|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

הממשלה לא מגינה על אזרחיה

מזה 7 שנים, רקטות קסאם נופלות באזור זה ולמזלנו - עד כה מספר ההרוגים היה נמוך; אך אין בכך כדי למזער את תמונת המצב וזו חמורה: העיר שדרות התרוקנה ממחצית מתושביה והחיים בה דומים לעיירת ספר במערב הפרוע, ואילו בקיבוצי הסביבה חיים במתווה של מלחמה
03/01/2008  |     |   מאמרים   |   תגובות

   רשימות קודמות
  מדוע לפייגלין אסור?
  חוק(ן) לאזרח הקטן
  אני מאשים
  גיבורים מאחורי המיקרופון
  סירוב או פקודה בלתי חוקית?

1. ממשלתו של אהוד אולמרט בוגדת באזרחיה, ואני טוען זאת לא ע"ס דעות, כוונות ופרשנות של חברי הממשלה, אלא רק ע"ס מעשיה ומחדליה - הנעשים בריש גלי; ולכן היא אינה חוקית, החלטותיה אינן מחייבות וזכותו של כל אזרח שלא לציית להן. כדי שלא ייחסו לקביעתי הנ"ל תגים פוליטיים (כגון - ימני, קיצוני, אינטרסנט), אבסס דעתי רק על עובדות ועל ניתוח משפטי גרידא.

2. אי הגנה על תושבי הנגב המערבי:

א. מזה 7 שנים, רקטות קסאם נופלות באזור זה ולמזלנו - עד כה מספר ההרוגים היה נמוך; אך אין בכך כדי למזער את תמונת המצב וזו חמורה: העיר שדרות התרוקנה ממחצית מתושביה והחיים בה דומים לעיירת ספר במערב הפרוע, ואילו בקיבוצי הסביבה חיים במתווה של מלחמה.

ב. תשובת ממשלת אולמרט לעם הינה: איננו חייבים למגן את הישובים; אי אפשר למגן עצמנו לדעת; המדינה אינה חייבת הגנה טוטלית על אזרחיה. מאידך, אנו נפעל "בזמן הנכון" נגד ארגוני הטירור וכו'.

ג. קודם שנדון בתוצאות המדיניות של ממשלה זו, יש להבהיר כי: חובתו של שלטון דמוקרטי להבטיח הגנה מקסימלית לאזרחיו; זו הסיבה שבדמוקרטיה - נבחרת מפלגה א' ולא ב', דהיינו - המצביעים סברו כי זו תבטיח (יותר מהאחרות) את בטחונם האישי והלאומי.

לכן, אמירה של ראש ממשלה, כי ממשלתו אינה חייבת הגנה מירבית על הציבור, היא בגדר הפרה בוטה וגסה של כללי הדמוקרטיה והפגנת בוז כלפי הפרט (לאחר שהאחרון שם את "הפתקה" בקלפי). הודעה זו של ראש-הממשלה, לא נותרה בחלל האוויר, אלא היא מיושמת יום-יום בשטח; קרי - אין הגנה מינימלית על תושבי הנגב המערבי, מאידך - חלקם גר בדירות ללא ממ"דים, כך שאין להם היכן להסתתר בעת נחיתת הרקטות, אלא נתונים לחסדי שמיים.

3. ביטחון אישי בחיי היום-יום

א. חובתו של שלטון להבטיח גם ביטחון אישי וגם לאומי; קרי - גם בגבול נגד אוייב חיצוני וגם בתוך המדינה נגד גניבות, אלימות ופשעים אחרים.

אין חולק כי משטרת ישראל חדלה לספק הגנה על התושבים ובודאי שלא בזמן אמת (קרי - בעת התרחשות אירוע); בגין גניבות רכב והתפרצויות לבתים, לא עושים דבר, גם לא הגעה לזירת האירוע! (המתלונן מתבקש לסור לתחנת משטרה, כדי להגיש תלונה/הודעה בדבר גניבה).

