|   15:07:40
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

מי יבנה את חזון דוד? <br>

על משכבי בלילות, כשהשינה קוראת דרור לדמיון, אני חולם על מתנחלים קיצונים, שונאי הממשלה, שיום אחד יחוללו מרד: יניחו לחורבות בית הכנסת ולא יעשו כלום, וכך יוציאו מידי השלטונות את הצעצוע שהם כ"כ אוהבים לשבור
19/06/2008  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   תגובות
פייגלין. רגע האמת [צילום: פלאש 90]

מייד לאחר שהשלטונות הרסו את בית הכנסת במסגרת ההכנות לביקורה של שרת החוץ האמריקנית, הוא נבנה מחדש. החריבו אותו שוב כדי לרפד את ביקורו של נשיא ארה"ב, בוש. מששוקם ללא שהיות בפעם ה-31 (או ה-32?), הוא נהרס שוב לשם הכשרת ביקורו של ראש הממשלה אולמרט בארה"ב. כמצופה, כבר למחרת הוא שוב עמד על תילו, רקורד עולמי הראוי להירשם בספר השיאים של גינס.

כדאי לבוא ולראותו במלא הדרו, עם מגן דוד גדול בחזיתו, פוטוגני מאוד - לקראת הריסתו הקרובה, הפעם כנראה שוב לכבוד אותה הקונדוליזה, שהזמינה את עצמה אלינו פעם נוספת, במסגרת מאמציה הבלתי נלאים להביא חורבן והרס על מאות ואלפי בתי כנסת בכל רחבי יהודה ושומרון וירושלים ההיסטורית.

בבואכם, תנו כבוד למבנה הארעי הזה, כולו כמה דיקטים ובדים, בסך-הכל: עומדות רגליכם לפני עמוד התווך ואבן הפינה ביחסי ארה"ב-ישראל, בפני נכס יקר, שהריסתו החוזרת היא הדבק המחבר אותנו אל ידידתנו הגדולה!

תמהני, אם מקימי בית הכנסת מהריסותיו החוזרות ונישנות מודעים לתפקיד הדיפלומטי החשוב שהם ממלאים. שאם לא היו עמלים כנמלים עמלניות על שיקום בית הכנסת, ובזריזות מספקת כדי לעמוד בקצב הדוהר של "התהליך המדיני" - אנה הייתה ממשלת אולמרט באה? היכן הייתה מוצאת אובייקט כ"כ נוח וזמין לספק את מולך החורבן, שאינו יודע שובעה?

על משכבי בלילות, כשהשינה קוראת דרור לדמיון, אני חולם על מתנחלים קיצונים, שונאי הממשלה, שיום אחד יחוללו מרד: יניחו לחורבות בית הכנסת ולא יעשו כלום, וכך יוציאו מידי השלטונות את הצעצוע שהם כ"כ אוהבים לשבור.

בדמיוני, אני שומע טלפונים בהולים של שר הביטחון ואלוף הפיקוד: מה קרה לכם? היכן מצפונכם הדתי והלאומי? מהרו להקים מחדש את חזון דוד! אוטוטו הדוד סם שוב מגיע, ומתי נספיק - אתם לבנות ואנחנו להרוס?! אבל, הסאדיסטים הכתומים אוטמים אוזניהם ולבם, עומדים במריים ובסירובם.

מי שראה אותי מחייך בשנתי, הנה למה!


רכש חדש בליכוד

בנבחרת החלומות של בנימין נתניהו לקראת הבחירות, בין כמה שמות ראויים, מככבות שתי דמויות בולטות מן השמאל הקיצוני: דן מרידור ועוזי דיין. דן מרידור, "נסיך הנסיכים" של המשפחה הרוויזיוניסטית עליה השלום, ערק ל"מחנה השלום" בראש רשימה נכבדה של אישים מן המחנה הלאומי, תופעה שאין לה מקבילה בצד השני (ע"ע שלום רוזנפלד, משה עמירב, אריה נאור, רוני מילוא, איתן הבר, אהוד אולמרט, ציפורה לבני - רשימה חלקית). עוזי דיין בתפקיד אלוף פיקוד המרכז מירר את חיי המתנחלים, וגם בכל ניסיונותיו הפתלתלים והכושלים לקנות לעצמו אחיזה בזירה הפוליטית, לא נטש מעולם את משנתו היסודית, הנטועה עמוק בשמאל.

