|   15:07:40
  אריה אבנרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

אולמרט המושחת, נמאסת!

03/03/2007  |   אריה אבנרי   |   מאמרים   |   יומני אבנרי   |   תגובות
אבנרי, "מעקב צמוד"

אולמרט. שחיתות בלא הפסקה

מכתב פומבי אל ראש הממשלה, אהוד אולמרט


אהוד הלא נכבד,

איני יודע איך תסתיים "פרשת השבוע" החדשה שלך, הנוגעת לעשרות מינויים פסולים, "סידורים" בלתי-חוקיים למיניהם ו"טובות" רעות שנעשו בידיעתך המלאה במשרדים השונים שבהם שימשת כשר במרוצת השנים האחרונות.

כדרכך, הזדרזת לרחוץ את ידיך - המזוהמות מרוב עבירות - וטענת כי מינויים אלה התבצעו על-פי החוק וכי אם בכל זאת יתגלו חריגות, הן לא נעשו על דעתך. כמובן שגם המסמך שפירט בהרחבה את מעלליך לא נכתב מטעמך או באישורך, ולא דווח לך אודותיו: למעשה, לדבריך ראית אותו לראשונה כשערוץ 10 העביר לך עותק לשם קבלת תגובה.

בניגוד לרבים אחרים, ביניהם טובים והגונים, אני לא קונה את הסבריך בפרשה החדשה ולא יכול לייחס לך תום לב. אישיות ממלכתית רמת דרג הסבירה לי באחרונה כי לאורך הקריירה הציבורית שלך, לא עשית דבר וחצי דבר ללא ציפייה לקבלת תמורה גלויה או סמויה בעדו. גם מעשי החסד המדומים שלך תוגמלו; ובמנהרת השחיתות הארוכה, החשוכה והפתלתלה שחצבת עדיין לא ניתן לזהות אור של חפות וניקיון כפיים.

כבר מזמן שמתי לב לעובדה מאלפת: בדרך כלל אינך נוהג לחתום על מסמכים רשמיים בנושאים שעלולים לסבך אותך, וזאת מתוך ראיית הנולד, וכדי לטשטש עקבות בעת הצורך. בכך אתה הולך בדרכם של כמה אישי ציבור שנויים במחלוקת שנקטו בטקטיקה זו כדי לגונן על עצמם. חלק מהם מוכרים לי היטב: חבר הכנסת המנוח אברהם שפירא, שאת מעלליו פירטתי בספרי "הגביר"; איש העסקים שמואל פלאטו-שרון, שהיה לי הכבוד המפוקפק לחשוף לראשונה את עובדת הימצאותו בארץ, בתקופה שבה עדיין חי במסתור; אלי לנדאו, ראש עיריית הרצליה לשעבר, שבעקבות סדרת כתבות שפרסמתי בידיעות אחרונות הועמד לדין פלילי בפרשת הקומבינה במרינה, ולצערי זוכה מחמת הספק; ומו"ל ידיעות אחרונות, ארנון (נוני) מוזס, שבמחיצתו עבדתי שנים רבות מדי.

מזה שני תריסרי שנים אני עוקב אחר התנהלותך המושחתת, ועדיין אינני מתעייף. אני עושה זאת לא בגלל אובססיה כלפיך ולא מתוך עקשנות עיוורת, אלא משום שאני מאמין באמת ובתמים כי אנשים נטולי יושר אישי ויושר ציבורי אינם ראויים לכהן כשליחי הציבור.

אם אתה סבור שתצא מהפרשה הזו ללא רבב - מה שיעודד את עדת חסידיך בתקשורת להוסיף ולטעון שרודפים אותך בלי סיבה - יש לי חדשות לא ממש מעודדות עבורך: שמחתך מוקדמת מדי. מחכות לך "פרשות שבועיות" נוספות: חלקן מצויות עתה בטיפול עמותת אומ"ץ, וחלקן מטופלות על-ידי גורמים אחרים. העננים השחורים ההולכים ומתקבצים מעל לראשך כה רבים, עד שלמעשה אינני יודע כיצד תוכל להתפנות לנהל את ענייניה הסבוכים של המדינה.

