|   15:07:40
  עומר כרמון  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

ארמונות החול של אשקלון <br>

03/09/2003  |   עומר כרמון   |   מאמרים   |   תגובות

בימים הקרובים, אמור להחליט ראש הממשלה אריאל שרון, בנושא הענקת מענק על סך 100 מליון ש"ח לחברת קוקה-קולה, כסיוע להעברת מפעל קוקה-קולה מבני-ברק לאשקלון.

שר התמ"ת, אהוד אולמרט, (אשר מרכז ההשקעות הפועל במסגרת החוק לעידוד השקעות הון, נמצא תחת אחריותו) , תומך בהתלהבות במתן המענק לקוקה-קולה. אולמרט טוען כי המעבר יסייע למצב התעסוקה באשקלון, והוא הבטיח לבעלים של קוקה-קולה בישראל, איש העסקים, מוזי ורטהיים, כבר לפני כחצי שנה שהמענק יינתן.

שר האוצר בנימין נתניהו, ונציגי האוצר מתנגדים. בשל התנגדות נציגי האוצר במנהלת מרכז ההשקעות ונציג הציבור במנהלת, אבי בלשניקוב, לא הובא הנושא כלל לדיון.

נציג הציבור במנהלת מרכז ההשקעות, נימק את התנגדותו בכך שבקשתה הראשונית של קוקה-קולה למענק הייתה קשורה להעברת המפעל לקריית גת ולא לאשקלון. בקריית גת הייתה אמורה לסייע העברת קוקה-קולה ל-600 מפוטרי מפעל בגיר. (מפעל בגיר הוא אחד מהמפעלים הרבים שזכו למענקים נדיבים של מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת. מיליארדי שקלים שניתנו בעבר מטעם מרכז ההשקעות ירדו לטמיון. על כך כתבתי ב: ttp://www.nfc.co.il/BringHtmlDoc.asp?docid=2993&subjectId=3).

לדבריו של בלשניקוב, "קוקה-קולה חזרה בה מכוונתה, והחליטה להקים את המפעל באשקלון, בסמוך למפעל הבירה של קרלסברג, הנמצא גם הוא בבעלותה. למרות זאת המשיכה החברה לדרוש את ההטבות, ואף המירה את מסלול הטבות המס, למסלול הטבות במזומן. מאחר שקוקה-קולה התכוונה בכל מקרה להעביר את המפעל לאשקלון, הרי שמכירה או ניצול הקרקע שתתפנה בבני-ברק, יניבו לה רווחים נאים. בגלל סיבות אלו, אינני רואה סיבה לאשר ההטבות".

בנושא העברת המפעל ניתן למצוא אפילו אחדות דעה נדירה בין האוצר לבין ההסתדרות. "אין הצדקה להעניק 100 מיליון שקל מתקציב המדינה להעברת מפעל קוקה קולה מבני-ברק לאשקלון, מרחק שעה נסיעה בלבד. העתקת המפעל לא תביא לגידול בתעסוקה או ביצוא". כך כתב לאחרונה, הממונה על התקציבים באוצר, אורי יוגב, לשר האוצר ושר התמ"ת.

יוגב מוסיף: "מתן המענק יחזק את כוחה המונופוליסטי של קוקה-קולה, על חשבון הצרכנים. בין השאר מתכננת החברה להקים באשקלון קו ניפוח בקבוקים עצמאי, שיאפשר לה להקטין את עלות חומר הגלם בעזרת סבסוד ממשלתי, ותביא לסגירת הספק המספק לה את הבקבוקים ופיטורי 300 עובדיו. הדבר יחזק את קוקה-קולה מול מתחריה שאינם בעלי קו בקבוקים עצמאי. כמו כן, המפעל אינו מייצא את תוצרתו ועל כן העתקתו לא תביא להגדלת הייצור והצמיחה".

