|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

לתפוס אמריקה בקדילאק

מבחן רכב ברמת מחלקה ראשונה: קדילאק CTS 2003; הדגם החדש של הקדילאק CTS מראה שניתפר במיוחד לדרישות תקינת העיצוב הבלתי רשמית האירופית
04/04/2003  |     |   מאמרים   |   תגובות
   רשימות קודמות
  לא נוסעים בשבת
  שתיגמר כבר המלחמה!
  פיגוע בכרמל
  איזו מכונית ייבחרו הח"כים החדשים?
  איזו מכונית לקנות?


קדילאק CTS - 326,000 שקלים

דומה שאין מתאים מימים אלה להפגנת הזדהות עם האמריקנים, ומה אמריקני יותר מאשר מכונית קדילאק מתוצרת ג'נראל מוטורס, ענק הרכב מדטרויט.

מבחינה חיצונית מפגינה הקדילאק CTS החדשה מראה שנתפר במיוחד לדרישות תקינת העיצוב הבלתי רשמית האירופית. לא, אין לה לקדילאק אף ארוך של משאית 18 WEELER אמריקנית, כן יש לה חרטום וירכתיים קטומים, המתאימים לכבישי היבשת הוותיקה.

ה-CTS משתייכת לפלח מכונית הספורט - טורינג - לוקסוס - סדן, CTS = Cadillac Touring Sedan. סגמנט בו המיצוב מושפע פחות ממחיר ויותר מתדמית. "זה לא הכסף", יאמרו לך רוכשיה בכוח של הקדילאק החדשה, "פה משחק הפרינציפ".

מי שהבין את שם המשחק היו מהנדסי GM, אשר פיתחו את ה-CTS על גבי מסלול מרוצי נירנבורינג הגרמני. המסלול חוגג עתה 75 שנים, בדומה לגיל הממוצע אליו מתקרב רוכש קדילאק המסורתי בארה"ב.

מהנדסי השיווק הורו למעצבים לדחוס את כל מרווחי הפנים האמריקניים אל תוך מידות חוץ אירופיות. כך נוצרה צללית יחודית וקונטראוורסאלית, רבועה וחדת תוים. יכול שתאהב את תוי ה-CTS, יתכן שתרתע מהם, לבטח שלא תשאר מולם אדיש. ולא פחות חשוב, תחושות עזות יעברו גם ובעיקר על שכניך.

"מדע האומנות" קראו לסיגנון החדש בדטרויט, עת ששו להחליף את הקדילאק הקודמת לעניים שמדגם קאטרה. למעשה היתה זו אופל אומגה לה החליפו את הלוגו שעל שבכת הצינון. בעיצובה השמרני אף אם המצודד, היא בוודאי שלא יכלה היתה לקרוא כל קול כלפי ב.מ.וו מסידרת ייצור כלשהי.

זכר מוטורי לאירופים נתון בשלב זה ב-CTS רק תחת מכסה המנוע: מותקנת שם יחידת כוח בתצורת V6 מפיתוח אדם אופל הגרמני, 3.2 ליטר (3,175 סמ"ק). בראשה שני תריסרי שסתומים, המופעלים מן הסתם על ידי צמד גלי זיזים עיליים.

האמריקנים ניזקקו לחברת הבת האירופית בבקשם מנוע בן חצי תריסר בוכנות בלבד, אשר יחליף את מנוע הנורת' סטאר הנפלא שהניע עוד את הדורות הקודמים. את כוכב הצפון הכרתי בסמוך למועד לידתו עת הוצג בגאווה מוצדקת בנווה המידבר של פאלם ספרינגס, וטרם נס ליחו. עתה מונעים כוחות הקואליציה בהספק של כ - 220 כוחות סוס המושגים רק ב - 6,000 סל"ד.

סייג ליוקרה שתיקה, ובמהירות שיוט שבגבול מגבלות תקנות התעבורה הישראליות, הקדילאק אכן חרישית להפליא. אך נסה לעלות אל המחצית השנייה של מהירותה המירבית המוצהרת בת 230 הקמ"ש, ומיד תאוזכר לחזור אל מעטפת מגבלות החוק.