לא שמענו, ואין סיכוי שנשמע, ששני המועמדים האלה חזרו בתשובה, ועל כן יוצא, שבנימין נתניהו מציג לציבור הישראלי כרטיס ביקור, המדבר בעד עצמו.

מדוע לא עורר פרסום שני השמות הללו כל תגובה? האם, משום שהציבור עד כדי כך שחוק ואדיש, או שמא מפני שהיסחפותו של ביבי שמאלה כבר אינה מפתיעה איש?

קוו וואדיס, הליכוד?

כך או כך, שלב הכנת רשימת מועמדי הליכוד לכנסת הוא הזמן הנכון לנאמני ארץ ישראל לקבוע לעצמם את מיקומם בזירה הפוליטית. שוב עתיד להישמע הטיעון שחייבים "להתמרכז" כדי להשיג רוב. שוב תועלה השאלה המאתגרת, איזו אלטרנטיבה אחרת נותרה למחנה הלאומי: להצביע פעם נוספת למפלגות-רסיס ולהשחית את קולותיו לשווא?

ראי העבר לא יסייע הרבה לקול הכתום בלבטיו. מי, אם לא מנחם בגין בעצמו, עשה את שלושת הצעדים המכריעים לקראת אובדן כל הישגי ששת הימים: קבע את עקרון הנסיגה עד הסנטימטר האחרון, יצר את תקדים השמדת כל מפעל התיישבות יהודי בשטחי הנסיגה, וגם הכיר "בזכויות הלגיטימיות של הפלשתינים" - צעד גורלי לעבר המדינה הפלשתינית!

ויצחק שמיר הלך למדריד, שם נפגשה לראשונה נציגות ישראלית רשמית עם משלחת פלשתינית שקיבלה בגלוי את הוראותיה מאש"ף בתוניס, מפקדתו של ערפאת. עד היום מסתמכת סוריה על עקרון "אדמה תמורת שלום", מבית מדרשה של מדריד. ומי כיכב שם? בנימין נתניהו!

כשהגיע תורו של נתניהו לראשות הממשלה הוא הציע לסורים (לפחות) את רובו של הגולן, לחץ בשתי ידיו את ידו הטמאה של ערפאת ומסר לו את חברון ביחד עם אחוזים נכבדים של יהודה ושומרון, כביכול בגלל מחויבות בינלאומית להסכמי אוסלו עפ"י עקרון "רציפות השלטון". הטענה מופרכת. הפרות ההסכמים ע"י המרצח ערפאת סיפקו, למי שחיפש, עילות משפטיות למכביר להשתחרר מלפיתת אוסלו.

אחרי נתניהו מלך כראש ממשלה מטעם הליכוד אריאל שרון, אבי ההתנתנקות והגירוש הגדול. מן הצד השני, רשום על שמו של השמאל הפשע של אוסלו, שהוא לבדו שקול נגד כל חטאי הליכוד.

מה מצפה לציבור הלאומי מן הליכוד? הוא יכול לרשום לפניו שנתניהו, בהתבטאויותיו הנדירות, מעלה על ראש דאגותיו רק את ירושלים, ולאחרונה גם את הגולן. על יהודה ושומרון ועל מאות היישובים שאולמרט ומרעיו גזרו עליהם כליה, רובצת במחנה נתניהו שתיקה רועמת, מבשרת רעות. כמו כן שמו לב, שבשנים האחרונות לא דרכה כף רגלו של נתניהו בשום יישוב המופיע במפות הנסיגה והחורבן שאולמרט מסר לערבים.

