|   15:07:40
יעל לוטן   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון

יחסי ציבור נוסח 2007

יחסי ציבור מגיעים בד בבד עם בניית התוכנית העסקית של העסק מכיוון שהם חשובים באותה מידה. תוכנית עסקית אשר מכוונת למכירת מוצר מסוים מחייבת התייחסות רצינית להחדרתו לשוק, לבניית תדמיתו ולקידומו בקרב קהלי המטרה
28/05/2007  |     |   מאמרים   |   תגובות

קיבעון מחשבתי נפוץ בקרב לקוחות סבור שיחסי ציבור לעסק אלו מותרות שניתן לוותר עליהם או שלוקח מי שיש לו מספיק כסף. את הקיבעונות האלה אני מכירה ובכל פעם נאלצת מחדש לשבור את המיתוס המגוחך הזה ולומר שיחסי ציבור מגיעים לפני הכל!

הרבה לפני ההשקעה בשיווק ובמערך המכירות הכרחי להשקיע ביחסי ציבור כי הם אלה אשר פותחים את הדלתות בכל המישורים. מוצר טוב והכרחי ככל שיהיה לא ישיג את מטרתו אם לא יהיה ידוע מספיק בקרב קהלי המטרה אשר להם הוא נועד. ואיש המכירות המסכן אשר הולך למכור מוצר אנונימי ייאלץ בכל פעם לפתוח את המכירה בהרצאה של מה זה, מי זה ולמה זה טוב...

נכון תמיד אפשר לפרסם ולמרות שפרסום הוא פלטפורמה מצוינת. תורו מגיע כאשר המוצר מוכר והמותג מדבר בעד עצמו. פרסום מהווה חותמת למיתוג. שלט ענק של קוקה קולה בדרך השלום יהיה ברור לכולם על מי ועל מה מדובר אך באותו מקום שלט ענק של "קפה משה" יראה תמוה ולא מובן שלא לדבר על ההוצאה הכספית שהיא אסטרונומית.

יחסי ציבור מגיעים בד בבד עם בניית התוכנית העסקית של העסק מכיוון שהם חשובים באותה מידה. תוכנית עסקית אשר מכוונת למכירת מוצר מסוים מחייבת התייחסות רצינית להחדרתו לשוק , לבניית תדמיתו ולקידומו בקרב קהלי המטרה מכיוון שעסק שלא מוכר הוא עסק שלא מרוויח, הוא עסק שלא קיים...

קיים זה לפני הכל מבחינת מודעות ורמת הכרה בקרב קהלי המטרה של העסק/המוצר. התשתית התדמיתית אשר צריכה להיבנות מבעוד מועד אמורה להתחיל ולפעול מוקדם ככל שניתן כדי להתחיל לבסס הכרה ומיצוב בשוק אשר אליו משתייך המוצר.

כשאני אומרת הכרה אני מתכוונת להכרה בקרב לקוחות פוטנציאלים, בקרב עמיתים לענף, בקרב מתחרים ועוד. כסף אינו המשפיע העיקרי בהחלטה אם לקחת יחסי ציבור או לא. כסף הוא בדרך כלל תוצאה של פחד מסוים מחשיפה או הצלחה.

מסקנה זו מתבקשת מעובדה אחת ברורה אשר טוענת שכל בעל עסק שיוכל לראות איך יחסי ציבור מגדילים לו את ההכרה וההכנסה כמובן יהיה מוכן לקחת גם הלוואה עבור השירות.

עוד לא נתקלתי בבעל עסק אחד שלא רוצה להיות ידוע ומוכר וכמובן למכור את המוצר ולהרוויח כסף עבורו. שתי המטרות האלו לא תתאפשרנה בלי שקהלי המטרה ייחשפו למוצר באמצעות דעה בלתי משוחדת שהיא תוצר של יחסי ציבור.

יחסי ציבור נועדו כדי להגדיל את מעגלי התקשורת של המוצר. בדרך כלל ניתן לפעול באופן פרטי במעגל הפנימי ובמעגל של החברים אך יותר מזה לא ניתן לעשות בלי פעולה מסיבית ומקצועית של פתיחת קווי תקשורת.

איך זה מתבצע?

כאשר עלינו לעשות יחסי ציבור למוצר מסוים עלינו בראש ובראשונה לפלח את קהלי המטרה שלו ולהיות מקצוענים ביותר באופן הפנייה אל המדיה אשר מתקשרת עם אותו קהל.

תתפלאו, כל אחד יכול לעשות יחסי ציבור. השאלה איך לעשות את זה נכון. זו לא בעיה להשיג את מספר הטלפון של עורך או כתב בעיתון מסוים ואפילו להשיג כתבה נחמדה אך חשוב לזכור שדבר כזה יכול להתפרש בסוף כטעות מצערת.

למה?

מאותה סיבה בדיוק שאתה יכול לכתוב את החוזים בעצמך, אבל הולך בכל זאת לעורך דין שייעשה זאת עבורך, כיון שמקצוענות זה שם המשחק.

