בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
השקעות זרות ושיטת המס בקוריאה
|
יחיד תושב קוריאה חייב במס בקוריאה על כל הכנסה שהופקה ו/או שנצמחה לו, ללא קשר למקום הפקתה. יחיד שאינו תושב קוריאה חייב במס אך ורק בגין הכנסותיו שהופקו בקוריאה. ככלל, יחיד אשר התגורר או נוכח בקוריאה לפחות שנה אחת, נחשב כתושב קוריאני לצורכי מס
קוריאה ידעה תקופות קשות ביותר בגין השלטון הקולוניאלי שהתרחש בה במחצית הראשונה של המאה ה-20, אולם עם סיומה של מלחמת העולם השנייה, פסק הכיבוש היפני, וקוריאה חגגה את עצמאותה בשנת 1948. קוריאה היא מדינה דמוקרטית הדוגלת בכלכלת שוק חופשי. קוריאה רשמה הישגים מרשימים בפיתוח הכלכלה וקידומה ושיעור האבטלה הנמוך בקוריאה יכול ללמד על כך (3.3%). כיום קוריאה היא מדינת הסחר הבינלאומי ה-12 בגודלה בעולם, עם נתוני יצוא של מיליארד דולר ביום! חברה שמקום הניהול והשליטה שלה ממוקם בקוריאה, תחשב כחברה תושבת קוריאה לצורכי מס. חברה תושבת קוריאה חייבת במס בקוריאה על כלל הכנסותיה ללא קשר למקום הפקתן או צמיחתן. חברה שאינה תושבת קוריאה חייבת במס אך ורק על הכנסותיה שהופקו או צמחו בקוריאה. הכנסת חברה קוריאנית מדיבידנדים המתקבלים מחברה קוריאנית אחרת, ימוסו כהכנסה רגילה של החברה. עם זאת, בהתאם לדין הקוראני, ניתן לקבל ניכוי ממס בשיעור מינימלי של 30% ובשיעור מס מקסימלי של 100%, בגין הכנסה זו. גובה הניכוי נגזר בהתאם לשיעור אחזקת מניות חברת האם במניותיה של חברת-הבת. הכנסת חברה קוריאנית מדיבידנדים המתקבלים מחברה זרה, ימוסו כהכנסה רגילה בשיעור מס חברות קוריאני, כמפורט להלן. רווחי הון שהפיקה חברה קוריאנית ימוסו כמס חברות בקוריאה. רווח הון של חברות זרות בקוריאה, יחויב במס בשיעור מינימלי של 11% ובשיעור מס מקסימלי של 27.5%. לגבי קיזוז הפסדים של חברה קוריאנית נציין, כי בקוריאה ניתן לקזז את ההפסדים של החברה הקוריאנית שנצברו במהלך חמש השנים האחרונות. שיעור מס החברות בקוריאה הוא 13% בגין ה-100 מיליון הוון (KRW) הראשונים, ובגין הכנסות מעבר לסך של 100 מיליון הוון, שיעור מס החברות הוא 25%. דיבידנדים וריבית שמקבלת חברה זרה מחברה קוריאנית כפופים לניכוי מס במקור בשיעור של 27.5%. עם זאת, באמצעות שימוש נכון בהוראות אמנת המס הבינלאומית למניעת כפל מס הרלוונטית, ניתן יהא להפחית את שיעור המס כאמור. יחיד תושב קוריאה חייב במס בקוריאה על כל הכנסה שהופקה ו/או שנצמחה לו, ללא קשר למקום הפקתה. יחיד שאינו תושב קוריאה חייב במס אך ורק בגין הכנסותיו שהופקו בקוריאה. ככלל, יחיד אשר התגורר או נוכח בקוריאה לפחות שנה אחת, נחשב כתושב קוריאני לצורכי מס. יחיד אשר הגיע לקוריאה לצורכי עבודה, אשר בעטיה נכח בקוריאה שנה אחת או יותר או יחיד אשר משפחתו הצטרפה אליו לקוריאה והוא מנהל משק בית בקוריאה, יחשב כתושב קוריאני לצורכי מס, כבר ממועד הגעתו לקוריאה. שיעור המס ליחידים בקוריאה הנו פרוגרסיבי, והוא מגיע לשיעור מס מקסימלי של 38.5%. לסיום נציין, כי ממשלת קוריאה נוקטת במדיניות תומכת, המעודדת משקיעים זרים להקים עסקים בתחומה. חברות עסקיות למשל המתעניינות במחקר ובפיתוח של תעשיות היי-טק, המבקשות להעביר את משרדיהן לקוריאה, יזכו להטבות מס, מענקים ותמריצים ממשלת קוריאה, ואף ההליכים הביורוקרטים של חברות אילו יצומצמו למינימום האפשרי, על-מנת להקל ככל האפשר על המשקיעים הזרים.
