|   15:07:40
  אריק באך  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

החוק בשירות הפשע המאורגן

09/03/2007  |   אריק באך   |   מאמרים   |   תגובות

הדמוקרטיה שוב מאבדת את עצמה לדעת כדי להוכיח את חיותה! חוק יסוד: חופש העיסוק מאפשר לכל עובד מדינה בתפקיד רגיש של חקירות ומודיעין לערוק לאחר שחרורו אל שורות הצד שכנגד ולתרגם את סודות המדינה ושיטות החקירה להון עתק מבחינתו, ולחסינות מוחלטת מבחינת החשודים. ואם זה לא מסלול מאורגן להעקת חסינות מוחלטת לפשע מאורגן, לא ידעתי פשע מאורגן מה הוא.

בעיתון הארץ התפרסמה היום הידיעה התמימה הבאה:

"בס עבד במשרד מבקר המדינה כ-17 שנה, 12 שנים כיועץ המשפטי של המשרד וכחמש שנים כמנכ"לו. כעת הוא מייעץ לעו"ד אורי מסר בפרשת מרכז ההשקעות. פרשה זו נחקרת על ידי המבקר מיכה לינדנשטראוס".

בשולי המסך הופיעה עוד כתבה אודות השוטר צחי בן-אור, אשר עבד בשירות האחים פריניאן וביצע את ההתנקשות בעד המדינה שהיה אמור להעיד נגדם, בעת שהיה נתון למשמורת המשטרה.

בהמשך העמוד היה איזכור של רעיית קורבן פעילות טרור הפת"ח שלאחר הסכמי אוסלו. אותו הפת"ח אשר השכיל והצליח לשכור את שירותיהם של יועצים משובחים, ובהם אפילו סגן ראש השב"כ לשעבר, אשר החזיק גם בזכות חתימה לחשבון מימון הטרור של ערפאת בשווייץ בו נתפסו 300 מליון דולר במזומן. 300 מליון דולר... במזומן... בחשבון ממוספר וללא פיקוח ובקרה...

ההבדל בין אנשים חושבים לדיקלום מנטרות חשובות

אכן, יש לנו חוק יסוד ראוי, משובח, ומפואר. חוק יסוד: חופש העיסוק.

זכותו של כל אדם לעבוד בכל מקום ולתרגם את הידע שצבר במקום העבודה הקודם שלו לכסף. להמון כסף. ולסייע בכך למי שיכול לשלם לו, להפוך את שיטות החקירה, הנוהלים הפנימים, הסודות הכמוסים והטכניקות והטכנולוגיות והפוליטיקות הפנימיות לשקופים.

אין גם להטיל ספק בכלל בזכותו של עו"ד מסר, וממילא אולמרט, לשכור לעצמם את ההגנה הטובה ביותר כנגד חקירות מבקר המדינה, או המשטרה. המעשה הזה גם כשר וגם מעיד על כישרון בניהול ההגנה.

אבל האם כל מה שאנו רואים כיום לא מעורר הרהורי כפירה בשאלה האם מדינת ישראל, זו שעדיין נלחמת על עצמם הלגיטימיות של קיומה, והמתאבדת גם מתוככי עצמה, בשלה בכלל לחוקה, ובשלה בכלל לדמוקרטיה???

אני יודע שזה מאוד מודרני וצפונבוני לעודד חוקה ולקדש את הדמוקרטיה, ואני באמת חושב שזו חייבת להיות השאיפה הלאומית של כל אזרח.

אבל קיצור הדרך הזה שלנו, להשיג בשנים ספורות מה שבארה"ב לקח מעל מאה שנים -ומלחמת אזרחים קטלנית- ובצרפת ובאירופה בכלל מעל מאתיים שנה (אשר כללו הוצאה להורג של אצולת המנהיגות המסואבת והמושחתת אשר הפכה את השלטון למכשיר ניצול ועושק), גובה מאיתנו מחיר נורא. מחיר הקפיצה מפיסגת ההר אל האויר הצלול, ללא כנפיים ואפילו ללא מצנח.

שאיפת קיבוץ הגלויות אשר התקבץ לו מארצות הכפור אל ארץ אבותיו, להגשים כאן ועכשיו את חלום חייהם בארצות הניכר למסטיק וג'ינס והביטלס, התגשם מהר מידי, טרם הבשיל הפרי ועודנו בוסר, ולפני שלחברה יש את מעטפת ההגנה הפנימית והחיצונית לאפשר את שכרון החושים הזה של מעוף הציפור החופשיה. בלא הכנפיים שיאפשרו לה לא לצלול אל הקרקע בחבטה איומה.

