|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

שביתת הכבשים

באופן די מפתיע אפילו השרה רוחמה אברהם ישבה מכווצת בשקט וכשעלתה, אפילו החמיאה לכחלון על הרעיון, כאילו לא מדובר בהצעת אי אמון שמטרתה להפיל את הממשלה שבה היא חברה. היא אפילו טענה כי "לא הסכמתי להקריא את תשובת השר, זה נושא חשוב והוא זה שצריך להשיב עליו"
04/07/2008  |     |   מאמרים   |   תגובות
אברהם מיכאלי (משמאל). "כילד ברוסיה, אני זוכר איך החיילים עברו בית בית והכריחו את האנשים להצביע". [צילום: פלאש 90]

   רשימות קודמות
  סרקוזי מעודד חקיקה פרלמנטרית ישראלית
  "הפערים החברתיים מדאיגים אותי"
  לא מלאך ולא שרף, ואולי גם לא מיסז'ניקוב
  יחזקאל נגד יחזקאל
  פרויקטים כלכליים וחומוס שאיננו יורה

[הערת המערכת: המאמר נכתב לפני ההודעה על סיום שביתת העובדים הסוציאליים]
האם ידעתם שהעובדים הסוציאליים שובתים כבר למעלה מ-80 יום? האם מישהו חוץ מאלה הנזקקים לשרותי הרווחה בכלל שם לב לכך? לפחות בליכוד היה מי ששם לב והשבוע נתן לכך ביטוי במסגרת הצעות האי אמון בממשלה.

"בשעה זו ממש", אמר ח"כ משה כחלון שנימק את ההצעה, "ילדים עוברים התעללות בבתיהם ואין מי שיושיע. עכשיו ממש ישנם תינוקות מוזנחים כבר 81 יום. אני רק יכול לתאר לעצמי איזה נזקים נגרמים ואיפה נמצא השר הממונה? בחו"ל . אז מילא כשהיה שר התיירות, אבל השר הזה הוא סוג של שר מעופף". אחר כך המשיך ח"כ כחלון באריכות את תיאוריו הקשים המתיחסים להשפעות השביתה על חסרי הישע והאומללים שרק העובדים הסוציאליים מתמודדים איתם. באולם המליאה הושלך הס. יו"ר הכנסת דליה איציק הביטה בח"כ כחלון והזעזוע ניכר על פניה. "ברשויות המקומיות יש עכשיו בחירות", אומר ח"כ כחלון בלעג מר, "אז עושים גינון, לא מטפלים באנשים. מעט הכסף שעוד יש, לא מועבר".

על פעילות העובדים הסוציאליים, המשתכרים משכורת עלובה על אף עבודתם החיונית המפרכת והמתישה, ועל אף שמדובר באנשים משכילים שהשקיעו שנים רבות ללימוד המקצוע, אין צורך להכביר מילים. אבל בכל זאת יפות הן מילותיו של ח"כ כחלון שאמר: "כל יום מגיעה להם תעודת הצטיינות. להיות עובד סוציאלי זה לא מקצוע זו שליחות! זו נשמה! מי שלא זורם בעורקיו דם של עובד סוציאלי, לא יהיה עובד סוציאלי".

השביתה פרצה בשל המחסור החריף והמיידי ב-1,000 תקנים של עובדים סוציאליים חדשים כי אלה שנמצאים במערכת מתמוטטים מול הצרכים ההולכים וגואים, וזה אחרי שהיה קיצוץ גדול במערכת הרווחה. אם כל זה לא מספיק הרי שלאחרונה, ככל הנראה, בשל המצוקה בשטח וחוסר היכולת לתת מענה, חשופים העובדים הסוציאליים לתקיפות.

