|   15:07:40
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

הטור של פריצי

ירושלים חגגה במכות וגאידמק ויתר על המנגל העתודה של משטרת ישראל ושימחת החג של אולמרט
רמון מפטפט או מבטיח? הטורבינות החדשות של חברת החשמל ולאן הולכים המים ועוד
09/05/2008  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות

חג לאיד

הפרקליטות הודיעה שבמוצאי יום העצמאות היא תסיר את צו איסור הפרסום מעל חקירות ראש הממשלה. עוד דוגמא לרשעות הפרקליטות: כל הימים שלפני החג חזרה אלינו פתאום מדורת השבט המשותפת: כולם התעניינו, כולם שמחו לאיד, חברים שלא דיברו זה עם זה שנים צלצלו לברר פרטים, כולם גלשו יחד לאתרים משותפים בחו"ל ואפילו רב סרן שמועתי חזר אלינו לחג. ואז הם הפסיקו את החקירות, הלכו "להתייעצויות" , מסרו הודעה משעממת והכל דעך. לא יכולתם לתת לנו חג אחד של שמחה בלתי מושבתת?

גיור ונישואין

בית דין רבני הכריז שהגיורים שנעשו במערכת הגיור שבראשות הרב דרוקמן פסולים והכניס את המדינה ללחץ. מדובר באלפי גיורים שנעשו בשנים האחרונות, רובם של אנשים טובים שבחרו לחיות עימנו כאן ביחד, ועכשו הם וילדיהם צפויים שוב למערכת יסורים והתעללויות בבואם להינשא.

כל זה חוזר ומתרחש כאן שנים, שעה שהפתרון פשוט: חוק נישואים שיחייב כל זוג במדינת ישראל בקיום נישואין אזרחיים, שרק הם בלבד ירשמו, ומי שירצה שיקיים לעצמו במקביל גם נישואים דתיים ויבחר כל קאדי או רב או כומר שרוצה ומוכן להשיאו.

ואל תקשקשו לי על "ספרי יוחסין": משפחות החרדים ממילא לא מתחתנות עם צאצאים למשפחות חילונים, מרוקאים או חוזרים בתשובה. אז מה כל הסיפור? בענייני נישואין ואישות נפרדנו כבר מזמן. אז הגיע הזמן להיפרד גם רישמית, או לפחות להפרידם מהמנגנונים השולטים על חיינו.

הגביר

גאידמק החליט שלא לקנות השנה את ההמונים בפארק בתל אביב בנקניקיות וקבאב של יום העצמאות ובמקומם הוא קנה כמה גרוטאות בירושלים.

לא בטוח אם ההסכם שחתם, לפיו ההוא ישלם כסף לסיעה הזו, אינו מהווה עבירה על חוקי המדינה, אבל איך שגוררים אצלנו חקירות לא נראה שמישהו מהגרוטאות הקשישות הללו מניח שהוא יהיה עוד בחיים עד שהמשטרה תגמור לחקור ועד שהפרקליטות תחליט.

עכשו עם 3 כיסאות בכנסת הוא מוכן להיות שר לענייני התפוצות, במיוחד כיוון שעברית, בשביל לדבר עם תושבי הארץ, הוא עוד לא יודע. מתאים לו תפוצות, למרות שהרקע שלו ממעשיו באוגנדה מכשיר אותו יותר להיות שר לענייני פליטים מדארפור.

הסלקציה

בכל יום מתפטר שוטר. 7 ימים בשבוע, 365 יום בשנה, כולל שבתות חגים ויום כיפור – בדיוק כמספר ימי העבודה שלהם בשנה הם מתפטרים, בראש ובראשונה בגלל השכר: 4,200 ש"ח נטו לחודש, עבור עבודה מסביב לשעון במשרה שלא משלמים בה שעות נוספות.

והמשטרה כהרגלה, ממשיכה לגייס חדשים ומשקיעה כל שנה מחדש עשרות מליוני שקלים באימונים ובהכשרה של מאות שוטרים חדשים – כדי שהפיקחים והטובים שבהם יתפטרו ממנה אחרי שנה, כשהם מבינים מה מתרחש.

המחשבה להעלות את השכר ההתחלתי ב-20 אחוז, כדי לצמצם את הנשירה ולהכין עתודת שוטרים חכמים שיתאימו למשטרה מודרנית ועתידית, אינה עולה כלל בדעת צמרת הפיקוד. טוב. היא הרי בנויה ממי שנשארו מהגיוסים הקודמים.

הרגע של רמון

"הפרקליטות היא המערכת היחידה שאין עליה שום ביקורת. המערכת היחידה שאיש לא נותן בה את הדין על כישלונותיו. שאינה עובדת על-פי הסטנדרטים שהיא עצמה מטיפה לכולם לעבוד לפיהם. אין אומבודסמן. היא יכולה לעשות מה היא רוצה". את הדברים הללו אמר חיים רמון, לאחר שהפרקליטות עשתה גם לו את מה שהיא עושה לאחרים.