רגע האמת של פייגלין

ומה קורה בתוך הליכוד פנימה? זה שנים מסביר משה פייגלין, ואף הצליח לשכנע רבים, ש"רק הליכוד יכול", ועל דרכו ניתן להשפיע מבפנים. הוא פקד אלפי חברים ונשאר נאמן למפלגה אף בימים האפלים של הגירוש. מה כוחו, ומה הם סיכוייו היום, מול דן מרידור ועוזי דיין? האם בכלל התקבלו, הוא וחבריו מן ההתנחלויות, כבשר מבשרה של התנועה, או שמא הצליחו מאמציהם של לימור לבנת, נתניהו ורבים אחרים - לבודדם ולהרחיקם כאילו היו גוף זר? רשימת מועמדי הליכוד לכנסת הבאה תהיה המיבחן הסופי למאמציו הבלתי נלאים של פייגלין - בדבקות למטרה, בהתמדה ובעקשנות אין קץ, עד כדי לעורר התפעלות: ההצליח לבלום את ההיסחפות הבלתי פוסקת של הליכוד לכוון שמאל, או שמא ימשילו עליו את האימרה הידועה, המיוחסת לחתול: 'בוא עכבר, בוא ותשפיע אצלי מבפנים!'...

מבחן-פלשתין של נתניהו

בענווה רבה ארשה לעצמי להציע לבוחר הנבוך מבחן פשוט לבדיקת כשרותו של הליכוד, את מבחן האמת: נתניהו והמדינה הפלשתינית. בכנס יובל לירחון "נתיב" שמעתיו מנתח כיד כישרונו הטובה עליו, מה הן ההתניות המינימליות של ישראל, שבהעדר אפילו אחת מהן, מדינת ישראל לא תוכל להתקיים לצד מדינה פלשתינית: פירוק גמור של החימוש, שליטה ישראלית על כל הכניסות והיציאות, שמיים פתוחים לחיל האוויר, איסור כריתת בריתות והסכמים עם מעצמות חוץ, פיקוח ישראלי על מקורות המים. והואיל והצד השני לעולם לא יסכים לתנאים האלה, ואם יסכים לא יקיים, אסור על ישראל לאפשר את הקמתה של יישות כזאת.

למוד אכזבות מן העבר, לא ציפיתי לשמוע מנתניהו טיעון ערכי נגד עצם מסירת נחלת אבותינו לריבונות זרה, וגם לא ציפיתי לשמוע התנגדות עקרונית להריסת יישובים יהודיים כתנאי הכרחי להקמת מדינה פלשתינית. הסתפקתי במועט, בנימוקים תועלתניים ופרגמטים. עברו כמה שנים, והיום לא ניתן עוד לשמוע מפי נתניהו את שלילת המדינה הפלשתינית כמו את שלילת עצם הרעיון הנפשע שמותר להרוס יישובים ולגרש יהודים.

אם כך, אם הליכוד בראשות נתניהו יצדד, או אפילו יהיה מוכן לסבול פאסיבית - ריבונות פלשתינית ביהודה ושומרון, די בכך כדי לשים קץ ללבטים במחנה נאמני א"י. מפני שעיקרון המדינה הפלשתינית הוא הוא מבחן הלקמוס, זו פרשת הדרכים שבה מתפלגים ומגדירים את עצמם ימין ושמאל (ויש כותבים: "סמול"). על כן, הצבעה לליכוד "פלשתיני" תהיה השחתת הקולות הגדולה מכולן, כי רק הליכוד יכול לבצע מדיניות פרו-פלשתינית ללא כל אופוזיציה ולגרום לנאמני א"י למצוא את עצמם ממולכדים ללא מוצא.

