחית כאשכנזית - בעיקר, אגב, ברמות הפיקוד של סגני אלופים ואלופי משנה, אולם הדורות שלאחר 1967, הם הדורות שהתחנכו בתרבות קפיטליסטי צרכנית, תרבות ניאו ליברלית - אינדיבידואליסטית, ובורגנית - עירונית, שאתם בהארץ שופרה הראשי, ושערכיה מנוגדים לערכי ההקרבה, האידיאליזם, התרומה לחברה, ערכי הרעות והסוציאליזם, שכה אפיינו את צה"ל בימיו הטובים. השינוי התפיסתי של צה"ל הוא תוצר מובהק של השינוי החברתי-תרבותי-כלכלי, של השינוי הקפיטליסטי הדקדנטי, שאותו אתם מובילים. לתוצאותיו העלובות של המעבר הזה, היינו עדים במלחמה האחרונה.

ובכן מר רכטר, חוץ מזה אתה כותב, "שבעבר צה"ל השכיל לזהות איומים אסטרטגיים ולמצוא להם ברוב המקרים את המענה הנכון, תוך פעולה במישור הטקטי ביצירתיות ממזרית, בנועזות ובזריזות". ובכן, הכותב הוא סגן אלוף במילואים, ולהגנתו גם אשכנזי, עורך דין, ואיש עסקים - מה שהופך אותו לישראל הראשונה כמובן. מה שהכותב הדחיק כנראה הוא כמה דברים, ואת אלה אנו נזכיר לו:

ראשית, שצה"ל של פעם גם הוא לא היה מציאה כה גדולה. הוא הפסיד בכל המלחמות כמעט, למעט אחת פלאית, שנוצחה בזכות הרבה מזל ולא מעט טיפשות. מזל שלנו וטיפשות שלהם. רענן מעט את ידיעותיך מר רכטר, וקרא את שכתב ד"ר אורי מילשטיין - אשכנזי, צנחן, ישראל הראשונה לכל הדעות - על איכות קציני צה"ל באותן המלחמות.

הטה אוזנך בקפידה מר רכטר והסתכל על מלחמת יום הכיפורים, בה נטבחו 2,500 חיילים עקב שגיאות מפקדים ומנהיגים, בני ישראל הראשונה, או לחילופין על פעולת כרמה או אפילו מבצע סיני, בו הנהגה אשכנזית - לא מזרחית - בישלה קנוניה עם בריטניה וצרפת, ושלחה צנחנים אל מותם. בניגוד לכך, מלחמת לבנון השנייה נוהלה מול ארגון גרילה, בה לעדיפות כוחות אין ביטוי בשדה הקרב, כמו גם לעדיפות איכותית טכנולוגית. מר רכטר, ועורכי הארץ שייכים כנראה לאליטה נכחדת, המתחלפת כרגע ע"י אליטה מזרחית, ולזאת תצטרף בעוד מספר שנים האליטה של יוצאי חבר העמים. הישגיהם של שתי האליטות הללו עולות עשרות מונים על אליטת מייסדי המדינה בכל המישורים. למר רכטר עומדות 2 ברירות לחיות תחת שלטונן, או להגר לחו"ל שם יהיו אחרונים בן שווים.

שנית, גם היום, ישראל הראשונה שולטת בצה"ל בגדול - מדובר במאמר גזעני ומשולל כל יסוד עובדתי. כל ארבעת האוגדונרים הכושלים במלחמה זו היו אשכנזים - ישראל הראשונה למהדרין: צוקרמן, הירש, אייזנברג וצור. היחידים אגב שהוכיחו את עצמן היו מפקדי השדה המזרחיים - ישראל השנייה - בלשונו הגזענית והמצקצקת של מר רכטר: יניב עשור, תמיר ידעי, אליעזר טולדנו, אריאל יוחנן וחגי מרדכי. ובכן קוראים יקרים, אל תיקחו את אוסף השקרים, גיבוב הסיסמאות הגזעניות של הכותב ואת דבריו הנלוזים ברצינות.