שוטרים אינם מפטרלים ברחוב, וכאשר מתרחש אירוע כגון: הצקה לנערות/נשים, או סתם אלימות, הנפגע/ת נתונים לחסדי העוברים ושבים (אם ישנם כאלו ואם יסכימו לסייע).

ב. המשטרה טוענת כי אין לה תקציב כדי למלא משימות רגילות של שיטור וגם ביטחון פנים (קרי - מחבלים, מחסומים וכד'); משמע - ביודעין הממשלה מפקירה את הפרט, ובמקום להורות למשטרה לעסוק רק בנושאי שיטור, היא מטילה עליה גם עיסוק בביטחון פנים (שהנו עניין לצבא ו/או גוף אחר מיוחד - שכעת אינו בנמצא).

התוצאה - אין אבטחה מירבית נגד מחבלים ומפגעים (שכן למשטרה אין כלום ואמצעים לעניין זה) ומאידך - אין הגנה נגד פושעים עבריינים ו"סתם" סוטים.

4. גביית כספים מהפרט שלא באמצעות בתי משפט (גבייה מינהלית)

א. כעקרון לא יתכן כי הפרט יחוייב לריב את ריבו באמצעות בתי-משפט, אך המדינה "רשאית" לדלג על אלו ולגבות כספים בכח הזרוע!

אם הנימוק לכך כי מערכת בתי-המשפט איטית וקורסת תחת העומס, אזי ברור כי "האשם" הנו השלטון, שלא מקצה כספים ליותר שופטים ויותר פרקליטים בשירות פרקליטות המדינה.

אך הממשלה מצאה לעצמה פתרון "דה-לוקס", בתי-המשפט ימשיכו לקרוס, הפרט ימשיך להמתין שנים עד לקבלת פס"ד, אך השלטון יעקוף מסלול מכשולים זה, בכך שיאפשר למנהלי מוסדות ממשלתיים לגבות "חוב" באמצעות צווים מינהליים! (אם בכלל קיים חוב)!

ב. ע"ס פרשנות לא נכונה ולא חוקית, שר האוצר הסמיך את ראשי הרשויות המקומיות לגבות כספים עבורן, באמצעות צווים מינהליים. כך קרה כי מנהלי המוסד לביטוח לאומי, נציב מס-הכנסה וראשי רשויות, "האצילו" סמכות זו לפקידים זוטרים, ואלו החלו "לחגוג". לא שילמת דוח חנייה, גם אם חלפה תקופת התיישנות, אין בעייה - הפקיד מורה על עיקול בבנקים, וכל חשבונותיך מעוקלים.

ג. והיותר-חמור, ראשי הרשויות המקומיות הסמיכו גורמים פרטיים, לגבות "חובות" לרשות, ואלו שכרו אנשי שרירים, המתייצבים בזוגות בבית תושב, ומסרבים לצאת מהבית עד שלא יקבלו את "דמי החוב" בצירוף 600-400 ש"ח דמי גבייה!! לפנינו "קלאסיקה" של הרצחת וגם ירשת?!

5. הגנה על תושבי יו"ש

א. ידוע ומוצהר כי אהוד אולמרט ומרבית חברי הממשלה, רוצים בהחזרת רוב יו"ש, כדי להקים עוד מדינה ערבית בין הים-לירדן ולחלק את ירושלים לשתי ערים!

זכותם של שרים לחשוב כך, אך הם מנועים מלהוציא לפועל את רצונם, ללא קבלת הסכמה מפורשת של העם (האזרחים היהודים בלבד!!)

לא כאן המקום לפרט מדוע אף כנסת אינה רשאית לחוקק חוק פיצוי-פינוי, שכן פיזור מרצון של האסיפה המכוננת בשנת 1949 יצר ואקום משפטי, שלא נתמלא עד היום! (כך סבור גם השופט (בדימ.) מישאל חשין). דהיינו - החלטות מהותיות חייבות להתקבל ע"י העם!

