|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

מנכ"ל בצלם מאמינה לחמאס

ג'סיקה מונטל, מנכ"ל בצלם, טוענת כי חמאס צריך להעמיד לדין את האחראים ל"פשעי מלחמה" שבוצעו ברשות, בסמכות ובפקודה של חמאס בכך, מציב ארגון בצלם רף משפטי ומוסרי חדש: ארגון טרור יכול, זכאי וראוי לנהל משפט צדק נגד עצמו על פיגועי טרור שהוא עצמו יזם ההיגיון התמוה של בצלם
11/10/2008  |     |   מאמרים   |   פרשת בצלם   |   תגובות
ג'סיקה מונטל. מאמינה לחמאס

ההיגיון המגוחך של בצלם
יהונתן דחוח-הלוי
לארגון בצלם היגיון משלו * הוא קורא למנהיגי חמאס להעמיד לדין את עצמם על אחריותם לפיגוע בו נהרג אזרח ישראלי בניר עוז, וכן את הפעילים שהם עצמם שלחו לשגר את פצצות המרגמה... * ארגון בצלם שוב מגחך עצמו לדעת
לרשימה המלאה

בצלם מחפה על הג'יהאד
יהונתן דחוח-הלוי
כך משתמע מהודעות גינוי שפרסם ארגון בצלם לפיגועים באזרחים ישראלים, אשר בהן נמנע הארגון מלציין את שמות ארגוני הטרור (בהם הג'יהאד) האחראים לרצח ישראלים, על אף שניטלה אחריות רשמית בריש גלי * ארגון בצלם מסרב בתוקף לספק הסברים לעמדתו בנושא זה
לרשימה המלאה

מדוע בצלם מגן על החמאס?
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון "בצלם" מגנה את שיגור טילי הקסאם, ואולם בה בעת נמנע מלהצביע במפורש על האחראים ל"פשעי המלחמה", ובהם החמאס, הג'יהאד האיסלאמי ושאר ארגוני הטרור הפלשתינים * ע"פ "בצלם", שלטון החמאס, שהטרור הוא נדבך מרכזי במדיניותו והמעניק חסות לשלוחות אל-קאעידה ברצועת עזה, הינו "גורם שלטוני לגיטימי"
לרשימה המלאה

בצלם שוב מגונן על חמאס
יהונתן דחוח-הלוי
אין הפתעה בדוחות בצלם * פעם נוספת בצלם נמנע במתכוון מלהטיל את האחריות לפיגוע רצח על ארגון הטרור חמאס ועל הנהגתו הקובעת את מדיניות הפיגועים וזאת על אף נטילת האחריות הגלויה * בצלם גם נמנע מלקרוא להעמיד לדין את האחראים לרצח * "זכויות האדם" על-פי בצלם
לרשימה המלאה

בצלם מתעלם מהאחראים לטרור
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון "בצלם" קורא לארגונים הפלשתינים להפסיק לאלתר את ההתקפות המכוונות נגד אזרחים" * נמנע מלדרוש את העמדתם לדין של הנהגת החזית העממית וגדודי אל-אקצה שנטלו אחריות לפיגוע
לרשימה המלאה

מדוע התנדבתי לעזור ל'בצלם'
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון "בצלם" מתעקש שלא להטיל אחריות על ההנהגה המדינית והצבאית של החמאס בגין "פשעי מלחמה" * למרות שמנהיגי החמאס מודים בעצמם על המשך ירי הקסאמים - בצלם בוחרים להתעלם * כשירות ללא תשלום, עשיתי עבורם את עבודת המחקר * אז מה יהיה התירוץ שלהם עכשיו?
לרשימה המלאה

   רשימות קודמות
  עוד עדות מפוקפקת של 'בצלם'
  המידע ש'בצלם' מסתיר מהציבור
  האם 'בצלם' מתיר לדרוס חיילים?
  הרצח שלא היה ולא נברא
  הסרטון של בצלם - השאלות הפתוחות

בפתח המאמר אציב שאלת אתגר לקוראים.

