המיתון בעיצומו וכל הנתונים מראים כי לפני שיהיה טוב יותר, יהיה הרבה יותר גרוע. עסקים וארגונים, שבאופן טבעי מנסים לצמצם ככל הניתן בהוצאות ובמידת הנזק לעסק, מחפשים כל דרך אפשרית לחיסכון. זה הזמן לייעל את אתר החברה ולהגביר את השימוש באינטרנט, בכדי לחסוך בעלויות ולשפר את נצילות העסק. כיום, כאשר האיום הכלכלי מתממש וחברות רבות סופגות נזקים קשים ונאלצות להצטמצם, לחסוך, לפטר עובדים או פשוט להיסגר, כדאי לנצל את אתר האינטרנט ככלי שיווקי פעיל ולא להרים אותו לאוויר רק כדי 'להיות שם'. המצב הנוכחי מחייב בחינה מחודשת, היערכות והתאמה גם מבחינת האתר שלנו, כדי שנוכל להיעזר בו בתקופת המיתון וגם בעתיד. אז איך בודקים אם האתר שלכם באמת עובד עבורכם?
להלן מספר כלים:
1) האתר שלכם הוא חלק חשוב מסמלי הזהות של העסק ומהקשר עם העולם שבחוץ. האתר הוא בעצם שגריר שהעסק שולח לעולם לייצג אותו ולכן, הרושם והמסרים שיוצר האתר חשובים ביותר. הקפידו על אחידות במראה ובמסר כדי שהאתר ישתלב במערך הזהות של העסק. באמצעות האינטרנט ניתן לפנות לקהלי יעד שונים, בשפות שונות ובמרכזי מיקוד שונים. עסקים הפרושים על קהלי יעד רחבים מומלץ לבנות מספר אתרים, כאשר כל אתר בנוי ומעוצב לפי קהל היעד הספציפי שלו.
2) אחד הכלים החשובים בחיי עסק בכלל, ובתקופת מיתון בפרט, הוא שימור לקוחות. חשוב שהאתר שלכם יהיה כזה שימשוך גולשים לחזור אליו שוב ושוב. ערך מוסף כגון מידע מקצועי, טיפים או התנסות דרך האתר וכן עידכון פעיל של מידע חשוב, יגרמו לתנועה חוזרת באתר ויגבירו את מידת החשיפה של העסק. אפשרות נוספת היא לבנות מועדון לקוחות ובכך לשמר את הלקוחות הקיימים בתקופות משבר ולהגדיל הכנסות בתקופות רגועות.
3) אם העסק יכול לספק מוצרים או שירותים לחו"ל מדוע לא להרחיב את השווקים, השימוש באינטרנט מאפשר גם לחברות ולעסקים שאינם מחזיקים מערך שיווק בינלאומי נגישות ללקוחות פוטנציאליים בחו"ל וחדירה לשוק עולמי.
4) אתר האינטרנט של החברה יכול להפוך לחנות. במידה שנאלצתם לקצץ את פרישת החנויות ונקודות מתן השירות, הגיע הזמן להגביר את פעילות המכירה באינטרנט, ניתן לשלב מערכות של ניהול מלאי והזמנות דרך האתר, או באתרי חנויות מוכרות אחרות. חשוב לעצב את ה"חנות" באתר באופן הידידותי ביותר למשתמש, כדי ליצור חווית רכישה חיובית. חנות באתר תאפשר גם גם לעסקים מהפריפריה להגיע בקלות למרכז. דוגמא לכך אפשר היה לראות בשבועות האחרונים, כאשר עסקים מהדרום הצליחו למכור ולשווק מוצרים ושירותים דרך הרשת ובכך לשמר נפח פעילות למרות המלחמה.
5) בצעו בחינה מחודשת של האתר שלכם: האם האתר מספק את הדרישה ממנו, האם הוא מביא את כמות הלקוחות אותה אתם מצפים ממנו להביא? האם הוא עדכני, אינפורמטיבי וידידותי - אם לא, כדאי לשדרג אותו עכשיו בכדי שהאתר באמת יעבוד עבורכם.
6) שיווק ופרסום חכם באינטרנט עדיין זולים משמעותית מהפרסום בכלי מדיה אחרים - יש לבחון האם האתר שלכם מנוצל באופן הטוב ביותר ככלי לפרסום כזה.
7) קידום אורגני במנועי החיפוש - קידום כזה לוקח חודשים רבים, אם לא תפעלו לקידום האתר כבר עכשיו, יש סיכוי בתקופה של תחרות קשה על כל לקוח, עמוד הבית שלכם עדיין יהיה בעמוד 18 בגוגל - תוצאה לא ממש רלוונטית.
8) אתר החברה יכול להיות גם מקום לבדיקת הדופק של הגולשים. תנו להם אפשרות להגיב, ומתגובותיהם תוכלו ללמוד על מגמות חדשות ועל צרכים שלהם ושל לקוחות פוטנציאליים אחרים.
9) גם קטלוגים - ניתן להעלות לאינטרנט במקום להדפיס ולשלוח, ובכך לייצר חיסכון נוסף לעסק וגם לשמור על יערות הגשם...
10) ביחנו האם הטכנולוגיה יכולה לחסוך כוח אדם - לדוגמא, הטיפול במערך הזמנות דרך האינטרנט קטן מנפח העבודה של טיפול במכירות ובהזמנות דרך טלפון / פקס ולכן ידרוש פחות כוח אדם.