|   15:07:40
  ראובן לייב  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

מסע של שיכרון חושים

קולומביה הבריטית, שבמערב-קנדה, המשתרעת מויקטוריה ועד לקלגרי, טובלת כולה בפארקים לאומיים רחבי-ידיים לאורך כל הדרך, בת אלפי הקילומטרים, נשקפים נופים עוצרי-נשימה, כמותם לא תראו בשווייץ וגם לא בנורבגיה
22/02/2007  |   ראובן לייב   |   מאמרים   |   תגובות

עשרה קבין של יופי ירדו על קנדה - תשעה מהם נטל חבל קולומביה הבריטית, עם נופיו עוצרי הנשימה, שמן הסתם גם יופייה של שווייץ, או זה של נורבגיה, לא ידמו לו. חבל קולומביה הבריטית, שבמערב-קנדה, הוא שמורת-טבע אחת גדולה, הטובלת כולה בפארקים לאומיים רחבי-ידיים ובאגמים לרוב. כחול וירוק - אלו הצבעים המאפיינים את האזור המרהיב.

את מסענו בחבל הארץ היפהפה התחלנו בבירתו, ויקטוריה, שאליה הגענו, במכונית השכורה שלנו, מסיאטל - הגדולה שבערי צפון-מערב ארצות-הברית, הנושקת לגבול הקנדי. בנסיעה של שעה וחצי אתה חולף בינות לשפעת גווני הירוק של עצי האשוח, הארז האדום והאורן, כאשר אור השמש כמעט שאינו מצליח לחדור מבעד לעלוות העצים הסבוכה. אתה חולף על-פני יערות-גשם, שבהם עולה כמות המשקעים השנתית על 3000 מ"מ בממוצע (לשם השוואה: הכמות הממוצעת בירושלים, למשל, היא כ-500 מ"מ בשנה בלבד!).

כשתציץ דרך הצמחייה הסבוכה והעבותה, סביר להניח שיעלה בידך לגלות לפחות כמה מבעלי החיים המרובים שמסתובבים במעבה היער, ביניהם איילים, צבאים שחורי-זנב, פומות ובואשים, ואילו בין בעלי הכנף המאכלסים אותו, מרשים במיוחד הנשר הקרח. זו הזדמנות לחזות בו מקרוב. את שלל הגוונים של הירוק-הירוק הזה, שאין לו סוף, שוברים בסופו של דבר גווני הירוק-טורקיז של העיר ויקטוריה השוכנת בקצהו הדרומי של האי ונקובר. ויקטוריה כמו פורצת, פתאום, מתוך היערות ומהווה קונטרסט בולט ליערות העד ולנופי הפרא.

עיקר אתרי התיירות של ויקטוריה מצויים בעיר התחתית. אתה חולף על פני רחוב הממשלה, שהוא גם רחוב הקניות העיקרי, השוקק מסעדות ובתי-קפה לרוב. כאן תוכל לקנות בשוק המקומי מציאות במחירים ללא תחרות, כמו למשל תיק-עור, שמחירו 50 דולר קנדיים (הדולר הקנדי שווה כ-3.5 שקלים), לעומת מחיר כפול בערים אחרות בקנדה. שווה להתעכב, ולוא לשעה קלה, בכיכר בסטיו, הסמוכה לגשר ג'ונסון, ושבה מצוי המוזיאון הימי במגדלור המקומי. בין כתליו אפשר למצוא דגמי-ספינות וציוד של יורדי-ים. אטרקציה מיוחדת היא ספינה אינדיאנית, שאורכה שישה מטרים בלבד, והנחשבת לכלי השייט הקטן ביותר שהצליח, בשלהי שנות החמישים של המאה הקודמת, להקיף את העולם. כל תולדות גילויו של החוף המערבי פרושות כאן, בצורה מרשימה, לעיני המבקרים. הביקור במוזיאון כרוך בתשלום של 10 דולר קנדיים. שווה כל סנט.

גם על המוזיאון הפרובינציאלי, הסמוך לבניין הפרלמנט, מומלץ שלא לפסוח. כאן מוצגות תולדותיה של קולומביה הבריטית בתצוגה מרשימה של חיי הכלכלה של בני המקום ואורח-חייהם של האינדיאנים ילידי האיזור. יש גם שיחזור מאלף של רחוב על חנויותיו מראשית המאה הקודמת: ראינוע, מלון, משרד ותחנת-אוטובוס. 6 דולר דמי-כניסה. שעות הפתיחה בשני המוזיאונים: מ-10 בבוקר עד 17:30 אחרי-הצהריים.

