|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

הלם ותדהמה במשכן הכנסת

חברי הכנסת היו השבוע מופתעים ובדרך כלל, לא לטובה הם הופתעו מפסק הדין שניתן במשפטו של רמון, הופתעו מהעדרותן של יו"ר ועדת הכנסת והיועצת המשפטית של הכנסת וח"כ חסון הופתע ממייל שקיבל לעומת זאת, חברי הכנסת היו מופתעים פחות לגלות כי יש צורך לחוקק חוק שיאסור חברות בארגון נאצי המאה ועשרים [4]
02/02/2007  |     |   מאמרים   |   תגובות

גם ישראלים תומכים בנאצים

   רשימות קודמות
  הנשיא קצב העיר את הכנסת
  המאה ועשרים [2]
  המאה ועשרים [1]
  ח"כ גפני ומלחמתו בבג"צ
  "מו"מ מדיני יפסיק ירי הקסאם"

השבוע החליטה הכנסת, אומנם בקריאה טרומית, לתקן את החוק האוסר את הכחשת השואה בישראל ולאסור על חברות בארגון נאצי. יוזם החוק, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), הסביר במליאת הכנסת כי "המחוקק במדינת ישראל לא העלה על-דעתו שיכול להיות מצב כזה של אזרח ישראלי המשתייך לארגון נאצי", אך הצעת החוק נולדה דווקא לאחר שהתגלה כי יש ישראלים המשתייכים לארגון נאצי.

לפני מספר חודשים התגלה בחדרו של חייל באחד מבסיסי צה"ל תמונות, כרוזים וחומרי קריאה התומכים באידיאולוגיה הנאצית. בביתו של אותו חייל התגלה מצבור גדול יותר של ספרות התועבה כמו גם העובדה שאמו וישראלים נוספים תומכים ברעיון הנאצי. לכן, ביקש גפני לתקן את החוק, אך גפני לא רק התכוון לאזרחים ישראלים, אלא גם לקומץ היהודים המשתייכים לנטורי קרתא, הפלג החרדי הקיצוני שאינו מכיר במדינת ישראל ואף ביקר בכנס המזוויע באירן שעסק בהכחשת שואה.

כמו שהכנסת מחוקקת חוקים נגד הכחשת השואה, על הכנסת לשים לב לניצולי השואה החיים עדיין בקרבנו. רבים מהם עניים וחיים בתחושה שהמדינה מקפחת אותם ואינה מעבירה להם את הכסף המגיע להם. לפני כחודש אירחה ח"כ קולט אביטל (עבודה) מספר ניצולי שואה שביקרו בחריפות את ההתנהלות של הגופים השלטוניים כלפיהם. "עברנו את אושוויץ ונעבור גם את התלאות שמעבירים אותנו כאן", הם אמרו, וגרמו לנוכחים להלם ותדהמה. חלקם אף טענו שהמדינה מחכה כי ימותו וכך לא יצטרכו להעביר להם כספים.

לאחר אותו כנס, התבטאו גורמים בסביבתה של אביטל כי אם המצב לא ישתנה, תשקול אביטל לקיים יום עדויות בכנסת, מעין שימוע שתערוך למאות ניצולי שואה על הסבל שהמדינה גורמת להם. אולי הגיע הזמן לקיים שימוע מזעזע מעין זה. אסור לשכוח שהאנשים האלה, שחוו את התופת הנוראה מכל, אחראים, ואפילו במידה חלקית להקמתה של מדינת ישראל. אסור לשכוח אותם.

"אסור שרגלו של פרס תדרוך בבית הנשיא"
חסון. יעמוד בלחצים

גם ח"כ יואל חסון (קדימה) היה השבוע בהלם כאשר קרא דואר אלקטרוני שנשלח לתיבת פניות ציבור שלו. אחד הקשרים היחידים שיש לבוחר הישראלי עם הנבחר הוא בעזרת פניות ציבור, כאשר בעידן האינטרנט והפקס, כל אחד יכול להעביר לחבר הכנסת את דעתו עליו.

ח"כ חסון (קדימה) שיזם את הצעת החוק לבחירות גלויות לנשיא המדינה הקרויה גם חוק פרס קיבל השבוע בדואר אלקטרוני פניות ממספר אזרחים שדרשו ממנו למשוך חזרה את הצעת החוק. לדעתם, פרס הוא אחד האחראים לרציחתו של ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין וככזה, "אסור שדרכו תדרוך בבית הנשיא".

לא פעם מקבלים חברי הכנסת הצעות שונות ומשונות מהציבור הרחב. לעיתים, מדובר בהצעות שיש בהן ממש אך חלקן הגדול גובל בהטרדה ואף מועבר לקצין הכנסת כאשר יש חשש לאיום על חבר הכנסת. באחד המיילים שקיבל חסון הוא מוזהר כי לשולח המייל קשרים נרחבים וכדאי שישקול בשנית את הצעת החוק הקשורה לבחירות גלויות.