משקלה הנכבד של הקדליאק בת 1,620 הק"ג מורכב אמנם מכמות מרשימה של חומרי בידוד, אך אין בהם כדי לשכך את איוושת המנוע עת מאלצים אותו להפגין ולו חלק קטן מעוצמתו. האנשים בדטרויט ערים לבעייה. בדיגמי 2005 יותקן מנוע V-6 חדש לחלוטין, בנפח 3.6 ליטרים. המנוע החדש יפתח 255 כוחות סוס (הפעם ב-6,200 סל"ד ?!) אלא שהממונט המירבי יושג כבר במחצית רמת הסיבובים.

בדומה לנערינו הצברים, ה-CTS קוצנית ודוקרנית (לעין) מבחוץ, אך מתוקה להפליא מבפנים.

זו אינה מכונית לביישנים. חיצוניותה כל כולה אומרת בולטות בכל תוואי שטח, עד שיש בכך משום תוספת לבטיחות הפסיבית. קשה להתעלם מהמכונית, מה עוד שקשת הצבעים המוצעת מדגישה בכל גווניה את המבנה הייחודי.

פתח את הדלת המסיבית, ומיד יתגלה לפניך עולם של פינוק עתידני. הדלת עצומת המידות מעוצבת בתוים יחודיים, שילוב של אותה חדות תוים, עם ריפוד רך הסופג רעשים וחבטות. גלגל ההגה הינו יצירת אמנות של ממש בה מתכת, עור ועץ משולבים באופן מפתה.

ניתן להשיג תנוחת נהיגה אופטימאלית ללא כל קושי, אף שההגה מתכוונן רק לעומק ואינו ניתן לכיוון אופקי. מוזר, אבל עובד. מתגי המושבים החשמליים עושים מלאכתם נאמנה, כמי שהורגלו במשימה מזה עשרות שנים. הנדסת אנוש פשוטה וחיונית זו היתה קיימת בקדילאק עוד בעידן בו האירופים שקדו על פיתוח המערכות המוטוריות בעיקר, והפער עדיין נותן אותותיו.

בעוד שמערכות הפנים משופעות בחשמל ואלקטרוניקה, הרי שמערכות המוטוריות פשוטות יחסית. בעיקר בולטת עובדה זו בתיבת ההילוכים הקונוונציונאלית למדי. היא מכילה אמנם 5 יחסי העברה, אך אין כל אפשרות למניפולציה באופן התיפעול.

מתחרותיה האמיתיות של ה-CTS אינן ב.מ.וו (סידרה 3), מרצדס (סידרה (C או אאודי, אלא פורד לינקולן LS וטויוטה לקסוס ES 300 . כלומר, במוצהר נאמר כי המכונית מיועדת לקהל אמריקני צעיר שאוהב לנהוג במכוניות אירופיות - אך מעדיף לרכוש תוצרת אמריקנית, ולמעשה מדובר בקהל יעד שהינו אמריקני בוגר הרוצה לנהוג רק כפי שהוא יודע ומורגל.

כך אין בה בקדילאק מערכת הילוכים מסוג טיפטרוניק או מערכת מניפולציית גיר הקרויה בכל שם גנארי אחר, כנהוג בכמעט כל מכונית אירופית בינונית ומעלה. ב-GM מתגאים על שזו הקדילאק הראשונה מאז 1952 בעלת ההנעה האחורית, אשר מציעה בחירה בין תיבת הילוכים ידנית לאוטומטית, ובכך בעצם הם אומרים כבר את הכל. העדרו של חיווי למצב בו נתונה תיבת ההילוכים, מדגישה את הדברים.

הנוחות היא אם כן נישקה הסודי של ה-CTS ובתחום זה אין היא מוכיחה את עצמת הארסנל האמריקני. לשם השגת שילוב אופטימאלי בין אחיזת כביש לנוחות קושרו המתלים האחוריים במערכת רב חיבורית ועל גבי תת שילדה מבודדת בגומיות עבות, וכך גם הדיפרנציאל, המתלים הקדמיים ומערכת ההגה, בהם שולבו ככל הנראה גם זרועות אלומיניום הגובות עלות מינימאלית במונחי משקל.

