|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

למתג את היין הישראלי

מקצוענים, מומחים וחובבי יין בעולם מגלים את נפלאות היין הישראלי, שעולה על שולחנות במסעדות יוקרה וזוכה בשלל פרסים. אך יש עוד מה לעשות עד שהיינות הישראלים יזכו למעמד הדומה ליינות המובילים בעולם ונדרש מאמץ לאומי מתואם למיתוג היין הישראלי
25/02/2008  |     |   מאמרים   |   תגובות

במשך שנים ניסו היקבים הישראלים למשוך את תשומת לבו של רוברט פרקר, הגורו של עולם היין הבינלאומי. פרקר, שנחשב למבקר היינות החשוב והמשפיע ביותר בעולם, שכל אמירה שלו יכולה לחרוץ גורלות, לא התוודע עדיין לנפלאות היין הישראלי. רק לאחר שהיינות הישראלים זכו באין סוף פרסים בשלל תחרויות בינלאומיות ולאחר שצברו הכרה כיינות מעניינים ורציניים, הבין גם פרקר שהוא לא יכול להתעלם מהיין הישראלי. לאחר שערך טעימה למבחר יינות ישראלים מובחרים ציין פרקר בחוות דעת מנומקת, כי "לישראל יש תעשיית יין אמיתית אשר ראויה לתשומת לב הלקוחות".

עכשיו, כשהיין הישראלי מצויד בחותמת האיכות של פרקר, מנסים מספר גורמים הקשורים לתעשיה היין המקומית למנף את ההישג ולקדם צעד נוסף את ייצוא היין הישראלי לחו"ל. בסוף חודש פברואר תיפתח במרכז הירידים בת"א תערוכת יין בינלאומית - Israwinexpo, בה מבקרים עשרות קניינים, עיתונאים מובילים וקובעי דעה מחו"ל, שהגיעו ארצה להתרשם מקרוב מאיכות היין הישראלית. לתערוכה שותפים מספר גורמים ובהם מרכז הירידים, מכון הייצוא, מגזין יין וגורמה, חיים גן מ"איש הענבים" ומשרד התמ"ת.

קפיצת מדרגה בייצוא

קצת מספרים. בישראל פועלים כיום 25 יקבים מסחריים. יש גם עוד הרבה יקבי בוטיק קטנים. שלושת היקבים הגדולים - יקבי כרמל, ברקן ורמת הגולן - תופסים כ-75% מנתח השוק המקומי. 95% מהייצוא הישראלי מקורו בעשרה יקבים. רוב ייצוא היין הישראלי מיועד כיום לצפון-אמריקה ולמערב-אירופה. לאחרונה הוחל ביוזמת מכון הייצוא והנספחים המסחריים בחו"ל במאמץ למכור יין ישראלי גם לדרום-מזרח אסיה.

במשך שנים נתפסו היינות הישראלים בחו"ל בעיקר כיינות כשרים, ברמה לא גבוהה במיוחד, שמיועדים לשוק היהודי. מאז שנות השמונים, כשהחלה מהפכת האיכות של היינות הישראלים (כניסת יקבי רמת הגולן לשוק, ובהמשך בשנות ה- 90 הקמת יינות הבוטיק ויישור קו האיכות ע"י היקבים הגדולים) הם החלו לצבור בהדרגה מוניטין גם בעולם הגדול. אט-אט הם החלו מופיעים במסעדות בדירוג שלושה כוכבים של מישלן, בחנויות היין המובחרות וברשתות המרכולים הבינלאומיות. ואכן, בשנים האחרונות היין הישראלי מושך את תשומת ליבם של יותר ויותר גורמים מקצועיים בחו"ל - קניינים,עיתונאים וחובבי יין.

בשנה האחרונה רשם ייצוא היין הישראלי קפיצת מדרגה - מהיקף מכירות של 14.8 מיליון דולר בשנת 2006 ל-21.1 מיליון דולר בשנת 2007 - זינוק של 42%. עם זאת, עדיין מדובר בשיעור קטן מכלל הייצוא הישראלי, 2% בלבד. יחד עם זאת, אפשר לראות בכך עדות לפוטנציאל הגדול הגלום בתעשיית היין הישראלית ויש לעשות מאמץ למנף את ההצלחות האחרונות לקידום נוסף של הייצוא לחו"ל.

נראה שהדרך היחידה לקידום הענף היא על-ידי מאמץ מרוכז, רצוף ומתואם בין כל הגורמים בתעשיה למיתוג היין הישראלי. בעולם הרחב היינות ממותגים לפי ההשתייכות המדינית - יש יין צרפתי, איטלקי, ספרדי, אוסטרלי ניו-זילנדי, צ'יליאני וקליפורני. אפילו בולגריה נרתמה למיתוג תעשיית היין שלה. לכן, נדרש מאמץ משותף של כל היקבים, תוך תיאום מרכזי וממוקד, שייתמך כספית ושיווקית בידי המדינה, במטרה למתג את היין הישראלי, למצב אותו כיין איכותי ותחרותי ובכך להגדיל משמעותית את מכירות היין הישראלי בחו"ל.

