|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

המדריך למקומות דייטים לדתיים

המדריך הבא מיועד (חינם!) לכל הרווקים והרווקות באשר הם (לאו דווקא - גם נשואים יכולים לקבל רעיונות) למקומות הכי 'שווים' לדייטים
06/03/2009  |     |   מאמרים   |   תגובות
מה סוג הבילוי המועדף עליך? [פלאש 90]

אני שומע באופן תמיד מחבריי, מידידותיי, וממכריי את השאלה הקבועה: "אז לאן לקחת אותו/ה לפגישה?". איפה יש מקום "שווה" ומיוחד עם אווירה מיוחדת? איפה אני אוכל להרשים אותה? או סתם לשבת בשקט בינות לעצים, להקשיב לרחש המים, לציוץ הציפורים, ולתכנן יחדיו עתיד זוהר ומתוק.

לפעמים סתם מחפשים מקום נחמד ושקט לשבת, לאו דווקא מיוחד.

החלטתי להרים את הכפפה ולתרום מנסיוני העשיר בתחום, ולמפות את המקומות הכי טובים לדייטים. המיפוי נעשה על-פי חתך גיאוגרפי לנוחות המשתמשים והמשתמשות במדריך.

אזור המרכז
דייט בנתב"ג... [צילום: AP]

באזור המרכז יש כמה מקומות קבועים לדייטים, כגון הקניון הגדול בפתח תקוה, אלפרדו בפארק אזורים, בתי-הקפה בגבעת שמואל וכו'. אך יש עוד מספר מקומות מוכרים פחות.

פארק הירקון

נמצא בתל אביב. פארק גדול ורחב ידיים. ההגעה יחסית פשוטה, באיילון דרומה יוצאים ברוקח (איפה שהאוניברסיטה) ולוקחים מיד את הנתיב השמאלי, ואז לאחר הפנייה שמאלה פונים ימינה (לכיוון מערב) עד דרך נמיר. ברמזור פונים שמאלה (דרומה), ובפנייה הראשונה ימינה, מגיעים לכיכר תנועה ומוצאים חנייה.

כאן כבר הכל פתוח, אפשר סתם כך לצעוד לכיוון מזרח לאורך הפארק, ולהתיישב על איזה ספסל לאחר מספר דקות.

אופציה אחרת היא לצעוד 100 מטר מזרחה, ואז לעלות על הגשר לצד השני ולצעוד לכיוון מערב, דהיינו לכיוון הים ותחנת רדינג. יש בהמשך גשר נחמד, ומקומות נחמדים לשבת. אגב, מעבר לגשרון בהמשך יש כמה פיצוציות, כך שאפשר (ומומלץ) לקנות בירה שחורה, ובמבה ולנשנש אל תוך השקיעה...

הטיילת

עוד מקום טוב לדייט, אך בערב - זוהי הטיילת של תל אביב לכיוון יפו.

ההגעה פשוטה - מכל מקום בתל אביב פונים מערבה לכיוון הים, מוצאים חנייה, ופשוט הולכים על הטיילת, מאזינים לרחש הגלים, ונהנים.

טיפ: זה הזמן להתיישב על אחת האבנים, ועל כוס בירה שחורה קרה לספר לה סיפור קסום על סינבאד המלח, יורד הים, המפליג לו מארצות רחוקות... תוך כדי הצבעה על הספינה הקרובה (תמיד יש ספינה או שתיים בים) ולהבטיח לה שיום אחד אתה והיא תפליגו עד קצה העולם...

בריכת הנופרים

ללא ספק אחד המקומות הטובים וה'שווים' ביותר לדייט. הבריכה נמצאת אי שם בין ראש העין לפתח תקוה. למעשה, זה ממש צמוד לפארק לאומי מקומות הירקון, ולמקורות.