גנים שקועים ומסלולי סקי

חובבי הטבע ימצאו עניין רב בארבעת גני "בוצ'ארט", השוכנים בקצה הצפוני של העיר, והם פתוחים מדי ערב ומוארים בתאורה ססגונית. ארבעת הגנים - הגן השקוע, שהיה בעבר מחצבה; גן השושנים, הגן האיטלקי והגן היפני - נמנים עם היפים והמטופחים שבגנים הבוטאניים בעולם וניכר שמושקעת בהם מלאכת-מחשבת של גננות-נוי. מחיר הכניסה לגנים: 12 דולר.

בויקטוריה תפסנו את המעבורת והמשכנו עימה היישר לוונקובר - עיר יפהפיה, המוקפת חגורת-מים והרים המתנשאים מכל עבריה. זוהי עיר אידיאלית לתיירות חורפית. בעוד שההרים מסביבה מכוסים שלג בעונה זו של השנה - ונקובר לעולם אינה מכוסה בפתיתי הקסם.

בכביש מספר 1, המטפס בואכה העיר, כבר נשקף אלינו הפרבר הקסום "ברנבי", הטובל כולו בירק. העין אינה שבעה מן הנוף המשכר הנשקף מן הים המפורץ שלמטה, ממש כמו הפיורדים של נורבגיה, כשמן האופק נשקפים הרי הגדה הצפונית, שמדרונותיהם גולשים, בתלילות, אל הפיורד. ברנבי היא שכונת היוקרה של ונקובר. תושביה, רובם ככולם בעלי אמצעים, מתגוררים בבתים ספוני-עץ יפהפהיים במעבה היער, על חלקות-אדמה רחבות-ידיים. אבל, את ברנבי כדאי לפקוד לא רק בשל יופייה המהמם, אלא גם בזכות אוניברסיטת "סיימון פרייזר" - אתר התיירות המרכזי שלה. לאוניברסיטה, הממוקמת במרומי ההר, יש ייחוד ארכיטקטוני משלה: שלא כאוניברסיטאות אחרות, שבהן כל בניין נבנה בתקופה אחרת וכל פקולטה נתרמה על-ידי תורם אחר ובקצב שונה - תוכננה סיימון פרייזר כתוכנית אחידה והרמונית.

עכשיו עובר הכביש על גשר החוצה את הנהר "סיימור" וממשיך לטפס, בתלילות, מעלה-מעלה, עד למרכז הסקי המקומי, שמסלוליו המצויינים מהווים אתגר-גלישה לכל חובב-סקי המכבד את עצמו. תכלת מלמטה ותכלת מעל, כשמן התהום נשקף נופו עוצר הנשימה של נמל-ונקובר, שם מטעינים ופורקים, ללא הרף, מכולות באניות, ברכבות ועל גבי משאיות.

כביש מספר 1 מוביל אותנו עכשיו היישר לפארק המלכה אליזבת - אחד הפארקים המרשימים של ונקובר, השוכן במרכז הגיאוגרפי של העיר ובמקום הנישא ביותר שלה, בגובה של 150 מטר. 12 דולר דמי-כניסה, ואתה מוצא עצמך מטייל בשביליו של גן בוטאני יפהפה ובו חממות של צמחים טרופיים וציפורים צבעוניות המעופפות חופשי. אבל, גולת הכותרת של הגן הזה הם הגנים השקועים ובהם ערוגות הפרחים השקועות.

מכאן כבר קצרה הדרך לפארק "סטנלי" - הפארק הטבעי הגדול ביותר בעיר, המשתרע על שטח של 4000 דונם. לכל אורכו של הפארק ניצבים עמודי-טוטם גבוהים ולמרגלותיהם מדשאות מרהיבות-עין של ורדים. הכניסה לשני הפארקים היא ללא תשלום.

קניות בצ'יינה טאון

יוצאים מהפארק בשעת בין-ערביים ועושים דרכנו לצ'יינה טאון - מושבת הסינים השנייה בגודלה מחוץ לגבולות-סין, אחרי סן-פרנסיסקו. כאן תמצא מבחר חנויות ססגוניות ומעניינות, בהן חנויות עם מיני מזונות שונים ומשונים, שלא תמצא בשום מקום אחר, ושאותן פוקדות עקרות הבית הסיניות המקומיות, כדי לערוך בהן את קניותיהן. זה המקום לרכוש מזכרות מן הרובע הציורי במחירים השווים לכל נפש.

