|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

למכור פרויקט חדש להנהלה

נמצא כי מוכרי רעיונות משתמשים בשלושה סוגי ידע כאשר הם חושפים את הרעיון להנהלה הבכירה
30/07/2007  |     |   מאמרים   |   תגובות

   רשימות קודמות
  האמת והמיתוסים של מיון עובדים
  כללי הזהב במתן שירות טלפוני
  לצמוח עם הלקוח

מאמרים שונים שפורסמו על-ידי חוקרים בעולם הניהול (פירוט חלקי בסוף המאמר) בוחנים את סוגיית נדון נושא ה-issue selling - התהליך שבו עובדים בארגון מקדמים פתרונות, הזדמנויות ורעיונות חדשים באופן הממקד את תשומת לב הארגון בכיוונים ובמגמות החדשים, ובאופן שבו מתרגמים את הרעיון לשלבי ביצוע.

מאמר אפקטיבי במיוחד (פריט 2 בביבליוגרפיה) אישש ממצאי מחקרים קודמים ומציג את הגורמים ההופכים מאמץ ליצירת שינוי למהלך מוצלח. כך לדוגמה, איתרו המחברים שלושה סוגים של מהלכים המבוצעים על-ידי מנהלים בניסיון "למכור" רעיון חדש:

1) "אריזת הרעיון" - הצגת ההגיון שברעיון בצורה מסודרת, בעזרת תוכנית עסקית תוך קישור הרעיון לנושאים או יעדים קיימים.
2) יצירת קואליציה לרעיון - חשיפת הרעיון לקולגות וממונים באמצעות תהליכים פורמליים ולא - פורמליים.
3) מהלכים מקדימים - הכנת השטח, לפני חשיפת הרעיון, באמצעות הדרכות ותקשורת פורמלית בתוך הארגון.

המחקר מדגיש את הקשר בין הצגת הרעיון כחיוני לקידום יעדי החברה ובין מידת ההצלחה של המכירה, ומחדד את הנחיצות של הצגת רעיונות מורכבים בצורה מדורגת ופירוקם למרכיבים ברי הבנה. בהתאם לכך, נמצא כי מוכרי רעיונות משתמשים בשלושה סוגי ידע כאשר הם חושפים את הרעיון להנהלה הבכירה:

1) ידע לגבי מערכות היחסים (relational knowledge) - אפיון הגורמים בארגון אשר יושפעו מהרעיון, עמדותיהם ותגובותיהם הצפויות כלפיו.
2) ידע נורמטיבי - הבנת רעיונות דומים אשר הוצגו להנהלת הארגון בעבר והכרת התגובות כלפי רעיונות אלה.
3) ידע אסטרטגי - הבנת מטרות הארגון, הדרכים שבהן מתכננת ההנהלה לעמוד ביעדים אלה, הנושאים האסטרטגיים המטרידים את מנוחת ההנהלה וכן מצבה של החברה מול המתחרים.

ממצא מעניין נוסף שעלה מן המחקר מראה כי מוכרי רעיונות מצטיירים בארגון כ"שמרנים" כיוון שהם מציגים רעיונות שונים, ובכללם רעיונות רדיקליים, בהדרגה. גישה זו מאפשרת "לחמם" את הקהל היעד לרעיון, להרגיל את השומעים לרעיונות חדשים ואפילו מהפכניים ולהתאים את הרעיון החדש לתרבות הארגונית ולאסטרטגיה הכללית של הארגון. נראה כי גישה זו היא חיונית, היות ובכל ארגון יש ריבוי רעיונות "למכירה", ובמציאות שכזו ההנהלה הבכירה, המחויבת לממש את החלטותיה, "קונה" את הרעיונות הנראים כיותר משכנעים ויותר מושכים.

להלן מספר טיפים לרוצים להצליח במכירת רעיונות בתוך הארגון:

א) חיבור הרעיון המוצג ליעדים העסקיים של הארגון - היות ופעמים רבות גישת ה"מה יוצא לנו מזה" מכוונת את קבלת ההחלטות הארגונית, חשוב כי הצגת הרעיון החדש תבליט את התרומה של הרעיון החדש לארגון וכן כי הרעיון החדש תואם את ההגיון העסקי של הארגון.

