|   15:07:40
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

ישראל ראויה לחרם הבריטי

ישראל ראויה בכל מאודה לחרם ארגון הגג של המרצים הבריטיים ולצביעות מצד המדינות ה"נאורות", כי היא הזמינה זאת על עצמה על מחדל ההסברה המתמשך של משרד החוץ הישראלי
07/06/2007  |   ענבל בר-און   |   מאמרים   |   תגובות

ידיעה ב'מעריב' מ-31 במאי מבשרת על החרם המתוכנן של ארגון הגג של המרצים הבריטים על האוניברסיטאות בישראל. ישראל ראויה בכל מאודה לחרם הזה.

דומה שאת רשימתי אפתח דווקא בדברי התגובה המצוינים של הפובליציסט והעיתונאי בן דרור ימיני ("עיתונאי קטן" בפיו של עזמי פשרה) לחרם:

"המרצים הבריטים יודעים את האמת. הם לפחות אמורים לדעת. הם יודעים שבצ'צ'ניה, למשל, חיסלה רוסיה של פוטין עשרות אלפי מוסלמים, יש אומרים מאות אלפים, כדי להחזיר את שליטתה על החבל הסורר. הם יודעים שהצבא הישראלי הוא שיא ההומניות לעומת הצבא הרוסי. הם יודעים שבמרכז אירופה, בסברבניצה, בשבוע אחד, נטבחו יותר מוסלמים מאשר בארבעים שנות כיבוש בישראל. הם יודעים שחיילי בריטניה, השולטים באזור בצרה בעירק, וחיילי ארה"ב, באזור בגדד ובאזורים נוספים, מתנהגים באופן הרבה פחות אנושי מחיילי ישראל בשטחי הגדה המערבית, או יהודה ושומרון. הם יודעים שהמשטר הסורי מדכא באופן ברוטלי את המיעוט הכורדי, ומכניס לכלא כל אינטלקטואל שמעז לפתוח את פיו נגד המשטר. ובכל זאת הם לא החליטו על החרמת רוסיה, בריטניה, ארה"ב או סוריה. רשימה חלקית. הם החליטו רק על החרמת ישראל.

למה? איך זה ששוב היהודים, סליחה, אזרחי הקולקטיב היהודי- ראויים שוב לחרמות, למרות שהם לא ביצעו שום פשע נגד האנושות אז, לפני שבעים ושמונים שנה, ולא עכשיו, אם משווים בין מה שמעוללות מדינות אחרות, כולל בריטניה, לעומת מה שמעוללת ישראל לפלשתינים. למה? למה עיננו חוזות בתופעה ההיסטורית, המדהימה, החוזרת על עצמה, של דין שונה ליהודים- דין ייחודי וגזעני, לעומת כל האחרים? ישראל ראויה לחרם הזה, כי ישראל כשלה בלהסביר את עצמה".

דבריו של בן דרור ימיני קצרים, פשוטים, מובנים לכל קורא, בהירים, מביאים בקצרה את הנימוק נגד החרם (בהמשך המאמר הוא מציג את המניע העיקרי של הבריטים- כמו אז כך היום, ניסיון לפייס את אומות ערב, בשל הנפט).

הדיכוי הסמוי מן העין של היהודים

האיפיון של האנטישמיות (אשר ממשיך ב'שינויים המחייבים' עם קום מדינת ישראל) הוא רטוריקה שקרית ומניפולטיבית נגד היהודים תוך נקיטת דין אחד לאחרים ודין אחד ליהודים. בניגוד לדיכוי אשר מופעל כלפי עמים אחרים, אשר הינו בעיקרו גלוי על פני השטח (הפעלה של כוח ואלימות) הדיכוי אשר מופעל כלפי יהודים באשר הם (גם, ובעיקר אם הם מאוגדים כמדינה) הינו דיכוי סמוי מהעין. לכאורה, גם לאחר פאשלת לבנון השנייה, צבא ישראל חזק. לכאורה, מעמדם הכלכלי והחברתי של יהודים בעולם טוב. ובכל זאת, אנטישמיות, דרכיה פתלתלות וסמויות מן העין.

גם טרם מלחמת העולם השנייה, מצבם של יהודים בתרבות ובכלכלה הגרמנית היה נפלא. ובכל זאת, מצבם מעולם לא היה רע יותר. זו דרכה הפתלתלה של האנטישמיות. היא כוח הרסני ורעלני ליהודים, אך כוח 'רעלני' זה אינו מאובחן בזמן, ונחזה כאנטי ציונות, אנטי כיבוש, או אנטי קפיטליזם ( או אנטי קומוניזם).