בנוסף, יש לציין, שעוד כסף, ואפילו הרבה מאד כסף, לא ישנה את התמונה. כי אתה מר רכטר כשלת לחלוטין באבחון בעייתו של צה"ל היום: חוסר המקצועיות של הצבא. אי הכרת מקצוע הצבא. הווית המלחמה. כך רמתם של בוגרי קורס קצינים במקצועות הצבא ובחשיבה הצבאית שואפת לאפס. המלחמה האחרונה הוכיחה לנו במה מדובר: האוגדות המובחרות של צה"ל הסתובבו שם כמוכות סנוורים, סתם ככה, שוטטות לשמה. בלי להשיג ולחתור למטרה כלשהי.ומי הוביל את האוגדות? גל הירש, גיא צור... ישראל ה-I.

זאת ועוד, אומנם סגן האלוף מן העבר, שכתב את הכתבה, בטוח שהוא הרבה יותר טוב מהקצינים הנוכחיים. אבל טיבו האמיתי נחשף לאור החולשה האינטלקטואלית הרבה של כתבתו. נראה שהבחורים הטובים שלו - בטח אלה שכיכבו במלחמת יום הכיפורים - היו רגילים שדברים הנאמרים בנימה פסקנית הם תחליף ראוי לעבודת נמלים של איסוף עובדות והוכחות. בקיצור, אם אתה רוצה שנתייחס ברצינות לכתבתך, הראה נא לנו סא"ל (מיל) רכטר הנכבד סטטיסטיקה המוכיחה ש"המפקד הממוצע בצה"ל של היום מגיע משכבה סוציו-אקונומית נמוכה הרבה יותר" מהעבר. אינך מנתח לעומק, ולכן מסקנותיך רדודות. לכן הם שגויות. אני מקווה, כפי שציינתי, שיכולתך כעורך דין גבוהה ממה שהפגנת בכתבה זו.

חוץ מזה הנימה וההנחה הארסית, כאילו צה"ל הפסיד את מלחמת לבנון 2 היא שקרית ומגוחכת. היו מעט הרוגים ישראלים והושגו מרבית המטרות. נכון, לפי השקפתכם האירופוצנטרית הגזענית בהארץ, לא הרגנו מספיק ערבים, בכדי למלא את תאוות ההרג שלכם, שלעיתים נדמה לי, אינה יודעת שובע. מילת הקוד לזה היא: "לא הושגה הכרעה". זאת אף זאת, הבעיה היא לא הצבא, אלא הדרג שמעליו. דרג זה הוא הסובל מרמה נמוכה ומסיאוב, והוא מקרין מטה. הבעיה היא שבמלחמות לא צודקות קשה מאוד לנצח, ולא משנה אם כל מפקדי הצבא הם פרופסורים ומהנדסים. אני מציע למר רכטר לחקור למשל את המרכיבים האנושיים בקרב אוכלוסיית עורכי הדין עליה הוא נמנה. האם שם הוא מוצא את האליטיזם החברתי המיוחל?

מעבר לכך, התזה של מר רכטר פשוט מטעה ומוטעית. ההוכחה הטובה ביותר היא מערך המילואים. מערך זה מבוסס כמעט לחלוטין על השכבות ה"משובחות" - אלו שגורמות לפטמותיהם של רכטר והעורכים בהארץ להתקשות. מערך המילואים שואב מאותה העילית החברתית של אנשי עסקים, אקדמיה והיי-טק (כמו הכותב עצמו). ועם כל זאת - גם מערך המילואים הוא שמן ומנוון וסובל מרמה מבצעית נמוכה. חוץ מזה - לצה"ל כמעט מאז ראשיתו יש היסטוריה של פאדיחות - גם תחת מפקדיו ה"אשכנזים". בתקופת מלחמת יום כיפור האם המפקדים לא היו טובי הבנים, מלח הארץ, "סלתה ושמנה"? האם התמודדותו הנרפית של צה"ל בלבנון במשך שנים היתה כולה תוצאה של פיקוד מרמה סוציו אקונומית נמוכה?