|
|
הכותבים הינם שותפים במשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי - עורכי דין ונוטריון, המתמחה במשפט מסחרי ומיסויי.
|
|
תאריך:
|
18/06/2008
|
|
|
עודכן:
|
18/06/2008
|
|
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
|
השקעות זרות ושיטת המס בקוריאה
|
|
גורמים רשמיים בישראל הסבירו את האינטרס של חמאס בהסכם הפסקת האש ב"מצוקה" שאליה הוא נקלע בעקבות המצור הממושך על הרצועה. המדיניות הישראלית אכן יצרה קשיים לחמאס, ואולם אין בכך משום הסבר מספק אודות המניעים האסטרטגיים של חמאס בסוגיית הפסקת האש, שכן "המצוקה" של חמאס לא באה לידי ביטוי בהתחזקות האופוזיציה לשלטון חמאס או להתגברות ביטויי המחאה נגדו. נהפוך הוא, גם גורמי ההערכה הרשמיים בישראל סבורים, כי חמאס הצליח בשנת שלטונו הראשונה מאז ההפיכה הצבאית (יוני 2007) להשליט חוק וסדר, לחזק את שלטונו, להשיג תמיכה עממית רחבה במדיניותו ולדכא את האופוזיציה.
|
|
|
פראיירים לא מתים, הם רק מתחלפים. את האימרה הזאת כולנו מכירים, וביממה האחרונה הקלישאה הזאת תפסה עשרות אלפי ישראלים במערומיהם.
|
|
|
בשנות השמונים הבשיל הדור הצעיר בליכוד ותפס את מקומו בזירה הפוליטית-תקשורתית, איש איש בתדמיתו היחודית. מרידור מיתג עצמו כמשפטן הטהור, קצב כמודרני-מסורתי, בגין כבגין, שטרית כשמאלן ומילוא כשמרן חדש. ח"כ אולמרט, עדיין עו"ד פעיל, בית"רי להוט ונאמנו של רה"מ שמיר, מיתג עצמו כרטוריקן.
|
|
|
קראו לניצב יוחנן דנינו, ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה לדיון מיוחד בכנסת בנושא חיסולו ברחובות תל אביב של עורך הדין יורם חכם, שלגבי חוכמתו יש חולקים, אם מתחשבים בזה שאהב לייצג עבריינים כבדים וחיבב במיוחד נשים שנשואות לאילי הון רוסיים. פנינת הלשון העיקרית של דנינו בדיון הייתה שישראל היא לא שיקגו, ומשהו בסגנון שייקח לה עוד הרבה זמן להיות שיקגו.
|
|
|
כל העוסקים במדיניות קרקעית לאומית, מחמיצים נושא אחד עיקרי והוא: ההתייחסות של המדיניות הקרקעית לשאלת עיצוב המפה היישובית בישראל. גם קובעי מדיניות התכנון וגם מנהלי המדיניות הקרקעית, כל אחד במוסדותיו, עוסקים בניהול המצב הקיים. לאנשי התכנון יש גרסה אחת, והאחרים אוחזים בדעה שונה. אבל בסך הכול המשחק של כולם הוא אותו משחק. המדיניות הקרקעית שהתפתחה בישראל מאז שנות התשעים בעצם מפזרת את הפיתוח, כי הקרקע החקלאית הייתה ועודנה מפוזרת על פני שטחה של המדינה. כתוצאה מכך, כל מה שקרה בעקבות שינויים במדיניות הקרקעית ביחס לקרקע הציבורית-לאומית שמינהל המקרקעין חולש עליה, מתמקד בעצם בהאצת הביזור, אבל לא מטפל כלל ועיקר בשינוי משמעותי של הדגם הראשי של המפה היישובית. במסגרת תוכנית המטרופולינים שהציגה תמ"א 35, נראה כי בישראל קיימים ארבעה מטרופולינים. בפועל - האמת אחרת. כל כלי המדיניות שישראל מפעילה ממשיכים, פחות או יותר, לקיים את מטרופולין תל אביב כקטר הראשי של הכלכלה הישראלית וגם של החברה והתרבות הישראלים. כל שלושת המטרופולינים האחרים - חיפה, ירושלים ובאר שבע - נשרכים רחוק מאחורי תל אביב.
|
|
|
|