גם הלשכה המשפטית במשרד האוצר העלתה בעיה: על-פי החוק, ניתן לאשר מענק עבור הרחבה של מפעל או הקמת מפעל חדש, ולא עבור העתקת מפעל כפי שמבקשת קוקה-קולה.

בנימוקים להענקת המענק לקוקה-קולה, נטען כי העתקת המפעל אמורה לסייע למצב התעסוקה. אך אפילו ההסתדרות מתנגדת למהלך. לדברי ההסתדרות יביא הדבר ל"ניוד האבטלה ממקום אחד למקום אחר". יו"ר ההסתדרות במרחב רמת-גן ובני-ברק פנה לפני כשבועיים לשרון, כדי שיחזור בו מתמיכתו בעברת המפעל: "לנוכח שתיקתך המתמשכת כשהממשלה הנחיתה גזירות כלכליות קשות על העובדים, עד כדי רמיסתם, לא גילית עניין בשביתות המתמשכות. ולפתע תמו הבעיות הכלכליות ונותרה רק בעיית העברתו של מפעל קוקה-קולה".

לבעלים של קוקה-קולה, מוזי ורטהיים, אינטרסים כלכליים רבים באשקלון: המפעל החדש של קוקה-קולה באשקלון, אמור להיבנות על קרקע שרכש ורטהיים ממנהל מקרקעי ישראל (ללא מכרז), בסמוך למפעל הבירה קרלסברג. בירה קרלסברג, נמצאת גם היא בבעלות קוקה-קולה ישראל. הקמת מפעל קוקה-קולה החדש בסמוך למפעל קרלסברג, תחסוך לקוקה-קולה בהוצאות הפיתוח.

קוקה-קולה ישראל, הוא המפעל הגדול והרווחי ביותר בארץ.
קוקה-קולה הוכרזה כמונופול על-ידי הממונה על ההגבלים העסקיים. רק לאחרונה התפרסם דוח חמור של הממונה להגבלים עסקיים במשרד התמ"ת, העוסק בין השאר בהתנהלותה של קוקה-קולה מול רשתות השיווק, וניסיונותיה להגבלת התחרות. החברה מוכרת את תוצרתה במחירים גבוהים במיוחד: מחירו הסיטונאי של ארגז עשרים וארבע פחיות משקה קוקה-קולה בישראל, מתקרב לשבעים שקל. בקנדה למשל, מחירו לצרכן של אותו ארגז מגיע לעשרים ואחד שקלים.

בקוקה-קולה ישראל מועסקים כ-1900 עובדים. רוב העובדים הם מוכרנים הפועלים באלפי נקודות מכירה ברחבי הארץ, אנשי תפעול במחסנים האזוריים, נהגי משאיות וסבלים. על רצפת היצור של המפעל עובדים כיום כמאה עובדים בלבד. קווי היצור החדשים שתתקין החברה באשקלון יהיו מודרניים ומתקדמים יותר. הערכה היא שעובדה זו תאפשר חיסכון של כעשרים עובדים מתוך אותם מאה עובדים.

בסמוך למפעלי קוקה-קולה החדש וקרלסברג, מתעתד ורטהיים להקים גם את מפעל הבקבוקים של קוקה-קולה. איחוד פונקציות אלו יאפשרו לקוקה-קולה, חיסכון נוסף בכוח אדם.

אם כן, ברור למדי, כי העברת מפעל קוקה-קולה לאשקלון היא אינטרס ברור של מוזי ורטהיים. ורטהיים יוכל גם כמובן להפוך את הקרקע יקרת הערך בבני-ברק, עליה נמצא המפעל כיום לפרויקט נדל"ן משתלם ביותר. שווי הקרקע בבני-ברק מוערך ב-30 מיליון דולר.

אם כך, מדוע הביע אריאל שרון יותר מפעם אחת, את תמיכתו במתן המענק על סך 100 מיליון ש"ח לקוקה-קולה?

