|   15:07:40
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
קבוצת ירדן
מתי ולמה נזמין עורך דין מתחום התעופה?

הטור של פריצי

ביטחון השדה של קצין גיוס ראשי וההונאה של חוק טל למה פרקליט המדינה מפחד מתקשורת ומהי הסיבה להאזנה נוסחת הזהב לחישוב פרויקטים ציבוריים והאתגר של מבקר המדינה ועוד
14/03/2008  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות

טל והונאה

חלק גדול מתלמידי הישיבות יושבים בהן רק מהפחד שאם יעזבו את הישיבה צה"ל יגייס אותם. הם לא כל כך רוצים ללמוד, אבל הם גם לא רוצים להתגייס.

כחלק מתרגילי הונאת הציבור הועבר בזמנו "חוק טל" שקבע שבגיל 22 יוכלו חרדים משתמטים לצאת מהישיבה לשנת ניסיון ("שנת הכרעה"), בה יוכלו לעבוד או להתבטל כרצונם בלי שיגוייסו לצה"ל, אבל בסופה הם צריכים להודיע אם הם מתגייסים לצה"ל (שירות מקוצר. קל"ב. מה חשבתם? סדיר בגולני?) או אם הם מצטרפים לשירות אזרחי, או שהם חוזרים לישיבה. הצעה דומה, אגב, לסטודנטים לפיזיקה, רפואה, כימיה, הנדסה או הוראה, מדינת ישראל לא הציעה מעולם, גם לא לסטודנטים מצטיינים עם פוטנציאל להביא לנו פרסי נובל. זה מסלול מיוחס לאומרי תהילים בלבד.

והתוצאה? במשך 4.5 שנים מאז העברת החוק יצאו ל"שנת הכרעה" 4% מכלל האברכים ורק 150 מהם התגייסו בסופה. בארבע וחצי שנים התגייסו רק 150 איש. וכן: 50 אברכים נוספים הצטרפו לשירות האזרחי. סה"כ 200 מתוך 50,000 אברכים. זה אומר פחות מחצי אברך מכל 100 משתמטים, וגם זה אחר 4 שנות דחייה ורק לשרות סימלי ומקוצר.

מוקדש למי שלא הבין שחוק טל היה ההונאה הציבורית הכי צינית והכי נבזית שהמציאה הכנסת.

דרגות וחסרי חוליות

"קצין בכיר" באגף משאבי אנוש בצה"ל אמר כי צה"ל "מנהל מגעים עם גורמים חרדיים" וכי המגמה בצה"ל היא להוריד את חלקם של המשתמטים מטעמי דת מ-11% ל-5%.

עוד אחד שמרמה את עצמו ואותנו: הרי הדרך היחידה להשיג זאת היא להחיל עליהם את חובת הגיוס כחוק, לגייסם, ואז לשחרר מהם 5% אם רוצים. בלי תירוצים.

אבל צה"ל התקרנף. צמרת הקצונה שלו פחדנית, בירוקרטית וחסרת עמוד שידרה ציבורי-מוסרי עד שמחמת הבושה היא גם מסתירה עכשו את פניה. במדינה בה אפילו זהותו של ראש השב"כ גלויה בתקשורת ראו כיצד הקצין הממונה על הגיוס לצה"ל מזדהה פתאום רק כ"קצין בכיר באגף משאבי אנוש", בלי שם ובלי זיהוי.

זה מטעמי "ביטחון שדה", אדוני הקצין הבכיר, או שזה מטעמי ביטחון ההתקרנפות הפוליטית שלך?

הבודק

נראה שמיכה לינדנשטראוס הוא מבקר מדינה יסודי שלא סומך על אנשיו והוא בודק אישית כל דבר בעצמו. זה ההסבר מדוע הוא טס השבוע לסיור באתיופיה, כי משרדו מכין דוח על הטיפול בבני הפלאשמורה ולינדנשטראוס בודק הכל אישית.

