|   15:07:40
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

הטור של פריצי

גמדים בעבודה וח"כיות במתקפה עוה"ד תמימים ובריטים מחוקקים פאניקה בפרקליטות ודמוקרטיה למרצה מחיפה טובה שטרסברג מתאמנת - ועוד
13/06/2008  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות

רב מתקדם

רב היישוב עופרה שבשטחים, אבי גיסר, התיר להמשיך לבנות בתים גם בשבת, כדי להקדים את הדיון שנקבע בבג"צ ליום ראשון הקרוב ויעסוק בבניה הזו.

אינני יודע כמה זמן תשרוד עופרה או בתיה, אבל הפסיקה ההלכתית הזו ודאי שתשרוד עכשו לתמיד, ובע"ה היא גם תפרח ותתפתח. וכל הכבוד לרב המלומד שביטל אחת מ-10 הדיברות בתורה והסיג לאחור את השבת לכבודו של ביהמ"ש העליון.

תמימים

מסמך שנחשף גילה כי שופטי ביהמ"ש השלום בירושלים החלו לגבש עמדתם לגבי פסק הדין שינתן במשפט הנשיא (לשעבר) קצב, עוד לפני שביהמ"ש התכנס, לפני שכתב האישום הוקרא ולפני שהנאשם השיב לו. התברר, למשל, שהם כבר החליטו, ומראש, שיש קלון במעשיו.

דוברת בתי המשפט נזעקה ואמרה שמדובר רק בהעברת מסמכים פנימיים ושלא התגבש עדין פסק דין. גם הדובר של אולמרט מסר שמדובר רק בהעברת מעטפות פנימיות אבל לא נתגבשה עדין שום טובת הנאה.

למרות הגילוי, אין מקום לטענה כלפי השופטים: אחרי שהם קראו הכל בעיתון וגם ראו בטלוויזיה את עדותה של הפקידה א' ושמעו את התבטאויותיה של הנשיאה ביניש, הם רק רצו לחסוך לנו זמן שיפוטי יקר. ובצדק. מה ההבדל?

הכי משעשע היה לראות כיצד עוה"ד של קצב, ציון אמיר, אביגדור פלדמן ואברהם לביא, שלושתם שועלים ותיקים ועו"ד מנוסים שמכירים מצוין את מערכת המשפט הישראלית ושופטיה, מגיבים רק באמירה ש"אנו מתקשים להאמין ששופטים בישראל חרצו דין בלא משפט וקבעו עמדה מבלי לשמוע טיעונים ומבלי לראות את הנאשם". באמת? הם מתקשים להאמין?

הם מפחדים

בכירים בפרקליטות ובמשטרה טוענים שלממשלה אסור למנות ועדת חקירה לבדיקת התנהגותם בפרשת האזנות הסתר בתיק רמון (או ליתר דיוק: ועדה לחקירת שיטתם להסתרת חומרי חקירה מידיעת נאשמים וסנגוריהם), וזאת מכיוון שראש הממשלה ושריו בעצמם תמיד חשודים במשהו.

מאחר וגם הפרקליטות לא טוענת שכל אנשיה נקיים תמיד מכל חשד למעשי הונאה ומירמה, אז אם כל חברי הממשלה וחברי הכנסת פסולים מלהורות על חקירה, עולה שאלה מי באמת רשאי להורות על חקירת הפרקליטים?

בדמוקרטיה מקובל להעביר את ההחלטות לקביעת הציבור. רק שאם תינתן לנו, האזרחים, האפשרות לקבוע מתי תפתח חקירה על מעשי הפרקליטות, החקירה הזו היתה נפתחת כבר לפני שנים, עוד הרבה לפני משפטו של רמון ובלי שום קשר אליו. כי כל מה שחיים רמון למד והבין רק עכשו, אנו יודעים וזועקים כבר שנים.

גמדים

לממשלה הנוכחית אין יותר מנדט. אין לה אמון מהציבור, אין לה יכולת מנהיגות ואין לה עתיד.