יחסי ציבור טובים יבנו עבורך את קשרי המדיה המעולים ביותר, ידעו להציג את המוצר בצורה הטובה ביותר, וישיגו לך את החשיפה המתאימה לך ביותר בהתאם לקהלי המטרה שלך.

כאשר מתקשרים מוצר לקהלי המטרה יש לעשות זאת במספר דרכים אך חשוב מאוד שבכל אחת מהדרכים תהיינה תוצאות ברורות מראש ויעדים מוגדרים.

כאשר אנו רוצים לפתוח את קווי התקשורת מול קהלי המטרה עלינו להתייחס למספר דברים. הראשון מה מעניין אותו והשני איזו מדיה הוא צורך ורק לשם לכוון. לפעמים לקוח סבור שמה שלא מעניין אותו לא מעניין אף אחד ותמיד בכל פעם יש צורך להאיר את עיניו לגבי העובדה שאנו מכוונים לקהל המטרה ואם הקהל קורא את "מקומון נתניה" אז שם נכון להיות.

יחסי ציבור נועדו לקחת את המוצר ולתקשר אותו מול קהל המטרה בצורה החיובית והמקצועית ביותר. אין ספק שיחסי ציבור מגדילים את ההכנסות של הלקוח ובונים אותו כמותג יציב אנו חיים בעידן התקשורת כעת, לנהל עסק בלי יחסי ציבור זה כמו לצייר בלי צבעים.

הכותבת היא מנכ"לית לוטן תדמיות בע"מ.
תאריך:  28/05/2007   |   עודכן:  28/05/2007
יעל לוטן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יחסי ציבור נוסח 2007
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ayelet12
12/08/07 04:35
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפני מספר שבועות סייעתי לעיתונאי מצפון אמריקה, שעמל על כתבה רחבה בנושא התנהלות המודיעין הישראלי. הכתבה עסקה בהערכות המודיעין ביחס לחמאס, לחיזבאללה, וכן עסקה בהתנהלותו הטקטית בשטחים הפלשתינים. החלטתי להיענות לבקשתו של העיתונאי הזר, משום שידעתי כי טמונה כאן הזדמנות הסברתית. הכתבה הדגישה, בין היתר, את מאמציו של המודיעין הישראלי לצמצם, ככל שניתן, את הפגיעה בחפים מפשע, וחשיפתה, יש לציין, הייתה רחבה. מיותר לומר כי החומר שהוצג שם עמד בכל מגבלות הצנזורה הישראלית, והתבסס אך על מידע גלוי.
28/05/2007  |  יוסי עבדי  |   מאמרים
בדוח "בדיקות פתע בארובות מפעלים" האחרון של המשרד להגנת הסביבה נמדדו חריגות מהתקן ב-55% מהמפעלים שנבדקו. מפעלים רבים בארץ חורגים מדי שנה מהתקן באלפי אחוזים.
28/05/2007  |  איתמר כהן  |   מאמרים
למרות שבחוק קיימים כללים לגבי אופן חלוקת עזבון של אדם בין יורשיו לאחר מותו, בשנים האחרונות עלתה המודעות לחשיבות עריכתה של צוואה, ולמעשה יותר אנשים בוחרים לשלוט על אופן חלוקת עזבונם עוד בחייהם, ולא להשאיר את ענייני הירושה פתוחים עד לאחר לכתם לעולם שכולו טוב.
בשנים האחרונות אנו עדים יותר ויותר לנקיטת הליכים פליליים בגין עבירות על דיני המס, נגד גורמים מקצועיים, אשר היינו רגילים לזהותם כנותני שירותים לנישום, ובעיקר, רואי חשבון, עורכי דין ויועצי מס, בגין עבירות מס בהן המייצגים הנם "מבצעים משניים", היינו, נותני שירותים ללקוחותיהם- הנישומים (להבדיל מעבירות מס בהם המייצגים הנם "מבצעים עיקריים").
28/05/2007  |  עו"ד דורון, אוחנה  |   מאמרים
עיקרון התוכנית הוא די פשוט: אתר מסחרי יפרסם את עצמו, ללא תשלום, באתר אחר (מסחרי. תוכן וכו'). בתמורה לפרסום האתר המסחרי ישלם לאתר המפרסם אחוז מסוים מהמכירות עבור כל לקוח שיגיע לאתר המסחרי מהאתר המפרסם.
28/05/2007  |  יורם אזרק  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
לא לתמונת ניצחון לסינוואר
מיכאל דבורין
זה לא לעניין להאשים את הרמטכ"ל. נתניהו הוא ראש הממשלה והוא מוביל את זה. צריך להפסיק את המשחקים בעניין הזה    הייתכן שסינוואר מביס את נתניהו פעם אחר פעם מאז עסקת שליט? לדמיין את סינו...
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 77/64, הירש ברנבלט נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, משה לנדוי וחיים כהן. 1 במאי 1964
דרור אידר
דרור אידר
יום השואה השנה מעורב עם מאורעות ה-7 באוקטובר    הלקח הראשון שתמיד שיננו היה "לא עוד שואה"    חשוב בימים אלה להזכיר את הלקח הנוסף: "לא עוד גלות"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il