קשריו האינטימיים של אריאל שרון והבעלים של קוקה-קולה, מוזי ורטהיים, הם ארוכי שנים. ורטהיים הוא שותפו לעסקים של יולי עופר (שרון ספג ביקורת רבה מאוד על קשריו עם יולי עופר, התרומות הרבות שקיבל מהאחים עופר, הסיוע שהעניק שרון לעופר ברכישת בתי הזיקוק ובשמירת המונופול שלהם, סיועו של שרון לחברת צים בבעלות האחים עופר ועוד.) קבוצת ורטהיים-עופר מחזיקה ב-51% ממניות בנק המזרחי. חברת קוקה-קולה מחזיקה יחד עם עופר את השליטה בחברת מרינה אשקלון בע"מ. (חברת מרינה אשקלון מחזיקה גם בבעלות על זכיינית ערוץ 2, קשת).

שוקי פורר, כיום ראש עיריית רחובות, וחבר בכיר וותיק במרכז הליכוד, שימש בעבר כיו"ר המרינה באשקלון. שרון ופורר הם מכרים ותיקים. פורר היה מנכ"ל משרד התעשייה והמסחר כששרון שימש כשר במשרד, בשנות ה-80.

לפני כחצי שנה, הודיע ראש עיריית אשקלון, בני וקנין, כי לאחר כעשר שנים בראשות העירייה הוא עומד לעזוב את תפקידו, לטובת תפקיד יו"ר חברת פלאפון, של בזק.

"ההודעה", כך סיפר חגי ירון בעיתון זמן הדרום של מעריב, "לא הפתיעה את בעלי מסעדת החאן באשקלון. בחודש דצמבר 2002, סמוך לפריימריס בליכוד, התיישבו סביב שולחן עמוס בצלחות, אנשי צמרת העירייה. וקנין, ממלא מקומו שבתאי צור ועומרי שרון - אז, אחד המתמודדים על מקום ברשימת הליכוד לכנסת מטעם מחוז דרום, וכמובן, בנו של ראש הממשלה. בין לעיסות עדינות של הדגים המטוגנים לבדיחות משעשעות, דיברו הסועדים על ההתמודדות בליכוד. שרון ביקש מוקנין שיסייע לו בשכנוע חברי מרכז ליכוד מאשקלון ומאיזור הדרום, כדי שיצליח לגבור על יריביו. בבוא העת, כך נרמז לוקנין, הצלחתו הפוליטית של שרון, תהיה גם הצלחתו הפוליטית של וקנין.

אחרי ניצחונו של שרון הבן במחוז הדרום, ושיבוצו במקום ריאלי בכנסת, חיכה וקנין לתגמולו הפוליטי. בלשכתו של וקנין בעיריית אשקלון אומרים כי הפנייה אליו בהצעה הקוסמת להתמנות ליו"ר חברת פלאפון, הגיעה ישירות מלשכתו של ראש הממשלה".

הבעלים של קוקה-קולה, מוזי ורטהיים , מרבה לעסוק לאחרונה בענייני בזק. העיתונאי, גד פרץ, ממעריב, סיפר לפני כחודש וחצי כיצד נבחר אמנון דיק, לתפקיד מנכ"ל בזק. פרץ טען כי יו"ר בזק, מיקי מזר, "קיבלה רמזים מלשכת ראש הממשלה לקדם את מועמדותו של דיק, וכמי שחייבת לראש הממשל האת כיסאה, היא לא יכלה לנהוג אחרת". ראש ממליציו של אמנון דיק, היה מיודענו, מוזי ורטהיים. פרץ מספר כי "ורטהיים, המקורב לראש הממשלה, פעל נמרצות בלשכת אריאל שרון להבטיח את המינוי. אגב, בצמרת אנשי העסקים הישראליים, הועלה גם שמו של ורטהיים כמי שמתעניין באפשרות לרכוש את בזק".

