|   15:07:40
  אלכס לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

מלחמה ללא שם

צריך לרשום את מלחמת הלבנון השנייה בספרי ההיסטוריה כ"מלחמה ללא שם" בכדי ששרלטנים אחרים שאולי יהיו בהנהגה יזהרו שבעתיים כאשר פותחים במלחמה
20/02/2007  |   אלכס לוין   |   מאמרים   |   מלחמה בשתי חזיתות   |   תגובות

זה זמן רב שאני מנסה להבין מדוע קוראים למלחמה ללא שם, שנוהלה ע"י הממשלה הזאת לפני כשנה "מלחמת לבנון השנייה". הרי לא הייתה כלל מלחמה. האם הממשלה הכריזה על מלחמה? האם הממשלה הכירה ברשומות או בהצהרות שהייתה מלחמה? למה להמציא סתם שמות ותארים? למה להכריז שהייתה מלחמה אם כלל לא הייתה?

אולי הייתה מלחמה ווירטואלית. אולי הייתה מלחמה בראש החולני שלנו, אך לא הייתה כל מלחמה. הרי הממשלה מעולם לא הכירה במלחמה ללא שם שהיא פתחה וניהלה בשם מלחמה. על כן אני לא מבין את המשתמשים בשם "מלחמת הלבנון השנייה" שלא הייתה ולא התקיימה ולא נבראה מעולם. לדברי מועצת החכמים, מר אולמרט ושר הביטחון בראשם, זאת לא הייתה מלחמה. זה גם לא היה מבצע צבאי, אולי זה היה תרגיל סודי, אז למה לתת לה שם?

המלחמה הווירטואלית הזאת היא פרי דמיונם החולני של אזרחי המדינה. זו המלחמה הווירטואלית היחידה בעולם שנהרגו בה כ-151 חיילים שעל מצבותיהם לא כתובה סיבת מותם. הם לא נהרגו במלחמה ללא שם, הם מתו סתם כך, לפי הבנת ממשלת החידלון של אולמרט ופרץ, הנקרא גם בפי הממשלה הזו שר הביטחון. מלחמה ללא שם.

מה עם 651 הפצועים, נכי הצה"ל ועוד כמאה הממתינים בצנרת לאישורם כנכי צה"ל? הם פצעו את עצמם בארוחת הערב שבישלו להם אולמרט ומי שנקרא שר הביטחון מר פרץ? מה עם אלפי האזרחים שאיבדו את רכושם ועדיין לא קבלו את מלא הפיצוי, אם בכלל? מה עם עשרות המפעלים והעסקים שעדיין לא ראו אגורה אחת שחוקה מהמלחמה הווירטואלית של אולמרט ושל פרץ?

לא מבין אתכם, השרים עזרא, הרצוג, סנה, דיכטר, מופז, כיצד תשבו במושב לצים?

לפיכך, אני לא מבין אותך, השר גדעון עזרא, ידידי ורעי. אתה הרי אדם חכם, הכיצד אתה נשאר בממשלה כזאת שמתים אצלה, לא נהרגים, מאה חמישים ואחד חיילים, שש מאות חמישים חיילים פצועים ועוד מאה בצנרת? אני שואל אותך, השר גדעון עזרא, האם אתה שותף לדעתו של ראש הממשלה שלא הייתה כלל מלחמה והכול היה ווירטואלי או פרי דמיוננו?

אני שואל אותך כבוד השר הרצוג, אדם משכיל, אני הכרתי את אביך שהיה אלוף מכובד, שר מכובד ונשיא מכובד מאוד. אדם שהכרתיו באופן אישי ואפילו כשלוש שנים היה הבוס שלי. אתה, כאדם משכיל, כמשפטן, האם הייתה מלחמה או הכול פרי דמיוננו? תחשוב ותענה בכנות. הרי נאמר לא תעמוד ואני מוסיף גם לא תשב במושב לצים.