לו האוניברסיטאות הבריטיות היו מחרימות שורה של מדינות אשר מפרות זכויות אדם וביניהן את ישראל, הייתי מסכימה עם החרם (כל עוד הודעת החרם שלהם הייתה מעודנת, ומבחינה בין גורמים ישראלים שהם אנטי כיבוש לבין גורמים ישראלים שהם פרו כיבוש, תוך הסברת מצבה הקשה של ישראל תחת מתקפת טרור). אבל כאשר ישראל היא 'אתה בחרתנו מכל העמים', בבחינת, מכל העמים מפרי זכויות עמים אחרים (לרבות הפלשתינים, אשר רובם הגדול אינם מכירים בזכות ישראל להתקיים והחינוך ברש"פ הוא אבי והשורש המונח 'הסתה ושטנה') נבחרה ישראל לייצג את כל הרשע והפשע (כמו היהודי בזמנו, בספרי האיורים של גבלס בדר שטרימר) – איני מסכימה עם החרם. ובטח לא ממי שהם בני העם שעל שמו נקרא הקולוניאליזם.

ישראל ראויה בכל מאודה לחרם הזה

אך המצב שבו הגינוי של אומות העולם ה"נאורות" הוא סלקטיבי, ותמיד יש בו 'מנות יתר' ל'טובת' ישראל, אינו חדש. עוד בילדותי סיפרו לי חברים של הורי אשר חזרו משליחות בארצות הברית כיצד בעיתונים שם, העמודים הראשונים היו מלאים בדיווחים מוגדלים מהאינתיפאדה, ורצח עשרות אלפי כורדים בידי סדאם חוסיין נדחק לעמודים האחרונים, לידיעונת פצפונת.

למשרד החוץ הייתה כל השנים ידיעה על האופן שבו מסוקרת ישראל בארצות הברית ובאירופה (שלא לדבר על מדינות ערב). הצביעות הזו הייתה ידועה לכל, כל הזמן. משרד החוץ אשם שהגענו עד הלום, ביחס ה'איפה ואיפה' לישראל. משרד החוץ כשל כשלון חמור בהסברת ישראל בעולם, כשלון שהכשלון ה'צבאי' אשר תואר בדוח וינוגרד אינו מגיע לקרסוליו. מחוויר לידו.

ישראל ראויה בכל מאודה לחרם הזה, לצביעות הזו מצד המדינות ה"נאורות", כי היא הזמינה זאת על עצמה, כמו אדם שמעשן, ואח"כ מלין מדוע חלה בסרטן, או כמו אדם אשר קופץ ממגדל גבוה, ובא בטרוניות אל כוח הכבידה כאשר כל גפיו ועצמותיו מרוסקות.

'כוח הכבידה' הזה, נתון-הטבע הזה בנמשל של המשל שלי, הוא העובדה שמדינת ישראל היא מדינת העם היהודי. כמדינת העם היהודי היא קיבלה ב'ירושה', כקולקטיב היהודי, את המטען אשר נשאו עליהם היהודים כל 2000 השנים: אנטישמיות, איפה ואיפה, צביעות. הכיבוש רע ומשחית? כן. המחסומים הורסים את חיי האוכלוסיה הפלשתינית? ודאי. אבל לא זו בלבד שמהאקדמיה שלנו יוצאים רבים אשר נאבקים בכיבוש, אלא, כמו שבן דרור ימיני מתאר בשפתו הבהירה והיפה (לשם עוד אגיע בהמשך), במדינות אחרות מתרחשות הפרות זכויות אדם קשות יותר, ואף אחד אינו פוצה פה ואינו מחרים. לא, אין להצדיק שום עוול בנימוק ש'במקום אחר קורים דברים גרועים יותר'. לא לכך מכוונים דברי, גם אם ב'מבט' ראשון זה נשמע כך. כל שאני רוצה לומר הוא שהיהודי, באופן היסטורי, שיטתי וטיפוסי הוא קורבן לרטוריקת כזב.

מחדל ההסברה המתמשך

ישראל לא טרחה עד כה להרים מערך הסברה יעיל אשר יגיס כשרונות בתחום הזה לכדי מערך הסברה מאסיבי אשר היה מונע את החרם אשר אנו רואים כיום. ישראל ראויה לחרם הזה בכל מאודה, וזאת בשל מחדל ההסברה שלה!

ובכל זאת, כפי שטענתי בראשית המאמר, ישראל ראויה לחרם.

האם ישראל נטלה את דבריו של בן דרור ימיני ותרגמה אותם ל 30 שפות והפיצה אותם ברבים? לא. האם ישראל הקימה מערך הסברה יעיל? לא. האם ישראל יצרה קלטות DVS אשר ממחישות דברים בנוסח אלו שאמר בן-דרור ימיני בסרטון וידאו קצר (למשל תמונות מהפרות זכויות אדם ממדינות אחרות אותם לא מחרימים וכו')? לא. האם ישראל כבר הפיצה בעלות מזערית סרטון DVD קצר אשר ממחיש את העושק של בריטניה במושבות הבריטיות בראשית המאה העשרים, תוך קריינות המציגה את הצביעות של בריטניה? לא. האם ישראל יצרה (שוב, בעלות מזערית ביחס לתקציב של מדינה) סרטון DVD אשר מציג את הברחת האמל"ח מעזה, את פיגועי הטרור, את החינוך לשטנה ברשות והפיצה אותו בין הסטודנטים באוניברסיטאות באנגליה, באמצעות נציגים מישראל אשר ישראל הייתה יכולה להטיס לאנגליה למטרות הפצת הסרטון? לא ולא.