מחיר הזכויות הנפלאות הללו - שאין בדעתי חלילה להטיל ספק בנחיצותן אם וכאשר נגיע לבגרות - ללא מערכת מגובשת ומוצקה של ערכי יסוד הטבועים אינהרנטית בתוך האויר אותו כולנו יונקים מן העיתונות, הטלויזיה, בתי הספר, הרחוב, הצבא והשירות הציבורי הוא אחד: התאבדות קולקטיבית. בבחינת תפסת מרובה לא תפסת. בדיוק כמו נסיון של ילדה בת 8 לקיים יחסי מין כי כולנו יודעים שהגדולות נהנות מזה.

לא כל מה שטוב למדינה שבפועל, טוב למדינה שעדיין לא גיבשה לעצמה ועדיין נלחמת בכלל על זהות הדרך!

לא כל המותרות של מדינה אשר אין בכלל קריאת תיגר על קיומה, יכולות להיות מנת חלקו של ציבור אשר הגבולות בין שלטון, הון, חוק ועברי המתרס השני של פשיעת הרחוב הקלאסית מטושטשים כל כך, נזילים כל כך ולכאוריים כל כך. הידיים של האנשים המחבקים שופטים וראשי ממשלה ושרים וקציני משטרה לחצו ידיים לבכירי הפשע ולפשוטי הפושעים רק מעט לפני כן. רק עיוורים חושבים שמנעמי הפשע אינו מחלה מידבקת, ורק על המאדים חיידקים אינם עוברים מאחד לשני מבלי שניתן להבחין בכך בכלל!

למקרא השורה דלעיל לגבי היועץ המשפטי והמנכ"ל לשעבר של משרד מבקר המדינה אשר חצה את הקווים (כחוק, יש לציין, וזה כל האבסודר!) להגנת הנחקרים בפרשת מסר-אולמרט, אי אפשר שלא להודות בכך שאין כל קשר בין האבות המייסדים של המדינה, לבין הבנים הסוררים שלה. והבעיה היא כאמור בכלל לא בנחקרים אלא בלשעברים שכל כך סמכנו עליהם פעם!

כלום תוכלו לדמיין לעצמכם כי מר בס הנכבד, האיש אשר היה מופקד על ביקרות המדינה בפוזיציה כל כך קריטית, יכול לשיר את שירו האלמותי של אברהם (יאיר) שטרן מ-1932:

חיילים אלמונים

חיילים אלמונים הננו, בלי מדים,
וסביבנו אימה וצלמוות.
כולנו גויסנו לכל החיים:
משורה משחרר רק המוות.

האם שיערו אבות מייסדי המדינה כי משורה ישחרר רק הדולר? שבכירי שב"כ יעבדו בשירות ארגוני האוייב, שבכירי הפוליטיקאים ייתמכו בכספי סחר נשק עם ארגוני טרור, שקציני משטרה בכירים ובכירי משרדי ביקורת המדינה והמשפטים יעבדו בשירות משפחות הפשע המאורגן, ושבנים של שופטים בכירים ירכשו להוריהם דירות פאר ויממנו להם חופשות יוקרתיות מכספי הגנה על פושעים מסוכנים?

האם לא כדאי לעצור רגע לנוכח כל המציאות הקשה ולהבין שהחופש הזה הוא מתכון בטוח להתאבדות?

דמוקרטיה היא חזון נהדר. אבל את החזון הזה יכול להגשים רק ציבור בשל ובוגר המסוגל לעכל את המזון הקשה כל כך לעיכול המקופל במושג הנשגב הזה.

קיצור הדרך המהיר הזה, בלא תהליך ההבשלה והקליטה המתחייב למשך כמה דורות לפחות, תחת משטר חופשי ככל הניתן - אבל שאינו כולל את החופש להתאבד על ידי מתן זכות בחירה לאנשים שאינם יודעים מה היא משמעותה, מי הם באמת המועמדים, למי באמת מסורה נאמנותם, ובעיקר בעיקר: מה הם בעצם הערכים שעליהם אנו רוצים להגן?

אזרחי המדינה עדיין לא החליטו מה היא דרכם. זה מושך ל"אירופה" מבלי להבין בכלל את ההבדל התהומי הפעורה בין זו הבריטית או הצרפתית או הייקית או הרומנית, וזה מושך להר סיני, ואלה מושכים לחברה בסגנון אמריקאי בימים שבה אמריקה עצמה מנסה להגדיר מחדש את זהותה, כשדור העתיד של המדינה נמצאים בכלל בשוחות הסמים שבגואה. הסוחרים הממולחים של העתיד מאוהבים בסין או מעריצים את סינגפור. ואלה שאינם טורחים בכלל להשמיע את קולם, שואפים לפנטזיה בדיונית לחלוטין, של דמוקרטיה נוסח ניו זילנד, נורבגיה, שבדיה, קנדה, שווייץ או פינלנד.