מר אפרים סנה, אתה, שהיית אלוף בצה"ל, שסיימת לימודי רפואה, אתה הרי אדם משכיל. אתה שהיית שר וסגן שר. אתה בעל ניסיון אדיר. הכיצד אתה תומך בממשלה שלא מכירה בקורבנות השווא של חיילים שעל מצבותיהם לא כתוב למה הם נהרגו? המשפחות שואלות למה לא כתובה סיבת המוות - האם הם נהרגו בתאונת דרכים, באימון סודי, במבצע עלום או במלחמה? אך אליבא הממשלה שלך, הממשלה שאתה יושב בה בתפקיד סגן שר, אומרת לא הייתה מלחמה. הכול היה ווירטואלי. או אולי הממשלה שלך ושל אולמרט היא ווירטואלית?

מר אבי דיכטר הנכבד, אתה איש של ביטחון, כל הווייתך אומרת ביטחון, אני שואל אותך האם הייתה מלחמה או לא הייתה מלחמה? תחשוב לרגע ואל תשיב מיד. תפסיק עם הפוליטיות המלוכלכות ותן לנו תשובה כנה. אולי תרמוז לנו איך בדיוק נהרגו מאות חיילים ועשרות אזרחים?

השר שאול מופז, אתה הרי היית חייל עשרות שנים, היית רמטכ"ל ושר ביטחון. הסתכל למאות המשפחות של חללי צה"ל בעיניים ותגיד להם היכן בדיוק נהרגו בניהם. למה על מצבות בניהם לא כתוב שהם נהרגו במלחמה ללא שם? תסביר למאות משפחות של פצועי צה"ל היכן בדיוק נפצעו בניהם. בארוחת ערב בבסיס סודי? היכן כבוד השר, היכן בדיוק הם נפצעו. במלחמה ללא שם. האם אתה כחייל וכלוחם מקבל זאת כבוד השר שאול מופז? האם אתה לא מתבייש לשבת בממשלה שיש בה חיילים שנהרגים במלחמות גחמה של ראש ממשלה ושר ביטחון .האם אתה באמת מאמין שלא הייתה מלחמה. האם כל החיילים ההרוגים והפצועים נהרגו במלחמה ווירטואלית? דמיונית?

הראיתם, נכבדי השרים, ממשלה אחת בעולם שראש הממשלה לא מדבר עם שר הביטחון? וזאת עוד במדינת ישראל שעצם קיומה תלוי בביטחונה. ראש הממשלה לא מדבר עם שר הביטחון. אם זה היה קורה בשוויץ לא קרה כל אסון. אם זה היה קורה במיקרונזיה אין לכך כל חשיבות. במדינת ישראל שיש לה סכנה קיומית יום יומית, סכנה שאויביה יתקפו אותה בכל רגע.

זה הזמן לנטוש ספינה זאת ללא קברניט וללא צוות

כבוד השר, ידידי, כאב אתה לי מר רפי איתן. הכיצד אתה נשאר במושב לצים זה, עם עבר עשיר ומפואר כמו שלך? אתה, שעוד עשרות שנים רק יתגלה את אשר עשית למען המדינה הזאת. אתה צריך לקום ולהצהיר ממש עכשיו, אני עוזב מושב לצים זה כי אני לא מוכן ששמי יזוהם בספרי ההיסטוריה עם ממשלה חדלת חיים כזאת, אני לא מוכן לשבת בממשלה שיש בה כאילו שר ביטחון שלא מדבר עם ראש ממשלה, שהוא ראש ממשלה וירטואלי כמו ממשלתו. אני יודע כי זה זמן רב מאסת בממשלה זאת והנך רוצה להסתלק ממושב זה של ממשלה שהיא בעצם לא ממשלה. אז הנה זה הרגע. מספיק, צריך להציל את המדינה. צריך להתחיל לפורר את הממשלה ואתה יכול לעשות זאת.

