|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

חושבים על מיזם אינטרנטי?

חושבים לצאת לדרך חדשה בתחום האינטרנט? מזל טוב! אבל רגע אחד לפני שמבצעים החלטות שיגזלו מכם בהמשך משאבים יקרים, עיצרו רגע אחד וחישבו האם בחנתם לעומק את כל המרכיבים?
27/10/2008  |     |   מאמרים   |   תגובות
[צילום: AP]

יזמים רבים מאפשרים לרגשות ולהתלהבות טבעית להוביל אותם בתחילת העבודה על מיזם חדש. בהמשך התהליך, לרוב הם מגלים כי לפזיזות מחיר גבוה. בואו נחשב על האנלוגיה הבאה:

אתם יזמים העומדים לשכור שטח נדל"ן המיועד למסחר. השאלה הראשונה והחשובה ביותר עליה צריך לענות היא: לאיזו מטרה אתם שוכרים את השטח? בהמשך אתם נדרשים לענות על שאלות נוספות, כגון: מה תהיה הדרך האפקטיבית ביותר לתכנן את השטח? היכן ימוקמו המוצרים? כיצד להבליט את המוצרים החשובים יותר המניבים רווח גבוה בהשוואה למוצרים אחרים המניבים רווח נמוך יחסית? באילו אמצעים שיווקיים להשתמש? האם כדאי להיעזר ביועצים מקצועיים המבינים בתחום יותר ממני?

שאלות קריטיות אלו (וישנן שאלות רבות נוספות) נקראות בשמן המקצועי- "אסטרטגיה".

במאמר שלפנינו, העוסק בתכנון אסטרטגיה בתחום האינטרנט (Internet planning), ננסה לעזור ליזמים חדשים בתחום על-ידי הדגשת מספר נקודות חשובות שכדאי להתייחס אליהן:

1. גיבוש הרעיון

השלב הראשון והקריטי ביותר הוא גיבוש שלב הרעיון למיזם. בקלות אפשר לפזר רעיונות לכל עבר, לתת לדמיון להוביל אותנו לכיוונים מגוונים וחדשים. דמיון היא תכונה חשובה בעולם העסקים. כל תאגידי הענק החלו את דרכן במוחו של יזם שאפתן ובעל מעוף, שחלם על מיזם מיוחד אך יחד עם זאת, חשוב להיות ממוקדי מטרה. אתם מכוונים לרעיון מסוים? מצוין! נסו להתמקד עוד יותר. בידקו היטב האם מישהו כבר חשב על רעיון דומה לשלכם (רוב הסיכויים מראים שכן). אל תתייאשו במידה ומצאתם פרויקט דומה. במקום להרים ידיים, חישבו כיצד אתם יכולים לבצע את המיזם בצורה טובה יותר. זיכרו: תמיד ניתן לעשות את הדברים טוב יותר, רק צריך להעיז.

2. תקציב

גיבשתם רעיון מנצח ואתם כבר מדמיינים כיצד המיזם "עובד בשבילכם". עצרו רק רגע. האם יש לכם מושג לגבי עלות הקמת הפרויקט? האם בניתם תוכנית עסקית מסודרת? האם גיבשתם אסטרטגיה שיווקית העונה על הצרכים, הנורמות והערכים שלכם ברשת? אנו נתקלים יום-יום ביזמים המעוניינים להקים מיזם אינטרנטי, ומבקשים בשיחת הטלפון הראשונה לקבל הצעת מחיר דחופה. כדאי שנבין כי עלות ותימחור פרויקט הם נגזרת של מרכיבים רבים; היקף פעילות, מטרות עסקיות, טכנולוגיה, סוג קהל היעד ועוד. האם יש בידכם הון התחלתי למימון הפרויקט? האם קיימת "תוכנית מגירה" במקרה שתצטרכו מימון נוסף/עתידי? אלו הן שאלות קריטיות שאין להקל בהן ראש. עצם הגדרת התקציב יכולה להשפיע על כיוון החשיבה שלכם ושל אנשי המקצוע ואף לשנות את היקף הפעילות שתוכננה בשלב גיבוש הרעיון.

3. עם מי לעבוד?

אחרי שהסדרתם את נושא התקציב, ולאחר שגיבשתם את הרעיון הכללי, צריך לבחור עם איזו חברה להקים את הפרויקט. רבים אומרים לעצמם: "למה לי לפנות לחברת אינטרנט, אם אפשר לעבוד מול פרילנסרים?" - המחשבה העומדת מאחורי גישה זו היא לרוב כלכלית (הפרילנסר עובד מהבית ולרוב הוא זול יותר מעלות העבודה של חברה גדולה). העבודה מול פרילנסרים מתאימה יותר ליזמים השולטים במדיום האינטרנטי, ועקב כך יכולים לכוון את אנשי המקצוע בהתאם לצרכי הפרויקט.

יזמים שזהו הפרויקט הראשון שלהם בעולם האינטרנט ובהתאם לכך גם הידע המקצועי שלהם שמצומצם יחסית, יעדיפו לפנות לחברת אינטרנט שתעניק להם פתרון כולל. לרוב הם מתחילים בעריכת סקר שוק במנועי חיפוש, ולאחר מכן יוצרים קשר עם אנשי המכירות של אותן חברות. הנורה האדומה שצריכה להידלק לכם היא זו: על-פי אילו קריטריונים אתם עורכים את ההשוואה: שם החברה? מחירים? תיק עבודות (פרויקטים קודמים)? המלצות ממכרים? רושם ראשוני של אתר החברה, קול איש המכירות בטלפון? ותק?