הרקע: ארגון חמאס השולט ברצועת עזה ביצע בשנים האחרונות אלפי פיגועי טרור נגד ישראל הכוללים בין היתר שיגור טילים לעבר ישובים ישראלים ופיגועי התאבדות. מנהיגי חמאס מודים ומתגאים באחריותם לפיגועי הטרור נגד אזרחים ישראלים ומציגים אותם כהוצאה לפועל של מצוות הג'יהאד למען אללה. במקביל, חמאס אחראי להריגת מאות פעילי ארגון פתח בשנתיים האחרונות, חלקם נרצחו בלינץ', אחרים הוצאו להורג ואחד הושלך מבניין גבוה. הנהגת חמאס לא הסתירה את אחריותה להריגת אנשי פתח (למעלה מ-400 לטענת פתח) והיא מתגאה בכך בגלוי.

השאלה: איזה גורם צריך לחקור את פיגועי הטרור של חמאס ואת רציחת אנשי פתח ולהעמיד לדין את האחראים ואת המבצעים?

תשובות אפשריות:

א. ישראל הנפגעת מפיגועי הטרור

ב. בית הדין הבינלאומי בהאג

ג. חמאס שמבצע את פיגועי הטרור

ד. הרשות הפלשתינית בראשותו של אבו מאזן

התשובה הנכונה היא ג'. חמאס צריך לחקור את האחראים לפיגועי הטרור ואת מבצעי הפיגועים ולהעמידם לדין. נראה לכם לא הגיוני? ובכן, תשובה זו הגיונית ביותר, לפחות ע"פ גישתה של מנכ"ל בצלם ג'סיקה מונטל. לא מאמינים? להלן הקטע הרלוונטי בראיון של מנכ"ל ארגון בצלם ג'סיקה מונטל לרותי בלום (ג'רוזלם פוסט, 18 ביולי 2007):

רותי בלום: "בהתייחס לסכסוך בין חמאס לפתח, האין זה בעייתי עבורך לדעת אלו זכויות הופרו וע"י מי?"

ג'סיקה מונטל: "האתגר הגדול ביותר הינו להגן על זכויות האדם בהקשר לביטחון או בהיעדרו. כפי שאנו איננו אומרים שמפלגת העבודה או הליכוד הפרו זכויות אדם, איננו עורכים הבחנה כזו בין פתח לחמאס. ואולם, כאשר זכויות אדם מופרות ברשות הפלשתינית - למשל כאשר מישהו מושלך מבניין או נורה בברכיים - אנו דורשים שאירועים אלה ייחקרו כדי למצוא את האחראים וכי הגורמים האשמים ישאו באחריות, יועמדו לדין ויענשו".

רותי בלום: "ייחקרו ע"י מי? יענשו ע"י מי?

ג'סיקה מונטל: "זה מצב בעייתי במובן זה שקיימת ממשלת חירום שהוקמה ע"י אבו מאזן, אך היא איננה מוכרת ע"י אנשים אשר בפועל מבצעים את מעשי הרצח. מנקודת מבט זו השאלה היא: למי הסמכות מבחינה חוקית לבצע חקירה, ומכאן דה-פקטו, למי הכוח [הממשלי] לעשות כן. אנו ממליצים שהן משרד המשפטים של הרשות הפלשתינית [של אבו מאזן] והן חמאס, אשר שולט ברצועת עזה, ייזמו חקירות".

אין זו פליטת פה של ג'סיקה מונטל. גישה זו מוטמעת היטב בהודעות ארגון בצלם, כמובא להלן במספר דוגמאות בולטות:

הודעת בצלם מ-16 ביולי 2007: "בצלם קורא להנהגה הפלשתינית של חמאס ברצועת עזה, לחקור את כל האירועים שהתרחשו במסגרת ההתנגשויות עם פתח, מהם עולה חשד לביצוע פשע מלחמה, לרבות אלה שהוזכרו כאן, ולהעמיד את החשודים לדין פלילי".