"חיי העובדים הסוציאליים הפכו הפקר", זעק ח"כ כחלון, "והמדינה מביטה מהצד ומסתכלת". בשלב זה הפך הנאום למעין שיחה פרטית בין ח"כ כחלון ליו"ר הכנסת. כחלון הסתובב והפנה את פניו לעבר יו"ר הכנסת: "זה לא עניין של קואליציה או אופוזיציה", אמר לעברה, "אני יודע שהנושא קרוב לליבך ואת יודעת לקדם נושאים תפעילי את כובד משקלך". מיד אחר כך פנה לשרה רוחמה אברהם שהתכוננה לענות לו בשם הממשלה ואמר: "מעבר למה שהכתיבו לך לקרוא כאן מעל הדוכן תפעילו גם אתם את כובד משקלכם אלה הם הפנים שלנו". או אז ובניגוד לנוהל הרגיל, ביקשה יו"ר הכנסת לומר כמה דברים בזכות העובדים הסוציאליים והדגישה: "צריך לשים לב לכך שהם לא משביתים את המערכת בשביל משכורת, הם נלחמים למען הקליינטים שלהם".

באופן די מפתיע, אפילו השרה רוחמה אברהם ישבה מכווצת בשקט, וכשעלתה אפילו החמיאה לכחלון על הרעיון, כאילו לא מדובר בהצעת אי אמון שמטרתה להפיל את הממשלה שבה היא חברה. לתדהמתי, היא אפילו טענה כי "לא הסכמתי להקריא את תשובת השר, זה נושא חשוב והוא זה שצריך להשיב עליו". אבל יש גבול ככל הנראה גם ליכולת הנימוס של השרה אברהם, שסיננה מבין שיניה בארסיות כלפי ח"כ כחלון: "אני מקווה שגם בשבוע הבא תעלה את זה כהצעה לסדר ולא רק השבוע".

האמת? מצד אחד היא צודקת, כי העובדים הסוציאליים זקוקים לכך שיצעקו את זעקתם, בכל ימות השבוע, בכל שעות היממה עד לפתרון. אבל מצד שני, עד שסוף סוף מישהו נזכר בשביתה החרישית ביותר וככל הנראה גם המוצדקת ביותר שהייתה כאן בשנים האחרונות שביתה של כבשים שתקניות וצייתניות העושות מלאכתן נאמנה, והפכו בעצמן לקרבנות אז להשאיר את זה רק לכתפיים שלו? איך אמר ח"כ כחלון? "אלה הפנים שלנו". בושה.

הצבעת השפעת, לא הצבעת שילמת

אחוז ההצבעה הנמוך שצנח בבחירות האחרונות ל63% מאד מדאיג את חברי הכנסת ולא מהיום. השבוע דנה ועדת החוקה בלא פחות מארבע הצעות חוק שמטרתן המוצהרת היא "עידוד ההצבעה והעלאת אחוז ההצבעה". ואיך הם חושבים לעשות זאת? ובכן ארבעת חברי הכנסת הנכבדים גדעון סער מהליכוד, אורית נוקד מהעבודה,יואל חסון מקדימה ורוברט אילטוב מישראל ביתנו, רוצים להכניס יד ישירות אל כיסכם, ולאיים עליכם שאם לא תבואו להצביע ישללו מכם את השכר המשולם לכם ביום השבתון של יום הבחירות. הם קוראים לזה בשם "הצעת חוק הבחירות לכנסת (תיקון - שלילת זכות לשכר ביום הבחירות ממי שאינו מצביע)". זה לא עניין חדש. יוזמות ורעיונות כאלה כבר עלו בעבר, אלא שעכשיו מדובר על הכנה לקריאה ראשונה, זו כבר לא תאוריה אלא תחילתם של דיונים מעשיים בהצעת החוק לקראת הפיכתה לחוק של ממש. במיוחד עכשיו כאשר למרות הכל ריח הבחירות לא ממש התפוגג.

