|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

בנקאות אלקטרונית בעידן של מיתון

מאמר זה סוקר את השפעות המיתון הגלובאלי על פריחת הבנקאות האלקטרונית, הסיבות להגירה של לקוחות אל האינטרנט והשירותים המקוונים ואת היתרונות של ממשקים אלקטרוניים במתן פתרונות לחשש ולפאסיביות של לקוחות
13/04/2008  |   מערכת PCאון מערכת PCאון   |   מאמרים   |   תגובות

   רשימות קודמות
  הדרכה לעבודה עם מערכות ממוחשבות
  חשיבות הצפנת נתוני הגיבוי
  אסטרטגיה וטקטיקה בניהול פרויקטים
  בלי כפפות
  דיאטת אבטחה

בנסיגה, החששות גוברים והשיתוק אוחז בלקוחות. אך בד-בבד, ודווקא בעת הזאת, נוצרות הזדמנויות חסכוניות, בטוחות ויעילות יותר לצרוך מוצרים ושירותים. אז שכל אחד יבדוק איך הוא עצמו מושפע מהעניין: האם שורשי השיער המלבינים לא זכו לאחרונה לטיפול מסור ממעצב השיער או שמא מחירו של רכב הפנאי החדש אטרקטיבי מאי פעם (שער ה-$).

זו העת להזכיר ולהדגיש כי האינטרנט היא הסביבה היעילה ביותר לטפל במצבים של תהפוכות ושינויים וכל זאת כיוון שקל וזמין עד מאוד להיענות ולהטמיע בו שינויים מניבי תמורה בטווח הזמן הקצר. המידע הרב, בר העידכון, והשירותים הרבים הזמינים עבור הלקוח, מאפשרים למערכת המוניטארית להרחיב ולהעמיק את הדיאלוג עם קהל צרכנים גדול ובזמן אמת מתוך עמדת שליטה משמעותית בתגובת השוק. זמינותם הגבוהה של השירותים והמידע התומך גם יחד, מסייעים בשיכוך חרדותיו וחששותיו של הלקוח ועשויים להשיא תרומה משמעותית לייצובה של המערכת הכלכלית.

כיצד מתנהלים לקוחות בעת מיתון?

הלקוח ערני יותר למעשיו ובוחן באופן מדוקדק יותר את צעדיו

אם בעיתות שלום ויציבות מרשה לעצמו הלקוח לקחת סיכונים ולהיסחף עם זרם האינטואיציות שלו, הרי בתקופה של מיתון יהפוך הלקוח לשקול והססן יותר. הוא יבקש לחשוב פעמיים לפני שיעשה צעד, ירצה לחזור ולבחון אלטרנטיבות לכל פעולה ולוודא את ההשכלות שעשויות להיגזר ממעשיו.

הלקוח הופך לפאסיבי - ממתין לרגיעה עד יעבור זעם

בין אם מדובר בספקולנטים ובין אם במרבית הלקוחות שעסוקים בעיקר בהבטחת עתידם הכלכלי, בעיתות של מיתון קיימת נטייה חזקה לאמץ גישה נסוגה "עד יחלוף זעם". במקרים רבים ובניגוד להיגיון הכלכלי, נוטים הלקוחות לאמץ התנהגות פאסיבית ולהימנע משינוי הפוזיציה או מנקיטה באסטרטגיה שונה לחלוקת סל ההשקעה.

הלקוח החושש, משווע למידע ולהכוונה, מחפש אחר סמכות מקצועית עתירת ניסיון שתדריך אותו ותכוון את צעדיו

הלקוח מצוי במצב של חוסר וודאות והוא מתקשה לנקוט בעמדה כלשהי או להחליט איזו עמדה תשרת את צרכיו במצב הנתון. שיקולים נוספים, שאינם קיימים בעיתות של יציבות מוניטארית, מצטרפים למשוואת ההחלטה וחוברים אל המצב הרגשי הכללי שבמסגרתו מתנהל הלקוח. הלקוח נמצא במצוקה וזקוק לעזרה, להרגעה, להדרכה ולמילת עידוד.

הלקוח מקפיד לבחור במוצרים ושירותים כדאיים יותר או באלו שעלותם נמוכה יותר

עניין הכדאיות הופך למשמעותי הרבה יותר ובהתאמה לכך גם הרצון של הלקוח לבצע התמחרות. הלקוח ישקול הגירה אל פתרונות זולים יותר כסביבת האינטרנט, פתרונות שמאפשרים השוואה ומדידה של תועלות ופתרונות שהולמים את צרכיו ונתפרים על-פי מידתו.

מה כדאי לבנק לעשות?

להסביר, להדריך וללמד

המושג מיתון משקף הלך רוח, פחדים ומצבים של קיפאון מחשבתי לא פחות מאשר הוא משקף האטה בתהליכים ובתמורות כלכליות. הטיפול הטוב ביותר למצבים של חרדה וחוסר וודאות הוא להעניק מידע תומך, להסביר, ללמד ולעזור. מומלץ לספק מערכות לביצוע סימולציות, לעבות ולשלב יחדיו את מערכות העזרה, התמיכה והלמידה, להוסיף מערכות הדגמה ולשלב תכנים רלוונטיים במהלך ביצוע הפעולות. מומלץ גם לקדם את אתר הבנק כמקור מידע לביצוע החלטות כלכליות.

להציע ולהציג מוצרים ושירותים בעלי רלוונטיות סמנטית ומקצועית למצב

אנו ממליצים לחשוף מוצרים וכלים פיננסיים שמספקים נקודת השקפה על המצב ולהציע מוצרים ואסטרטגיות פעולה שנדרשים לזמן הזה.