דקות מספר לאחר קבלת המיילים, יצא חסון את משרדו לעבר ועדת הכנסת ושם, באוזני מספר מצומצם של עיתונאים, סיפר על הדרישה החד-משמעית. חסון הצעיר בגילו נראה כעומד על דעתו ואמר, בתשובה לשאלה, כי הלחצים הקשים האלה שמופעלים עליו לא ישברו את רוחו והוא לא ימשוך את הצעת החוק שלו. השאלה אם הלחץ ההפוך המופעל על חברי הכנסת לתמוך בהצעת החוק שתכתיר את פרס לנשיא, תישא פרי, בניגוד לדרישתם ההזויה של שולחי המייל.

היועצת ששכחה וחלתה
אברהם ואלשטיין. נבצרות זמנית

הלם ותדהמה אחזו השבוע גם בוועדת הכנסת שהתכנסה לדון בהדחתו של נשיא המדינה, משה קצב, לאחר שהוגשו 30 חתימות של חברי כנסת שדרשו מועדת הכנסת להתכנס ולדון בסוגיה. חברי הכנסת הופתעו לראות את יו"ר הקואליציה, ח"כ אביגדור יצחקי (קדימה), מנהל את הישיבה ולא את היו"ר הקבועה, ח"כ רוחמה אברהם (קדימה). יצחקי הסביר כי אברהם חולה אך כאשר נודע, יומיים לאחר מכן כי אברהם נחקרה במשטרה על חלקה בפרשת אגרסקו, לא מן הנמנע כי אברהם ניצלה את הזמן להתכונן לחקירה ולכן ויתרה על ניהולה של ישיבת הוועדה החשובה.

מי שגם החליטה לותר על השתתפות בישיבת הוועדה היתה היועצת המשפטית של הכנסת, נורית אלשטיין. חברי הכנסת די הופתעו מכך ולכן, במקום לדון בסוגיות הקשורות להדחת הנשיא, החלו חברי הכנסת לתקוף ישירות את היועצת המשפטית על כך שנבצר ממנה להגיע לוועדת הכנסת. ח"כ מיכאל איתן (ליכוד) מסר לנוכחים כי היא חולה, אך מידע זה לא מנע מחברי הכנסת לתקוף אותה לאחר ששכחה למסור, בדיון בו הוחלט על נבצרות הנשיא, כי קצב יכול לחזור בו מנבצרותו בכל עת.

למחרת, ביום הדיונים השני בו נקבע הנוהל להדחת הנשיא, אלשטיין בחרה שוב שלא להופיע. חברי הכנסת, ששוב תקפו אותה, הופתע מאוחר יותר לראותה נכנסת לחדר ועדת הכנסת ובהתרגשות גדולה, טענה באוזני חברי הכנסת כי היא באמת חולה.

"אני חולה כבר שלושה שבועות ואף הייתי בחדר מיון. מי שחושב שאני חולה מדומה שיחזור בו", אמרה ויצאה כרוח סערה מחדר הוועדה. חשוב לציין כי הוועדה לא נשארה ללא יועצת משפטית. עו"ד ארבל אסטרחן, המקבלת מחמאות מכל עבר על עבודתה, מילאה במקצועיות רבה את עבודתה והיו חברי כנסת שאף קראו לארבל להחליף את מקומה של אלשטייין באופן קבוע בוועדת הכנסת.

המחשבה שלאחר מעשה היא שאולי כדאי שהכנסת תבחר ביועצת משפטית שלא תשכח לדווח לחברי כנסת פרטים מהותיים וחשובים המשפיעים על גורלו של אדם, גורלו של מוסד ויחסו של הציבור הישראלי לכנסת ישראל.

הקרב על הנוהל להדחת הנשיא
איתן. הם לא מבינים

בנוסף לכעסם על היועצת המשפטית, חברי הכנסת בוועדת הכנסת עסקו השבוע גם בהרכבת הנוהל להדחת הנשיא. כיוון שהכנסת לא נדרשה לנושא מעולם, לא נכתב גם הנוהל, הדרך בה על ועדת הכנסת להחליט האם להדיח את הנשיא או לאו.

הדיונים היו ארוכים ומתישים כאשר ח"כ מיכאל איתן ניסה בכל כוחו לשכנע את חברי הכנסת להסכים להצעותיו שלדעתו, מתאזנות עם לשון החוק ועם זכויותיו של הנשיא מחד ושל הכנסת מאידך. אולם, נראה היה לעיתים כי איתן מתמודד נגד רוב חברי הכנסת שבוועדה.

הוא ניסה להסביר באריכות את דעתו, אולם חברי הכנסת ברובם לא היו מוכנים להקשיב לדבריו. חילוקי הדעות היו כה עמוקים עד שלא פעם, פרצו חברי סיעת הליכוד בועדה, גדעון סער, גלעד ארדן ולימור לבנת בפרץ צעקות נגדו. איתן, שלא נשאר חייב, הגיב וכך דיוני ועדת הכנסת נראו ככינוס סוער ומצומצם של סיעת הליכוד בכנסת.