אין ספק שבשנים האחרונות היצע החברות המציעות פתרונות כאלו ואחרים בתחום האינטרנט גדל בהתמדה. לרוב יזמים (או בעלי חברות) המחפשים אחר החברה מתאימה, חסרים הכלים המקצועיים שיעזרו להם לערוך השוואה נכונה עבורם, ולבסוף לבחור בחברה שאיתה הכי כדאי יהיה להקים את הפרויקט.עולם האינטרנט גדל ומתרחב בהתמדה, טרנדים חדשים צצים בכל עבר, ובהתאם מוקמות מחלקות מקצועיות בתוך חברות קיימות המעניקות את השירותים החדשים (או חברות קטנות יותר המתגאות בהימתחות בשירות ספציפי).

התמקדות בחברות הנותנות שירות מלא לפרויקט

המלצתנו היא להתמקד בחברות המסוגלות להעניק שירות מלא לכל צרכי הפרויקט, על כל שלביו:

א. בניית אסטרטגיה ברשת עבור המיזם שלכם: מרכיב זה בפרויקט הנו אבן דרך קריטית להצלחתו! לא כל חברות האינטרנט מבצעות אפיון מסודר למיזם. לגבי החברות שכן, יש לשאול מה איכות האפיון? עד לאיזו רמה מוגדרים ומתוכננים כל המרכיבים של המיזם? מה טווח אי הוודאות שאתם נמצאים מולו בעת תחילת העבודה על הפרויקט? המטרה היא כמובן, לצמצמו עד למינימום האפשרי. וודאו כי אתם בוחרים בחברה שיכולה להעניק לכם שקט נפשי זה.

ב. הבנה אמיתית ומקצועית של הצרכים שלכם, מטרות המיזם וכמובן הגדרת השלבים להשגתם.

ג. יכולות מקצועיות: אנשי מקצוע המומחים בתחומם; מעצבי אתרים (להבדיל ממעצבים גרפיים המתמחים בדפוס למשל), מתכנתים (השולטים בשפות תכנות רבות וחדשות ולא עובדים בטכנולוגיה מיושנת), אנשי שיווק בעלי ניסיון אמיתי בשיווק בעולם האינטרנט, אנשי קידום אתרים (SEO), בעלי ניסיון ושליטה במרכיבים משלימים כגון: רכישה וניהול דומיינים, אחסנה ותחזוקה וכולי.

ד. שירות: החברה צריכה לכלול פונקציה של שירות שותף מולכם, הלקוחות. האם הפונקציה שהמהווה את החוליה המקשרת ביום-יום היא כזו המיועדת לכך? מה רמת הזמינות? מה מהירות התגובה? מה נוהל הטיפול בתקלות שוטפות?

לסיכום, רגע אחד לפני שאתם מתקדמים בהשקעת משאבים יקרים במיזם חדש, הכינו את עצמכם לתהליך מורכב, ארוך אך מהנה. התוצאה העסקית והחוויה שבתהליך קשורים באופן הדוק באנשי המקצוע המלווים אתכם. המשפט "קונים בזול - משלמים יקר" לרוב נכון, אך יחד עם זאת דאגו לעבוד עם חברת אינטרנט מקצועית, שתעניק לכם פתרון של "360 מעלות" כדי שתשיגו את המטרות העסקיות שהצבתם לעצמכם.

כותב המאמר הוא גיל אלדד, מנכ"ל ובעלי חברת "קוצ'י אינטרנט planning".
תאריך:  27/10/2008   |   עודכן:  27/10/2008
גיל אלדד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלשתי לי לתומי באתר הבחירות של ראש עירייתי המכהנת, אתר ירוק, ירוק מאוד. ואני, תושב מר"צליה לא מצליח דווקא לראות בסביבתי הקרובה את הירוק - אני דווקא רואה שחור משחור.
27/10/2008  |  אפרי הלפרין  |   מאמרים
בתוך שנים מעטות ישראל הפכה למעצמת אבטחה: "בשנת 2003 הגיע מספר המאבטחים והשומרים ל-46.5 אלף בהשוואה ל-24.3 בשנת 1995, גידול של כמעט פי 2 במהלך 8 שנים."
27/10/2008  |  ידידיה ארגמן  |   מאמרים
בהיעדר התפתחויות בלתי צפויות של הרגע האחרון, עומד, בעוד פחות משבועיים ימים, הסנטור ברק אובאמה להיבחר לנשיאות ארה"ב.
27/10/2008  |  עו"ד יראון פסטינגר  |   מאמרים
זה כנראה לא ייגמר לעולם, כל שנתיים שלוש, בחירות, אשר עולות למדינה הון עתק, אשר מן הדין היה, כי יופנה לנושאים חברתיים וחינוכיים ולא לעסקי הסחטנות הפוליטית ומאבקי הכח המסלידים של פוליטיקאים, אשר אינם חסים כמלוא הנימה על מדינת ישראל, אלא על האגו הנפוח שלהם אשר אינו יודע שובעה.
27/10/2008  |  רות פורסטר  |   מאמרים
קיימים שני מקורות למימון הבחירות לרשויות המקומיות: מימון מדינה ומימון מכספי תרומות. בנוסף ניתן ליטול הלוואות בהתאם למגבלות שבחוק ולכללים שקבע מבקר המדינה לגבי ריבית ראויה (כדי שההלוואה לא תחשב תרומה אסורה).
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il