|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

לצמוח עם הלקוח

האם ניתן לתת שירות העומד באמירה: "אני איתך בכל מצב - גם אם אני לא בהכרח מסכים איתך"?
03/05/2007  |     |   מאמרים   |   תגובות

האם אכן קיימים לקוחות לא פשוטים? התשובה לכך, כמו במקרים רבים אחרים, תלויה באדם העונה לשאלה זו: הלקוח לא יגדיר את עצמו לעולם כ"קשה" ("בעייתי" או "מסובך"), היות וכל רצונו הוא לקבל שירות - טוב, מלא ומהיר. לעומת זאת, מבחינת נותן השירות, לקוחות הופכים במקרים רבים לגורם לא נעים ומקשים על נותן השירות מסיבות שונות.

נותן השירות אינו יכול לדעת מדוע הלקוח אינו שבע-רצון, חסר סבלנות או כועס. אחת הדרכים היעילות ביותר לנטרל את כעסי הלקוח ולהובילו לפתרון ולשביעות הרצון, היא השימוש בכלי האמפתיה. "אמפתיה" היא ביטוי למצב הרגשי ולראייה הסובייקטיבית, המורכבת לעתים, של הלקוח, המבוטאת על-ידי נותן השירות באופן שבו הלקוח מרגיש כי הובן. הדרכים לביטוי אמפתיה כוללות, בין היתר: הפגנת רצון להבין את הלקוח, דיון בנושאים החשובים ללקוח ושימוש בתגובות המתייחסות לרגשות הלקוח.

השלב הראשון בהתמודדות עם לקוחות המביעים סימני כעס או מצוקה, היא לתת לגיטימציה למצב שבו הם נמצאים. לגיטימציה יכולה להינתן על-ידי שורה של משפטים המרמזים על נכונות נותן השירות לעמוד לרשות מבקש השירות, תהא הבעיה אשר תהא. בין המשפטים אפשר למנות משפטים כגון: "אני מבין למה אתה כועס", "אני מתאר לעצמי שאם הייתי במקומך, הייתי מגיב אותו הדבר", "אני מתאר לעצמי עד כמה זה לא נעים", "אני חייב להגיד לך שאתה צודק" (אם מבקש השירות אכן צודק בפנייתו). תגובות כאלה ודומות להן עוזרות לנטרל את כעסי הלקוח, וליצור בסיס לשיחה שתאפשר לנותן השירות לדובב את הלקוח ולשמוע את תלונותיו השונות.

בשלב השני, לאחר המיפוי המדויק של תלונות הלקוח וסיבותיהן, ייקל על נותן השירות לתמוך בלקוח, להשיב לשאלות, להסביר ולהוביל את הלקוח לפתרון מלא ומשביע רצון. אחד ממרכיבי התמיכה החשובים ביותר במתן השרות הוא מרכיב ההקשבה ללקוח. הלקוח חייב להרגיש - בכל פגישה ובכל שיחת טלפון - כי הגיע למקום הנכון וכי יש אוזן קשבת (תרתי משמע) לתלונותיו. ברוח זו, נותן השירות יצליח לטפל בלקוח "מוקשב" טוב יותר ובקלות רבה יותר, היות והלקוח פתוח יותר לשיתוף פעולה, לתקשורת בונה ולהתמקדות בפתרון הבעיה. בין הטכניקות המשמשות להקשבה וליצירת תקשורת בונה עם הלקוח, ניתן למנות את טכניקת שיקוף הרגשות של הלקוח, את השימוש בשאלות הבהרה ואת טכניקת ה"מיסגור מחדש" (Reframing) הלקוחה מעולם הגישור, המשמשת לבניית הסכמות עם הלקוח.

לכל אורך השיחה חשוב לדבר עם הלקוח בשפה מובנת, לנסח את התשובות בנוסח ישיר וישר, להתנסח בצורה חיובית ולהתמקד בתחומים שבהם אפשר לסייע ללקוח, וכן לתת לו הרגשה כי מבינים אותו ויורדים לסוף דעתו.

הערה חשובה: תשובות כגון: "אין מה לעשות", "תתקשר מאוחר יותר (או תבוא שוב)", "היית צריך להיזכר בזה קודם..." ונוספות - הן תשובות נלוזות, לחלוטין לא קבילות ואין להשתמש בהן בשום סיטואציה!!!

מכללת סקיליקס מבית מטריקס מעבירה קורסים בנושא "שירות צומח", המלמדים כיצד נותנים שירות מצוין ללקוח, מבלי "לפשוט את הרגל" תוך כדי.
הכותב הוא מנהל מקצועי במכללת סקיליקס – בית ההדרכה לתחומי הניהול, המכירות והשירות מבית מטריקס.
תאריך:  03/05/2007   |   עודכן:  03/05/2007
ניר בן לביא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אתמול פרסם טומי לפיד מאמר, שמטרתו להמשיך את מדיניותו של עיתון מעריב ועורכו דנקנר, בשמירה על אולמרט והניסיון להצילו מחבל התלייה של דוחות וינוגרד ומבקר המדינה. בכותרת המשנה למאמר מזכיר טומי לפיד "שקנדי וצ'רצ'יל שכשלו, נשארו בשלטון ושגשגו; ההסתה מעקרת את הדמוקרטיה".
03/05/2007  |  יואב לוין  |   מאמרים
לכאורה צדק ראש ממשלת ישראל באמרו כי לא קיים הכרח למנהיג לנקוט במעשים פופולריים ובלבד שיאחוז בצעדים הנכונים לטובת עמו. אך כפי שפורנוגרפיה היא ענין של גאוגרפיה כך גם אמירות כאלו חייבות לנבוע מההקשר המתאים.
03/05/2007  |  אהרון רול  |   מאמרים
כמה ימים חלפו מיום פרסום דוח וינוגרד? שלושה ימים? ארבעה? יום אחד עברה פה איזו התרוממות רוח והיו דיבורים על ערכים ומוסר וזהו, והכל התפוגג. נעלם כמו מים בדיונות. דיברו על רוח חדשה, על הצורך לתקן מהשורשים, על הסיכוי שנפתח.
03/05/2007  |  יוסי שחר  |   מאמרים
השורה הראשונה שכתב נחום ברנע בראשון למאי, מתייחסת לשורה התחתונה בדוח הביניים שהוציאה ועדת וינוגרד: "בשורה התחתונה", כתב ברנע, "אהוד אולמרט צריך ללכת". כמעט כל הפרשנים, אפילו אלה ששונאים את ביבי, תמכו במה שברנע כינה "השורה התחתונה".
02/05/2007  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
שורש הפורענויות היורדות עלינו הוגדר, לדעתי, בצורה הקולעת ביותר, בסעיף 33 של דוח וינוגרד: "אחד הכשלים העיקריים של ישראל הוא חוסר הנכונות שלה לעדכן את תפיסתה הביטחונית-מדינית (במובן הרחב) שלה, בצורה שתשקף בצורה אמינה את מכלול כוחותיה של ישראל ואת מגבלותיו. ... אלה הם ליקויים העלולים להיות גורליים". ובתוך הקטע הזה - שתי מילים החושפות את תרבות ניהול ענייני המדינה - "ח ו ס ר ה נ כ ו נ ו ת".
02/05/2007  |  יוסף דוריאל   |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il