ב. ממשלת אולמרט אינה מתעתדת לבקש את הסכמת העם לפינוי כל יו"ש, אלא היא נוקטת בדרכים אסורות ומזוויעות, שנועדו לגרום לכך כי האזרחים היהודים ביו"ש, ינוסו מבתיהם לכיוון "הקו-הירוק", שכן חייהם נתונים בסכנת מוות, יום-יומית. ממשלת ישראל ביודעין וכוונה תחילה גורמת לכך, כי חיי האזרחים היהודים ביו"ש, יהיו הפקר ונתונים לתוצאות "הרולטה הרוסית" שבידי חוליות רצח ערביות ו/או אחרות.

ג. ובמה הדברים אמורים? יהודים נדרשים למסור נשקם למשטרה עקב אירועים שטותיים, וכך נותרים חסרי הגנה אישית. דהיינו - הם נוסעים בלילות, בכבישים חשוכים ללא אמצעי הגנה, ואם מתבצע ירי לעברם, הסיכוי שיינצלו הנו זעום!!

נפסק זיהוי של כלי רכב השייכים לערביי מזרח ירושלים, וכך לא ניתן להזהר מפני רכבים אלו; מאידך בעליהם נוסעים ברחבי יו"ש, ובמקרה של ביצוע פיגוע ירי, הם נמלטים לתוך כפר ערבי סמוך ולא ניתן לאתרם.

חימוש מאסיבי של "כוחות הביטחון" של אבו-מאזן, בנשקים אישיים, ג'יפים מיוחדים, וגם בשיריוניות; וכולם יודעים כי ביום - כוחות אלו עוסקים בשיטור ובלילה בפיגועים ביהודיים.

שני החיילים שנעו ביום ו' 28.12.07, בטיול לאורך נחל תלם ליד חברון, נרצחו בפיגוע מתוכנן ע"י חוליית רצח של "כוחות הביטחון" הפלשתיני, שנעה ברכב שטח (שנרכש ע"י ארה"ב או האיחוד האירופי), לאחר שקיבלה מידע מוקדם על המצאות "ישראלים" בשטח (מידע ממי? - זו שאלה למאמר נוסף)!!

איך יתכן כי מיהודים תושבי יו"ש, נלקחים כלי נשק ומאידך - לערבים באזור הוא מחולק בנדיבות וללא פיקוח אמיתי?; מדוע ממשלת אולמרט מתירה מצב כזה וגם מעודדת אותו? מדוע האזרח היהודי תושב יו"ש, אמור לשמור אמונים למדינה, אשר ממשלתה מפקירה אותו למות?!

6. סיכום

יש גבול לכל תעלול, ותעלולי ממשלה זו הרחיקו לכת, עד כדי סכנת מוות לאזרחים (וזו לא פראזה אלא אמת לאמיתה). לכן, אנו האזרחים(כמובן מי שמסכים לכך) לא נפנה לבתי המשפט כדי לדאוג לעורנו ( - שכן כאן אין סיכוי לישועה), לא נמתין עד ל"יום הבוחר" כדי שכלי התקשורת ישטפו את מוחנו בזבל מפלגתי ונבחר את אהוד ב' במקום אהוד א' (הכל בסיוע האזרחים הערבים אשר מסרבים להפרד מאיתנו, אך גם מסרבים להכיר בזכותנו לקיים מדינה יהודית), ולא נלך בגיא ההריגה, אלא נקח את גורלנו לידנו, שכן חפצי חיים אנו.

מדינת ישראל לא הוקמה כדי להיות מדינת כל אזרחיה ולא מדינה פאן-ערבית ("מזרח תיכון חדש"); העובדה שעל כסאות כח השלטון יושבים - מהרסנו, רק מחזקת את הצורך במרי אזרחי, כדי למנוע מרי צבאי; ואם זה לא יעזור, ברור כי אף מחסום לא יעצור בעד החרון.