מאז הכשלון הקולוסאלי בלבנון ועד ההפגזות היום-יומיות בדרום, אזרחי ישראל נמלטים לבונקרים (למי שיש) וצופים לחרדתם בסידרת דאלאס של שחיתות ממשלתית מתגברת. אבל שר הביטחון שלנו, אהוד ברק, שמפחד מבחירות, מתעסק בארגון לוח זמנים לפריימריז הפנימיים בקדימה, כאילו שזו מפלגתו שלו.

אם הוא ימשיך ככה, אז בעוד שבועיים קדימה עוד תבחר אותו ליו"ר ועדת הבחירות שלה (או לגזבר).

מסתבר שיותר ממה שהצליחה ממשלת אולמרט לגמד את מנהיגי קדימה, היא הצליחה לגמד את מנהיגי העבודה. מישהו זוכר את עמי איילון? זוכרים בכלל את עמיר פרץ? חושבים שתזכרו בעתיד את ברק?

בס"ד בכותרת

חברות כנסת קיבלו מכתבי הטרדה מינית שהכילו הצעות זימה אבל נשאו בגדול בכותרתם את האותיות בס"ד, מה שרומז שהכותב הוא אולי אדם דתי.

למרות שלכולם ברור שמי שמציע לח"כיות שלנו לקיים איתו יחסי מין הוא חולה נפש (או לפחות חסר כל יכולת שיפוט ואבחנה), טרחה ח"כ זהבה גלאון והגישה תלונה לקצין הכנסת.

לא נמסר אם היא התלוננה בפניו על הטרדה מינית, בגלל תוכן ההצעה, או על הטרדה דתית, בגלל הכותרת.

זכות של פרלמנט זר

הפרלמנט הבריטי העביר חוק המאפשר מעצר חשודים בטרור ל-42 יום ללא כתב אישום. לא שנתגלו פתאום מדינות שנשבעו להשמיד השבוע את אנגליה והפעם האחרונה בה מישהו ירה כמויות של טילים על האי הבריטי היתה לפני 65 שנה, אבל חברי הפרלמנט נתנו לממשלתם את הכלים שהיא ביקשה לצורך התמודדות נגד טרוריסטים, גם במחיר פגיעה בזכויות האזרח.

כל המרצים ופעילי השמאל הישראלים שיושבים קבוע באנגליה שתקו ולא מחו על החוק. מסתבר שאת קשריהם בלונדון הם שומרים רק למחאות נגד חוקים כאלה של ממשלות ישראל.

זכויות דמוקרטיות

ד"ר אסעד ראנם, מרצה וראש מחלקה באוניברסיטת חיפה, עומד בראש עמותת "איבן חלדון - עמותה ערבית למחקר ופיתוח", שמפיצה בימים אלה בבתי הספר הערבים חוברת בשם: "60 שנה לנכבה, 60 מושגים על הנכבה".

החוברת נכתבה במשותף ע"י צעירים פלשתינים מישראל, מסוריה ומלבנון, והיא מלמדת על אישים דגולים ואהובים כמו עז א-דין אל קאסם, עבד אל קאדר אל חוסיני ודומיהם.

ד"ר ראנם טוען כי זכותם של ערביי ישראל לחנך את ילדיהם כראות עיניהם, זכותם לעשות כאן פעולות להעצמה ולקביעת אג'נדה אלטרנטיבית, וכי לכל הפלשתינים באזור יש זהות ומטרות משותפות. ראנם מתגאה שהודות לפעולות שהוא ואנשיו עושים בישראל, מעמדם של הפלשתינים מישראל הולך ומתחזק בתוך התנועה הלאומית הפלשתינית הכוללת.