הודעת בצלם מ-18 בנובמבר 2007: "בצלם מדגיש, כי על ממשלת חמאס בפועל מוטלת החובה לחקור חשד זה ובהתאם לממצאים, להעמיד לדין ולהעניש את האחראים להריגתם ולפציעתם של המפגינים".

הודעת בצלם מ-2 ביולי 2008 (לאחר פיגוע הדריסה בידי נהג טרקטור פלשתיני בירושלים): ארגון בצלם קורא לרשות הפלשתינית ולחמאס "להעמיד לדין את האחראים" לפיגוע. אם לא כן, מציין בצלם, תהיה סמכות אוניברסאלית להעמידם לדין.

הודעת בצלם מ-5 ביוני 2008 (לאחר ירי מרגמה שבוצע ע"י חמאס מרצועת עזה ובו נרצח אזרח ישראלי): ארגון בצלם קורא לרשות הפלשתינית ולחמאס "להעמיד לדין את האחראים" לפיגוע. אם לא כן, מציין בצלם, תהיה סמכות אוניברסאלית להעמידם לדין.

הודעת בצלם מ-13 במאי 2008 (לאחר רצח אזרחית ישראלית מפגיעת רקטת קסאם ששוגרה ע"י הג'יהאד האיסלאמי לעבר הישוב ישוב ישע): ארגון בצלם קורא לרשות הפלשתינית ולחמאס "להעמיד לדין את האחראים" לפיגוע. אם לא כן, מציין בצלם, תהיה סמכות אוניברסאלית להעמידם לדין.

הודעת בצלם מ-27 באפריל 2008 (לאחר ששני אזרחים ישראלים נהרגו בניצני שלום בפיגוע משותף לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי): ארגון בצלם קורא לרשות הפלשתינית ולחמאס "להעמיד לדין את האחראים" לפיגוע. אם לא כן, מציין בצלם, תהיה סמכות אוניברסאלית להעמידם לדין.

ארגון בצלם סבור שארגון טרור יכול לנהל משפט צדק

עמדתה של מנכ"ל בצלם ג'סיקה מונטל קובעת רף משפטי ומוסרי חדש. ארגון זכויות אדם (כך מכנה עצמו בצלם) סבור, כי מלכתחילה ארגון טרור יכול, זכאי וראוי לנהל משפט צדק נגד עצמו על פיגועי טרור שהוא עצמו יזם.

בהקשר זה, חשוב לציין, כי ארגון בצלם נמנע באופן שיטתי ועקבי מלכנות את חמאס, הג'יהאד האיסלאמי ושאר הארגונים ברצועת עזה (בהם שלוחות אל-קאעידה) כ"ארגוני טרור" ומקפיד לכנותם בשם "ארגונים פלשתינים", ביטוי המעקר את ההוויה הטרוריסטית שלהם. כמו כן, נמנע ארגון בצלם במפגיע מלדרוש את העמדתם לדין של אישים בחמאס על אחריותם פעולות אשר בצלם עצמו כינה "פשעי מלחמה" (למשל - אחמד אל-ג'עברי, מפקדם הפועל של גדודי אל-קסאם או מוחמד דיף, המפקד העליון של גדודי אל-קסאם).

למיטב ידיעתי, מעולם לא נקט ארגון בצלם בשמות ראשי חמאס כאחראים ל"פשעי המלחמה" אותם הוא גינה. לעומת זאת, בהקשר הישראלי ארגון בצלם דרש גם דרש להעמיד לדין את הקצינים בשרשרת הפיקודית עד לדרגים הבכירים ביותר (תוך ציון שמות) על פעולות שעלה מהן לטענת הארגון חשד ל"פשעי מלחמה".

ג'סיקה מונטל בוחרת ב"זכות השתיקה"

על לברר לאשורה את עמדת של מנכ"ל בצלם בסוגיה זו הפניתי אליה את השאילתה הבאה:

אל: מנכ"ל בצלם, ג'סיקה מונטל

מה הרציונל העומד מאחורי קביעתך ממנה משתמע שלארגון הטרור חמאס הסמכות לשפוט את עצמו על פיגועי טרור שהוא יזם?