ואם בקניות עסקינן, אי אפשר שלא להזכיר את "גסטאון" - רובע החנויות, המסעדות, בתי הקפה ואתרי הבילויים של העיר, המהווה מוקד עליה לרגל, שוקק-חיים, להמוני התיירים, הפוקדים אותו בשעות היום כבשות הלילה. הרובע הציורי מוקף בניינים מסוך המאה ה-19, ששופצו בינתיים, ולצידם גם בניינים חדישים לא מעטים, שנבנו לפי רוח האיזור. גלריות לאמנות, בוטיקים לאביזרי-לבוש, חנויות למזכרות ומועדוני-לילה - כל אלה מוסיפים צבע ועליזות לרובע המואר עדיין, בשעות הלילה, כמו בימים ההם, בפנסי-גאז.

לנים בוונקובר באחד ממאות המלונות (בעונת החורף התעריף ליחיד בחדר זוגי במלון בן שני כוכבים: 40 דולר לנפש; למלון בן שלושה כוכבים - 55 דולר; לארבעה - 70 דולר ולחמישה כוכבים - עד 100 דולר).

בבוקר שלמחרת יוצאים מוונקובר למסע אל הפארקים הלאומיים של קולומביה הבריטית וגומאים בדרכנו 150 קילומטר של יערות-עד ואגמים הפרושים לצידם. תוך כדי נסיעה חולפים על-פני העיירה "הופ", המוקפת צוקים נישאים, ועוצרים לחניית-ביניים, למלא את כרסנו לחניית-לילה במלון הציורי "סטנלי", בן ארבעת הכוכבים, ומשלמים 85 דולר לאדם בחדר זוגי, כולל ארוחת-בוקר. שלוות-אלוהים נסוכה על המקום, ורק משב הכוח הקלילה וציוץ הציפורים מפירים אותה מפעם לפעם.

לעת בוקר אנו מגלים ש"ג'ספר" איננו רק פארק טבעי. ממול למלון נשקף אלינו בכל הדרו קרחון "אטבסקה", שאינו אלא שלוחה של קרחון "קולומביה", ששיטחו 325 קמ"ר ועומקו מגיע ל-900 מטר. יחד עם עשרות התיירים השוהים במקום, אנו עולים לקצה הקרחון ברכב-שלג מיוחד. מחיר התענוג המצמרר: 10 דולר לנפש. יורדים מהקרחון ומגלים גילוי נוסף: מסביב לפארק העצום ממוקמת העיירה שוקקת החיים, ג'ספר. ברחובות הציוריים שלה יש כל מה שתייר-נופש נכסף אליו: מרכז-קניות, מרכז-ספורט, ואפילו קולנוע.

לייק לואיז - הפנינה של הרי הרוקי

מכאן קצרה הדרך ללייק לואיז - הפנינה של הרי הרוקי. האגם הקטנטן, בגובה 1700 מטר מעל פני הים, מוקף הרים נישאים משלושת עבריו, כשמן הרביעי נשקף מלון הפאר, "טירת לייק לואיז", שכשמו כן הוא: מלון שהיה פעם טירה, עם רהיטים דמוי-עתיקים בסגנון קיטשי, המבקש להזכיר ימים עברו. מחיר האירוח במלון הזה - בשמיים: 250 דולר לנפש ללילה. שווה, אולי, למי שרוצה לחוש את טעמו המתקתק של העבר, ויותר מכך, יכול להרשות לעצמו...

מלייק לואיז, שמימיו קפואים בחורף, ממשיכים לעיירה הפסטורלית באנף, המוקפת בפארק טבעי רחב-ידיים. באנף היא גן-עדן לחובבי קניות אניני-טעם. בעיירה תמצא את הבוטיקים המשובחים ביותר ובהם מיטב הביגוד מן האופנה האחרונה, חנויות לרהיטים מסוגננים וכלי-בית מעולים, ועל כל צעד ושעל - חנויות לתכשיטים ולכלי-כסף, המרוכזות כולן ברחוב הראשי האחד והיחיד.

מטפסים במעלה ההר המקיף את העיירה ובו מסלולי-סקי מעולים, כשמפיסגתו נשקפים נופים מהממים. פוקדים את הפארק הטבעי רחב הידיים של באנף, המצטיין באוכלוסיה גדולה של בעלי-חיים מכל הסוגים, בהם דובי גריזלי ודובים שחורים, צבאים ואיילים ממינים שונים. ניתן להבחין בהם, בעיקר, בשעות הזריחה והשקיעה, אך אסור, בתכלית האיסור, להאכילם.