את הדיון בוועדת החוקה אי אפשר היה להגדיר יותר טוב מאשר "הזוי למהדרין". יושבים סביב השולחן חבורה של אנשים נכבדים ואינטלגנטים ודנים בכל ההשתמעויות של החוק כמו "העשירים יכולים להרשות לעצמם לא להצביע והעניים לא יוכלו", "מה נעשה לגבי מקומות שסגורים ביום השבתון", "תמריץ לקבוצות מסוימות ובכך הטיה של תוצאות הבחירות", "בעיות עם פנסיונרים ועצמאים", "המעסיק לא ישחרר אנשים להצביע כדי להרוויח את השכר אצלו", ועוד שלל בעיות מהותיות-חוקתיות ואין סוף בעיות טכניות חשובות וקריטיות לכשעצמן, ההופכות את החוק לכמעט בלתי ניתן ליישום. אלא שזה בכלל לא העניין בהצעת החוק הזו. אני ממש מצטער בשביל כל אחד ואחד מכם שאוזניו לא שמעו ועיניו לא חזו בהתפתלויות המגוחכות סביב השאלה של איך אפשר להכריח מישהו לממש זכות כאשר מדובר בזכות ולא חובה, ומכאן שהדבר כולל גם את האפשרות לא להצביע? מרענן היה לשמוע את נציג ההסתדרות עו"ד צבי שפר, שאמר בלי כחל ושרק, "בואו נקרא לילד בשמו, זו קניית קולות בכסף".

"תפסיקו כבר עם ההפחדות על דיקטטורה ודמוקרטיה", אמר ח"כ אילטוב ממגישי ההצעה ופצח בתאוריה חוקתית מעניינת שיש שיקראו לה מפחידה. "כל חוק מגביל! כל ספר החוקים דיקטטורי! אז נתקוף כל חוק ונגיד שהוא דיקטטורי כי הוא מגביל במשהו? גם בדמוקרטיה צריך להיות סדר! אני לא מתבייש להגיד שהצבעה זו לא רק זכות זו חובה". ח"כ חסון גם הוא ממציעי החוק ציין, "אנחנו הולכים בין הטיפות, איך לא כופים, אבל אנחנו צריכים להגיד כן. אנחנו רוצים שתצביע וזו הדרך שלנו להגיד לך לממש את זכותך". פשוט פנטסטי.

ח"כ אחד חובב סדר לא אוהב שיבלבלו לו את המוח עם זכויות וח"כ שני אומר דבר והיפוכו במשפט אחד, דהיינו הוא לא רוצה לכפות אז הוא כופה עלינו לרצות. בתגובה לח"כ אילטוב הצעיר, שכנראה לא זוכר את השלטון הקומוניסטי, העיר ח"כ ר' אברהם מיכאלי מש"ס "כילד ברוסיה, אני זוכר איך החיילים עברו בית בית והכריחו את האנשים להצביע, באמת שאני לא מבין מה ההבדל בין זה לבין החוק הזה".

לזכותה של ח"כ אורית נוקד אומר, כי היא התחילה לפקפק בהצעת החוק שלה, אבל האם באמת סבורים מגישי הצעת החוק שזה מה שיגרור את הציבור הישראלי לקלפי? ואם נניח הוא באמת יאלץ מה ימנע ממנו לשלשל פתק לבן או נייר קרוע הנחשבים כקולות פסולים או סתם לעמוד מאחורי הפרגוד, העיקר שירשמו כמי שהצביעו ויקבלו אישור לקבלת משכורת? האם לא תופסים חברי הכנסת הנכבדים שאנשים לא מצביעים כי הם מאסו בכל מה שקורה בהנהגה ובשלטון? כי נקעה נפשם מכך שהם משלשלים פתק כדי להשפיע, אבל הנבחרים עושים מה שנוח להם ולא מיצגים אותם, כך שבעצם לתפיסתם, אין להם כלל השפעה בהליך הדמוקרטי?

מבלי להתיחס לבעיות החוקתיות שהיא מעלה, מדובר בהצעת חוק נלעגת ופאטתית, במידה שלא תיאמן, וכוללת בתוכה יסודות מרושעים ואטומים, המעידים כאלף עדים על ניתוק ואי הבנה של השבר הגדול בין האזרחים להנהגה. עצוב.