ב) יישום שיטת ה"סלאמי, בהצגת הרעיון - רעיונות חדשים נוטים מטבעם לייצר התנגדות ארגונית, מסיבות שונות. לעומת זאת, הצגת הרעיון בצורה מדורגת עוזרת למקבלי ההחלטות להתרגל לכל חלק אליו הם נחשפים ובסופו של דבר עולה הסיוי לאמץ את הרעיון השלם.

ג) קישור הרעיון ליעדים עסקיים מרכזיים - כאמור, מקבלי ההחלטות בוחנים את מידת התרומה של כל רעיון המוצג בפניהם. רעיונות המציגים תרומה לקידום יעדים עסקיים "פופולריים" מקבלים עדיפות על פני רעיון אחרים ולכן רצוי להציג את תרומת הרעיונות החדשים ליעדים כגון: רווחיות, נתח שוק, תדמית הארגון ומתן מענה לציפיות בעלי המניות.

ד) גיוס תומכים לרעיון - מוכרי רעיונות מוצלחים דואגים לעדכן אנשים שונים בארון כבר בשלבים מוקדמים. חשוב להקפיד לעדכן את המנהלים ולחבר את התועלות הגלומות ברעיונות לדברים החשובים באמת לאותם מנהלים.

לרוצים להעמיק:

  • Dutton et. Al., “Issue Selling in the Organization” in Sloan Management Review, Spring 2002, Vol.43, No.3.
  • Dutton, J.S. et Al. (2002) "Red Light, Green Light: Making Sense of the Organizational Context for Issue Selling. Organization Science, 13,4, 355-369, 2002
  • Grenville, J.H. (2007) “Developing Issue Selling Effectiveness Over Time: Issue Selling as Resourcing.” Organization Science.

מכללת Skilliks מבית חטיבת ההדרכה של מטריקס, הנה מרכז ההדרכה המוביל למיומנויות הניהול, המכירות והשירות. מכללת Skilliks הנה הנציגה הבלעדית בישראל של SPI - חברת ההדרכה המובילה בארה"ב בתחום המכירות, והנציגה הישראלית של חברת QA - החברה המובילה באנגליה להדרכה בנושאי IT ו- Business skill.
הכותב הוא מנהל מקצועי במכללת Skilliks – בית ההדרכה לתחומי הניהול, המכירות והשירות מבית מטריקס.
תאריך:  30/07/2007   |   עודכן:  30/07/2007
ניר בן לביא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפני שנים אחדות, עת שרתתי כמרכז קליטה של אורטל, הזמנתי לפגישה באורטל צעיר תל אביבי שביקש להתקבל לקליטה בקיבוץ.
30/07/2007  |  אורי הייטנר  |   מאמרים
עונת הקיץ כבר פה, הימים מתארכים והם מביאים עימם שפע אפשרויות ליציאה מן הבית ולבילוי שעות הפנאי בחיק המשפחה. לילדים יש בדרך-כלל דחף טבעי להיות פעילים, להתרוצץ, לטפס ולהזיז את חלקי גופם.
30/07/2007  |  אניה מילר-הלל   |   מאמרים
למרות פתיחת שוק התקשורת לתחרות וכניסתם לשוק של מפעילי תקשורת חדשים, שמציעים חבילות תקשורת מוזלות, הוצאות התקשורת של מרבית הארגונים העסקיים לא רק שלא פחתו, אלא אף חלה עלייה קלה בהוצאות התקשורת במהלך השנה האחרונה.
30/07/2007  |  מיכאל פנחס  |   מאמרים
מומחי הסוציולוגיה הישראלית תמימי-דעים כי ראשיתה של משפחה אוהבת בנישואים רצופי אהבה. בכנס שערכו, ערב ט"ו באב, הם הגיעו לכלל מסקנה חד-משמעית: המשפחה היא מוצר-לוואי של הקירבה בין הבעל לאשה. היא תישאר איתנה רק אם יוסיפו בני הזוג לטפח את ההנעה (מוטיבציה) המקורית שאיחדה אותם. הם זקוקים לתחושה שהם מאושרים יותר בהיותם יחד מאשר בנפרד ושהם מקבלים את זה כמו איש את עצמו. אם קיימת התחושה הזו בבני הזוג - הם גם יעתיקו אותה לילדיהם...
30/07/2007  |  ראובן לייב  |   מאמרים
יש לי וידוי אישי. פעם האמנתי באלוהים. כן, האמנתי באלוהי אברהם, יצחק ויעקב. לא במשחק הילדים "בוא נתערב"... אלא, ממש ממש.
30/07/2007  |  אבי סלומה  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il