מדינת ישראל מוכיחה מיום ליום שמצבה הבטחוני, והחברתי, אינו בשל לקיומה של דמוקרטיה. אתם רשאים להגיד שזה לא יפה לומר את זה אבל לא תוכלו לומר שפולניות לא עושות את זה.

לא נוכל להמשיך לרוץ קדימה מפסגת העושק של העם היהודי אל פסגת החירות, מבלי לרדת במדרון ולטפס בחזרה למעלה ובזהירות. הקפיצה הזו בין ההרים גדולה מידי, ופשוט בלתי אפשרית. התהום פעורה מתחת ובין שתי פסגות ההר הזה קיים מרחק רב מידי מכדי לקצר את הדרך בקפיצת התאבדות.

אין זאת אומרת חלילה כי המשמעות היא שעל מדינת ישראל לעבור לדיקטטורה. אבל בהחלט לאמץ מודלים מוצלחים ומפוארים של עמים וארצות חופשיות ומוצלחות ביותר -הרבה יותר מארה"ב או אירופה- אומות שהצליחו ומצליחות לבנות חברה מפוארת וחופשית ביחסיות הראויה, תוך הגשמת ערכי יסוד אשר באמריקה ובריטניה רק קוראים עליהם בספרי התיאוריה (ומשלמים המון כסף כדי לבוא ולבקר שם ולהתקנא בהם), גם בלי דמוקרטיה של ממש. עם חופש עיתונות, עם חופש לאזרחים, עם חופש עיסוק, ועם ייראה ממשית אמיתי לכבוד האדם וחירותו, ולא רק לאדם המקורב, המקומבן, העשיר, והמשוייך. זה שפעם תליין ופעם ניצוד.

מדינת ישראל היא מדינה עתירת זכויות. אבל רק לאנשים מסוג מסויים. והיא גם מעמיסה משא אדיר של חובות. אבל אלה חלים רק על אנשים מהסוג השני. את האחד יכניסו לכלא כי לא ניפק קבלה על הסעה במונית, ואת האחר יזכו על הקמת מקלט מס לחמוק מתשלום מאה מליון דולר מיסים רק כי העליון שייך לגיס שלו. האחת תשלח את הילדים שלה להיהרג על מלחמת שום דבר ותבכה על הקבר שלצורכי הקמתו היא גם תשלם מע"מ למימון הקוייאר והסיגרים של עסקני השלטון, ואילו השניה עסוקה בשופינג בלונדון כשהילדים שלה לומדים בקולג'ים יוקרתיים על חשבון משלם המיסים כי היא בשליחות שאיש לא זוכר בכלל על מה ולמה...

היום, כשאנו למעשה בעיצומה של מלחמת אזרחים גם אם לא נודה בכך בגלוי, כדאי לעצור לפני שיהיה מאוחר מידי ולזכור את הדבר החכם ביותר שאמר אהרון ברק בפסק דין שבו שלל את הדמוקרטיה ואת הזכות להיבחר לכנסת. לא מיועצו של ערפאת טיבי או מתומכים של סוריה ואיראן, אלא מהרב כהנא ולמעשה מהימין והציבור הדתי כולו: "דמוקרטיה אינה צריכה לאבד את עצמה לדעת רק כדי להוכיח את חיותה"

יש לבחור מועצת ניהול מגוונת, ייצוגית, מקצועית, שבעה, ועם קבלות של הצלחה - ולתת לה עשר שנים של חסד. בלי בחירות, בלי קואליציה ובלי חישוקים.

בן גוריון רצה את זה, רבין רצה את זה, וההיסטוריה הכי מפוארת של עם ישראל אף הגשימה את זה בימי דוד, שלמה והסנהדרין. וגם מגילת העצמאות מדגישה ראשון ראשון ואחרון אחרון: יהודית.... ודמוקרטית. כמו שקודם כל היו ארצות.... ורק אחר כך ברית.


כך שזה יקרה, אם מדינת ישראל תמשיך להתקיים למרות התפוררותה הפנימית וטירוף המערכות אליה היא נקלעה.

הפיכה צבאית או משטרתית או השתלטות מנגנוני בטחון על מוסדות השלטון כדי להציל ולעשות סדר זה לא שאלה של אם, אלא של מתי. גם לא נוכל להאשים אף אחד כי מישהו באמת חייב לעשות סדר באנדרלמוסיה השלטונית והחברתית הזו.