באופק הולכת וקרבה סערה עזה: בעוד זמן קצר ינועו גלגלי חקירת המשטרה בפרשות השחיתות של שר האוצר, אברהם הירשזון, קצין המבצעים שלך, חברך האישי הקרוב ושותפך לדרך ולעסקים סמויים, מניבי הון. בפרשה זו ייחשפו עבירות חמורות שביצע לכאורה הירשזון בתקופה שבה עמד בראש הסתדרות העובדים הלאומית וקופת חולים לאומית, המסונפת אליה, וגם כאלה שבהן היה מעורב מתוקף היותו ראש פרויקט מצעד החיים.

הבדיקה המקיפה שנערכת מזה זמן במשרד מבקר המדינה על-אודות מעלליו של הירשזון, כמו גם החקירה שעורכת המשטרה, העלו עד כה ממצאים שבהחלט צריכים להדאיג אותך, אהוד. הראיות נגד הירשזון חותכות, ואינני שולל את האפשרות שכאשר הוא יבין את חומרת מצבו, הוא יבחר לגרור אותך איתו אל המצולות ויחלוק עם חוקריו מידע על מעלליכם המשותפים, ובכלל זה על חשבונות בנק סמויים בחו"ל. אם ינהג כך, יהיה בכך משום צדק אירוני, שהרי אתה עצמך - בראשית שנות התשעים, כשנחשדת בפלילים בפרשת חשבוניות המס הכוזבות של הליכוד, בעת שכיהנת כגזבר המפלגה - פנית אל ראש הממשלה דאז, יצחק שמיר, ואל שר הביטחון דאז, משה ארנס, ואיימת שאם לא יחלצו אותך מן הבוץ, תדאג לסבך אותם בפרשה. על דאטפת אטפוך.

פרשות השחיתות של הירשזון חוזרות אליך כבומרנג, שהרי אתה התעקשת למנותו לשר האוצר בממשלתך. הפקרת את ביטחון מדינה בידיו הלא-מנוסות של עמיר פרץ, מנהיג לעומתי של ועדי עובדים, רק כדי שתוכל להמשיך ולשלוט במשרד האוצר, ובעיקר כדי שתוכל להיטיב עם אילי הון מקומיים וזרים, שחלקם היו לקוחותיך בעבר, כשכיהנת כפרקליט פרטי (גם בעת שכבר שימשת כחבר-כנסת), וחלקם יהיו מן הסתם לקוחותיך בעתיד. לשם הסוואה, אתה מסווג אותם כ"חברים אישיים" שלך, מתוך ידיעה שהחוק הישראלי נוהג בסלחנות בנוגע למתנות שניתנות לאישי ציבור על-ידי "חברים", אפילו אם הם מדומים. מאות העטים הנובעים היקרים שקיבלת כמתנות מאילי הון (שלחלקם סידרת הטבות מכספי הקופה הציבורית) הם עדות חותכת לכך.

כזכור לך, עמותת אומ"ץ פנתה בשעתו אל היועץ המשפטי לממשלה בדרישה להעמידך לדין בפרשה זו, באשמת קבלת שוחד, אבל מני מזוז החליט לא להגיש נגדך כתב אישום. דומה שמזוז עדיין ירא למצות איתך את הדין, אולי מתוך חשש שנפילת הממשלה - צעד בלתי-נמנע אם וכאשר ייפתחו נגדך הליכים פליליים - תיצור מציאות של רפיסות שלטונית; אך במוקדם או במאוחר, מזוז יבין שאין לו ברירה: אם הוא רוצה לחסל אחת ולתמיד את השחיתות השלטונית - שאתה הבאת אותה לשיאים שליליים חדשים - יהיה עליו לנקוט בקו של "ייקוב הדין את הממשלה".

במקביל, המשטרה עדיין חוקרת ממצאים חמורים שהעביר אליה מבקר המדינה על-אודות קשריך המיוחדים עם שותפך לשעבר במשרד הפרקליטים, עו"ד אורי מסר. בשלב הזה, החקירה מתמקדת בהטבות שהענקת ללקוחות של עו"ד מסר בעת שהיית ממונה, מתוקף תפקידיך המיניסטריאליים, על מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת ועל מנהל מקרקעי ישראל.