אתה תהיה הראשון שיתחיל לנטוש ספינה זאת ללא קברניט וללא צוות, כאשר הספינה מטלטלת לה לפי זרמי הים ללא כל מטרה, כל אשר מלחיה מנסים לעשות זה לשרוד את הגל הבאה. אז כאשר אמרתי לך לפני מספר ימים עדיין זה לא הרגע. הנה הגיע הרגע. נטוש ספינת שוטים זאת, יש לשים לה קץ מידית, למען הצלת המדינה והארץ הזאת, למען ילדנו שיוכלו להמשיך לחיות כאן בביטחון ולא בנכר.

ביום שישי האחרון ישבתי עם אחד השגרירים הזרים. שגריר של מדינה גדולה באירופה, שעמו אני מיודד מזה זמן רב. ישבנו ושתינו קפה של בוקר. הוא שואל אותי - איך אתם לא מתביישים שיש לכם ממשלה כזאת, שהיא בדיחה בעיני כל העולם, שהיא ביזיון לעם כה חכם? לא יכולתי לענות, פשוט נדהמתי. לפני כמה ימים הייתי בטכס באחת השגרירויות מהעולם השלישי, ושם השגריר המארח עבר לידי, טפח על כתפי ואמר לי, אלכס אפילו במדינתנו שידועה בשחיתות שלה, ממשלתכם לא הייתה עוברת בשלום את דעת הציבור. מה קורה לכם? מה יכולתי להגיד.

בכל מקום בעולם שאני מגיע אליו אני פשוט מתבייש שזאת הממשלה שלנו. בכול מקום שואלים אותי לפשר הבדיחה הזאת. רפי, למען ההיסטוריה, למען אזרחי המדינה, פשוט תעזוב את השולחן שנקרא ממשלת ישראל. תהיה אתה הראשון. לאחר שתגיש את המכתב תצא באומץ שאתה ניחן בו ותספר לעם ישראל באיזו צרה הוא נמצא. מה אתה באמת חושב על הכביכול ממשלה שכרגע אתה מכהן בה.

הגיע הזמן לעשות סדר בכדי שלא יקרו יותר מלחמות כאלו

להורים השכולים, לחיילים הפצועים מהמלחמה ללא שם, אני ועם ישראל מצדיעים לכם. ילדכם (גם בתי שרתה בזמן המלחמה ללא שם כחובשת) נלחמו במלחמה ללא מנהיג, ללא תכנון. הם הובילו את המדינה לניצחון על אף שהמחיר היה כבד מנשוא. הם נפגעו במלחמה ללא שם זאת כי לא הייתה הנהגה. כי הכול נוהל בחובבנות ראויה לציון, ללא קורבנות והקרבה מצידם, הייתה לנו תבוסה אדירה יותר. על כן מאמרי לא בא לפגוע בכם, ביקירכם.

גם ילדינו שרתו במלחמה הזו. אך הגיע הזמן לעשות סדר בכדי שלא יקרו יותר מלחמות כאלו. מלחמות שראש הממשלה ושר הביטחון כאילו לא מכירים בה כמלחמה. יש להציל את ילדנו ולתת להם ביטחון שיותר מעשים כאלו. החלטות של חובבנים מהדרגה הנמוכה ביותר לא יקרו. יש לדרוש מהם את מלא הדין. ויש להעמיד את ראש הממשלה ואת שר הביטחון ואת האחראים לכישלון הזה לדין ורצוי שעה אחת קודם. יש להציל את המדינה מפני חובבנים אלו שהשתלתו עלינו והולכים להביא אותנו לאסון חמור שבעתיים בהתנהלותם הכושלת.

אני ועם ישראל מרכינים את ראשנו לחיילים ולאזרחים שנהרגו ונפצעו בגלל מדיניות של שלוף. ללא ילדנו שניהלו מלחמה לא מתוכננת היינו סופגים מפלה אדירה. הם ניצחו ובזכותם ניצחנו, על אף שר הביטחון על אף הרמטכ"ל, על אף ראש ממשלת החידלון, מר אולמרט אהוד.

