|   15:07:40
  אהרון רול  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

ליברליזם מזויף והרסני

במאמרנו כאן דנו פעמים רבות בעניין "התקינות הפוליטית", כאשר צויין חזור ושנן עד כמה מסוכנת והרסנית הינה תופעה זו לקיומה של מדינה. דומה כי במחוזותינו עברה תרבות השקר והעמדת הפנים את הרף הנסבל והיא מדרדרת אותנו לעבר חידלון קיומי
12/02/2008  |   אהרון רול   |   מאמרים   |   תגובות

גם נושא הליברליזם הנלווה למושג דמוקרטיה וחיוני לקיומה נדון במאמרי מזה תקופה ארוכה בעבר. מאידך, דומה כי גם בתחום זה, בנוסף לתחומים קיומיים אחרים, אנו גולשים במדרון חלקלק לעבר האל-חזור, בפרט כאשר הליברליזם המדובר הינו מזויף והרסני.

הדברים אמורים בנושא אשר אנו בתקינותנו הפוליטית, אשר תמיד-תמיד מזוייפת, נמנעים לדון בו והוא נושא תלונות הכזב בעניין אונס אשר דומה והפך לשעשוע בידי אופורטוניסטיות תאבות בצע ופרסום למצוץ את לשד קורבנותיהן בחסות החוק (אכן נשמע כבדיחה גרועה) באין מקהה ובאין עונש.

מזה זמן שאתרי האינטרנט מלאים בכתבות ותגובות של גברים אומללים זועמים, משכילים ונורמטיביים המודיעים לנו כי עזבו את גבולות המדינה לארצות הים המתגמלות עקב תסכול מתמשך הנובע מתלונות וריצה בין הראשויות בדרישה לצדק וצדק לעולם אין.

נפרט מיד כיצד ישראל נוהגת בעניין זה בצורה המופרכת ביותר העולה בדמיון. אין מדינה בעולם, נאמר זאת שנית, אין מדינה בעולם שבה החוק מתיר מעודד ומגבה מעבר בוטה על החוק כפי הנוהג בישראל.

לפי נתונים רשמיים של משטרת ישראל כ-52% (שנית ובמילים: חמישים ושתים אחוזים) מכלל התלונות על אונס הינן תלונות כזב שאין בהן כל אחיזה במציאות ובאות אך לפתור מצוקה אישית אמיתית או מדומה של המתלוננות. מספר דוגמאות לסיבות לתלונות שוא אשר לוקטו מתוך אלפים רבים:

בנות טפשעשרה הסובלות מחוסר תשומת לב בבית.
חיילות המתרצות איחור מחופשה או היעדרות משרות צה"לי.
נסיון סחיטה לגביית חוב.
נסיון לתרץ בגידה בבעל בתרוץ של אונס ע"י המחזר.
נקמה בעבור אהבה ניכזבת.
חוסר הסתגלות לשרות הצבאי.
נקמה בבעל בעבור רצונו לצאת לחופשה עם ידידיו.
נקמה בבעל לשעבר מסיבות רבות ומגוונות.
בידוי אונס מחשש לפיטורין במקום העבודה.
חשש מנקמת בני משפחה על בגידת הרעיה.
בידוי אונס ע"י הבת בעידוד האם כנקמה בבעל או בלשעבר.
בידוי אונס ע"י הבעל בעת סכסוך גרושין.
ניסיון לקבלת חזקה בלעדית על הילדים.
בידוי אונס עקב רצון לשדרוג מעמד במקום העבודה.
בידוי אונס נגד מפקדים הדורשים מחיילת לתפקד נכון צבאית.

ניתן להמשיך ולהמשיך כך בלי די אך העיקרון ברור, אשמות אונס מופרחת לאויר בלא שמץ התחשבות באשר לגורלו של הקורבן, דהיינו הגבר נגדו נרקמת העלילה.

קל למדי להסביר את השיטפון העצום בתלונות השווא. המשטרה כמו גם בתי המשפט המטים משפט עקב חששם מקבוצות הלחץ האינטרסנטיות המגובות באופן טוטלי ע"י המדיה, אינם טורחים ברובם המוחלט של המקרים לברר את האמת ובאופן גורף בקירוב מאמינים לגרסת המתלוננת ומשליכים את הבעל/גבר לכלא לשנים רבות. ללא כל ספק הפכו תלונות השווא לנשק אימתני נגד גברים בחסות רשויות החוק אך בניגוד משווע להוראת החוק ולמדינת חוק במדינה דמוקרטית.