בשעתו הגישה עמותת אומ"ץ תלונה במשטרה שבמרכזה דרישה לחקור את פרשת רכישת קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים על-ידי גאידמק, עיסקה שנערכה בחסותך: אתה שכנעת אותו לרכוש את הקבוצה, ואתה דאגת לצרף לעסקה את עו"ד מסר, שקיבל שכר טירחה גבוה על מעורבותו בה. אני יודע היטב מדוע עשית זאת, ואני מניח שגם המשטרה תחבר אחד ועוד אחד.

ואם בגאידמק עסקינן, גם מכיוונו צפויות לך צרות צרורות. השבוע הוא נחקר ארוכות במשטרה בחשד שהעניק כרטיסי מנוי למשחקי בית"ר ירושלים, כמתנת-שוחד, לשולה זקן, מנהלת לשכתך המושעית (שחסרה לך כעת לצורך עשיית קומבינות ולהפעלת חוקרים פרטיים ועיתונאים מסוגה של איילה חסון נגד אוכפי חוק מסוגו של ניצב (בדימ.) יעקב בורובסקי. כמו במקרה של הירשזון, גם בפרשה זו עליך לשלב אצבעותיך בתפילה שזקן לא תפתח את פיה ותפליל אותך בחקירתה. לעת עתה היא עדיין משחקת את הקדושה המעונה ונהנית לספר שאתה מצלצל אליה לעיתים מזומנות כדי לעודדה; אך מי יודע, אולי במוקדם או במאוחר היא תשנה את קו ההגנה שלה ו"תזמר" עליך. ומי יודע, אולי החקירה המתארכת-מדי בפרשת רשות המיסים תחשוף שאתה עצמך היית מעורב בה באופן זה או אחר.

גאידמק עצמו כועס עליך מאוד. ראשית, עד כה לא טרחת להגיב על המכתב הפומבי ששיגר אליך באחרונה באמצעות מודעות מאירות עיניים בעיתונות, מודעות שבהן ביקש שתתערב ותשים קץ למסע הרדיפה שכביכול מנהל נגדו ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יוחנן דינינו. שנית, גאידמק סבור ש"עבדו עליו" בעסקת רכישת מגרש האימונים של בית"ר בשכונת בית-וגן בירושלים: למיטב הבנתו והכרתו, בהסתמך על הבטחות שקיבל, המגרש (שתמורתו שילם סכום נכבד) מיועד לאכלס בעתיד בנייני מגורים. עכשיו מתברר שמנהל מקרקעי ישראל מערים עליו קשיים בנדון, והאוליגרך זועם. זה צריך להדאיג אותך, כי גאידמק - כפי שכבר הוכח - לא עושה חשבון לאף אחד. הוא אינו נמנה עם אלה שסולחים ושוכחים, בעיקר לא לאלה שמסדרים אותו או מנצלים אותו.

קרבתו של גאידמק למנהיג הליכוד, שנוא נפשך בנימין נתניהו, אינה מבשרת לך טובות, למרות שבשלב זה נתניהו נוהג כלפי ממשלתך, וכלפיך אישית, בממלכתיות מוגזמת - ועלול לשלם על כך מחיר. דומה שבימים טרופים ומטורפים אלה, היה עליו לנהוג כמנהיג אופוזיציה אמיתי: להתייצב בדוכן הנואמים בכנסת, להפנות כלפיך אצבע מאשימה ולהציגך כראש ממשלה מושחת ומשחית; אך נתניהו, מה לעשות, מעדיף להשקיע את מירב מרצו בבלוג שלו באינטרנט ובצירופו המשמח ל"שולחן החכמים" של ימי שישי במסעדת הנהנתנות התל אביבית רפאל, שבראשו יושב אליעזר ז'ורבין, הפרסומאי הוותיק. מן הסתם, הוא יתעשת - אולי מאוחר מדי - כשיתפתח העימות הבלתי נמנע בין גאידמק לבין מקורבו לשעבר של נתניהו, השר אביגדור ליברמן.

אהוד, הקומבינה שעשית בשעתו עם ליברמן - צירופו האלטרואיסטי לממשלה כדי להציל את עם ישראל מהאיום הגרעיני האירני - נחשפה השבוע במלוא ערוותה האקדמית המפוקפקת של חברת הכנסת הנכבדת אסתרינה טרטמן ("טרטרינה", בלשונו המושחזת של חבר הכנסת מיכאל איתן). בניגוד למצג השווא שרקמתם בשעתו, ליברמן לא בא לממשלה בלי דרישות לתיקים נוספים: היה לך הסכם סמוי בעל פה עימו, לפיו מפלגת ישראל ביתנו תקבל בשלב כזה או אחר שני כיסאות נוספים בממשלה, ובנוסף את ראשות ועדת הכספים. למרבה הצער, לשקרים שלך ושל ליברמן אין לא רגליים ולא ידיים.