כעיקרון, נוסעים לכיוון צומת גנים ראש העין, ואז פונים לכיוון פתח תקוה. פונים ימינה (היכן שהמבצר העתיק שם), ממשיכים בדרך הכורכר, נוסעים כמאתיים מטר במקביל למסילת הרכבת, ומחנים.

מתחילים ללכת. הנוף נהדר, האוויר צלול, ריח האקליפטוסים נישא באוויר. ואז מצד שמאל רואים את מקורות הירקון ואת הנופרים צפים להם בזולה שלהם על המים - חכו, טרם הגענו למקום.

בשעות אחר-הצהריים הרבה חבר'ה באים לדוג שם. ממשיכים ללכת, ואז בינות לאקליפטוסים נגלית בריכת הנופרים במלוא הדרה. כאן אפשר לשבת שעות, לדבר ולדבר, ולדבר. או סתם ליהנות מהשקט או מהנוף, ולדמיין את הצאצאים העתידיים מתרוצצים בין הרגליים, ומפרים את השקט...

קפה נטו בפתח תקוה

למי שממש רוצה לפגוש את כל החבר'ה - שיקח את המדוייטת לקפה נטו: פונים לז'בוטינסקי, נוסעים מזרחה (לכיוון הקניון הגדול) וברמזור השלישי פונים ימינה (דרומה) - בתחנת דלק סונול. נוסעים כ-200 מטר, ומצד ימין רואים את מתחם הקפה נטו.

אלפרדו

בית קפה נחמד הנמצא בפארק אזורים בפתח תקוה, שמשום מה הפך להיות עוד מרכז דייטים עולמי. תאכל'ס מקום נחמד, אבל יותר מדי התלהבו לי ממנו...

איך מגיעים? מי שנוסע על גהה צפונה, עובר את מחלף גהה (כלומר, לא יורד במחלף לז'בוטינסקי), אלא ממשיך עוד כקילומטר וחצי על כביש גהה, ואז יש יציאה ימינה ישירות לפארק אזורים, שם נמצא אלפרדו.

מי שמגיע מכיוון כביש 5, פונה בפנייה הראשונה ימינה, (היכן שהתחנת רכבת החדשה ההולכת ונבנית) וממשיך ישר (מערבה) עד לפארק אזורים.

אזור ירושלים
ירושלים העתיקה [צילום: יח"צ]

ירושלים היא עיר עם קסם מיוחד. לא סתם מושכת אליה העיר סטודנטים צעירים מכל רחבי הארץ, מה שיוצר אפשרויות חדשות להיכרות. האוויר המיוחד של העיר, הקדושה, הבתים, הפסיפס האנושי הייחודי. לא סתם נאמר שעשרה קבין של יופי ירדו לעולם, וירושלים נטלה תשעה מהם.

האמת? לדעתי כמעט כל מקום בירושלים מתאים לדייט, אך אני אנסה לחשוף אתכם גם למקומות הפחות מוכרים, כמו גם למקומות הרגילים והנדושים...

מצפה ציפורי

בכוונה אני מתחיל במקום הזה. אחד המקומות הפחות מוכרים, אך היותר "שווים" בירושלים לדייטים. משום מה יש לי הרגשה שאף ירושלמים ותיקים יופתעו לקרוא על המקום.

איך מגיעים? נוסעים לכיוון בניין יד שרה (על שדרות הרצל) כאשר ביד שרה פונים לכיוון קריית משה וגבעת שאול. מיד לאחר הפנייה, לאחר כ-50 מטר, פונים ברמזור הראשון שמאלה (מערבה) לכיוון יער ירושלים. לבאים מקרית משה, ממש לפני הפנייה להר הרצל, ברמזור פונים ימינה. ממשיכים לנסוע לכיוון יער ירושלים, חולפים על פני בית מנחם בגין, ונכנסים ליער ירושלים. באיזה שהוא שלב יש מעין צומת קטן בתוך היער. פונים שמאלה ומחנים ליד בית היערן. יורדים מעט למטה ברגל ופונים שמאלה (לכיוון מערב) ומתיישבים ממש מול הנוף המהמם של איזה אגם עם גשר קטן עליו, והרי ירושלים. מקום נהדר. לא מומלץ בחשיכה...