ישראל, אם כן, מודעת שנים לעובדת-החיים המצערת הזו, שלפיה, יהודים תמיד נמדדים בזכוכית מגדלת, ויש איפה ואיפה בעולם לגבי מה שיהודים עושים, לעומת מה שאחרים עושים. בישראל שפע של כישרונות בעריכת וידאו והכנת סרטים קצרים, כמו גם בכתיבה, תרגום ודוברות.

ישראל לא טרחה עד כה להרים מערך הסברה יעיל אשר יגיס כשרונות בתחום הזה לכדי מערך הסברה מאסיבי אשר היה מונע את החרם אשר אנו רואים כיום. ישראל ראויה לחרם הזה בכל מאודה, וזאת בשל מחדל ההסברה שלה!

קישורים נוספים

מה על ישראל לעשות
מה על ישראל להסביר
הסברה ועיקרון המידתיות

תאריך:  07/06/2007   |   עודכן:  07/06/2007
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ישראל ראויה לחרם הבריטי
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יאיר3
7/06/07 22:11
2
יורם סמואל
8/06/07 00:14
3
דוד מכפר סבא
8/06/07 10:22
4
כתום כהה
8/06/07 11:08
5
פושעי אוסלו לדין
8/06/07 15:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
באחד מפסה"ד האחרונים שלו, נשיא בית המשפט העליון (בדימ.), אהרן ברק, קבע סדר עולם חדש בו הוא מנחה מתי יש לראות בראיות בדבר בגידה שהושגו בצורה זו או אחרת כראיות קבילות. על-פי פסיקה זו, בעל אינו רשאי להגיש לבית הדין, כעילה לגירושים, ראיות בהן נראית אשתו בוגדת בו, אפילו אם הן לא הושגו תוך כניסה לחדרים המוצנעים ביותר. על-פי אמות מידה אלה, שימוש בתצלומים של מעשי בגידה שנעשה בביתם המשותף של בני הזוג אם התצלומים פגעו באופן קשה בפרטיות האישה, אסורים בהחלט.
07/06/2007  |  עו"ד רונן דליהו   |   מאמרים
בשבוע הבא יוכרע קרוב לודאי מי יהיה הנשיא הבא של מדינת ישראל. שלושת המתמודדים הם: שמעון פרס, רובי ריבלין וקולט אביטל.
07/06/2007  |  גרשון אקשטיין  |   מאמרים
התחקיר המעולה שפורסם על-ידי יואב יצחק והנוגע לשכר טירחה שגבה עו"ד אילן בומבך מלקוח אותו ייצג בבקשה לאישור תביעה כתובענה ייצוגית, מכה גלים בקרב עורכי הדין. גם אלו הטוענים כי בקבלת שכר הטרחה על עצם הייצוג בבקשה לאישור תביעה כתובענה ייצוגית אין פסול חוקי (ואני נמנה עם אלו הסבורים כי ההפך הוא הנכון! - גם לפני חקיקת חוק תובענות ייצוגיות פעולה כזו היתה אסורה ונגדה את מהותו של מוסד התובענות הייצוגיות), הרי אי גילוי עובדה זו לבית המשפט הדן בבקשה היא בעלת חומרה מיוחדת בפני עצמה וגרועה מעצם לקיחת שכר טירחה בהליך.
07/06/2007  |  עו"ד משה גולדבלט   |   מאמרים
בעידן התקשורת והמידע, הצורך להתמקצע מחייב חברות עסקיות לעבוד עם ספקים חיצוניים (Out sourcing). ספק טוב הוא המושיע הכי גדול שלנו ואילו ספק גרוע הוא סוג של אויב אשר גורם להמון כאבי ראש.
07/06/2007  |  יעל לוטן  |   מאמרים
ידוע שלפוליטיקאים אין יתר כבוד לבוחריהם, וגם לא לעמיתיהם, אבל מפאת כבוד לרב ולזיכרונו המופלג הידוע לכולם, היה על שמעון פרס להתבייש, ומרוב בושה להימנע מלפנות לכבוד הרב בנושא זה. מכיוון שאין צורך להזכיר לרב את מעלליו של שמעון פרס, אני אזכיר זאת רק "לעמך", לנו, כי רבים מאיתנו שכחו, או הושכחו, בתמים או בזדון, מה הביא עלינו זה שתמיד רץ מתפקיד ציבורי אחד למשנהו, ללא שובע, ללא די, וללא תועלת לעמו. (אגב, כדאי שגם ח"כ ניסים זאב, שממעט בחשיבותם של הסכמי אוסלו, יקרא הלאה).
07/06/2007  |  רו"ח חנוך ובר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il