מאז הקמת העיר רחובות, רחוב הרצל מהווה העורק הראשי של העיר. בשנים האחרונות, עם התפתחות העיר, גידול האוכלוסיה והעלייה באופן משמעותי בכמות הרכבים בארץ, הפך העורק הראשי לעורק סתום ופקוק.
כל המגיעים מצומת ביל"ו לכיוון צפון נאלצים לעבור דרך הפקקים שמתחילים בשבע בבוקר, מגיעים לשיאם בשעות אחה"צ המאוחרות, ונגמרים אחרי תשע בערב. העומס במרכז העיר לשני הכיוונים הוא יום יומי והפך להיות בלתי נסבל. אוטובוסים נתקעים, רכבים נדחפים, מוניות עומדות בשוליים, חניות לא מסודרות, פקחים, גרירות, צעקות, צפירות.
לצאת מהעיר ביום ו' לכיוון רמלה או גדרה ולכיוון ראשל"צ/נס ציונה זהו פרויקט שעלול לקחת כחצי שעה. גם המנסים לעקוף את הפקקים דרך שילר, דרך עוקף מערבי או דרך העוקף המזרחי נתקלים שוב בעומסים בהשתלבות עם רחוב הרצל.
הדרך עפר/כורכר המובילה לבי"ח קפלן משכונת "אזורי רחובות" אינה רלוונטית, מאחר שהיציאה לכיוון גדרה נחסמה עפ"י בקשת תושבי שכונת חבצלת הסמוכה לבית החולים. כך, שתושבי רחובות סובלים בכניסתם לעיר ובצאתם מן העיר ומבזבזים את זמנם בפקקים.
בראשל"צ זיהו לפני כ-10 שנים בעיה דומה ברחוב רוטשילד במרכז העיר והסיטו את התנועה לכיוון המערב החדש. הסטת התנועה חילקה את עומס התנועה בין חלקים שונים של העיר, וזאת באמצעות העברת התחנה המרכזית למערב העיר ופיתוח התעשיה, מרכזי הבילוי והקניות באזור "קניון הזהב".
ברחובות, החל מראש העיר הרמלך ועד ראש העיר הנוכחי, שוקי פורר, לא נעשה פתרון יעיל וממשי להקלת עומס התנועה. הפתרון חייב להיעשות באופן מיידי כדי להקל על תושבי העיר, להקל על האורחים בעיר העוברים לכיוון דרום/ צפון ולשפר את תדמית העיר, לפתח אותה ולהיערך לריבוי נוסף של כלי הרכב (הפתרון אינו פשוט ו/או קל לביצוע, אלא הוא תהליך שדורש תכנון מקצועי של מהנדס שיביא בחשבון את כל האלמנטים הקשורים בשינוי התנועה ויציג אלטרנטיבות ביצוע).
הפתרון צריך להיות מבוסס ראשית על פתיחת שני צירים נוספים לבאים משני הכיוונים וחוצים את העיר לא דרך מרכזה אלא בעוקפים מהירים. הציר ראשון שייפתח בקרוב הוא הכביש שמחבר בין פארק המדע לכביש 40 שמוביל לרמלה. כביש זה ללא ספק, יקל רבות על העומס, אך אין בו די.
כביש נוסף שצריך להיפתח ובשלב זה, לא מתוכנן, הוא כביש שילר-ברנר לכיוון גדרה והפיכתו לכביש מהיר יותר ונוח לתנועת לכלי רכב רבים.
לאחר פתיחת צירים אלו יש להמשיך בפיתוח רחוב הרצל שהחל בו ראש העיר פורר, להרחיב את המדרכות, את כבישים, להוריד מבנים ישנים שחלקם, אף לא בשימוש וליצור עוד מקומות חנייה.
בשלב הבא, יש לעודד פתיחת עסקים באזור מערב העיר ליד קניון "אמריקן סיטי" שכמעט וריק היום, פיתוח אזור התעשיה לעסקים נוספים מסוגים שונים ויצירת מקומות חנייה נוספים בחינם ליד תחנת הרכבת שתעודד שימוש ברכבת.
בטוחני, שתושבי העיר יהנו סוף סוף מתנועה זורמת, מה גם שהדבר כאמור, ישפר את תדמית העיר בפני תושבים ששקלו לעבור ולהתגורר בעיר. אנו תקווה, שחברי המועצה והמתמודדים לראשות העיר בבחירות הבאות ייקחו לתשומת לבם נושא כאוב זה.