תאריך:  03/01/2008   |   עודכן:  03/01/2008
עו"ד דב אבן אור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הממשלה לא מגינה על אזרחיה
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דורי
3/01/08 14:58
 
קלייר זחנסיאן
4/01/08 10:22
 
קלייר זחנסיאן
4/01/08 10:28
 
שי לשר
6/01/08 10:33
2
ע. סובול
3/01/08 23:52
3
דר יובל ברנדשטטר
4/01/08 11:03
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כשבנות צלפחד מחו נגד אפלייתן לרעה בדיני הירושה, ומתוך רצונן העז לנחלה בארץ ישראל קראו תיגר על המערכת המשפטית של הימים ההם, ולבסוף התקבלה טענתן מפי הגבורה "כן בנות צלפחד דוברות", נאמר בגמרא שהיו חכמניות, דרשניות וצדקניות. כך גם שבע הבנות שהורדו מגבעת האור אל מרתפי החושך של המשטרה, אשר מוחות על היחס המפלה והמעוות כלפיהן מצד מערכת המשפט, עתידות להתגלות כצודקות וצדקניות כאחד.
03/01/2008  |  אביעד ויסולי  |   מאמרים
נוהג היה בחיים הפוליטיים-תקשורתיים בישראל שלקראת ראש השנה מעניק ראש הממשלה ראיונות לתקשורת כדי לראות מניין באנו בשנה החולפת ולאן אנו הולכים בעתיד הנראה לעין. ראיונות מן הסוג הזה משמשים למתראיין במה טובה להציג את מרכולתו בנוסח "שופוני יא נאס" (הביטו אנשים וראו עד כמה אני גדול, אנושי, חכם, טוב ומיטיב - בחר את האופציה המתאימה). אך מה עושה מנהיג, הניצב בפני בחירות, שהישגיו דלים? הבטיח שלום וביטחון - ואין, ואילו רמת המוראל הלאומי צנחה אי שם מתחת לפני הים? השיטה להיחלץ מן הדילמה - היא לייצר תרחישי אימה שמטרתם להבהיר לציבור הנדהם שרק הוא, החכם שאין כמותו, יודע איך, וגם יכול, להתמודד עם ענני הסופה העומדת לעוט עלינו.
03/01/2008  |  עמי דור-און  |   מאמרים
מטבע של חמש אגורות - כרגע, קצת יותר מסנט אמריקני וחצי - עולה שש-עשרה אגורות. לכן, ביקש בנק ישראל להוציא את המטבע מהמחזור. המטבע לא ישמש עוד "הילך חוקי" - קובעת הלשון המופרכת של החוק. כלומר, המחירים יישארו באגורות, ויחייבו רק את המשלמים בשיקים, או בכרטיסי אשראי.
03/01/2008  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
בשבועות האחרונים הרעיף הפרופסור מיכאל הרסגור על מאזיניו סדרת הרצאות על רוסיה במאה ה-19, עם דגש מיוחד על הספרות הרוסית. אין ויכוח, שהייתה זאת מאה רווית אירועים היסטוריים וספרותיים, בין פושקין לצ'כוב ובין פאבל ה-1 לניקולאי ה-2. אומנם מה שהרסגור הצליח להמחיש הוא, שלא די ללמוד את כל הפרטים ההיסטוריים, בן-אדם זקוק גם לכושר שיפוט כדי ללמוד ממנה ולהפריד בין מוץ לתבן. לו רק הפרופסור הנכבד היה סתם מספר על רוסיה, עוד אפשר היה סבול את רוב דבריו, אך לסדרה ניתנה מטרה נעלה.
03/01/2008  |  בועז מושקוביץ  |   מאמרים
בפנצ'רים - אני מבינה. לא רק מבינה - אוהבת.
03/01/2008  |  טל רבינוביץ'  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il