למחרת, בשעת-בוקר מוקדמת, אנו יוצאים בדרך ל"קלגרי" - חלקו האחרון של מסענו הקסום. קלגרי שוכנת למרגלות הגבעות שלרגלי הרוקי, במיפגש הנהרות "באו" ו"אלבאו". הזמן עשה חסד עם קלגרי: עד לפני 120 שנה היתה זו מצודת-משטרה בלבד, ואילו היום זוהי עיר תוססת, אף שאינה מהווה אבן-שואבת לתיירים.

תאריך:  22/02/2007   |   עודכן:  22/02/2007
ראובן לייב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מסע של שיכרון חושים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גדי יערי
23/02/07 02:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
החלטת שופטי בית המשפט השלום בתל אביב (יום ד', 21.2.07) לשלוח את חיים רמון לשירות המבחן לבחינת סוגיית ביטול הרשעתו, מציבה בפני רמון דילמה משפטית לא פשוטה. ברוב המקרים שירות המבחן קושר את המלצתו, בסוגיית ביטול הרשעת נאשם, בנכונות הנאשם להכיר בחומרת מעשיו. במידה שרמון יעשה כן, הדבר עלול לעמוד בסתירה לטיעונים שיעלה בערעור נגד עצם הרשעתו.
22/02/2007  |  עו"ד עמי עצמון  |   מאמרים
אנשים שוכחים שדבריו השוביניסטים של ח"כ משה שרוני מסיעת הגמלאים אשר עוררו השבוע סערה-זוטא, אינם משתווים לדברים אחרים שהאיש אמר ולהצעת חוק מסוימת שהאיש הגיש. נכון, דבריו ה"הומוריסטיים" בנוגע ליועצות הפרלמנטריות אשר "או שהן נותנות, או שהן עפות", הם דברים חמורים ומטומטמים. ונכון, הדברים הם רדודים מדי, אפילו בתור בדיחה לחבר. יחד עם זאת חשוב לזכור כי הסערה שעוררו דבריו הייתה צריכה להתגעש כבר לפני מספר חודשים, כאשר הגיש הצעת חוק, אשר אין מילה אחרת להגדיר אותה מאשר "מביישת".
22/02/2007  |  ניר יהב  |   מאמרים
ב-19 בפברואר נועדו יחדיו בירושלים מזכירת המדינה קונדוליזה רייס, ראש ממשלת ישראל אהוד אולמרט, והנשיא הפלשתיני, מחמוד עבאס (אבו מאזן). הפגישה עצמה נקבעה לפני מספר שבועות כחלק מיישום הבטחתו של בוש במסגרת נאומו על עירק להגברת מעורבותה של ארצות הברית בתהליך השלום. עיתוי הפגישה - לאחר חתימתו של הסכם מכה בין הפתח לבין החמאס בדבר הקמת ממשלת אחדות פלשתינית - הפך אותה למורכבת מבחינת כל הצדדים ויצר בקרבם ציפיות מנוגדות.
22/02/2007  |  אמיר קוליק  |   מאמרים
על-פי הסקר שערכה חברת גלובל עבור עיתון דה מרקר וממצאיו פורסמו ב-19.2, התבשרנו כי שכר עורכי הדין במשרדים הגדולים הינו פי ארבעה (!!) מבקטנים. שפשפנו עינינו כלא מאמינים, האמנם אלו הנתונים הנכונים, או שמא קיימת מידה מסוימת של הטיה מכוונת של אותם משרדים "גדולים" ואפשר לשער שהסקר אינו ממש מדויק כל צורכו? (וחלילה איננו רוצים לפגוע בעורך הסקר ובמקצועיותו).
22/02/2007  |  עו"ד אבירם רחימי  |   מאמרים
קו אידיאולוגי מובהק מקשר בין דברים שכתב ההרכב בפסק דינו של חיים רמון, לבין התפרצות האיומים אותם השמיע המשנה לשעבר לנשיא בית המשפט העליון, השופט מישאל חשין. דומה כי מרוב מהומה התעלמה התקשורת מדברים חמורים אלו, המופיעים בפסק הדין, ומן הראוי לצטטם במלואם:
22/02/2007  |  עו"ד יראון פסטינגר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il