כאן מומלץ לעשות קצת שיעורי בית וללמוד את האיזור, ולתת סקירה גיאוגרפית קצרה לבחורה...

הולילנד בשילוב תצפית על ירושלים

הבית קפה במלון הולילנד הוא אחד ממעוזי הדייטים בירושלים, עם סיכויים גבוהים לפגוש שם את החבר'ה מהפקולטה, מהישיבה וכו'.
ברם, לא כולם יודעים כי במרחק 3 דקות נסיעה משם, בדרך שנראית כה אלמנטרית (כאשר יושבים בקו 21, לדוגמה) יש תצפית מרהיבה על כל ירושלים. בהחלט פתיחה או סיום מרענן לדייט.

איך מגיעים? נוסעים מכיוון מלון הולילנד לעבר בית וגן, לכיוון רחוב עוזיאל. לפני הכניסה לרחוב עוזיאל מחנים בצד ימין (ממול מדרשת דרכי בינה), ושם ניתן לעמוד כרבע שעה ולהשקיף על כל ירושלים מהצפון ועד הדרום. רואים שם מִגילׁה ועד בית אורות.

אגב, מי שמתקמצן על הולילנד יכול ללכת 100 מטר לרחוב ממול (לכיוון מערב), ולשבת שם בגן שעשועים נחמד ומטופח.

עמק הצבאים

אחת מפינות החמד הירושלמיות. ריאה ירוקה בתוך ירושלים.
נמצא בין גבעת מרדכי וצומת פ"ת.

איך מגיעים? נוסעים ברחוב שח"ל עד הסוף. מחנים בסוף הרחוב, ופשוט צועדים אל עמק הצבאים.

גן הוורדים

אולי המקום הכי נדוש ומוכר לדייטים בירושלים. כאן תפגשו לא רק את החברים מהפקולטה והישיבה, אלא אולי אפילו את החברים מהיסודי שקועים בדייט משמים...

כמעט כל הדתיים והחרדים מגיעים לכאן לדייטים. סה"כ מקום נחמד אם מוצאים איזה פינת חמד, או ספסל שקט. מומלץ באמצע הדייט לעשות איזה סיבוב קצר בגן להתרעננות...

נחלאות

שכונת נחלאות הציורית, על בתיה הישנים והקסומים היא מקום נהדר לדייט שקט ורגוע. פשוט ללכת לאיבוד בין הסמטאות של שכונת נחלאות, להתבשם מאוויר השכונה, ומאווירה של ירושלים של פעם.

איך מגיעים? אחד הקוים לרחוב יפו / לבעלי רכב - מחנים באזור רח' יפו פינת אגריפס, ופשוט נכנסים לתוך שכונת נחלאות. מסתובבים אנה ואנה, כמובן שעוברים ליד ביתו של הרב אריה לוין זצ"ל - רבם של האסירים (בשביל הסגולה...) , ממשיכים להסתובב ואז מתיישבים על אחד הספסלים להמשך הדייט...

הליפתא

המעיין המפורסם בכניסה לירושלים. עם הכניסה לעיר פונים שמאלה ברמזור, מחנים את האוטו מתחת לגשר ויורדים ברגל לעבר המעיין.
ליד המעיין אפשר להסתובב בין העצים והצמחייה, או לשבת בשקט באחד מבתי האבן.

טיפ: לא מומלץ להגיע ביום שישי בצהריים - המקום מלא בבני נוער ובחבר'ה שבאים לטבול לפני שבת, וקצת עמוס...

עין לבן

עין לבן הוא מעיין שעד לא מזמן לא היה הכי מוכר, ורק ה"כלים" הרציניים הכירו. אך כיום כמעט כל אחד ואחת מכירים את המקום היפהפה, המעיין הנובע, שנמצא כ-10 דקות נסיעה מגן החיות התנ"כי לכיוון גוש עציון.