מכיוון שחיים רמון הוא פוליטיקאי בכיר רב יכולת (וכישרון) והוא המשנה לראש הממשלה, זה צריך לקחת לו מכסימום 30 יום כדי להעביר בממשלה חוק למינוי אומבודסמן על הפרקליטות, או חוק שיקים יחידה לחקירת פרקליטים (בדומה ליחידה לחקירת שוטרים).

אבל אם הוא לא יעשה דבר, אנו נשאר לא רק עם פרקליטות שמשקרת, מרמה, מסתירה מסמכים ועושה מעשים על גבול הפלילי, אלא נשאר גם עם פוליטיקאים פחדנים שהם פטפטנים בלי כיסוי. הגיע רגע האמת של חיים רמון. תעקבו.

חגיגה ירושלמית

אדם, שביום הזכרון לחללי צה"ל העז לשאת את דגל המדינה ברחובות ירושלים, הותקף ע"י חרדים והמשטרה חילצה אותו משם ברגע האחרון. ראש העיריה הביע תקוותו כי המשטרה תנקוט הפעם בצעדים נגד "העשבים השוטים", אבל אחרי שהתברר שהחוק שכח להגדיר את הנפת דגל ישראל בבירה כפרובוקציה, שוחרר העשב השוטה הזה, למזלו, ללא כתב אישום.

העיריה ציינה כי גם בשנה הבאה יזכה המיעוט החילוני בעיר לחופש פולחן ביום חגו, וביקשה מהמחלקה למיעוטים לטפל בנושא.

טבע המדינה

רשות המים החליטה לקצץ גם במעט המים שעדין מוזרמים לנחלים ואתרי הטבע שמתייבשים. כל ההזרמות הללו, מתת חסד זעומה לטבע שהכחדנו, מסתכמות בסה"כ ב-10 מיליון מ"ק, ששומרים איכשהו על אחרוני העצים השיחים והצמחים באחרוני הנחלים המתייבשים שלנו. גם בזה יקצצו עכשו. חסרים מים לשתיה, כך הם אומרים לנו.

בערים הגדולות ובכל הישובים המוניציפאלים בישראל, ישנן נזילות קבועות בצנרת העירונית שאינן מטופלות בגלל הזנחה ורשלנות. האובדנים מוערכים בממוצע של 6 עד 15% מסך הזרימה, תלוי בעיר ובבטלנים המנהלים את המערכת שלה. לעיריות לא איכפת, כי הן ממילא מחייבות את התושבים בכל עלות האובדן. רק לטבע איכפת.

התצרוכת העירונית בישראל היא כ-800 מיליון מ"ק ואובדן הנזילות שלה הוא 80 מיליון מ"ק לשנה – פי 8 מכל ההקצאה הארצית לנחלים ולטבע. אחוז אחד שיחסך מתיקון הנזילות הללו יכול להציל את כל הנחלים והטבע בישראל. 3 אחוזים היו מאפשרים לנו אפילו אגם או מפל קטן. זה רק החלפת קווי צינורות רקובים - והמדינה כולה תראה אחרת.

אבל למי במערכת הציבורית שלנו איכפת איך נראית המדינה?

טורבינות הכסף החדש

למרות אגפי התכנון המתוחכמים שלה ולמרות אינסוף הישיבות (בתשלום) של חברי הדירקטוריון שלה, שוב הצליחה חברת החשמל לא להיערך במועד ושוב הגיעה למצב שאין לה יתרות ייצור חשמל. זה אומר שהבויילר שלכם בחורף הבא או המזגן שתדליקו בקיץ הקרוב יכולים להפיל את הארובה של התחנה בחדרה.

על-רקע הפאניקה וההיסטריה החליטה הנהלת החברה לרכוש בדחיפות וללא מכרז עוד טורבינות (מה קרה לטורבינות הקודמות התקועות במרתף?) ופנתה לחברות בינלאומיות לקבל הצעות. בולטת ביניהם היא חברת "סימנס", הזכורה לנו לטוב כחברה שנהגה עד כה לשחד בקביעות את בכירי חברת החשמל (ונוספים בצמרת המדינה) כדי שיקנו ממנה טורבינות. לכן הגיוני שפנו אליה לבקש הצעות חדשות, כמו שהגיוני שהיא תקבל בסוף גם את החוזה החדש.

זה יכול להשתבש רק אם "ג'נראל אלקטריק" או "מיצובישי" יחליטו
שהן מוכנות לשלם לפקידים יותר מ"סימנס". אם הן לא יודעות למי משלמים, איך עושים זאת או מה התעריף המקובל – הן יכולות להתייעץ עם השופט ((בדימ.)) דן כהן.

דן כהן עצמו עדין צוחק בפרו, עם 50 מיליון במזומן, ואיש בישראל לא מתכנן בכלל לבקש את הסגרתו. להיפך: צמרת פרקליטות המדינה מתה מפחד שהוא יגיע לכאן ויעשה מה שהציע לעשות: לספר מי עוד בצמרת הישראלית היו שותפים איתו לקבלת השוחד ובהזדמנות זו יתכן ויספר מי ואיך הסדירו לו בפרקליטות את האישור לנסוע לחו"ל באמצע החקירה.