אין זה מתפקידי לומר למרצה אקדמי מהאוניברסיטה (הערבית?) של חיפה כיצד לחנך את ילדיו, אבל מי שמטיף ברבים לזכרו של עבד אל קאדר אל חוסיני ומחנך את ילדיו לאור מעשיו של הצדיק עז א-דין אל קאסם, ועוד משוויץ ברבים בהזדהותו ובשיפור מעמדו אצל מי שיורים כל יום טילי אל-קאסם על מדינת ישראל ואזרחיה, שלא יופתע אם יום אחד יקומו אזרחי המדינה הזו ויעבירו אותו, על ילדיו ונכדיו, לחיות יחד עם שאר בני עמו ליד אתרי שיגורי הרקטות, היכן שמעמדו ישתפר בוודאי.

אנחנו אולי דמוקרטיה מטומטמת, ויש לנו אולי צמרת קצת מושחתת, אבל זה עדין לא מבטיח לך, ד"ר ראנם, שאנו נהייה גם דמוקרטיה מתאבדת. רשום זאת לפניך.

לפעול מראש

ישנן מערכות שיכולות להתנהל בלי סדר, תוך כאוס ובלגן וזה לא ישנה דבר בביצועיהן (ראו למשל את ממשלות ישראל לדורותיהן). אבל ישנן מערכות שאי סדר תכנוני, אי ודאות ארגונית ופגיעה ביציבות הכלכלית עלולות לגרום בהן נזק בלתי הפיך שמחירו העתידי יהיה נוראי. לכן חבל שרק מעטים שמו לב למודעה עצובה ונואשת של ראשי האוניברסיטאות והמכללות בישראל, שקראה לראש הממשלה ולשר האוצר לשים קץ לפגיעה הכלכלית המתמשכת באקדמיה הישראלית.

יש הרבה ביקורת נכונה כלפי האקדמיה בישראל, כולל טענות מוצדקות על ניהול רשלני ומושחת באוניברסיטאות, אבל בסופו של דבר מדינת ישראל אינה יכולה שלא לשים את הנושא האקדמי על סדר היום הלאומי ולטפל בו מהר וברצינות.

לנשיא שאונס תמיד אפשר למצוא מחליף (אימפוטנט). לראש ממשלה מושחת תמיד ימצאו 10 מחליפים (כמוהו). אבל מי יחליף את יכולות המחקר של מכון ויצמן ושל הטכניון, ומי יקיים מחקר אקדמי במקום אותן פקולטאות (בודדות) שעדין חוקרות באוניברסיטאות הישראליות?

את הנזק שנגרם בינתיים מחוסר התייחסות ממשלתית אחראית לא תוכל לתקן בעתיד שום ועדת חקירה ממלכתית, אפילו אם הפעם גם שלי יחימוביץ תסכים שתוקם כזו.

מתאמנת?

טובה שטרסברג כהן, נציבת התלונות על שופטים, המליצה להדיח את הרב אברהם שרמן, דיין בבית דין חרדי, שפסל גיורים. לדבריה, בפני הדיין הזה לא עמדה תשתית עובדתית נאותה לקבלת פסק דינו והוא התבטא על הרב דרוקמן ואמר עליו דברים בלא שנתן לו בכלל הזדמנות להתבטא.

מעשים כאלה אפשר למצוא כל יום גם אצל הרבה מאד שופטים, החל מפסיקה רשלנית ללא כל תשתית עובדתית וכלה באמירות וקביעות על מי שאינם צד למשפט. רבים האנשים שפנו בתלונה על כך ששמם הופיע פתאום בפסקי דין ונקבעו לגביהם מימצאים בהליכים שהם לא ידעו עליהם וכלל לא היו בהם צד, אך דבר לא עזר להם.

אבל אם יסתבר שטובה שטרסברג כהן החליטה סוף סוף לפעול, והיא רק מעדיפה להתאמן ולהתגלח קודם על כמה דיינים, לפני שהיא תיגש לגזוז גם את מחלפותיהם של אותם שופטים (ושופטות) שמתנהגים כאילו הם דיינים רבנים - אז שתבורך. אימון נעים, טובה, אבל את תבחני אצלנו בסוף במגרש האמיתי.