גן החיות התנכ"י

ואם כבר הזכרנו את גן החיות התנכ"י, אז למשקיענים שבינינו נציין שזה אחלה מקום לדייט - מעט יקר, אך לטעמי שווה את ההשקעה. המקום יפה, מטופח, ורומנטי בטירוף.

תחנת הקפה: עמק רפאים

אח, טחנת הקפה... המקום הנוסטלגי הזה מעלה בי זכרונות נוגים מימי היותי סטודנט בירושלים... בית קפה קטן, חביב, חמים ונעים. הנמצא לו ברחוב עמק רפאים בינות לבתי הקפה הגדולים ולמקומות הבילוי.

תמיד תראו שם איזה זוג דתי בדייט. ועדיין, המקום בעל אווירה מיוחדת - ארומה מיוחדת. על סוגי הקפה שבו, על העוגיות הביתיות הטעימות שנמסות בפה. אני ממליץ בחום!

הגן הבוטני

הגן הבוטני השייך לאוניברסיטה העברית הוא סוג של מקום אידיאלי לדייט. אני כבר לא זוכר אם משלמים כסף בכניסה או שזה חינם, אך מה זה משנה - למקום קסם מיוחד...

איך מגיעים? נוסעים על בגין דרומה ועולים ימינה במחלף גבעת - מרדכי. ברמזור שמאלה לכיוון צומת ניות, ובצומת ניות מיד שמאלה ושמאלה.

שדרת ממילא

לאחרונה נפתחה שדרת החנויות ובתי הקפה - ממילא ממש ממול לשער יפו. מדובר בשדרה ארוכה עם רולדין, קפה רימון, ארומה, והכל כמובן - כשר. מומלץ. (עד שכולם יגלו את המקום, ואז כל דייט יהפוך למפגש אקסים / יות...)

איך מגיעים? ממלון המלכים / גן העצמאות יורדים מזרחה לכיוון מלון מצודת דוד, ולמעשה הולכים ישר לכיוון הכותל. מצד שמאל מעל חניון ממילא עולים במדרגות אל שדרת ממילא.

העיר העתיקה

יש צורך להוסיף עוד מילה? מסלול מומלץ לטעמי: מחנים בכניסה לעיר העתיקה (יש חניון למעלה) ומסתובבים קצת בסמטאות, יורדים לכיוון הקארדו, עוברים כמובן דרך מנורת הזהב, משם לעתיקות ולחפירות שליד מרכז דווידסון, ומשם כמובן, איך לא, אל הכותל.
כאן מתפצלים (מן הסתם...) כאשר כל אחד נושא תפילה בלבבו שהנה, הנה זה בא (משיח, גאולה, החופה..) אפשר לסיים בפיצה/גלידה באחת מהמסעדות ברובע.

טיפים כלליים
טיול בטבע? אל תשכח לקטוף לה פרח
[פלאש 90]

1. אתם יוצאים בטבע? נהדר. לפני שמגיעים למקום, תקנה כמה רוגלכים, איזה בורקס גבינה (מומלץ לפני כן לשאול את הגברת מה הטעם האהוב עליה...) בקבוק בירה שחורה קרה, או ספרינג, וכך יהיה לכם לא רק נעים, כי אם גם טעים לשבת ביחד. חוץ מזה שהיא לא תחשוב שלקחת אותה לטבע כדי לחסוך את העלות של הקפוצ'ינו.

במקומות שהם ממש בטבע מומלץ לצאת באור יום (צניעות, אתם יודעים...) בכל מקרה, אם יש צפי לדייט טוב - להצטייד באמצעי תאורה כלשהו (פנס, מצית, נר, גפרור).

2. ללמוד קצת על המקום בו תהיו. היסטוריה של המקום, מיקום גיאוגרפי, סיפורים שקרו בעבר - תמיד מרשימים בנות...