ההיסטריה הציבורית נגד התעללות מינית, המלובה בגורמים אינטרסנטיים אשר הנושא אך מהווה תרוץ עבורן להשגת תקציבי עתק נוספים מייצבת בלם קונספטואלי בהתנהלות רשויות החוק האמורים להיות אמונים על משפט צדק.

באורח מדהים, לפי כל קנה מידה חוקי וחוקתי, יודעת כל מתלוננת שווא על אונס כי הדין לא ימוצה עמה. עבורה תלונת השווא היא ניצחון בכל מקרה. אם זממה עלה בידה והקורבן העלוב הואשם ונכלא הרי שניצחה. אם נתפסה על חם, דהיינו בכך שטפלה אשמת שווא על הקורבן, הרי שיודעת היא לבטח כי שמה ותמונתה לא יפורסמו ולעולם, לעולם לא תואשם בפשע אשמת הכזב. הנ"ל נשמע כמו בדיחה טפלה, אינקוויזיטורית לחלקנו אך זהו המצב לאשורו במדינת החוק, היא מדינת ישראל.

בכל מדינות העולם נדרש "המשהו הנוסף" כגון עדות מסייעת כלשהי על-מנת לבסס אשמת אונס. בישראל, יוק. מכיוו שברוב המקרים עומדת גרסת המתלוננת נגד הנתבע, זה מול זה, הרי שבמקומותינו מוותרים בתי המשפט ביודעין על העדות המסיעת או הצורך בה ומרשיעים את הקורבן האומלל על סמך מילתה של המתלוננת בלבד (יסלחו לי ויבורכו השופטים המעטים הנורמטיביים המחפשים את הצדק שאינם נוהגים כך).

איננו יכולים לנעול תזה זו מבלי להזכיר ואיך לא את הנחייתה מזה מספר שנים, לדראון עולם, של עדנה ארבל, כיום שופטת בית המשפט העליון, לפרקליטות המדינה ובה מורה היא לאלו הכבשים המשובטות התאומות שלה כי לא יוגשו כיתבי אישום נגד מתלוננות שווא. והסיבה? הגשת כתבי אישום בעוון תלונת שווא תמנע ממתלוננות פוטנציאליות מלהתלונן. אין תמה על עדנה ארבל, קופת השרצים מאחוריה בנושאים אחרים כולל מעשים פליליים לכאורה אינה מוטלת בספק. מאידך, הכיצד לא בוטלה משכבר הוראה מופרכת ואידיוטית זו לפרקליטות? והכיצד ממשיכים אלו המשובטות שם בקיום ההוראה המבישה הזו?

סבל ללא סיבה

הסבל שעובר על גבר אשר הוגשה נגדו תלונת (שווא) על אונס קשה לתאור. משפחתו מתנכרת לו, אובדן קשר עם ילדיו כפועל יוצא, מקום עבודתו אובד לתמיד, קשיים במציאת מקום עבודה חלופי, קשיים גדולים במציאת דיור חלופי, אובדן נכסים טוטלי והרשימה מתארכת. ומה עושים אנו המודעים לאפשרות כי מרבית המקרים הינם מופרכים והסבל שנגרם הוא לשווא? כלום, נדא, מפיש. מגלגלים את שק תפוחי האדמה (אנו עצמנו) לצד השני ועוברים לתוכנית הריאליטי הבאה.

ומה באשר למסכנים העלובים? ובכן, חסרי מזל עלובים שכמותם, הם כבר ייסתדרו. ובכן, הם כבר לא יסתדרו, הם עברו טראומה מפלצתית אשר תלווה אותם לכל ימי חייהם ולעולם לא יישתקמו יותר למצבם מלפני האירוע הטראומטי, הם הופכים למצורעים המנודים מחברתנו לכל חייהם. הם מתנתקים לעתים למשך כל חייהם מילדיהם ומכל היקר להם.

הכיצד הוא כי אנו מחפשים, אפילו מתחת לאדמה, צדק לנאנסות האמיתיות (ובצדק, כך אמור הוא להיות) ומבצעים עוול משפטי וציבורי שקשה לאומדו ולתארו בשם התקינות הפוליטית הבזויה לאותם גברים שנאנסו, אכן תלונת שווא על אונס שווה בערכה לאונס, בתואנות שווא ע"י אותן אופורטוניסטוית בנות העוולה?