השיא היה לאחר שאיתן קרא לעברה של ח"כ זהבה גלאון "זהבה-גיליוטינה" ודווקא ח"כ לבנת, חברת סיעתו, דרשה מאיתן להתנצל. ואיתן, לא רק שלא התנצל אלא תקף את לבנת והסביר כי דרש מגלאון לחזור להתנהלותה מימי ועדת חוקה, חוק ומשפט בקדנציה הקודמת ולא לשפוט את מעשיו של הנשיא קצב.

בסופו של דבר, כאשר הבין איתן כי העלה חרס בידו וחברי הכנסת אינם מתכוונים להצביע על-פי הצעתו, עזב בכעס את הוועדה, דקות אחדות לפני שהוכרז הנוסח הסופי של הנוהל, בעוד הוא ממלמל, הם לא מבינים, לא מבינים.

"יש לי דמעות בעיניים"
רמון. פסק הדין הפתיע רבים

וכמובן שאי אפשר ללא התייחסות להלם ולתדהמה שאפפו את משכן הכנסת, דקות לאחר ששלושת שופטי בית משפט השלום החליטו כי חיים רמון אשם. ראש הממשלה, שרים וחברי כנסת היו בטוחים כי רמון יזוכה על-ידי בית המשפט וישוב לתפקיד שר המשפטים. ההלם היה כה גדול עד שמספר חברי כנסת הסתובבו ליד מזנון הכנסת, פניהם נפולות, דוחים את בקשות העיתונאים לתגובה על החלטת בית המשפט. אין זה עניין של מה בכך כאשר פוליטיקאים דוחים את התקשורת.

"יש לי דמעות בעיניים", אמר חבר כנסת מסיעת העבודה. אחר אמר לי: "אני מכיר את רמון 25 שנים, עוד מהמשמרת הצעירה, זה לא יכול להיות". בקצב האירועים המטורף בו אנו חיים, סביר להניח שבתוך זמן קצר תעלם תמונתו של חיים רמון החיוור ממודעותו של הציבור, אך כמו שחברת כנסת אחת אמרה לאחר שנודע פסק הדין, הרבה מאוד ישתנה ביחסים שבינו לבינה במשכן הכנסת ובגופים גדולים ומשפיעים.

תאריך:  02/02/2007   |   עודכן:  02/02/2007
רונן ליבוביץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הלם ותדהמה במשכן הכנסת
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורא מתמיד
2/02/07 17:48
2
לא כבדהו וכן חשדהו
2/02/07 18:47
3
נתן ג
3/02/07 14:59
4
החוצה ומיד!
3/02/07 22:08
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הסכם להביע הסכמה מפורשת, [חוק הפרשנות אינו חל בהסכמת הצדדים...] בכתב, לפלירטוט ישראלי טיפוסי, בלתי מחייב, קצר מועד, [להלן: "חפוז"], ולביצועם של אקטים מיניים המוסכמים כבלתי מטרידים והמוסכמים שאין בהם משום הגדרת "מעשה מגונה" [להלן: ההסכמה];
02/02/2007  |  עו"ד פנחס פישלר  |   מאמרים
לתל אביב - עיר ללא הפסקה - יש, מסתבר, אחות לא-מוכתרת באוסטריה הרחוקה, אף כי בממדים זעירים בהרבה. הישראלי-המצוי - הפלא ופלא - עדיין לא גילה אותה, אולי משום שאינה שוכנת על דרך המלך והגישה אליה כרוכה במעברים פתלתליים ולא סלולים. לעומת זאת מכיר הישראלי המצוי דווקא את בלד, הנמצאת בצד השני של האגם והכלולה בשטח יוגוסלביה לשעבר. אלא שזו אינה מגיעה ביופייה, ובעיקר בעושרה התרבותי והבידורי, לקרסוליים של העיירה האוסטרית, הסמוכה אליה כל כך.
02/02/2007  |  ראובן לייב  |   מאמרים
הדברים אמורים לכל אחד ואחת מאתנו, שיכולים לטעון כי אינם יודעים היכן נמצא משה שממנו יוכלו לשמוע את דבר ה', ועל כן אין להם אלא לסמוך על מה שלבם אומר להם. מן המדרש שציטטנו אנחנו אמורים ללמוד כי כדי לעבוד את ה' באמת, עלינו לבחור דוקא בדרך שהיא קשה לנו. קשה כקריעת ים סוף.
02/02/2007  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
בן של חברים קרובים וארוסתו חיפשו תאריך לחתונה, ולאשתו לעתיד הוא אמר: "כל יום חוץ מחמישי!". לא הבנתם? אני כן. ימי חמישי בערב תפוסים על-ידי "להקת הכדורסל" של מכבי ת"א.
02/02/2007  |  יהודה שהרבני  |   מאמרים

02/02/2007  |  ניר יהב, עידן יוסף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il