3. לטיול קצר בטבע כדאי ומומלץ להביא גיטרה, חלילית - משדרג את הדייט ומוסיף לאווירה.

4. אל תשכח לקטוף לה פרח! אחרי הכל אתם כבר בטבע...

5. תקשיב לה. למילים. למה שמעבר למילים. לתחושות. תשמע מה שיש לה לומר לך. תקשיב. תתחבר אל עמקי נשמתה. יש לה מה לומר לך.

6. וכשאתה מדבר, אל תדבר איתה. דבר אליה.

7. הכי חשוב - תהיה ג'נטלמן: תהיה עדין, נדיב, מתחשב - תגרום לה להרגיש שהיא היחידה בעולם.

פורסם במקור: מדריך רשת
תאריך:  06/03/2009   |   עודכן:  06/03/2009
מנחם גליק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המדריך למקומות דייטים לדתיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אמנם בימים אלו אנו מצויים בעיצומו של משא-ומתן קואליציוני, המתפרט לסעיפים ותקציבים, תקנות ותקנים, אישורים וצוותים, אך כל יום הקטנות הזה, נובע מעולם הערכים החינוכי והערכי אותו כולנו רוצים לקדם.
05/03/2009  |  ח"כ אורי אריאל  |   מאמרים
שרי ממשלת האחדות של 1985 שתמכו כמעט פה אחד ב"עסקת ג'יבריל" שבה שוחררו 1150 מחבלים תמורת 3 חיילים שבויים, ידעו היטב כי החלטתם תעלה בנהרות של דם. אך הם נעדרו את המנהיגות הדרושה לעמוד בפני לחצים של הורים ושל התקשורת שתמיכתה בלחצים הללו הייתה אז כאין וכאפס לעומת השתוללותה כיום.
05/03/2009  |  בעז העצני  |   מאמרים
האם הוונדלים עלו מן המאה החמישית של רומא לחצור הגלילית של ימינו ושדדו אפילו את הקופות הרושמות בסופר העברי בגליל? האם בוזזים מניו-יורק של 1997 באו לנו מן הלילה בו מכת חושך הכתה את העיר ועשו בצפון שלנו לאור היום ולעיני מצלמות מה שעשו בשעתו בכסות האפלה בחנויות של ברוקלין ושל ברודווי?
05/03/2009  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
בערב יום האישה 2009, מתפרסם לראשונה מחקר חדש ולפיו רק 3.5%-1% אחוז מהתביעות הכספיות המוגשות בבתי משפט שלום ומחוזיים בישראל מוגשות על-ידי נשים. העדרן הכמעט מוחלט של נשים מההליך האזרחי עומד בסתירה לנתוני המשטרה לפיהם למעלה מ-60% מכלל נפגעי העבירות בישראל הן נשים (החל מעבירות רכוש, התפרצות, וונדליזם, מרמה, עושק ועד אלימות, התנכלות, הטרדה ופגיעות מיניות קשות).
05/03/2009  |  רוני אלוני סדובניק  |   מאמרים
פיגוע דריסה שלישי בירושלים. שלושה טרקטורים ישראלים ושלושה טרקטוריסטים ערבים. הפעם זה נגמר בנס, אבל בכל זאת כדאי להפנים את העובדה שחזית נוספת של טרור הולכת ומתפתחת. אין מנוס מהשאלה - אלו אפשרויות נוספות קיימות וכיצד מקדמים את פני הרעה הבאה שתופיע בדמות אחרת? אני מניח שכל מעביד המעסיק טרקטוריסטים ערביים יבחן אותם ואת מהימנותם בשבע עיניים לאחר שלושה "מקרים", אך כדאי מאד לחשוב על פרצות אחרות המזומנות למפגעים בפוטנציה ועל הקלות הבלתי נסבלת ביכולת לממש פיגוע.
05/03/2009  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il