קיימת כאן גישה ברורה של "המטרה מקדשת את האמצעים" דהיינו, בשם עשיית הצדק עם הנאנסות האמיתיות יש ליזום וליצור אי צדק משווע נגד חפים מפשע והכל בחסות המשטרה, הפרקליטות ובתי המשפט. חזקת החפות? אדם אינו אשם עד שיוכח ההפך? נו באמת, אל תצחיקו אותנו, זה מכאיב כאשר אנו צוחקים. זוהי גישה התואמת התנהגות משטרים חשוכים (חומים, שחורים ואדומים) מסויימים במרכז ומזרח אירופה של המאה הקודמת. לא נעים, אך זוהי דמותנו הנשקפת אלינו מהמראה.


יש פתרון


קיים פתרון לבעיה והוא בהשג יד: תבוטל מיידית וללא תנאים כלשהם הנחייתה של עדנה ארבל לפרקליטות בדבר אי הגשת כתב אישום למתלוננות שווא. ארבל תועמד לדין ותענש בעבור הסבל הנורא שגרמה לעשרות אלפים בני אנוש בניגוד לכל חוק וסדר אנושי ודמוקרטי. שר המשפטים פרידמן סולל בימים אלו את פיתחו של הנתיב אשר בסופו יתאפשר כל זאת. שיבורך.

כל מתלוננת שווא תישפט בפני בית דין לפלילים, ביוזמת המדינה, באשמה של ניסיון ועד לגרימת חבלה חמורה ממשית לנשוא תלונתה המופרכת.

העונש שיושת על מתלוננת השווא יהיה זהה או דומה לעונש שהיה מושת על נשוא תלונתה במידה והיתה מתבררת כתלונת אמת והיה מורשע בה. הענישה תהיה מנדטורית וכוללת עונשי מאסר ממינימום ועד מקסימום, בנוסף לפיצוי כספי מנדטורי הקבוע בחוק אשר יושת על המתלוננת לטובת הקורבן.

תמונותיהן ושמותיהן של מתלוננות השוא יותרו ויחויבו מנדטורית בפרסום מלא ללא יוצא מהכלל, במדה והוחלט להגיש נגדן כתב אישום באשמת תלונת שווא.

סביר כי האמצעים שנימנו לעיל יגרמו בתוך זמן קצר מאוד יחסית (6-12 חודשים) לירידה דרסטית במספר תלונות השווא. התועלת המיידית? רשויות אכיפת החוק ובתי המשפט יתפנו לטפל כראוי בתלונות האונס הממשיות, בעוד החפים מפשע יראו חיים שוב.

הערות

א. לכל אותם מגלגלי עינים אשר ודאי כבר משחיזים עטיהם, תרגיעו. כותב המאמר גורס נחרצות כי יש למצות את הדין במלואו ללא היסוס וותרנות עם אותם 48% אנסים אשר תלונותיהן של הנאנסות בנוגע לאונס נבדקו, הוצלבו, הוכחו ונמצאו אמינות.

מאידך, מדיניות האיפה ואיפה השוררת כיום חייבת להיפסק מיידית. מדיניות חשוכה זו עונה על הקריטריונים של גזענות ברורה ומוחשית כלפי ציבור מגזרי שלם והינה פסולה מבסיסה.

ב. הכוח הרב שניתן לאירגונים מסויימים גורם לתופעת התקינות הפוליטית אשר בסיומו של יום מעוותת משפט וצדק. על כך נאמר: "הכוח הוא משחית. הכוח האבסולוטי משחית אבסולוטית". תופעת ההשחתה אינה נעצרת כפי הידוע לכל אך בתלונות שווא. הסחי המושחת במחוזותינו מראש הפירמידה ועד שאול תחתיות מצביע על כך כי המתואר לעיל הינו אך סימפטום לאשר קורה בימים אלו בכל תחום מחיינו.

ג. לכל הרגועים בינינו, גם יומכם יגיע (או בניכם) לעבור את נחת זרועה של מערכת מעוותת וקלוקלת אשר הצדק רחוק ממנה ת"ק פרסה, הזפזוף לערוץ אחר לא ישנה התמונה כהוא זה. יבוא יום וגם אתם תהפכו לאותם קורבנות עלובים ומסכנים אשר "איתרא מזלם". זוכרים את רמי הויברגר השחקן? זה הופיע בתוכנית דיון קבוצתי טלוויזיונית אודות הנושא דלעיל וטען בלהט (ובהרמת קולו) כי אין בנמצא תלונות שווא על אונס. שמע מי ששמע שם למעלה ושלושה חודשים מאוחר יותר היה זה הוא הנאשם באונס אשר התברר כתלונת שווא. נו ר(מיל.)ה, יש או אין תלונות שווא על אונס?

