"ברוב של 54 מול 24 חברי כנסת, קיבלה מליאת הכנסת בקריאה טרומית הצעת החוק אשר מחייבת רוב של 80 חברי כנסת על-מנת שניתן יהיה לחלק את ירושלים"
כדי להמחיש את חוסר הדמוקרטיות אציג את הנושא בהקצנה. נניח כי ברוב של שניים בעד מול אחד מתנגד, יעבור חוק הדורש כי שינויו מחייב רוב של 119 חברי כנסת. נשמע חסר כל הגיון ודמוקרטיות. עקרונית אין שריון חוק ירושלים שונה, ההבדל רק כמותי.
חוק הכולל סעיף שריון חייב לעבור ברוב שווה או גדול מהצעת השריון הכלולה בו, שאלמלא כן, זו כפיית החלטת מיעוט על הרוב. כיום תקנון הכנסת המהוה את כללי החקיקה אינו מתייחס לנושא זה, ואינם מגדיר כללים לקביעת שריון. כלל בסיסי זה חייב להיכלל בחוק שיגדיר את כללי החקיקה, וחובה גם שיוכלל מיידית בתקנון הכנסת, שלא רוב זמני בכנסת יקבע חוקים שלא יהיה ניתן לשנותם בעתיד.
תהליכי החקיקה בישראל קבועים רק בתקנון הכנסת. אין כל חוק בנושא. מזה מעל 30 שנים שיש הצעות לחוק יסוד החקיקה, אך בגלל התנגדויות פוליטיות אין הצעות אלה מגיעות לכדי חקיקה. המצב היום פרוץ וכך אין פלא שאינטרסנטים לאומנים מצליחים להכליל דעה פוליטית בתוך מערכת החוקים. ודרך אגב, תקנון הכנסת אינו מפורסם באתר הכנסת, מעניין מדוע.
חוק ירושלים הנו רק דוגמה, ואין דיון זה עוסק כלל בצדקתו. הכלל חייב לחול על שריון כל חוק.