מדוע ארגון בצלם נמנע באדיקות מלכנות את חמאס ארגון טרור או מלדרוש להעמיד לדין את ראשיו לדין על פעולות שארגון בצלם הגדיר מפורשות כ"פשעי מלחמה"?

מדוע ארגון בצלם נמנע באדיקות מלכנות את הג'יהאד האיסלאמי ושאר הארגונים הפלשתינים (בהם שלוחות אל-קאעידה ברצועת עזה) המבצעים פיגועי טרור כ"ארגוני טרור או מלדרוש להעמיד לדין את ראשיהם לדין על פעולות שארגון בצלם הגדיר מפורשות כ"פשעי מלחמה?

בברכה,

יהונתן דחוח-הלוי

www.News1.co.il

מנכ"ל ארגון בצלם ג'סיקה מונטל בחרה שלא להגיב לשאילתה זו וטעמיה עימה. זכות התגובה שמורה ותישמר למנכ"ל בצלם.

תאריך:  11/10/2008   |   עודכן:  11/10/2008
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הקול השפוי היחיד אשר נשמע עד עתה, הוא קולם של הרב מלכיור והשייח דרוויש נימר, אשר מתעתדים להקים סוכת שלום יחדיו בעכו. תבורכו!
10/10/2008  |  רות פורסטר  |   מאמרים
בתאריך 15.10 כוכב מרקורי מסיים את הנסיגה שלו, נעצר וחוזר בזחילה איטית להילוך קדמי, אבל למעשה רק מה-20.10 אפשר יהיה לחזור לתפקוד רגיל ולהשתחרר מהשפעות הנסיגה. ביום העצירה ייווצר קשר בין מרקורי לנפטון, כך שהדמיון היצירתי נוסק גבוה אבל היו זהירים עם הפרטים בעבודה. הקפידו במיוחד לקרוא כל פרטים, אם אתם חותמים על ניירת.
10/10/2008  |  טובה ספרא  |   מאמרים
לחבר נחום ברנע,
10/10/2008  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
פסק דין 'קול העם' נחשב לאבן יסוד בתרבות הדמוקרטית הישראלית ובקידוש מעמדו של בית המשפט העליון כמגן הזכויות הדמוקרטיות, ובמיוחד הזכות לחופש הביטוי. יצא לי פעם להסביר מדוע מדובר מעט במיתוס. נגד 'קול העם' לא הוצא צו סגירה כללי אלא צו ל-10 ימים בלבד - אבל מה חשובות העובדות המדוייקות - חופש העיתונות ניצל ולכולנו שמור, להלכה, חופש ביטוי כמעט מלא.
10/10/2008  |  עו"ד משה גולדבלט   |   מאמרים
בעת האחרונה, באימפריית הכלכלה החופשית1 התרחש משבר הגורם לממשלות הוצאות אדירות ולמשקיעים שחיקה ברווחים שהם גרפו בשנים האחרונות. בערך באותו זמן באימפריית העולם הסוציאל-קומוניסטי התרחש משבר הגורם למותם של תינוקות שמספרם הסופי לא ידוע. נחשו לאיזה משני משטרים אלה מנבאים הפרשנים סוף? רמז - היזכרו בנטייה הפוליטית של הפרשנים.
10/10/2008  |  קובי לירז  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   פרשת בצלם  
"לדעת" לרשות השידור: בידקו דיווחי בצלם  /  עידן יוסף
בצלם: הסרטון מוכיח - צה"ל חרג מהמידתיות  /  עידן יוסף
בצלם: פגז פלאשט ברצועה - מנוגד לחוק  /  איציק וולף
עוד עדות מפוקפקת של 'בצלם'  /  יהונתן דחוח-הלוי
המידע ש'בצלם' מסתיר מהציבור  /  יהונתן דחוח-הלוי
בצלם ומצרים בעד הכיבוש  /  יהונתן דחוח-הלוי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il