|   15:07:40
  אלכס לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

מלחמת המילים של משרד התחבורה

משרד התחבורה משמיע בזמן האחרון, במיוחד מאז היבחרו של שאול מופז לתפקיד שר התחבורה, אלפי מילים פורחות באוויר בדבר המלחמה בתאונות הדרכים. מוכרזות הצהרות שונות שנזרקות לחלל האוויר מתנדפות ונעלמות. להלן מספר עצות למשרד התחבורה כיצד באמת ניתן להילחם בתאונות הדרכים
05/03/2007  |   אלכס לוין   |   מאמרים   |   תגובות

לפני כמה ימים עמדתי כשישים דקות לפני מרפאה שמטפלת במכורים לסמים ברחוב בן זומא ביפו. מרפאה המספקת תחליפי סם למכורים לסמים וכן למכורים המעוניינים להיגמל. לפי מה שאני יודע במרפאה הזאת מטופלים כ-250 נוטלי סמים אשר באים לשם יום יום לצורך קבלת תחליפי סם. אין בכך כל פסול. נהפוך הוא. אך אני שבמקרה הזדמנתי למקום הייתי עד לתופעה ממש מדהימה בעיני. במשך שעה אחת ששהיתי במקום הגיעו 13 נוטלי סמים ברכבים פרטיים, כאשר הם נוהגים ברכבם עוצרים ליד המרפאה, עולים למרפאה נוטלים סם ויורדים לרכב מסוממים, נכנסים לרכב ונוסעים בו כאשר הסם מככב בגופם (כל מספרי הרכבים רשומים אצלי). אחד הנהגים נכנס לחנות שבה הייתי. שאלתי אותו מדוע הרכב שלו כל כך דפוק (הוא נהג חדש) הוא ענה לי, כי הוא לא אשם, מדי פעם מאז שקבל את רישיון הנהיגה נכנסו בו מספר פעמים, רק פעם אחת הוא היה אשם בתאונה. כל זאת מאז שקיבל את רישיון הנהיגה לפני כשלושה חודשים.

הגדיל לעשות אחד המסוממים. בעל מכונית מרצדס שחורה (מספרה רשום אצלי), הוא נכנס לרחוב החד סטרי הזה מכיוון אין כניסה, כלומר מרחוב ירושלים נסע לאורך כל הרחוב בניגוד לכיוון התנועה. בסוף הרחוב הסתובב וחזר בכיוון הנכון והחנה מול המרפאה בכדי לקבל את הסם שהוא כל כך זקוק לו.

כבוד שר התחבורה, אם בארץ הקטנה שלנו יש כשלושים אלף מסוממים. מתוכם יש רק ל 10% כלי רכב (זאת השערתי ונבואה שלי), הם נוהגים, הנה לך רוצחים נוהגים, מסוממים, נהגים מסוכנים שאין להם שיקול דעת ושליטה. לא צריך הרבה ביורוקרטיה. לא צריך מנגנון משוכלל. לא צריך מנכ"ל משרד ואלפי פקידים. צריך פשוט לקחת ממסוממים הללו את הרישיונות. צריך פשוט מעט יוזמה ולא יצירת מנגנונים מנופחים. לא צריך הצהרות היוצאות חדשות לבקרים. רק שלילת רישיונם של מסוממים אלו יכולה בכל שנה למנוע מאות תאונות דרכים ולמנוע פציעות והרוגים מיותרים.

כביש איילון כביש אגרה

בימים האחרונים שמעתי ולא בפליאה הברקה חדשה מפי גורמים בכירים בחברה ששמה נתיבי איילון ומפי בכירים במשרד התחבורה. מה העלו בחכתם חכמי חלם אלו. "יש להפוך את כביש איילון לכביש אגרה תוך שנה עד שנתיים". מדוע יש להפוך כביש זה המהווה עורק תחבורה מרכזי לכל גוש דן לכביש אגרה. מכיוון "שתוך תקופה קצרה הכביש לא יהיה רלוונטי יותר בגלל עומסי התנועה אשר יהיו בו". על כן יש להפוך עורק תחבורה זה לכביש אגרה. בכדי להקטין בו את עומסי התנועה.

רבותי, לא לסלול כביש נוסף אלא להטיל אגרה על הנוסעים בכביש הזה, על-ידי כך להעביר את התנועה למרכזי הערים. כאשר הכוונה היתה בסלילת כביש זה להוציא את התנועה ממרכזי הערים וכן לאפשר לשלושה מיליון תושבי גוש דן את האפשרות לנוע בצורה יותר יעילה. אז מה אומרים חכמי חלם הללו, הטלת אגרה תרוקן במקצת את הכביש הזה, כביש איילון, או כפי שהוא נקרא גם כביש מספר 20.