חגי ירון סיפר כי "העיר אשקלון אינה זרה לשרון הבן. מעבר לקרבה הגיאוגרפית לבית ילדותו שבחוות השקמים, יש הטוענים כי עומרי שרון מעורב עסקית בכמה פרויקטים בעיר, שעליהם אחראית, במישרין או בעקיפין, העירייה". העיתונאי, יואב יצחק, סיפר לפני כשלושה חודשים על חקירת משטרה נוספת המתנהלת כנגד עומרי שרון. יואב יצחק מספר, כי באחד המכרזים לכריית חול שפורסמו לאחרונה בהוראת היועץ המשפטי לממשלה, זכה גורם המקורב למשפחת שרון. מדובר במכרזים באזור אשקלון, חולות אשקלון שופעים בזיפזיף לבנייה. "זכייתו של הגורם המקורב למשפחת שרון, הפתיעה את העוסקים בענף. אותו גורם מעסיק כקבלני משנה, קבלני חול מג'ואריש. בעקבות זאת, החלו גורמי משטרה לבחון את כשרות הזכייה".

העיתונאי, דני אדינו אבבה, סיפר בעיתון ידיעות אחרונות בתחילת השנה, כי ערב הפריימריס האחרונים בליכוד, הגיע עומרי שרון לג'ואריש. "הוא נפגש בחשאי עם תושבי המקום, חלק מהם בעלי עבר פלילי כבד. הוא הוציא טופסי התפקדות, הם הלכו והתפקדו. 57 מתושבי המקום, ביניהם יעדים בכירים של המשטרה, הצטרפו לליכוד אחרי הפגישה". עומרי שרון מסר בתגובה: "הייתי שם, ביקרתי, שמעתי, וזהו, נגמר. אני לא בטוח שהייתי עושה את זה שוב. יכול להיות שהטעו אותי. לא ידעתי מי האנשים שהיו שם, לא הכרתי אותם באופן אישי".

אחד מאנשי סודו הקרובים של וקנין סיפר לכתב זמן הדרום, כי "כבר לפני שנה וחצי קיבל וקנין הצעה לתפקיד בכיר בבנק המזרחי (כזכור, בנק בבעלות קבוצת עופר-ורטהיים, ע.כ), ולקבל שם משכורת שמנה" אולם וקנין בחר להתמנות לדירקטוריון בזק ומשם התמנה במהירות לתפקיד יו"ר פלאפון. שכרו של וקנין בפלאפון - 70 אלף שקל ברוטו לחודש.

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין מתח לפני ימים אחדים, ביקורת על הליך בחירתו של וקנין ועל משכורתו. רובינשטיין קבע כי "יש חשש להליכים בלתי תקינים במינויו של וקנין", ודרש מבזק כי תעביר לו את הפרוטוקולים של הדיונים הקשורים במינוי. תגובתה של חברת בזק, מוזרה ומדאיגה: "לא נרשם פרוטוקול בוועדת המינויים של החברה. אין צורך בפרוטוקול מפורט ובחירת וקנין נעשתה על-פי הנהלים".

כשהתמנה בני וקנין לתפקידו הבכיר בחברת בזק, הוא העביר את ראשות העירייה לממלא מקומו, שבתאי צור (שהשתתף גם הוא, בפגישה, עם עומרי שרון במסעדת החאן). וקנין ועומרי שרון, תמכו בהתלהבות במועמדותו של צור כמועמד הליכוד לבחירות הקרובות לראשות העירייה. זכייתו של צור בבחירות בסניף הליכוד באשקלון, ביססה מאוד את מעמדו של עומרי שרון בסניף.

אך שבתאי צור, זקוק להישג לפני הבחירות לראשות העירייה שייערכו בחודש נובמבר. העתקת מפעל קוקה-קולה לאשקלון היא בדיוק הדבר עליו הוא חושב.