אני מת להצטרף אליו ביום שמשרדו יתחיל להכין את הדוח על סחר נשים, הימורים וסמי הזיה בישראל.

הנוסחה הציבורית

בוררות בין עיריית ת"א לממשלה תכריע אם הרכבת הקלה תעבור ברחוב אבן גבירול במנהרה, כי הרכבת אמורה לעלות 4.2 מיליארד ש"ח והמנהרה הזו תייקר אותה בעוד 1.5 מיליארד ש"ח.

אשרי המאמין: בהסתמך על התקדים הירושלמי, שהרכבת שלה תעלה פי 3 מהמתוכנן (ותנוח דעתכם, אפילו עוד אין רכבת. זה רק הכסף שיצא) כדאי לכם להכין איזה 10 מיליארד במזומן. זה יקח 5 שנים, תאכלו הרבה אבק, אבל בסוף תגלו שהחישוב המתמטי שלי נכון יותר.

איך מחשבים? פשוט: מספר הסמנכ"לים הנוכחי במשרד התחבורה, בתוספת מספר הסגנים באגף החשב הכללי במשרד האוצר ועוד 2 בכירים מרשות החברות, 3 ממשרד הפנים, 1 ממינהל מקרקעי ישראל ו- 6 מהעיריה. לזה מוסיפים 4 יועצים משפטיים (מהאוצר, תחבורה והעיריה), כפול מקדם של 2.3 (קרובי משפחה וחברים).

התוצאה שקיבלתם כפול 1.3 מיליון ש"ח לשנה כפול 33 שנים (לפי טבלאות תוחלת חיים מיום הפרישה מהשירות הציבורי), זה מה שנקרא "המעשר" וזה מה שעולה לתגמל בעתיד את מי שמטפלים עכשו בפרויקט.

המעשר הוא תמיד 5% מהפרויקט (5% נוספים צריך כדי לטפל במכרזים). עכשיו עושים השלמה של ה-90% הנותרים, שהם עלות העבודה, ההון, החומרים והרווח הלגיטימי של הייזמים. זו נוסחה שנכונה תמיד לכל הפרויקטים הציבוריים.

לי זה יצא 10.3 מיליארד ש"ח כעלות כוללת לסלילת הרכבת הקלה בת"א. אתם יכולים לבדוק אותי. ואם טעיתי, זה אולי בגלל שיש עוד כמה בכירים במשרד האוצר או בעירית תל אביב שאני לא יודע על קיומם.

השופט טימן

השופט שלי טימן פרש אחרי 27 שנות שיפוט, אחרי שבתקופה האחרונה הותקף והושמץ ע"י הפרקליטות כמי שנוטה "לטובת הנאשמים", כיוון שנהג לבחון את ראיות התביעה ולא הסכים לקבל כל דבר.

החלטה מפורסמת של הרכב בראשותו, שלא לקבל יותר את תדפיסי המחשב של חברות הסלולאר כראיה המוכיחה היכן היה החשוד באותו רגע, הביאה עליו מתקפה חזיתית גלויה וחצופה מהפרקליטות עד שביהמ"ש (יחד עם השופטות תחיה שפירא ושרה ברוש) נאלץ היה להעיר לתביעה על ניסיונותיה "להלך אימים על בית המשפט". הפרקליטות מאיימת על שופטים. לא רע.

על פחדם של שופטים רבים ממתן זיכוי ואיך הגענו לשיא העולמי של 99.8% הרשעות הוא סיפר כיצד במענה לאמירתו לשופט בהרכב שיש בעיה עם ראיות התביעה, מיהר זה להשיבו "אתה יודע מה יעשו לנו פה אם נזכה?", ועל סירובה של התביעה להודות בטעויותיה הוא אמר לפני כשנה, בדיון בלשכת עוה"ד בת"א, ש"מעטים המקרים, כגון רצח חלפן הכספים, שבהם המדינה מודה בהרשעת שווא. ברוב המקרים, בפרט בעבירות מין בהן מספר העלילות רב יותר, המדינה אומרת לאחר מעצר ממושך 'אופס, טעינו', ואז חוזרת בה מכתב האישום או מוחקת את העבירות החמורות ומותירה עבירה של חנייה במקום אסור".