השאלה אם אנחנו נדבר על זה ונעשה את זה בהסכמה קולרטיבית ותכנון מושכל מראש, או שנמשיך להיות עדר הבבונים המדקלם מנטרות חלולות בלי להבין אותן לעומק, ונשאיר גם את זה בידי ה"סמוך" וה-"יהיה בסדר" שהביאנו עד הלום.

אשר על כן אני מציע לזנוח את פיטפוטי ומניפולציות ה"חוקה בהסכמה" -בכל הכבוד לאנשים הבאמת חשובים עם הכוונות הבהחלט ראויות שלהם- לטובת הבישול לפני האכילה. הנחת תשתית ראויה לפני שמחליטים לדהור: מהפכה בהסכמה. זה מה שדרוש לנו. המהפכה בוא תבוא. אבל כל מה שאני קורא לו כאן זה שהיא תהיה בהסכמה ולהפסיק את מלחמת האחים הזו.

ואנחנו, כאמור, בעיצומה של מלחמת אזרחים. מלחמת אחים. קמצא ובר-קמצא.

תאריך:  09/03/2007   |   עודכן:  09/03/2007
אריק באך
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יושב-ראש האגודה החקלאית "תוצרת ואשראי" ביבנאל, יואל צימרמן, המשמש כאחד הנציגים הבולטים של המגזר החקלאי הכפרי בישראל, מודה כי ערך רישום כוזב של קרקעות ומים לצורך "התיישבות בנים" ביבנאל, אבל מצדיק את הרישום הכוזב בכך שהוא נעשה כדי להעביר קרקע ומים לאחיינו. צימרמן אמר את הדברים בתגובה למסמכים שהתגלו באחרונה בארכיון האגודה החקלאית "תוצרת ואשראי" ביבנאל. במסמכים נכללו בנו ובתו ברשימת הזכאים לקבלת קרקעות ומים במסגרת הקצאה מיוחדת ל"התיישבות בנים".
09/03/2007  |  איילת פישביין  |   מאמרים
בכמה פירסומים שהיו באחרונה נאמר כי הכדורגלן-לשעבר חיים רביבו שותף בחברת מנופים פיננסיים לישראל. לא דובים ולא שותפות: דוחות רשמיים של החברה מבהירים חד-משמעית, היזמים אברהם נניקשוילי וג'ון בן זקן הם יחד בעלי 85% בחברה, ויתר המניות בידי הציבור בבורסה.
09/03/2007  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
אף אחד לא יצא טוב מהעימות הזה. לא אולמרט ולא לינדנשטראוס. ההבדל הוא, שעבור ראש הממשלה, מדובר בקרב מאסף. מאבק של הכל או כלום. הרי ברור שהדוח שעומד לפרסם המבקר עומד להיות קטלני. הערכה הייתה ועודנה כי לינדנשטראוס לא יחמיץ הזדמנות להכות את אולמרט ולהשאיר אותו פצוע וחבול. הדבר היחיד שנותר לראש הממשלה לעשות, הוא לנסות לערער את אמינותו של מי שעומד לחרוץ את דינו.
09/03/2007  |  מתי טוכפלד  |   מאמרים
השבוע נטלתי חלק בוועידה בינלאומית בתחום הטרור והעימות בין המערב לאיסלאם הרדיקלי. המזג האוויר הקייצי של סנט פטסבורג שבפלורידה היה נוח וכך גם האווירה בוועידה הייתה חמה ואוהדת במיוחד כלפי ישראל. ההרצאות עסקו בניתוח איום הטרור על היבטיו השונים, החל ממערכות נשק להשמדה המונית, עבור דרך מימון הטרור וכלה בסביבה חברתית והאידיאולוגית שמנביטה ללא הפסק דורות על גבי דורות של ג'יהאדיסטים, השמים להם למטרה לפגוע ללא אבחנה במערב.
08/03/2007  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
עיקר גדול וחשוב ביהדות נשחק באלפיים שנות הגלות האחרונה. מה שהיה פעם טבוע בנו בדומה לגנום הייחודי לאומה, עבר במצוות "והגדת לבניך", נראה לנו כעת כדבר מה זר, ערטילאי ובלתי ניתן להשגה. עיקר זה שנעלם, הוא עיקר ידיעת הבורא יתברך. תחת הביטוי "ידיעת הבורא" אינני מתכוון לידיעה בדרגה השכלתנית ואף לא לידיעה מתוך אמונה (אם כי כבודה במקומה מונח), אלא מתוך זו הנובעת מתחושה מהותית עד כדי ידיעה מוחלטת.
08/03/2007  |  ראובן ימרום  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il