יתירה מזאת, כל בסיס הטיעונים שעליו מתבסס מאמר ההסתה ההזוי הזה, הוא כה שגוי, שלא ברור בכלל מאיפה להתחיל. אולם אנו בכל זאת ניגע באי אלו פנינים ו"אמיתות" נוספות מן המאמר ההזוי הזה. השיקול הכלכלי בבחירת עבודה, שאותו מזכיר הכותב, הוא רק אחד ממכלול של שיקולים. יש עוד דברים בעולם חוץ מהסכום המופיע בתלוש החודשי, שאינם נופלים ב"חומריותם", אם נבחר להתעלם לרגע משיקולים אידיאולוגים, כמו "שליחות" "אחריות", מעמד חברתי, ביטחון כלכלי ארוך טווח ויציבות. אדם המעוניין בקריירה של מדען\עו"ד\רופא וכו' לא יבחר מלכתחילה במסלול הפיקודי ולא משנה כמה כסף ירוויח. גם אם תכפיל את המשכורת או תשלש אותה, אדם, מוכשר ככל שיהיה, לא יבחר בקריירה צבאית, שהיא מטבע הדברים בעלת אופי מיוחד, אם איננו חושב שהיא מתאימה לו. דווקא אנשים מסוגו של הכותב מדגימים את הרמה המוסרית, האינטלקטואלית והתרבותית, שהוא מייחס לאחרים- חאפרים חסרי תקנה ומתלהמים האוהבים להצטרף לזרם הכפשות, עכור ככל שיהיה.

חוץ מזה, אם למר רכטר היה באמת מושג, הוא היה מבין שההפרטה שהוא מציע תוביל לשחיקת שכר ולתוצאה הפוכה ממה שהוא מטיף לו - אנחנו הלא רואים שככל ששירותים מופרטים (לא רק בארץ) - כך יורדת הרמה הסוציו-אקונומית של העובדים והיא מונצחת על-ידי התנהלות ניהולית מוכוונת רווחים. זה לא עובד אפילו בשביל פרויקטי הנדל"ן שמר רכטר מחזיק ברומניה (בשותפות עם אמנון ליפקין שחק המצביא המהולל), זה בטח לא יכול לעבוד בצה"ל. הפתרון עבור צה"ל הוא הפוך - השקעה דרך המערכת אבל בשילוב התייעלות ובקרה.

אגב, מעבר לכך, מעניין איזה הישגים חברתיים יכול מר רכטר לזקוף לעצמו? כמה מכספו מושקע בארץ? כמה מקומות עבודה הוא ייצא לחו"ל? מה בעצם נותן לו את הזכות להטיף לנו פה על רמתנו החברתית? שינצל את רום מושבו על-מנת לעזור לשכבות הזקוקות לעזרה - לא רק לתמוך במכון רייכמן, שהוא בעצם פתרון לבני עשירים בלי בגרות.

לסיכום, אני רוצה לומר שבזמן הכתבה עלה רעיון מסוים במוחי - שניים בעצם. הגיע הזמן אגב לנסח הצעת חוק נגד גזענים וגזענות, בדיוק כפי שיש חוק נגד נאצים, אנטישמים והכחשת השואה באירופה. נמאס כבר לקרוא בהארץ כל אוויל משריש וגזעני, שמיחס לגזענות יחוס אליטיסטי. חוץ מזה, אני פשוט מציע לכם בהארץ, שכדי לשמור על טהרת הצבא ואיכות "הגזע" שלכם בו, תגייסו רק אשכנזים. יואילו נא, אם כן, להילחם אלה שמקבלים את הלחם. כך היה בדרום אפריקה לדוגמא, כך יהיה הצבא שלכם יותר טוב וכך הוא יהיה גם יותר צודק. הבא ונפנה לכם מקום וניתן ל"שמנה וסלתה" "בני הטובים", "מלח הארץ", מהקיבוצים והמושבים, למשתמטים הצפונבונים, ולילדים של האולמרטים, האריסונים, ההרשזונים והבורוביצ'ים לאייש שוב את עמדות הפיקוד. אך לא רק את עמדות הפיקוד אני מבקש מכם לקחת בחזרה. איישו גם את הדרגים הנמוכים בצבא, ובעיקר את עמודי השכול בעיתונות. נמאס לנו לשלם מחיר דמים למדינה שמדכאת אותנו, עושקת אותנו, גוזלת אותנו ולא נותנת לנו כלום.