לליברמן ולך מכנה משותף רחב: כמוך, גם הוא נקלע למבוי פוליטי סתום ונתגלה בימים אלה כלא יותר מאשר דיקטטור פוליטי עלוב, שבגד בחבריו במחנה הימין עבור תיק בממשלה; וכמוך, מצפה לו חקירה לא נעימה במשטרה, בעקבות גילויים חדשים בפרשות השחיתות המסועפות שלו. הציר המרכזי בחקירה הוא איל ההון היהודי-אוסטרי מרטין שלאף, אשר "כיכב" בחקירות משפחת שרון; ואיך לא, הוא גם חבר אישי שלך.

וחשוב מכל: בהחלט עליך להיות מודאג מכך שיותר ויותר נדונה בתקשורת ובשיח ציבורי השאלה איך הפכת - במהלך שנות שירותך הציבורי כחבר-כנסת, ראש-עיריה, שר וראש הממשלה - מעורך-דין דלפון למיליונר כבד שנכסיו הפיננסיים הגלויים והסמויים מוערכים במיליוני דולרים. לרשויות אכיפת החוק אומנם אין מידע מוצק בנושא, אך אני מתכוון לסייע להם לפתור את התעלומה הזו. משום מה, אני אופטימי: כפי שסוף גנב לתלייה, כך סוף ראש ממשלה מושחת להדחה. על כן, אני חוזר ומציע לך את שהצעתי לך בעבר הלא-רחוק: פרוש מיד מתפקידך ומהחיים הציבוריים; בדרך זו, אולי תיחלץ בעונש קל יותר אם וכאשר יבשילו החקירות הנוכחיות ואלה שבדרך לכדי כתבי אישום נגדך.

התחכום, העורמה, המניפולציות, השקרים והדחות העדים לא יועילו לך הפעם. נפשם של אזרחי ישראל נקעה ממך. הודות לקומץ אנשים, ואני ביניהם, המתריעים מזה שנים בשער, חדרה להכרת הציבור התובנה שאתה מושחת ללא תקנה. התפטר מיד: למענך - ובעיקר למעננו.

תאריך:  03/03/2007   |   עודכן:  03/03/2007
אריה אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אולמרט המושחת, נמאסת!
תגובות  [ 83 ] מוצגות   [ 76 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
או את ביבי וחבריו ?
3/03/07 09:34
 
א מ רול
3/03/07 10:21
 
דורון סער
3/03/07 10:45
 
אז אולמרט "צדיק"
3/03/07 11:39
 
אדם חושב
3/03/07 12:06
2
אורי ב.
3/03/07 09:47
3
מדבר על שחיתות מערכת המשפט - וזו המסוכנת ביותר
3/03/07 09:54
 
דובר אומ"ץ
3/03/07 13:40
 
ובפרקליטות הודות לפעילות אנשי אומ"ץ - חבורת שקרנים ורמאים
3/03/07 23:22
 
האם תוכל לפרט?
4/03/07 07:17
4
אורניה
3/03/07 09:59
5
אזרח המדינה
3/03/07 10:00
6
רמת אפעל.מתנחלת.
3/03/07 10:00
7
אזרח מודאג
3/03/07 10:07
8
zni vzhi
3/03/07 10:13
9
שולה. ז.
3/03/07 10:21
10
יעקב העוקב
3/03/07 10:50
 
דודו גרין
3/03/07 11:14
11
ג.ר.
3/03/07 11:07
12
אורי נאור
3/03/07 11:09
13
אורי שהם
3/03/07 11:16
14
עצוב
3/03/07 11:19
15
פטריוטישראלי
3/03/07 11:27
16
שילה גנות
3/03/07 11:28
 
עמיקם הר ציון
3/03/07 13:56
 
על שהגדיל אותן
3/03/07 14:11
17
שם
3/03/07 11:56
18
גם אני פטריוט
3/03/07 11:58
19
שול באמצע
3/03/07 12:01
20
אחריות עם ישראל על ראשך !!!
3/03/07 12:09
 