איכות היין משפיעה כיום על תדמיתה הכוללת של המדינה המייצרת אותו. העיסוק ביין בעולם הוא אופנתי. מדברים עליו בשיחות סלון וב'סמול טוק' באירועים חברתיים. הוא מקרין "טרנדיות" ו"סקס אפיל" ומהווה גורם חשוב במשיכת תיירים. קיימת תיירות יין ענפה ואין סיבה שישראל לא תוכל לממש את הפוטנציאל ולהפיק תועלת מתעשיית היין המפותחת שלה.

בינתיים, נעשה מאמץ נרחב לחשיפת היין הישראלי בפני הקניינים בחו"ל בפעילויות כגון אירועי טעימות, השתתפות בתערוכות, מפגשים עם קניינים וגורמים אחרים והכל במאמץ מרוכז לקדם את היין הישראלי. במסגרת התערוכה הבינלאומית, למשל, מאורגנים לקניינים מחו"ל סיורים, מפגשים, ארוחות גורמה ופרזנטציות מקצועיות לעיתונאים ממגזיני היין הנחשבים בחו"ל וכן לקניינים מובילים ולקובעי דעה בתחום היין בעולם. הסיורים כוללים ביקור באזורי גידול יין, טעימות יין ומפגשים אישיים בין המבקרים מחו"ל לבין בעלי יקבים מישראל. כמו כן, בתערוכה בסוף פברואר יתקיימו כ-250 מפגשים עסקיים בין היקבים הישראלים לאורחים מחו"ל.

מיכל נאמן היא מנהלת פיתוח עסקי ענף מזון ומשקאות במכון הייצוא.
תאריך:  25/02/2008   |   עודכן:  25/02/2008
מיכל נאמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מועצת אירופה קבעה כי על ישראל להסיר את הסגר המוטל על רצועת עזה, לפתוח את המעברים, להפסיק את הלחימה, ולהתרגל לקסאם. ועל זה אמרה שרת החוץ ציפי לבני כי מועצת אירופה מנותקת מן המציאות.
25/02/2008  |  ד"ר יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
עשרות אלפי פלשתינים מתכננים ליצור (ב', 25.02.08) שרשרת אנושית ממסוף רפיח שבדרום רצועת עזה ועד למעבר ארז שבצפונה, וזאת במחאה על המצור הישראלי על הרצועה. במערכת הביטחון חוששים שאלפי פלשתינים יחליטו לצעוד לעבר ישראל במה שעשוי להיראות כהחלטה מקומית וספונטנית, כפי שהיה בפריצה הספונטנית - המתוכננת בגבול רפיח כחודש.
25/02/2008  |  יוסי עבדי  |   מאמרים
בשעה טובה ומוצלחת יוצא ראש ממשלתנו לבקר ביפן. נו טוב, ממלא אין לו כל פתרון לבעיית הקסאמים הנופלים מדי יום על ראשם של תושבי שדרות והסביבה. עוד חמש מנהרות חשפו חיילינו בעזה? גם עם זה אין מה לעשות.
25/02/2008  |  דמיטרי רייזמן  |   מאמרים
השנה יתקיים הפסטיבל בהשראת "חדר משלך", יצירת המופת של וירג'יניה וולף, שהקדימה את זמנה ואמרה כי "אישה זקוקה לחדר עם מנעול והכנסה משלה, בכדי שיצירתה תוכל לפרוח". אומרת ריבי פלדמסר ירון, המנהלת האמנותית של הפסטיבל: "הקו המנחה של הפסטיבל הוא להציג חגיגה של יצירה הנובעת ממקום של עוצמה. יצירה המתבטאת בכל התחומים: כתיבה, משחק, כוריאוגרפיה, ריקוד, ותחומים אחרים כמו כלכלה, אדריכלות ועוד. פסטיבל אשה הוא הזדמנות לחקור את המאפיינים של היצירה הנשית ולקדם אותה. הפסטיבל מקיים בכורות בלבד, רובן נוצרו לכבוד הפסטיבל על-פי הקונספט של "חדר משלך" - עולם נשי יוצר אותנטי עם מאפיינים שנוגעים לנשים. לא נגד ולא על חשבון הגברים, אלא גילוי של העולם הנשי והעוצמות שגלומות בו".
24/02/2008  |  אינדקס בידור ובמה  |   מאמרים
עונת הגשם בשיאה, העמק כבר מזמן התעורר לחיים ירוקים ופורחים, וזוכה להתפרצות צבעים מדהימה המאפשרת ליהנות מטיולי טבע, תצפיות יפהפיות ולערוך פיקניקים בשדות וביערות הפורחים.
24/02/2008  |  נאור רוני  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il