ראש הממשלה, שר התמ"ת ושר האוצר, סיכמו ביניהם לאחרונה, כי נושא קוקה-קולה יובא להכרעתו של ראש הממשלה. שניהם יודעים כי הכרעתו של שרון ידועה מראש.

מוזי ורטהיים - הבעלים של קוקה-קולה, הבהיר בחודשים האחרונים מעל כל במה, כי אם לא יינתן המענק לא יועתק מפעל קוקה-קולה לאשקלון. ראש הממשלה, ביקר לפני כחודש בביתו של ראש עיריית אשקלון, שבתאי צור. היה זה ימים ספורים לפני הבחירות הפנימיות של הליכוד לבחירת מועמד המפלגה. שרון הבטיח לצור במפורש, כי מפעל קוקה-קולה יועבר לאשקלון: "הוריתי לשר התמ"ת אהוד אולמרט, להיפגש בדחיפות עם שר האוצר, בנימין נתניהו, ולסכם את העברת המפעל לאשקלון. אני מבטיח להתערב באופן אישי בכדי שלא יהיו עיכובים בעניין". אריאל שרון תמך בבחירות המקדימות בליכוד במועמדותו של צור, ואילו שר האוצר נתניהו תמך באיתמר שמעוני - יועצו הכלכלי של השר דני נווה.

שבתאי צור טוען, כי נתניהו החליט לעכב את העברת המפעל משיקולים פוליטיים. נתניהו מכחיש בתוקף. אך יתכן ויש דברים בגו.

הלוואי שיכלנו להיות סמוכים ובטוחים כי רק דאגה לכיסנו מניעה את נתניהו. אך כשנתניהו עצמו, היה אמור להתערב בעסקת המימון של קרן הפנסיה מבטחים, לחברת גנדן, הנמצאת בבעלותו של מקורבו של נתניהו, נוחי דנקנר. לא עשה נתניהו דבר.

שר האוצר שדיבר אז רבות על הצורך בהפקעת "הניהול השערורייתי" של קרנות הפנסיה מידי ההסתדרות, מילא פיו מים כאשר 250 מיליון ש"ח זרמו מקרן מבטחים לנוחי דנקנר. לאחרונה אף מינה נוחי דנקנר את מקורבו וידידו הקרוב של נתניהו, רופא השיניים, גבי פיקר, לתפקיד בכיר בקונצרן אי. די. בי. כזכור, דנקנר הצליח להשתלט על אי.די.בי , הודות לכסף שהועבר אליו מקרן מבטחים.

יו"ר מבטחים, דאז, שמואל אביטל, שניצח בערמומיות רבה על אישור העסקה בדירקטוריון הקרן, אף זכה מאוחר יותר לתמורה ממשרד האוצר. לאחר שהאוצר השתלט על קרן הפנסיה. מינה שר האוצר את שמואל אביטל, ליועץ מיוחד למשרד האוצר בקרן מבטחים.

אם כך, יתכן שסירובו של נתניהו להענקת המענק למוזי ורטהיים, אכן קשורה לתמיכתו של נתניהו במועמד משלו לראשות עיריית אשקלון.

אך מה זה משנה? לולא התנגדותו של נתניהו, יש להניח כי הכסף לורטהיים, כבר היה מוזרם מזמן.

100 מיליון ש"ח של כספי ציבור, להם ורטהיים לדעתי, אינו זכאי כלל וכלל.

בתגובה למכתב שנשלח בידי הממונה על התקציבים באוצר, לשרי האוצר והתמ"ת ובו מפורטת התנגדות משרד האוצר לאישור המענק לקוקה-קולה, מסר הבעלים של קוקה-קולה, מוזי ורטהיים את הדברים הבאים: "קוקה-קולה לא ביקשה מעולם מיוזמתה להעתיק את המפעל לדרום, אלא התבקשה לעשות זאת על ידי שרת המסחר והתעשייה הקודמת, דליה איציק.