א.ל. רמת-גן
3/03/07 13:54
21
כן ירבו
3/03/07 12:17
22
א..ל.. רמת-גן
3/03/07 13:31
23
כוכב"י
3/03/07 13:51
 
דובר אומ"ץ
3/03/07 14:12
24
משה, עורך-דין
3/03/07 14:25
 
משה עו"ד פטפטן
3/03/07 15:14
 
לא עורך דין
3/03/07 22:09
25
אזרח פשוט
3/03/07 14:46
 
משה, עורך-דין
3/03/07 16:02
 
אורי יצחק
3/03/07 17:55
26
בצלאל
3/03/07 14:54
27
אזרח ברעידת אדמה
3/03/07 15:20
28
רמת אפעל.מתנחלת.
3/03/07 15:28
29
טוהרת המידות
3/03/07 16:37
30
אתי ל"א
3/03/07 17:33
31
ואלי
3/03/07 18:37
32
ZU
3/03/07 18:44
33
ציקו
3/03/07 19:04
34
המאבחן
3/03/07 19:37
35
אזרח מותש
3/03/07 20:00
36
הצופה
3/03/07 20:57
37
הגענו לשלב גבוה מידי
3/03/07 21:00
38
עינת ל.
3/03/07 22:16
39
הרועה
3/03/07 22:33
 
משה, עורך-דין
4/03/07 00:24
 
מיקי.ט
4/03/07 09:29
40
חן.
3/03/07 22:44
41
אלכס לוין
3/03/07 22:47
42
אלכס לוין
3/03/07 22:54
 
דובר אומ"ץ.
4/03/07 07:45
43
אניפורים
3/03/07 23:03
44
ג. אביבי
3/03/07 23:16
45
חיימון.
4/03/07 00:02
 
דובר אומ"ץ
4/03/07 00:20
46
ניקיי
4/03/07 01:54
47
האם ישנם עוד אנשים
4/03/07 02:02
48
יהודה לוריאן
4/03/07 02:37
49
דגנית
4/03/07 07:24
50
אלכס לוין
4/03/07 08:22
51
איפה העזרה במילייאדים של מפאי לקיבוציה אירגוניה
4/03/07 08:55
52
קורא
4/03/07 09:17
53
להסתיר שחיתות במערכת אכיפת החוק,תיתעוררו ותבינו מי זה אבנרי, נבל שבנבלים
4/03/07 10:17
 
שומר חוק
4/03/07 12:13
54
פנחס
4/03/07 11:13
55
אני גביש
27/08/22 09:26
פורום: יומני אבנרי כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מצאתי!!!
02/03/2007  |  יהודה שהרבני  |   מאמרים
ח"כ אסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו) אינה מבינה על מה כל המהומה. היא בטוחה כי אמצעי התקשורת מנפחים את סיפור התעודות והתארים למימדים מפלצתיים כי כך פועלת התקשורת, כאשר למעשה, יש פה אי הבנה בלבד. הראיון הבלעדי שהתפרסם ב-Nfc משקף היטב את תחושותיה ומחשבותיה. "שפכו את דמי", היא אמרה ליואב יצחק. את הדברים הללו היא אומרת גם לחבריה בסיעה.
02/03/2007  |  רונן ליבוביץ  |   מאמרים
על ההבדלים בתפישת העולם של בני שני המינים, כבר נאמר ונכתב למכביר. אבל כאן אני רוצה להצביע על ההבדלים שבין גברים לנשים, ביחס לחוויית הלידה שלהם.
02/03/2007  |  שרי קרוכמל  |   מאמרים
בתחקיר Nfc [נחלה תמורת סיוע פוליטי, 2.2.07] נחשפו מחדלי אכיפה שבאו לאחר התערבותו של עובד יחזקאל, יועצו ומקורבו של אולמרט, למען יושב-ראש סניף הליכוד בחוף הכרמל, איתן אשורי. חשיפת המחדלים, כך מתברר, גררה הקצנה בהתנהלות אשורי מול חברי ועד מושב צרופה, שתובעים מהרשויות לפעול נגדו.
02/03/2007  |  איילת פישביין  |   מאמרים
"כלבים משתייכים לתא המשפחתי התל אביבי"
02/03/2007  |  איילת פישביין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il