לא הבנתי מאיפה צמח לנו שופט כזה ובדקתי: שלי טימן הוסמך כעו"ד בשנת 1971. אח"כ הוא עבד 10 שנים כעו"ד עצמאי עד שבשנת 1981 מונה לשופט שלום. בשנת 1995 הוא קודם למחוזי. בשנת 2008 הוא פורש. 37 שנות עיסוק משפטי, אבל אף לא שנה אחת בפרוזדורי הפרקליטות או הקפיטריה שלה. זה מסביר הכל.

חוזר לסורו

פרקליט המדינה משה לדור קיטר בוועדת החוקה של הכנסת על כך שפרקליטים ויחצניהם מנהלים מחוץ לאולם בית המשפט מלחמה ציבורית בה הם מעלים בפני הציבור באופן גלוי את הטענות על נקיון הדרך של הפרקליטות. לדעתו של לדור זה לא בסדר.

לדור לא מבין מה לא בסדר בשיטה הישנה שאם מתגלה שהפרקליטים שלו שבשירות המדינה סורחים, או משקרים, או מעלימים חומר מידיעת הנאשמים, הנושא יועבר אליו והוא "יבדוק" יטשטש יגנוז ויטייח את המעשה, בדיוק כפי שהוא עשה בפרשת הפרקליטה מלכתא אלמור.

זה לא חדש אצלו. לדור, למי שלא זוכר, היה פרקליט מחוז מוביל ומצטיין בכל הקשור לשיטת הסתרת המימצאים והעלמת המידע מהאזרחים, עד שפעם נדרש אפילו בג"צ נגד המחוז שלו בהנהגתו, כדי להבהיר לו את החוק ואת הכללים.

מהתבטאויותיו האחרונות בוועדת החוקה של הכנסת נראה שהוא עדין לא הבין דבר. לכן מומלץ לכל נאשם בישראל לנהל את משפטו עם יחצן צמוד, ובמעורבות מלאה של התקשורת והציבור. כי אין כמו אור השמש, שלדור ואנשיו מנסים להסתיר, בכדי לטהר את מאורות הפרקליטות.

נורמות קבועות

במשפטו של אדם המואשם בהונאת כספים (דניאל מולנר) התגלה כי הפרקליטות הסתירה מידע מהנאשם ומסנגורו וכי התובעת, עו"ד מלכתא אלמור מפרקליטות ת"א, גרמה לכך שעד מטעם התביעה ישקר בבית המשפט.

על הפרקליטה הזו ומעשיה כתבה השופטת זיוה הדסי-הרמן: "התנהגותה של התובעת אלמור היתה בלתי ראויה, בלתי נסבלת, חרגה מהמותר ומהמקובל ודורשת בדיקה מעמיקה".

שופטים נזהרים מאד בכבודם של תובעים המופיעים בפניהם. הם עובדים יחד, באים מאותם חוגים, נפגשים באותם אירועים ולכן אמירה כזו של שופטת על פרקליטה מעידה כי הדברים שנעשו היו חמורים במיוחד, אולי אף מעבר לגבול הפלילים.

סניגורו של הנאשם התלונן וגם השר פרידמן ביקש שהדברים יבדקו. הפרקליטות כמובן בדקה בעצמה את עצמה, כמקובל וכנהוג אצלה, והודיעה ש"לא מדובר בכוונת זדון מצד הפרקליטה וכי התנהגותה לא כוונה להסתיר חומר ראיות מההגנה או מבית המשפט".

נכון. ברור. בטח. רק למה הם מסתבכים עם ניסוחים ארוכים בכל פעם שהם נתפשים על מעשיהם הללו. שיודיעו פשוט: "הפרקליטה פעלה ע"פ הנורמות הנהוגות בפרקליטות" וכולנו נאמין. אפילו חיים רמון יוכל לאשר שזה נכון.