תאריך:  04/01/2007   |   עודכן:  04/01/2007
יואב לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הארץ - חושבים לבן וגזעני
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
info123
4/01/07 10:03
2
רוסי ותיק מאוד
4/01/07 10:07
3
תוכי אברם
4/01/07 10:43
4
יהויכינסקי
4/01/07 10:57
5
נחום שחף
4/01/07 11:26
6
בן ימין
4/01/07 11:30
7
מאמר טוב
4/01/07 11:31
8
יבגני,מתנחל חילוני
4/01/07 13:25
 
נחום שחף
4/01/07 17:27
9
מיכל מירושלים
4/01/07 13:30
10
שרונה דרומי
4/01/07 14:50
11
דורון ט
4/01/07 15:03
12
מפקדי האוגדות
9/02/07 20:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איך קרה שהנשיא קצב, עד לא מזמן קונצנזוס לאומי, הפך בן לילה לאחד האנשים הנתונים ללעג ולנושא הבדיחות המקובל ביותר וכל זאת בעקבות תלונה שהגיש ליועמ"ש לממשלה על נסיונה של א', עובדת לשעבר במשרדו, לסחוט אותו.
03/01/2007  |  תמר הר-פז  |   מאמרים
הפגישה בשבוע שעבר בין ראש ממשלת ישראל, אהוד אולמרט לבין יושב-ראש הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס, פגישתם הראשונה מאז המפגש הבלתי רשמי בחודש יוני, אינה מציינת את חידושו של תהליך שלום ישראלי-פלשתיני. עם זאת, חשיבותה של הפגישה הזאת חורגת מעבר לעובדה שהתקיימה, שכן היא עשויה להצביע, לפחות באופן פוטנציאלי, על רצון משותף של הצדדים לצאת מן המבוי הסתום, המאפיין את היחסים הישראלים-פלשתינים מאז קריסתו של המשא-ומתן לשלום, לפני שש שנים ויותר.
03/01/2007  |  מרק הלר  |   מאמרים
הם לא מסוגלים לפגוע אפילו בזבוב. הו לא. אפילו לו בו. מעולם לא עוללו כל רע. מעודם לא חוללוהו. לא יעלה על הדעת - בוודאי שלא - שהם, דווקא הם, הטובים שבתוכנו, הישרים, ההגונים, המצפוניים, דווקא הם שזממו זאת ועשו זאת. הו לא. לא ייאמן. לא ייתכן. לא ייאמן כי ייתכן. אבל הם כן. דווקא הם, שאינם מסוגלים לפגוע אפילו בזבובים, דווקא הם ששיגעו פילים ורמסו אף אותם. דווקא הם שהשתיקו את האריות השואגים ואת הנמרים הזועמים. הם שסירסו אותם. הם שספסרו בהם. הם שסרסרו בהם.
03/01/2007  |  אברהם שרון  |   מאמרים
כאשר דוברי הממשלה אומרים שהמספרים המתפרסמים בתקשורת, באשר לעסקה הנרקמת לשחרורו של גלעד שליט - מוגזמים, מותר לפקפק מעט בטיב ההכחשה. מהניסיון שלנו במשאים ומתנים של ממשלות ישראל, התברר שהדיווחים שבאו מהצד הערבי על היקף הוויתורים הישראלים היו אמינים יותר מההכחשות הישראליות. זה חלק מתהליך פסיכולוגי להכשרת דעת הקהל לוויתורים מפליגים, שהשכל הישר אינו יכול לקבלם.
03/01/2007  |  מנחם ברוד  |   מאמרים
תמיד התייחסתי לרעיון החוק לרישיון להורות בביטול, בתור משהו להגיד כשנתקלים בעוד מקרה של הורות מזעזעת - אף פעם לא חשבתי שצריך לטעון ברצינות נגדו. אבל אולי כדאי להזכיר בכמה נקודות למה זה רעיון מזעזע. אתחיל מהצד התיאורטי, שפוסל את הרעיון באופן עקרוני, ואמשיך להצעת חוק אפשרית - לא בגלל שהיא גרועה בפני עצמה, אלא בגלל שהיא לוקה בבעיות עקרוניות, שאף הצעת חוק הורות לא תצליח לחמוק מהן.
03/01/2007  |  נדב פרץ  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
גם אני נמניתי על השואלים מדוע פרשת "מצורע", פרשה לא נעימה, על כל נגעיה הקשים מופיעה ערב חג הפסח חג החרות
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הלילה הזה הוא אנחנו, עם עבדים מזה רעב, מוכה, חבול ומובס, העומד לרגלי הר סיני העשן וכאיש אחד בלב אחד זועק "נעשה ונשמע", אוסף שבטים שהתלכד לכדי עם, העם היהודי שהביא לעולם את הצדק, הח...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il