אני מציע לחכמי חלם הללו לקבוע אגרה גבוהה במיוחד לכביש הזה. 100 ש"ח לקילומטר, כך בכלל כמעט לא ינועו בו מכוניות והוא יהיה פנוי לגמרי. ברצוני לתת מספר הערות לחכמי חלם הללו עם הרעיון החלמאי ביותר שאני שמעתיו עד היום. הכביש הזה הוא לא כביש פרטי של חברת נתיבי איילון. הכביש הזה נבנה על חשבון המיסים שנהגי ישראל משלמים ומטרתם סלילת כבישים. הכביש הזה מומן על חשבון המיסים ששולמו למדינה שגם כך מזניחה את התשתיות (במדינת ישראל יש הכי פחות כבישים ביחס למכוניות ביחס לכל העולם המערבי). הכביש הזה הוא לא כביש פרטי של נתיבי איילון ולא של אף חלמאי אחר. אם רוצים להוריד את העומס בכביש הזה יש צורך מיידי לסלול כבישים נוספים ואף קומה שנייה ואף שלישית מעל הנתיב הנ"ל, כל זאת בכדי לא לבזבז משאבי קרקע מיותרים.

שאלה קצרה לי למנכ"ל נתיבי איילון. במשך שבע השנים האחרונות אתם סוללים את הכביש בין ולפסון ובין היציאה הדרומית ביותר לראשון לציון. אתם, בזכות החלם שאתם המצאתם, בזבזתם על הכביש הזה שנבנה כבר כשבע שנים לפי הערכתי, לפי מה שאני רואה, כמיליארד שקלים. בזבוז חלמאי אחד גדול. כאשר סיימתם את הסלילה הראשונה עם שני הנתיבים מיד גיליתם כי שני נתיבים לא מספיקים ומיד התחלתם בהרס הכביש והתחלתם בהרחבת הכביש. סיימתם ההרחבה. מיד הרסתם את כל הכביש והתחלתם את כל העבודות מחדש מכיוון שנוצר הצורך להוסיף נתיב לרכבת. מיד תוך כדי ההרס המוחלט של מה שסללתם הרסתם את כל הכביש שוב בכדי לתקן שגיאות תכנוניות שגרמו לפקקי תנועה אדירים. כך במשך שבע שנים האחרונות כל תושבי האזור והנהגים סובלים סבל רב של בניית כביש, חנוכתו. הריסתו מיד לאחר הטכס. בנייתו שוב. חנוכתו. הריסתו שוב ובנייתו מחדש. מעניין כמה שנים כך עוד תבנו את הכביש הזה ותהרסו אותו. עוד כמה כסך תבזבזו בגלל חוסר תכנון נכון שלכם. הנה אם הייתם מתכננים נכון, בכל הכספים הללו של בנייה והרס, בנייה והרס, יכולתם להקים עוד נתיבי איילון, מכיוון שבחלם עסקינן, אני לא אתפלא שלאחר החנוכה החדשה של הכביש תוך שנה תהרסו אותו שוב כי שכחתם דבר מה.

ברצוני לומר לך שר נכבד. כל שר או נבחר ציבור שחושב שיוכל להטיל אגרה על כביש איילון ויקבל אהדה בשל כך, לא מבין היכן הוא חי. ברצוני לומר לך שר נכבד, למנכ"ל נתיבי איילון יכולים להיות שיגיונות מכאן ועד סין. כביש זה שנבנה על-ידי כספי ציבור. המיסים הרצחניים שנגבים בארץ בגין רכישת רכב, בגין רכישת דלק, מטרתם הקמת תשתיות שלא מוקמות מספיק או מוקמות באיחור. חלמאות זאת בגין מחשבה של הכרזה על כבישים שהוקמו על חשבוננו לכבישי אגרה לא תעבור לסדר היום. כל נציג ציבור שייתן יד למחשבות טיפשיות כאלו ימצא את עצמו בלשכת עבודה, ציבור הנהגים בישראל אומנם אדיש אך לא טיפש, לא נולד בחלם כפי שחושבים חכמי חלם. הנהגים לא יתנו את ידם לטיפשות זאת. הם יחסלו כל קרירה זאת או אחרת של כל חלמאי אשר יחשוב שאפשר להפוך כביש זה או אחר לכביש אגרה גם כאשר הוא נבנה על חשבון כספי ציבור.