מערכת מיזוג האויר עשויה לצנן אף את התלהבותו של הישראלי חמום הרוח ביותר. פתחי המיזוג המופנים כלפי המושבים הקדמיים כמו גם האחוריים, מספקים משב רוח רענן בכל מצב. הבעיה היא בהפשרת אדים בנסיעה חורפית, אף שזו נדירה ואקטואלית בתקופה הקרובה - כשלג דאשתקד.
גג השמש תורם לשמחה, ומתגי הפעלתו משובחים.

מערכת בקרת שיוט מיותרת לרוב בישראל, אבל בקדילאק היא מתבקשת לנוכח השלווה שמשרה המכונית על נהגה. אתה סוגר את חלונות הקדילאק ושוכח מהסביבה, קול ההמון הסואן לא חודר בעד לשמשה. אתה נוהג בקדילאק בשלווה הזועקת לקרוז קונטרול, אלא שמיקום מתגי המערכת מקשה על הכיול התכוף - הנידרש בתנאי הכביש המקומי.

מערכת השמע היא תאווה לאזניים. היא נשלטת באמצעות מתגים גדולים ונחים להפעלה, ואיכות הצליל שלה ממלאת את חלל המכונית ברמת צליל גבוהה ביותר. נגני תקליטורים וקלטות מופעלים אלקטרונית, ודורשים תירגול לא קצר. אחרי שתבין את הפרינציפ, הכל יהיה פשוט יותר.

ה-CTS מיועדת לאנשים שזמן עבורם פרושו כסף. ולכן היא זריזה ומהירה מאוד, ואם תצליף בה קשות היא תזנק ל- 100 בקרוב ל- 8 שניות. תאוצות הביניים מעניקות בטיחות אקטיבית מרשימה, ומאפשרות עקיפות ובריחה מסכנות. מס מסויים ניגבה אמנם במונחי צליל - ברמות הסל"ד הנידרש, שם ממתין המגביל האלקטרוני.

תיגבור ההגה משתנה בהתאם למהירות הנסיעה, והוא מנווט את המכונית באופן מדוייק. לפעמים זה אפילו מפתיע שכן הפיד באק מעורפל, אבל מה זה חשוב, העיקר התוצאה. התוצאה היא שתגיע הביתה בשלום, ובעיקר תגיע נינוח להפליא.

כל מי שקונה קדילאק יודע מה עומד לפניו. "דייהו מי ?" שאלה הפירסומת הבריטית עת השיקה את דייהו האנונימית, ומשחק המילים אינו נידרש לקדילאק. כולם מכירים אותה, הכל שמעו ויודעים אודותיה. אלא שבדומה לכל מותג וותיק, גם קדילאק חוותה שנים טובות ופחות טובות.

לאיזה בציר שייך אם כן ה-CTS ?

עת ניצבתי במדבר המערבי עם מאיר שלו מול אבות ה-STS הקודמת, עמדה ג'נרל מוטורס בפני 'פייד אאוט' של השלדות בעלות ההנעה האחורית. הם עמדו לשחוט את תרנגולת דגם הקפריס מטילת ביצי הזהב, ודאגו כיצד תמשיך נוכחותם בסעודיה - אחד משווקי היעד החשובים של דיגמי הפול סייז.

כיום מתאפיינת ה-CTS בהנעה אחורית כנידרש בקטגורית הפאר הנדונה, אלא שהדבר פוגם דווקא ביושב לפנים ומימין: בעוד שהנהג נהנה מיכולות דינאמיות משופרות, הרי שהבוס היושב לצידו נאלץ לקפל רגליו בחוסר נוחות בולטת. גבנון תעלת גל ההינע מצמצם את מקום הישיבה שמימין, ועל העתקת מערכת ההגה לשם - אין מה לדבר.