ליצור מעברים (transitions) חלקים וזרימה (flow) רציפה בין שירותים ומוצרים

יש ליצור סביבת פעולה רציפה ושקופה ללקוח בכדי לעורר בו את ההבנה כי בקלות וביעילות יוכל לבצע פעולות ושינויים. בבסיס הרעיון עומדים חששותיו ורגישותו של הלקוח, שאינו פתוח להתמודדות עם מכשולים ויהיה פחות סבלן למעברים חדים בין סביבות תצוגה ועבודה. מומלץ גם להציג ללקוח שירותים ומוצרים שהולמים את מצבו וניתנים למימוש "בלחיצת כפתור" אחת.

להגביר את הכמות והאיכות של מידע זמן אמת

הצגת מדדים, שערים, מידע בורסאי, מידע כלכלי, אנליזות ותחזיות. הצגת אפשרויות סידור וארגון המידע והצעת אפשרויות לקבל (push) מידע עדכני למכשירים ניידים. שילוב כלים להתקשרות ולהנעה לפעולה באמצעות מסרים מיידים.

ליישם פרסונאליזציה

ניתוח אלגוריתמי של מצב הלקוח והצגת האפשרויות הרלוונטיות. לדוגמא, טיפול במצבים של עודף או מחסור במזומנים או הצגת אלטרנטיבות לפוזיציות קיימות.

מהות הכדאיות והיישום

את מרבית השיטות והגישות הללו יש להפעיל בכל נקודת זמן, בין אם בעיתות מיתון וכמובן גם בתקופת צמיחה. ההחזר המיידי עבור ההשקעה הוא עצום ולצידו משתבחת גם תדמיתו של הבנק. יחד עם זאת, דווקא בנקודות זמן בהן נדרשים גמישות ושינויים, הדרך הזולה והיעילה ביותר היא לייצר מענה אלקטרוני משובח שמתאפיין בעלות שולית אפסית למטרת ביצוע פעולות וצריכת מידע תומך ומניע לפעולה.

פעילות כלכלית, חיובית ככל שתהיה, מייצרת לחצים שיש לווסתם ו"שומנים" שיש לפרקם לצורך הפקת אנרגיה חיובית. המיתון הוא כנראה התיקון והבסיס לקפיצות המדרגה הכלכליות והטכנולוגיות. המיתון יוצר מגמות צרכנות חדשות ומשפיע על אופני השימוש בשיטות המסורתיות. הנטייה הטבעית היא להמתין על הגדר או לטמון את הראש בחול אך כפי שהמיתון הוא תוצר של פעילות עבר כך גם פעילות ההווה היא הבסיס לצמיחה בעתיד.

מנכ"ל Hexoo, מומחה לתכנון ממשקי משתמש.
תאריך:  13/04/2008   |   עודכן:  13/04/2008
אלון זגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בנקאות אלקטרונית בעידן של מיתון
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אחת הבעיות הקשות בפרשת קצב מקורה בעובדה שהעבירה הקרויה "בעילה אסורה בהסכמה" אינה נמצאת, כביכול, על קו רצף אחד עם עבירות המין שיסודן בהעדר הסכמה מצד הקורבן.
13/04/2008  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
אריה ואני הולכים שנים רבות ביחד, אני זוכר את ימי ה"גביר" האפלים. אריה, באומץ לב ציבורי נדיר, החליט להוציא לאור ספר עב כרס המספר את מעלליו של אברהם שפירא, ששלט באותה תקופה על הקופה הציבורית. שפירא, מן הסתם, לא היה מעוניין בפרסום הספר ופנה לבג"צ. מכאן התהליך ידוע, במשך זמן רב טחנו טחנות הצדק את הספר, הספר פורסם וזכה להצלחה יוצאת דופן בספרות הישראלית.
13/04/2008  |  מעוזיה סגל  |   מאמרים
עוזרו של השר לביטחון פנים, דיכטר, נפצע מיריות צלף פלשתיני בעומדו יחד עם השר וקבוצת אורחים מקנדה בתצפית מול עזה, בשטח ישראלי ריבוני. האויב הפלשתיני הודיע, שהוא ידע מראש על הביקור וכיוון את האש אל השר. על כך הגיב השר, שבפעם הבאה יערוך את התצפית במקום אחר. כך מדברת מדינה? כך מדברת קהילה, שאינה מסוגלת להגן על עצמה!
13/04/2008  |  אליקים העצני  |   מאמרים
בנמל תל אביב, השוקק מסעדות קולינאריות לרוב, שמור מקום של כבוד ל"סוכה הלבנה" - מסעדה מזרחית רבת-מוניטין ואנינת-טעם, שראשיתה עוד ביפו שלפני 25 שנים. במרוצת הזמן העתיקה המסעדה המיתולוגית את מישכנה לעיר השכנה, תל אביב, והתמקמה בנופו הרומנטי של הנמל, היישר בכניסה הראשית אליו, על-רקע הסירות המשייטות בו ולמראה הברווזים השוחים להנאתם בים.
13/04/2008  |  ראובן לייב  |   מאמרים
כשאברהם בורג משקר, דיבורו שוטף ובטוח. יכולת כזאת אי-אפשר לרכוש ביום אחד, זאת תוצאה של שנות ההשתפשפות. לא מן הנמנע, שכאשר בפעם הראשונה הוא עלה על איזושהי במה ודרש לפנות התנחלויות "למען השלום", גמגום קטן התגנב אל דיבורו ואולי אף סומק קל התפשט בלחייו. היום הוא עושה את זה באותה קלות וטבעיות, שבה הוא נושם. שום מכונת פוליגרף לא תוכל לו.
13/04/2008  |  בועז מושקוביץ  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il