כבוד השר, תשלח מנכ"ל חכם זה ללשכת העבודה שיחפש לו תעסוקה חדשה, שם יוכל להעלות הצעות כגון אלו כפי שהעלה באחרונה בעניין כביש מספר עשרים. אם אתה לא תראה לו את הדרך אנו ציבור הנהגים נראה לך את הדרך ונמנה שר אחר אשר יפסיק את הרעיונות החלמאיים הללו בעודם באבם.

בפרק הבא כיצד באמת אפשר להילחם בתאונות הדרכים.
תאריך:  05/03/2007   |   עודכן:  05/03/2007
אלכס לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חייו של ויטלי סורקוב נהרסו עקב רשלנות המדינה בבניית שיטה אמינה לזיהוי אזרחים. תעודת הזהות, אותה פיסת נייר הניתנת לזיוף בקלות בעזרת כל מחשב ביתי, מהוה אמצעי זיהוי בלעדי. זאת כאשר פותחו שיטות זיהוי מתקדמות לעין ערוך והן בשימוש בתחומי ביטחון, בנקאות ועוד. אינכם יודעים עד כמה קל לסבך את חייכם, עד כדי הרס מוחלט. תשאלו את ויטלי שאיבד את משפחתו, בריאותו, רכושו וכמעט את חייו. המדינה אשמה.
05/03/2007  |  איתן גנור  |   מאמרים
בשנת 1997, לאחר מספר רב של ועדות ותוכניות שלא צלחו בנושא הבטיחות בדרכים, נחקק חוק "המאבק הלאומי בתאונות הדרכים". מכוח חוק זה הוקמה "הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים", ואולם בפועל היא החליפה את "המנהל לבטיחות בדרכים" והיוותה מעין "אגף" במשרד התחבורה. רשות זו לא היתה גוף עצמאי, והיא סבלה ממחסור חמור בתקציב ובכוח אדם מקצועי, ומהעדר מוניטין מקצועי ויכולת פיקוח ואכיפה.
05/03/2007  |  ירון מירלמן  |   מאמרים
ראש הממשלה, אהוד אולמרט, חצה הפעם את הקו האדום. עתה אין מדובר "רק" בקבלת שוחד בהקף של מאות אלפי דולרים בפרשת כרמיה. גם לא במעורבות פלילית לכאורה בהפרטת בנק לאומי, ואף לא בסיוע לחברים ולמקורבים בשורה של מינויים ובמענקים ממרכז ההשקעות. הפעם מדובר בבטחון המדינה. תרתי משמע.
04/03/2007  |  יואב יצחק  |   מאמרים
לאחר שעברנו להתגורר בלונדון נאלצתי לעבוד לפרנסתי כנהג מונית. לא פשוט לאיש היי-טק בכיר, שהנהיג בישראל פרויקטים גדולים, לעבור להנהגה של מכונה בעלת 4 גלגלים, מה עוד שלא היה בה מערכת הפעלה חלונות (ואולי עדיף שלא...) אבל היה זה כורח המציאות, האמנתי ש "פרנסה משמיים", ולמדתי להשלים עם המצב. להורי בישראל סיפרתי שאני "עצמאי". על-מנת להינפש מהעבודה השוחקת, קבעתי לי את יום רביעי בשבוע כיום חופשה, והקדשתי אותו ללימודי קודש. באותה שנה, פורים חל ביום ראשון ואני תכננתי להקדיש את יום רביעי ללימוד מעמיק במדרשי חז"ל על מגילת אסתר על-מנת שיהיה לי מה לספר לילדים בסעודת פורים.
04/03/2007  |  עצמון מינס  |   מאמרים
כאשר ביקשתי מבני המתבגר, אסף, לנקוב בשמו של אתר-תיירות מועדף בעיניו לטיול שהבטחתי לו מבעוד מועד, הוא היה נחוש בדעתו: לונדון, ביחד עם אבא. מסתבר שטיול משותף של אבות ובנים ליעד הזה - משאת-נפשם של רבים מבני גילו - הפך באחרונה פופולארי למדי, ולא בכדי: רק מעטים מאתרי התיירות בעולם עשויים להציע שפע בלתי נדלה כזה של גירויים בעלי עניין משותף לבני הנעורים ולאבותיהם, כפי שלונדון מסוגלת להציע להם.
04/03/2007  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
לא לתמונת ניצחון לסינוואר
מיכאל דבורין
זה לא לעניין להאשים את הרמטכ"ל. נתניהו הוא ראש הממשלה והוא מוביל את זה. צריך להפסיק את המשחקים בעניין הזה    הייתכן שסינוואר מביס את נתניהו פעם אחר פעם מאז עסקת שליט? לדמיין את סינו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il