|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

אמנות המצגת

מצגת היא פעילות מכירה, ומאמר זה מציע טיפים לביצוע מצגת אפקטיבית
12/07/2007  |     |   מאמרים   |   תגובות

מצגת היא פעולת מכירה. בהבדל קטן... במצגת אנחנו מוכרים רעיון, או במלים אחרות, צריכים לשכנע את המאזינים "לקנות" את המסר, העמדה או "הכיוון" עליהם אנו מצביעים במהלך המצגת. אם עד כאן הסכמנו, הרי שביצוע המצגת המוצלחת חייב לעמוד בכל התנאים הוהופכים מכירה של מוצר למוצלחת.

ראשית, בכדי לבצע מצגת מוצלחת יש להגיע לשליטה גבוה עד מוחלטת בהיבט התוכני - שליטה בחומר על בוריו, הכרת מבנה המצגת, מוכנות לשאלות החורגות מתחום ההגדרה המיידי של המצגת ועוד. בנוסף, היות ובמכירה עסקינן, הרי שמבצע המצגת חייב להיות מסוגל ליצור קשר טוב עם הקהל, להקרין ביטחון ולהיתפס כמקצוען.

מה נדרש על-מנת להפוך לאמן מצגות?

  • הבנת העקרונות לבניית המצגת, תוך התייחסות לקהל המטרה ולנסיבות הארגוניות הרלוונטיות.

  • בניית המצגת כמוצר, העונה על צרכי המשתמש.

  • הקניית עקרונות המצגת הנכונה - שימוש במרחב, בגוף ובקול, בעזרים ועוד - בכדי ליצור קשב ולרתק את המשתתפים.

  • הקניית ארגז "כלי חירום" להתמודדות עם בעיות אפשריות בביצוע מצגות - התגברות על בעיות הבנה, בעויות איבוד קשב, משתתפים שאינם משתפים פעולה ועוד.

אז איך מוכרים רעיון?

בכדי למכור רעיון צריך להבין שמכירה היא בעצם חיבור בין צרכים ומענים: ללקוח יש צרכים שונים, ואם אני גורם לו לראות איך הוא יכול לקבל ממני מענים לצרכיו - אני יכול לספק לו את הצרכים הללו. בגדול, אפשר למקם כל צורך, אינטרס או רצון של הלקוח במיקום מסוים שנובע מצירוף של שלושה רצפים:

א) צרכים רציונליים - צרכים אמוציונליים.

ב) צרכים גלויים - צרכים מוסווים.

ג) צרכים ריאליים - צרכים לא-ריאליים (כלומר, כאלה שאין באפשרותי לתת להם מענה).

אם נמשיך ונפתח את הרציונל הזה נראה, למשל, כי ללקוח יש צרכים כגון צרכים רציונליים (ת'אכלס): מצגת העוסקת בחומר המעניין אותו (בלי "בלבולי מוח" על נושאים "אחרים") ומתן תשובות אפקטיביות לנושאים המטרידים את הלקוח.

אולם, ללקוח יש גם צרכים אמוציונלים. ולכן הוא ירצה לפגוש במציג המקרין מקצוענות ויוצר רושם רציני ושליטה בחומר, מציג המאמין בדברים עליהם הוא מדבר והרצאה מעניינת ולעניין.

אם אלה צרכי הלקוח השונים (חלקם לפחות) נשאלת השאלה מה צריך לעשות המציג בכדי לחבר בין צרכי המקשיבים לו (הקהל) לפתרונות המוצגים במצגת?

התשובה לשאלה זו כוללת את הנקודות הבאות:

  • הכנה מקדימה של החומר: לדעת בדיוק על מה אני, כמציג, הולך לדבר ולשלוט בחומר שאני עומד להעביר, להכיר את הנושא הרבה מעבר למה שעליו אני מתכנן לדבר, לתרגל מספיק פעמים את העברת החומר בהרצאה עד למצב שבו אני יודע את החומר בע"פ, כמעט, יודע "מה בא אחרי מה" ומסוגל לעבור בלי בעיה מחלק אחד של המצגת לחלק אחר.

  • הכנה מקדימה - קהל : ללמוד לפני מי אני הולך לדבר - גיל, ניסיון, רמת השליטה של השומעים בנושא המצגת ועוד, וביצוע התאמות נדרשות במצגת בהתאם לרמת הקהל ואפיוניו האחרים.

  • הכנה מקדימה - מרצה : עבודה על האלמנטים השונים הקשורים לתקשורת הבלתי-מילולית ולאופן השימוש בקול והכנה להתמודדות עם בעיות אפשריות בהרצאה: שאלות קשות והפרעות קהל, משתתפים שאינן משתפים פעולה, בעיות עם עזרים ובעיות אחרות.