כך אני חש. כך חש כל העם, כך אני חושב לפחות. על כן למלחמה ללא שם הזאת, אסור לקרא מלחמת לבנון השנייה. צריך לרשום אותה בספרי ההיסטוריה "מלחמה ללא שם", כך להנציחה, בכדי ששרלטנים אחרים שאולי יהיו בהנהגה בעתיד יזהרו שבעתיים כאשר פותחים במלחמה.

תאריך:  20/02/2007   |   עודכן:  20/02/2007
אלכס לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מלחמה ללא שם
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חד קרן
21/02/07 01:27
2
יונתי
21/02/07 07:55
3
יוסף עזרא
21/02/07 11:05
4
שוש...פ
21/02/07 21:27
 
אילנה חן
22/02/07 00:55
 
י.פ
22/02/07 08:20
5
ניקולאי
22/02/07 10:56
6
רונית פ
22/02/07 12:11
 
חד קרן
23/02/07 07:43
7
אלכס לוין
23/02/07 12:35
8
רונית .....
16/05/07 16:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תכנון פנסיוני הפך להיות עם השנים דבר מורכב מאוד, השינויים שחלו בשנים האחרונות בשוק ההון בתחום החיסכון לטווח ארוך (קופות הגמל, קרנות הפנסיה, ביטוחי המנהלים ותוכניות החיסכון), גרמו לפער גדול מאוד בין רמת הידע הנדרשת לניהול ההון, החיסכון והרכוש המשפחתי של האדם הממוצע לבין הידע הקיים.
20/02/2007  |  רני ברוכשטיין  |   מאמרים
תחום הנדל"ן הוא תחום מעניין במיוחד כיוון שהוא מצביע על מגמות כלכליות של המשק. הוא מהווה מעין מדד לצמיחה ומעמיד אתגר מיוחד לתחום יחסי הציבור. מאחר ואין ויכוח על הצורך ביחסי ציבור, השאלה בתחום הנדל"ן היא איך עושים זאת נכון? ובאילו אלמנטים עלינו להתחשב?
20/02/2007  |  יעל לוטן  |   מאמרים
המועמד למפכ"לות יעקב גנות עומד לאחרונה במתקפה ציבורית קשה ביותר, וזאת לאור הדברים הקשים שאמר עליו בית המשפט העליון בפסק הדין שזיכה אותו - ברוב דעות בלבד - מאשמת שוחד.
20/02/2007  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
משטרת ישראל כבר מזמן אינה משטרה. אין פלא, שהמשרד הממשלתי שמפעילה נקרא "המשרד לביטחון פנים". לכאורה, שר הפנים היה צריך להיות ממונה על המשטרה, אך יצחק גרינבוים, שר הפנים הראשון, לא רצה (בשל מוצאו מרוסיה/פולין) להיות ממונה על המשטרה; ולכן, נתנו אותה לבכור שלום שטרית, הספרדי של מפא"י, ומאז נקבע מעמדה להיות סרח-עודף. המשרד לביטחון פנים (בט"פ) הפך סופית את המשטרה לסניף שולי ומגוחך באי-תפקודו של מערכת הביטחון. גישה זו הונצחה בהחלטת ממשלה, שחילקה את הסמכויות בין צה"ל לבין המשטרה - כאילו הארגונים עוסקים באותו הנושא.
20/02/2007  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
כולם מודעים לחשיבותה של הפעילות הגופנית, ולמרות זאת, רבים מתקשים לשלב פעילות גופנית בשגרת היום יום שלהם. לעתים קרובות קושי זה נובע ממחסום פסיכולוגי להתחיל בפעילות גופנית או להתמיד בה. ביקשנו מד"ר בוריס בלומשטיין, מנהל מחלקת מדעי ההתנהגות במכון וינגייט, להציע לנו דרכים להתמודד עם מחסום פסיכולוגי זה.
20/02/2007  |  אמיתי גזית  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il