מעצבנים בכוונה

ח"כ איתן כבל וח"כ שלי יחימוביץ מובילים מתקפה תקשורתית הדורשת שרה"מ ישעה עצמו בגין פרשת קבלת התרומות מחו"ל. הם טוענים שלמנהיג אסור להסתתר מאחרי זכות השתיקה של נאמניו ולהתחמק בתירוץ שעוה"ד שלו הוא שטיפל בנושא.

בכירים במפלגת העבודה הבטיחו כי הפעם ברק לא יעבור להם בשתיקה על ההתקפות הישירות עליו.

תורת הביצועים

אם ממשלת ישראל תגלה מול אתגרי העתיד שלנו את אותם הכישרונות ואת אותה יצירתיות עלובה שהיא גילתה בארגון חגיגות השישים של המדינה, אנו בצרות.

תאריך:  09/05/2008   |   עודכן:  09/05/2008
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 19 ] מוצגות   [ 19 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אוהד ברק
9/05/08 18:02
2
גרשון ה
9/05/08 18:18
3
י.ש
9/05/08 19:00
4
ע.ג1
9/05/08 19:09
 
משה וינטלטור
9/05/08 21:26
 
י.ש
9/05/08 23:32
 
טורבינה
10/05/08 11:48
 
י.ש
10/05/08 18:34
 
טורבינה
10/05/08 19:05
 
י.ש
11/05/08 08:05
 
ע.ג1
10/05/08 00:14
 
משה וינטלטור
10/05/08 11:20
 
וינטלטור משה
10/05/08 11:40
5
ע. סובול
9/05/08 23:37
6
ע. סובול
10/05/08 00:12
 
אינסטלטור ביוב
10/05/08 10:18
 
יונת דואר
10/05/08 10:55
 
אינסטלטור ביוב
10/05/08 12:39
 
ע. סובול
10/05/08 14:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מפלגת קדימה ניצבת היום בפני הדילמה: להיות או לחדול? בדיוק כמו במחזה השייקספירי המפורסם. הנזק התדמיתי של ראש הממשלה אולמרט, דבק גם בקדימה. היא חייבת להחליט אם היא נפרדת ממר אולמרט ומשנה תדמית, או שאינה עושה כן ומסיימת את תפקידה ההיסטורי, כמי שניפצה את המערכת הפוליטית בישראל.
09/05/2008  |  ד"ר דויד שוורץ  |   מאמרים
כל אדם בריא בנפשו רוצה לחיות בשלום. שלום עם עצמו, שלום עם משפחתו, שלום עם הבוס, שלום עם שכניו, שלום עם חבריו, שלום עם מדינתו ושלום עם מדינות שכנות. המלחמה היא האנרגיה הכי רעה והכי שלילית בתולדות האנושות. השלום הוא הביטחון, השלום הוא החופש, השלום הוא היצירה האלוהית האולטימטיבית. אז למה יש מלחמות?
09/05/2008  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
1. אל תצפו מציפי לבני, אהוד ברק, אלי ישי או כל פוליטיקאי אחר לקבל החלטה על בסיס טובת המדינה או עקרונות מוסריים. ההחלטה על גורל הממשלה תושפע ממניעים פוליטיים, מפלגתיים ואישיים בלבד.
09/05/2008  |  איתמר לוין  |   מאמרים
כאשר אנחנו צופים בסרט ורואים בו שחקנים נהדרים המשמיעים טקסטים מחוכמים, חכמים, משעשעים, ציניים או אירוניים - רובנו מניחים כי מקור כל אמרי השפר האלו במוחם הייחודי ובמעמקי חשיבתם היוצרת של האמנים האלה. אך לא פעם, כאשר נפגשים עם השחקנים הללו, ומנסים לשוחח איתם על דברים העומדים ברומו של עולם מסתבר, לפתע, כי מאחורי הדמות הזוהרת והתדמית המקורית לא מסתתרת חכמה רבה, וכי פעמים רבות אנשי העילית האלה עילגים, חסרי הבנה מעמיקה, דלי כושר התבטאות, וכל כישרונם מתמקד בזכרון מופלא לשינון טקסטים וביכולת יוצאת דופן להעביר אותם לתודעת הצופה בדרך אמינה.
09/05/2008  |  עמי דור-און  |   מאמרים
היבט בין השמש וראש דרקון בימים הקרובים, יזכיר לנו כמה נושאים שהתעוררו בזמן הליקוי האחרון (שהיה בתאריך 07.02.08) ושעולים כעת שוב, אם ברמה האישית, הכללית או המדינית. ההיבט בין השמש וכוכב נפטון, מביא את תחושת המבוכה האישית לצד רגישות גבוהה, בעיקר בנוגע למטרות האישיות ולכן מתעוררות שאלות האם הכיוון אליו פנינו מועדות הוא הנכון, האם זה יספק את צרכינו והאם יש לנו את הפיתרון הנכון?
09/05/2008  |  טובה ספרא  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il