סיבה להאזנה

שנתיים וחצי קיימה משטרת ישראל האזנות סתר לקווי הטלפון בביתו ובמשרדיו של דודי אפל ובין השאר הקליטה 80,000 שיחות אישיות ופרטיות של אשתו ובנותיו. זה יותר ממספר השיחות שמערכת הביטחון הקליטה באותן שנים בהאזנות לקווי החיזבאללה בלבנון. אפל, אגב, טען שההאזנות אצלו נעשו במטרה להאזין לפוליטיקאים מהימין.

הדלפת המידע שנאסף במשטרה ובפרקליטות מהשיחות הללו (שיחות של רובי ריבלין, קליינר, נתניהו, ליברמן , שרון ואחרים) תומכת בטענתו.

השבוע העיד בביהמ"ש ניצב (בדימ.) משה מזרחי (הסנג'ר של עדנה ארבל) וסיפר שחקירת אפל התחילה בגלל שמישהו האזין לאלי ישי מש"ס. במשרדו של שר העבודה אלי ישי נתגלה פעם מכשיר האזנת סתר. מישהו חשב שאפל מעורב בזה אז פשוט התחילו להאזין לו.

שנתיים וחצי של האזנות סתר והקלטות לאפל, כולל הקלטת 80,000 שיחות של בנותיו, רק כי מישהו האזין לאלי ישי. וככה בעצם התחילו להאזין לכל הצמרת הפוליטית של מדינת ישראל.

המושג האמריקני "פירות העץ המורעל" אפילו אינו רלוונטי למקרה הזה. כאן מדובר בקרקע שמזוהמת כולה. זהו זיהום מחשבתי מעורר פלצות: בתירוץ שמחפשים מי האזין בסתר לאיש אחד, מתחילים להאזין בסתר לכולם. זה לא רק מזרחי ודומיו. זו גם עדנה ארבל, כיום שופטת בביהמ"ש העליון. אני חושש שפירות של הרבה מאד עצים עוד מורעלים ויורעלו מהקרקע הזו.

תאריך:  14/03/2008   |   עודכן:  14/03/2008
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ניקולא
14/03/08 14:19
2
בת הים הקטנה
14/03/08 16:12
3
קורא ראשון
14/03/08 17:18
4
ע. סובול
14/03/08 17:44
5
קומוניזם ונאציזם
14/03/08 21:50
6
שבתאי עזריאל
15/03/08 10:15
 