אנשי ההתיישבות והכתומים, חברים בליכוד ובמרכז הליכוד, עכשיו הגיע זמנם לערוך את הבירור הגדול, לבדוק מה כתוב בתקנון הליכוד, והעיקר להעמיד את נתניהו בפני מבחן-פלשתין ולפני השאלה הטעונה, האם יקיים ויבצע מחטפים-של-הרגע-האחרון ממטבחם של לבני, אולמרט וקודנדוליזה, "הסכמי מדף" או "הצהרות עקרונות" שכל תכליתם תהיה קשירת ידיו של השלטון הבא?

נכון, גם אם נתניהו יתחייב, עדיין אין ביטחון שהוא גם "התחייב לקיים". אולם, אם אפילו להתחייב מילולית לא ירצה, אין לך ודאות גדולה מזו, שאין חלקנו עמו.

תאריך:  19/06/2008   |   עודכן:  19/06/2008
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מי יבנה את חזון דוד?
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יהודי וורשא
19/06/08 11:24
 
מד' ליונה עיוורת
19/06/08 11:47
 
יהודי מוורשא
19/06/08 17:36
 
מד' ליונה עיוורת
19/06/08 23:21
 
יהודי
20/06/08 09:03
 
מד' ליונה עיוורת
20/06/08 10:18
 
מד' ליונה עיוורת
20/06/08 10:22
 
יהודי קושטא
19/06/08 12:45
2
אלון דהן
19/06/08 11:40
3
עטרה קלימי שגב
19/06/08 11:53
4
ביביסט בדימוס
19/06/08 12:17
 
ע.ג1
19/06/08 16:38
5
שייקה, פסגות
19/06/08 12:20
6
ירון זכאי
19/06/08 13:07
7
הניה
19/06/08 15:04
8
ע.ג1
19/06/08 16:03
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אם יש משהו המוציא את גורמי "אכיפת החוק" משלוותם הרי אלה דרישות לחקירה חיצונית של תפקודם כדי לבדוק אם לא כשלו או חלילה פעלו בניגוד לחוק. מבחינה מסוימת אפשר להבין אותם. מי רוצה שגורם חיצוני יחקור את תפקודו?
19/06/2008  |  מנחם רבוי  |   מאמרים
הרבה נאמר ונכתב על חטא המרגלים, העומד במרכזה של פרשת "שלח". השאלה המרכזית היא מה בדיוק היה החטא, וכבר חז"ל ענו על שאלה זו בגמרא (ערכין, דף ט"ו, עמוד א). ריש לקיש, מגדולי אמוראי ארץ ישראל, הצביע על הפסוק "וימותו האנשים מוציאי דיבת הארץ רעה" וקבע: זה היה ליבו של החטא - הוצאת הדיבה על הארץ.
19/06/2008  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בכתבה שהופיעה באתר זה נכתב כי "המשנה לנשיא בית המשפט העליון לשעבר, אליהו מצא, אמר כי ליועץ המשפטי לממשלה יש סמכות לומר לראש הממשלה אהוד אולמרט כי "הוא צריך להסיק מסקנות, גם אם לא הוגש כתב אישום". דברים מרחיקי לכת אלו נאמרו בכינוס של "התנועה לאיכות השלטון". השופט (בדימ.) מצא אינו היחיד שהטיף כך ליועץ המשפטי וכבר הקדים אותו הפרשן המשפטי של עיתון הארץ, ד"ר זאב סגל.
19/06/2008  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
סינדרום ירושלים מוגדר בויקיפדיה כ"מחלת נפש, פסיכוזה, הייחודית לירושלים, בה האדם מדמיין וחש שיש לו כוחות אלוהיים ומשיחיים"
19/06/2008  |  רות פורסטר  |   מאמרים
נועם שליט צודק במאה אחוז. הדרך היחידה להחזיר את בנו נועם בחיים ובלא לשלם מחיר בלתי מתקבל על הדעת, הייתה לכלול אותו בהסכם הרגיעה. כאשר ממשלת אולמרט-ברק נמנעה מלעשות זאת, היא חתמה על הסכם כושל אחד והכריחה את עצמה מראש לחתום על הסכם כושל שני.
18/06/2008  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il