שאלה

אם ח"כ מודיע בפתאומיות על כינוס מסיבת עיתונאים דחופה אחר-הצהריים, ובה הוא מודיע על פרישתו הפתאומית מהכנסת, זה בסדר? וודאי שזה בסדר. אבל מה קורה אם ח"כ כלשהו שמודיע על פרישה פתאומית בארבע אחר-הצהריים, משתתף שלש ארבע שעות קודם לכן בוועדת החוץ והביטחון ומצביע בעד נושא מסוים בעל חשיבות ביטחונית וכלכלית רבה ואח"כ הוא תוקף את הממשלה ומסביר שאיננו יכול להיות שותף בסביבה פוליטית שרומסת ערכים של דוגמא אישית ויושר. לצערי, אין לי תשובה מוחלטת, אבל אולי לח"כ (עדיין) דני יתום יש.

פורסם במקור: שבועון יום ליום
תאריך:  04/07/2008   |   עודכן:  04/07/2008
חגי סרי לוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שביתת הכבשים
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אריה
4/07/08 16:50
 
עין צופיה
4/07/08 18:01
2
הניה
4/07/08 19:24
3
Krief benjamin
4/07/08 23:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טיסת אל-על 394 מברצלונה לתל אביב יצאה (יום ה', 3.7.08) באיחור של 30 דקות - המטוס המריא בשעה 11:50 לפני הצהריים, במקום ב-11:20 על-פי המתוכנן. עשרות נוסעים עמדו בשער היציאה, ולא הבינו מדוע לא עולים למטוס: האוטובוס חיכה, המטוס חנה במקום, הדיילות במצב הכן - ולא זזים. מצב מעין זה מעורר, בדרך כלל, טענות ושאלות. מדובר אומנם באיחור קטן יחסית, אבל מעניין לדעת מה אירע מאחורי הקלעים. בדיקת Nfc העלתה שהאיחור נבע מארבע סיבות, שיפורטו בהמשך. המקרה של טיסה 394 יכול להסביר מדוע מאחרים להמריא גם בטיסות אחרות.
04/07/2008  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
הדחף לערוך כמה שינויים קטנים מתעורר בתאריך 05.07 בעזרת מרקורי ואורנוס, ובתמיכתו של סאטורן. אין מדובר בשינוי דרמאטי, אלא חשיבה אחרת היכולה להביא לשינוי בהרגלי האכילה שלכם או לשנות פרט אחד או שניים בחייכם, בתחומים אשר ישפיעו בהמשך גם על אורח החיים. זהו יום שתיחשפו בו לרעיונות ייחודיים ואולי אתם הם אלו שתעלו אותם. בכל מקרה, החשיבה בפעולה.
04/07/2008  |  טובה ספרא  |   מאמרים
בשעתו, באחד ממאמריי, התייחסתי בין היתר לאופי החדשות, ובין אלה חדשות שלא היו ולא נבראו. בשבוע שעבר, ב-26 ביוני, נתקלתי במאמר ב'הארץ' מאת תומר זרחין שכותרתו: בסביבות רה"מ מנמיכים ציפיות: החקירה הנגדית של טלנסקי "לא תחולל מפנה". הידיעה משתרעת על שבעה טורים ב"פנטהאוז" של חדשות עמוד 4.
04/07/2008  |  צבי גיל  |   מאמרים
סיפר רבי נחמן משל: "אדם אחד שכר פועלים למלא חביות, אולם החביות היו נקובות, וכל מה שהיו שופכים לתוכן - היה נוזל החוצה.
04/07/2008  |  ארז משה דורון  |   מאמרים
עצוב, עצוב מאד היה לראות את חבריו של חנן גולדבלט לאחר שהורשע במעשי אונס ומעשים מגונים בנערות - תלמידותיו שחלמו לגעת בזוהר ונפלו טרף למעשי אונס מתוחכמים של אדם חסר מצפון ורחמים.
04/07/2008  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il