מהן הנקודות המרכזיות בבניית המצגת

א) אפיון קהל המטרה - בעיות או צרכים במצב הקיים, עמדות כלפי המציג, המצגת או מטרות התהליך (שבמסגרתו מתבצעת המצגת) וכדומה.

ב) הגדרת מטרות המצגת: הצגת מידע חדש, שיפור ביצועים בתחום מוגדר, פתרון בעיות או מטרות אחרות.

ג) אפיון הדרך שבה יוצגו מטרות הסדנא לקהל המטרה (כך שהמשתתפים יראו איך המצגת מספקת להם כלים למילוי צורכיהם ו/או תיתן להם פתרונות לבעיות קיימות).

ד) תכנון אופן הצגת הנושא - בהרצאה, דיון מודרך, ניתוח אירוע או בדרכים אחרות.

ה) הכנת הנושא, רכישת שליטה בתוכן המצגת והדגשת נקודות חשובות לאורכה.

ו) הכנת המקום בו תבוצע המצגת והכנת חומרים לחלוקה.

לסיכום, חכמים גרסו כי "סוף מעשה (מוצלח) במחשבה תחילה". ברוח זו, הכנה נכונה ומלאה של המצגת תתרום להצלחת המציג ולהשגת המטרות שלשמן מבוצעת המצגת.

מכללת Skiliks מבית חטיבת ההדרכה של מטריקס, הנה מרכז הדרכה למיומנויות הניהול, המכירות והשירות. מכללת Skiliks הנה הנציגה הבלעדית בישראל של SPI, חברת הדרכה מארה"ב בתחום המכירות, והנציגה הישראלית של חברת QA, חברה להדרכה מאנגליה בנושאי IT ו-Business skill. מערך הלמידה וההדרכה מבוסס על חומרי לימוד שמפותחים על בסיס המתודולוגיות והניסיון המעשי של חברות בינלאומיות בתחומי הלמידה השונים.
הכותב הוא מנהל מקצועי במכללת סקיליקס, בית ההדרכה לתחומי הניהול, המכירות והשירות מבית מטריקס.
תאריך:  12/07/2007   |   עודכן:  12/07/2007
ניר בן-לביא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עם תחילת מלחמת לבנון השנייה הבטיח לנו ראש ממשלת ישראל "לא נפסיק עד שנקבל את התוצאות המקוות". ו"אין לנו תיחום זמן, נמשיך בקור רוח ובאורך רוח".
12/07/2007  |  ד"ר יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
יש לי גישה משלי ברורה לעבירות פליליות מסוימות כמו סטירה, נשיקה רגעית כפויה, העלבת מי שאסור להעליב אותו וכיו"ב. אני סבור שצריך להתבונן, כבר בשלב ראשון, בעושה העבירה. אם מדובר באדם נורמטיבי לחלוטין, ללא עבר פלילי משמעותי, אשר ברגע של חולשה, כעס קיצוני, תשוקה בלתי מבוקרת וכיו"ב, עשה מעשה העלול להיחשב כעבירה פלילית והמעשה עצמו רגעי ומוגבל מאד בתוצאותיו, הכיוון עליו יש לחשוב אינו של העמדה לדין, או סנקציות, מעבר לסנקציות משמעתיות מתונות.
12/07/2007  |  עו"ד משה גולדבלט   |   מאמרים
סעיף 6 לחוק פיצויי פיטורים קובע כי עובד שהתפטר לרגל מצב בריאותו הוא או של בן משפחתו, ולאור הממצאים הרפואיים, תנאי העבודה ושאר נסיבות העניין היתה סיבה מספקת להתפטרות - התפטרותו דינה כפיטורים לעניין פיצויי פיטורים. בן משפחה לעניין סעיף זה הוא אחד מאלה:
12/07/2007  |  עו"ד הילה פורת  |   מאמרים
בעקבות שובה של המתלוננת ה' לכותרות, כמי שלכאורה סבלה הטרדה, מתעוררות שתי שאלות עיקריות:
12/07/2007  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
עשיתי שנים רבות במחיצת אנשים שרוצים כוח. יותר כוח. חברי כנסת שרוצים להיות שרים. גם במחיצת אנשים שיש להם כסף והם רוצים יותר כסף. בחברה עסקית מצליחה. עכשיו, לשם שינוי, אני מתבונן בעניין רב באנשים שעשו כבר את הכסף ואת הכוח שלהם - והם רוצים לתקן משהו מן הרב הטעון תיקון בחברה הישראלית.
12/07/2007  |  חיים שיבי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il