תאריך:  13/06/2008   |   עודכן:  13/06/2008
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חגי
13/06/08 14:28
 
ע. סובול
13/06/08 20:27
2
זאב בר
13/06/08 15:04
 
בגלל רעש הבניה ?
13/06/08 19:52
3
רן סקופ
13/06/08 15:06
4
הניה
13/06/08 15:29
5
מומחה למומחים
13/06/08 17:16
 
י.ש
14/06/08 07:31
 
מומחה למומחים
14/06/08 13:49
6
ע. סובול
13/06/08 18:53
 
י.ש
13/06/08 20:03
 
גונק
14/06/08 11:25
7
נחה דעתי
13/06/08 22:07
8
ע.ג1
13/06/08 22:28
9
גרשונה
13/06/08 22:39
 
לא רמזים
14/06/08 12:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קשה להבין את ריפיון השכל שאחז בשופטיו של הנשיא לשעבר משה קצב, עד שהכינו מבעוד מועד שלד של פסק דין והניחו אותו על המדף בהמתנה לניסוח ולחתימה.
13/06/2008  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
לפני מספר חודשים הודיעה שרת החוץ כי על ראש הממשלה להתפטר בעקבות הממצאים של ועדת החקירה על מלחמת לבנון השנייה. לפני מספר ימים תבע שר הביטחון מאהוד אולמרט לפנות את מקומו בראשות הממשלה בעקבות הגילויים על החקירות הפליליות נגדו. שר האוצר שבחר בו מר אולמרט, ידידו - מר הרשזון, התפטר מתפקידו ועומד כיום למשפט פלילי. האיש שמר אולמרט מנע ממנו את תפקיד שר האוצר אך הפקיד בידו את משרת הביטחון, למרות החסר הברור של כישור כלשהו לתפקיד, התפטר בבושת פנים לאחר המלחמה. במקומו מונה לשר ביטחון אדם שנבחר בידי חברי מפלגה שלא העמידה אותו בפני העם בבחירות לכנסת. לא ניתנה לצבור הזכות להכריע בבחירות אם האיש שחיזק את החיזבאללה בתהליך בריחתו מלבנון והביא את מלחמת האינתיפדה וכל מעשי הטבח בתקופת שלטונו הקודמת והובס בבחירות, הפך רצוי בעיניו, במיוחד בעקבות המלחמה החדשה עם החיזבאללה.
13/06/2008  |  דר' אברהם שלום   |   מאמרים
היום (שישי, 13.06) מתחיל עם הירח במזל מאזניים בהיבט לכוכב נפטון - מצב שהוא לא הכי מעשי, אך כולל בתוכו ניסיון להגיע להסכמה. בהמשך הירח מגיע למזל עקרב, והאופי הוא יותר רציני ומסתורי.
13/06/2008  |  טובה ספרא  |   מאמרים
באחד המחקרים המשפטיים שערכתי לאחרונה בנושא זכויות נשים במערכת הבריאות, הופתעתי לשמוע מגורם בכיר במשרד הבריאות, שלמעלה מ-70% מהמאושפזים במוסדות פסיכיאטריים בישראל הן נשים.
13/06/2008  |  רוני אלוני-סדובניק  |   מאמרים
אחרי שאבד אמון הציבור באופן טוטאלי בנבחרי הציבור ואחרי שגילינו כי גם מפלגת "נושא אחד", "מפלגת הגמלאים" נכשלה בתפקידה בייצוג הגמלאי, למרות הצלחתה הכבירה בבחירות האחרונות, הגיע הזמן למחאה חדשה, שונה ולדעתי גם מוצלחת.
13/06/2008  |  עמוס שנער  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
דן מרגלית
דן מרגלית
יתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות    לא, זה כבר לא זה, הממשלה בדרך להחלטות פליליות
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il