מה היה לנו אם כן במכונית המעוצבת לעילא, גדושת שכלולי האלקטרוניקה בשרות הנדסת האנוש וחסרת המסר המוטורי: המכונית של שואי העולם, מתאפיינת בפרטים הבאים:

מנוע: V6 תוצרת אדם אופל , 3.2 ליטר אורכי (3,175 סמ"ק)
ראש: שני תריסרי שסתומים, צמד גלי זיזים עיליים
הספק: 218 כ"ס ב-6,000 סל"ד
הילוכים: 5 אוטומטיים קונסרבטיביים
הנעה: אחורית ביותר
משקל: 1,620 ק"ג
בטיחות: ראה להלן
מהירות אסורה: 230 קמ"ש
מחיר: קב' רישוי 6 / 326,000 שקלים

בגירסתה הרגילה עולה ה-CTS 326,000 שקלים. הוסף 4,500 שקלים, ותקבל חישוקים בגודל 17 אינטש במקום ה-16" הרגילים, פנסי דרך משופרים ובקרת יציבות אלקטרונית במקום בקרת המשיכה הרגילה.

במחיר זה מוצעות כיום בישראל של המשבר הכלכלי העמוק, עשרות דגמים ותת דגמים. יש גרמניות קטנות יחסית וגי'פים גדולים באופן מוחלט.

קדילאק יש רק אחת.

צבעיה: שחור, לבן פנינה, כחול, כסף ובז'.

תאריך:  04/04/2003   |   עודכן:  09/04/2003
עמוס באר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לקראת תום השבוע השני למלחמה בעירק, בעוד נתוני המערכה מסתמנים באופן ברור כאשר כוחות הקואליציה סוגרים על בגדד כמעט מכל עבריה, ניכרת עדיין נטייה בקרב פרשנים ויודעי דבר לגמד ולהטיל ספיקות בגרסה האמריקנית-בריטית לגבי תמונת המערכה.
(ויקרא י"ב): א וַיְדַבֵּר ה' אֶל-משֶׁה לֵּאמר: ב דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמר אִשָּׁה כִּי תַזְרִיעַ וְיָלְדָה זָכָר וְטָמְאָה שִׁבְעַת יָמִים כִּימֵי נִדַּת דְּוֹתָהּ תִּטְמָא: ג וּבַיּוֹם הַשְּׁמִינִי יִמּוֹל בְּשַׂר עָרְלָתוֹ:
02/04/2003  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
פאנל סגור על משפט ותקשורת חשף הבדלי גישות בין אהרן ברק לדורית ביניש. בשולי הדיון תקף ברק בחריפות את הפרקליטות בכלל ואת עדנה ארבל בפרט (מי שטוען כך הוא לא מבין משפט, אמר), ורק בדיעבד הוא טוען: לא התכוונתי אישית לעדנה ארבל
02/04/2003  |  יואב יצחק  |   מאמרים
בין הסקאדים שלא נחתו כאן, המלחמה ההולכת ומסתבכת בעירק, פדופילים ואנסים-רוצחים בשולי החדשות (בשוליים, כי יש דברים חשובים יותר, כמובן), התרסקויות חוזרות ונשנות של מזימותיה הקונספירטיביות של הפרקליטות, שלא ממש רוקמת כמותן ובאותה שיטתיות נגד גברים אלימים או רוצחי נשים (למשל), הקמופלאז' הנפלא שמספקת המלחמה שאינה שלנו לעוולותינו בשטחים (כמה דיברו על ריצ'ל קורי ז"ל? שעתיים שלמות ?) - בין כל אלו, הצנזורה הסלקטיבית של ערוץ 2 מכה שנית. כשהתותחים רועמים אפשר לנסות לקרוע לרומי עבולאפיה את החולצה.
01/04/2003  |  חנה בית הלחמי  |   מאמרים
אליקים רובינשטיין - היועץ המשפטי לממשלה - בכבודו ובעצמו - חטף "זאפטה" חזקה נוספת - "סנוקרת", הישר בפניו - כדי "נוק אאוט" ממש, אשר שילח אותו הישר "לקרשים". עוד "שטוזה" חטף לו היועץ בסדרת המכות הקשות שקיבל במהלך כל שנות כהונתו.
01/04/2003  |  פנחס (פיני) פישלר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il