לאחר התלבטות ממושכת, החלטנו להיענות לאתגר שהציבו בפני החברה, משרד התמ"ס, ומרכז ההשקעות. חברת קוקה-קולה אמורה להשקיע 400 מיליון ש"ח במעבר לאשקלון. השקעה של מאות מיליוני שקלים בהקמת מפעל מחוץ לאזור המרכז בימים אלה, משקפת אמון רב בכלכלת ישראל. לצערנו, אין זה חזון נפוץ… עובדי החברה הם הנכס החשוב ביותר שלנו, ואנו נפעל לכך שלא ייפגעו ובודאי שלא יפוטרו. זה זמן מנפחת החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה-קולה ישראל), יותר מ-60% מתוצרתה, במפעל בבני-ברק, כך שההעתקה לאשקלון לא תשפיע על מספר המועסקים במפעל הבקבוקים, שימשיך את אספקתו כבעבר.

מצערת העובדה כי חברה שנענתה לאתגר שהוצב בפניה, נופלת קורבן למאבקי כוח לא ענייניים ומטילים בה דופי לחינם. תהיה ההחלטה אשר תהיה, אנו נמשיך לפעול לשיפור רווחת צרכנינו, לקוחותינו הקמעוניים לסוגיהם, עובדינו, והסביבה בה אנו פועלים, על מנת להעניק לכולם חוויה של שירות, הנאה ותועלת".

שבתאי צור ומוזי ורטהיים ממתינים כעת, ולא בחשש כבד, להחלטתו הצפויה מראש של ראש הממשלה…

תאריך:  03/09/2003   |   עודכן:  03/09/2003
עומר כרמון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אכן, מתמיה עד כלות, נטול כל יכולת הבנה מצד כל אדם סביר, הוא הפער המביך בין ממצאי הוועדה להמלצותיה: מחד, אנשי המשטרה המרשימים את הוועדה בחוש האחריות שלהם ושיעור קומתם בעמידה בפרץ - הנאמנות והמחוייבות העמוקה לתפקיד ההצלה וההגנה, השמירה על שלום הציבור והמדינה; ומניעה, בפעולה הנחרצת והמדוייקת, מניעה, שנייה לפני השעה ה-12:00, של פרוץ שפיכות דמים טרגית המתלקחת כאש בין שני הלאומים החיים בארץ הזאת.
02/09/2003  |  מיכאל שרון  |   מאמרים
עכשיו אחרי שוועדת אור הביאה לנו את החושך מוגשים לציבור קטעים שאספתי לפני שנתיים מעיתון הארץ. כן, עיתון הארץ,ומעיתונאים שדווקא אהדו את הצד הערבי. דלגו על הקטע הראשון בקלילות, נשמו בעומק לפני שאתם ניגשים לקטעים שאחריהם. לחולי צרבת מומלץ לקחת "מיילקס" לפני הקריאה. שימו לב בעיקר לקטע האחרון שמעיד ומוכיח שהיה זה אסון צפוי מראש לא רק בגלל הרכב הוועדה אלא גם בעיקר במי שעבד בשבילה. לקרוא ולא להאמין:
02/09/2003  |  מאיר אינדור  |   מאמרים
איכרי סג'רה התכנסו במר ליבם: "נמאס לי", אמר ברל, "מזה שכל יום גונבים לי פרה מהרפת", וזלמן הודיע שלא ייתכן יותר שהגנבים יקטפו לו את היבול ועוד יפחידו את הסוסה שמושכת בעגלתו. סגל סיפר, שפעם הם ניסו לדרדר אותו מהדרך, אבל איש לא האמין לו.
02/09/2003  |  פריד אברהם-פריצי  |   מאמרים
לבד ממני, עם תחילת שנת הלימודים המשפחה הולכת אל בית-הספר: שלושת הילדים הולכים ללמוד, האישה - ללמד.
02/09/2003  |  אברהם שרון  |   מאמרים

02/09/2003  |  יואב יצחק  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il