ד. התהליך המדיני הנוכחי אשר תוזמן כספין להצלת האולמרט, אינו אמור להשכיחנו את העוולות היומיומיות במקומותינו כנזכר לעיל. ממילא כל הרעש התקשורתי סביב ביקור בוש בא לאשש זמנית בלבד את כסאותיהם המשקשקים של הברווזים הצולעים בוש, האולמרט ואבו-מאזן. ממילא בתוך שנים ספורות בודדות נקשה ונתמה בנוסח "בוש מי?", אולמרט מי?", "אבו-מאזן מי?".

ה. מומלץ להקיש את הערך "תלונות שווא" בגוגול. מדהים עד כמה עובדות ופרטים שאינם ידועים לציבור הינם נגישים לכל דורש. נסו ותזדעזעו.

תאריך:  12/02/2008   |   עודכן:  12/02/2008
אהרון רול
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ליברליזם מזויף והרסני
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אנונימוס 52
12/02/08 12:21
 
המהנדס
12/02/08 13:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קליפורניה היא אחת המדינות הבודדות בארה"ב המרשה קיום משאלי עם, בהם יכולים הבוחרים להעביר או לשנות חוקים שבתי המחוקקים סירבו להעביר בעצמם. המפורסם בהם, "הצעה מס' 13", אושרר ברוב קולות ב-1978 והביא לקיצוץ דראסטי במיסי הארנונה. בבחירות שנערכו בשבוע שעבר נכללו לא רק הפריימריז, בהן נקבע המועמד העדיף לנשיאות, אלא גם משאל עם שכלל מספר הצעות.
12/02/2008  |  אריק פורסטר  |   מאמרים
לפני כמה ימים פגשתי קבוצה של דיפלומטים זרים ממדינות שונות בעולם. בשיחה עלה בין היתר המצב ברצועת עזה והתקפות הרקטות על שדרות ויישובי עוטף עזה. הדיפלומטים הזרים הביעו פליאה רבה כיצד ישראל עם צבאה החזק איננה מסוגלת לטפל ביעילות בבעיית שיגור רקטות הקסאם וכיצד הסכימה כי עיר בישראל תהפוך לעיר רפאים שתושביה הם בני ערובה בידי ארגוני טרור. "שום מדינה ריבונית חזקה בעולם לא הייתה מסכימה לכך" הדגיש אחד הדיפלומטים. סבורני שהצדק עמו.
12/02/2008  |  יוני בן מנחם  |   מאמרים
שוק קמדאן, בצפון לונדון, שעלה בסוף השבוע בלהבות, נחשב מזה שנים לאחר ממוקדי המשיכה האטרקטיביים ביותר של התיירים, וביניהם גם הישראלים שבהם. השוק הכפרי, שעל גדות תעלת הריג'נט, ושהוקם לפני 23 שנים, הזכיר, לא במעט, את רובע מונמרטר הפריזאי, הן בסיגנונו והן באווירה הבוהמית שלו, ובשל כך גם נמשכו אליו צעירים "זרוקים" רבים.
12/02/2008  |  ראובן לייב  |   מאמרים
עזרא לבנט, המו"ל של העיתון הקנדי "ווסטרן סטנדרט", זומן (11 בינואר 2008) לתחקור בעקבות הפרסום לפני שנתיים בעיתונו של הקריקטורות הדניות המתארות את הנביא מוחמד. ארגון מוסלמי באלברטה טוען כי לבנט פגע ברגשות המוסלמים וביצע "פשע שנאה". בתגובה, דיבר לבנט בזכות חופש הביטוי והעיתונות.
11/02/2008  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
די נדיר שחבר בוועדת חקירה יחשוף באופן מיידי ומביך כל כך את הלך הרוח לגבי שיקולי הצוות בנושא שהוא לב לבו של הויכוח הציבורי שהתעורר בעקבות המסקנות, ועוד בניסוח שלא יותיר שום מקום לפרשנות ותירוצים. לא ברור מה גרם לפרופ' יחזקאל דרור לעשות זאת, אך הוא אישר סופית, וללא ספק, את החשדות שהדעה החד-משמעית על תיפקוד הצמרת הביטחונית והמדינית בדוח הביניים, הפכה לגימגום עמום בדוח סופי, כדי להציל את "תהליך השלום".
11/02/2008  |  בעז העצני   |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il