העוקב
15/03/08 11:58
 
אין פסק דין ?
15/03/08 12:26
7
אורי נטע
15/03/08 11:15
 
עו"ד
15/03/08 12:04
 
שמעון התרסי
15/03/08 12:20
 
ע. סובול
15/03/08 16:08
 
שמעון התרסי
15/03/08 12:58
8
עכשיו אני מבין
15/03/08 12:19
9
הנכד של הרצל
15/03/08 12:47
10
שושפרי
15/03/08 14:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארגון בצלם מפרסם באתר האינטרנט הרשמי שלו עדות נוספת במסכת עדויות של פלשתינים אודות פעולות צה"ל אשר גרמו למותם ו/או פציעתם של תושבים פלשתינים. כותרת ההודעה: "עדות: חיילים ירו טילים על צוות רפואי שעסק בפינוי פצועים בג'בליה, הרגו פרמדיק ופצעו את עמיתו, מרס 2008". ארגון בצלם מפרסם אפוא האשמה חמורה ביותר נגד חיילי צה"ל, ממנה משתמע שחיילי צה"ל ירו במתכוון טילים לעבר צוות רפואי פלשתיני.
14/03/2008  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
מדי כמה שבועות מחליט אחד מהמוסדות האקדמיים ו/או הארגונים באירופה לקרוא לחרם על ישראל, זאת בטענות הידועות על יחס כלפי האוכלוסיה הערבית והפעלת מדיניות של "אפרטהייד" כביכול. ניסיון החרם האחרון הגיע לאחרונה אף לאוניברסיטה היוקרתית "לונדון סקול אוף אקונומיקס".
14/03/2008  |  רחל קלאהורה ביטון  |   מאמרים
פרקליט המדינה החדש, משה לדור, הגיע השבוע לוועדת החוקה של הכנסת למה שהוגדר "פגישת היכרות" עם חברי הכנסת. בדרך כלל קבלות פנים מעין אלה, הנערכות לאנשי ציבור מסוימים בכנסת, מהוות הזדמנות למי שהוזמן לפרוש את ה"אני מאמין" המקצועי, את השקפת עולמו ואת סדרי העדיפויות שלו.
14/03/2008  |  חגי סרי לוי  |   מאמרים
חג פורים מתקרב ולכאורה, כל אחד יודע שאחת המצוות המרכזיות בו היא להשתכר. הנה מה שכתוב על זה בקיצור שולחן ערוך: כיון שכל הנס היה ע"י היין, ושתי נטרדה במשתה היין ובאה אסתר במקומה, וכן ענין המן ומפלתו היה ע"י יין, לכך חייבו חז"ל להשתכר ביין, ואמרו חייב אינש לבסומי בפוריא עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי. ולפחות ישתה יותר מהרגלו כדי לזכור את הנס הגדול ויישן, ומתוך שישן אינו יודע בין ארור המן לברוך מרדכי. האם הכוונה היא שצריכים לשתות עד אבדן חושים או עד כדי נזק בריאותי? לא בהכרח; ואולם מי שהוא חלוש בטבעו, וכן מי שיודע בעצמו שע"י כן יזלזל ח"ו באיזו מצוה בברכה או בתפלה, או שיבא ח"ו לקלות ראש, מוטב שלא ישתכר, וכל מעשיו יהיו לשם שמים:
14/03/2008  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
איני מבין מה איתרע בישיבת "מרכז הרב". נדמה, שמרפי עבד שם שעות נוספות בראש חודש אדר, ואלמלא יצחק דנון וסרן דוד שפירא, קצין צנחנים בחופשה, שהתעשתו, וחיסלו את המחבל - ממדי האירוע היו קשים עוד יותר.
14/03/2008  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הפרופסור שקמה ברסלר חזרה הלילה למקומה בראש ההפגנות לאחר ראיון שהעניקה שלשום לטלוויזיה    איננו עקורים בארצנו, אמרה ברסלר שהיא שילוב של מדע ואהבת הארץ, מכון ויצמן ועמק יזרעאל
רבקה שפק ליסק
רבקה שפק ליסק
ההתעלמות של הרבנים החרדים מקורבנם של הלא-חרדים במלחמה, בני משפחותיהם, ההורים, האלמנות והיתומים היא מנוגדת לערך חשוב ביהדות: "ישראל ערבין זה לזה"
יואב יצחק
יואב יצחק
המשטרה חקרה חשד, לפיו מאור פחימה, עבריין ידוע ומוכר למשטרה, מעורב בהטמנת מטען חבלה שנועד לפגוע במנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח קיסריה, מיכאל כרסנטי - לאחר שזה דחה בקשתו להכשיר עבירות ב...
חנינא פורת
חנינא פורת
80 שנה להקמת המסגרת "ההכשרה המגויסת"    בעקבות ספרו של יואב רגב ז"ל שנפטר בפברואר 2024    1941 - 1949
ניקולאי פטרושב, ולדימיר פוטין [צילום: גבריאל גריגורוב, ספוטניק/AP]
יאיר נבות
לצידו של ניקולאי פטרושב כיועץ נשיאותי מינה הנשיא פוטין גם את מושל מחוז טולה הנוכחי אלכסיי דיומין ליועצו בתחום התעשיות הביטחוניות ויפקח גם על הספורט. כן כן. צריך להבין שבמבנה הרוסי ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il