|   15:07:40
  גיא רוה  
מייסד ארגון "הורות משותפת=טובת הילד".
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מתי יש להזמין הובלה עם מנוף?
כתיבת המומחים
עמיטל נדלן מתקדמת לקראת רכישת בניין נוסף בבוקרשט!

"איתך" כנגד ילדיך

טענת ארגוני הנשים היא שכל עוד הגבר יכול לסחוט את האישה בהליך גירושין, היות והדין מאפשר לו לקבוע בלעדית אם ליתן לה גט, יש להותיר את חזקת הגיל הרך על כנה הא בהא תלייה?
12/03/2009  |   גיא רוה   |   מאמרים   |   תגובות
לכל ילד שני הורים [צילום: AP]

"בחברה אידיאלית, אוטופית, מתוקנת, שהיא לא החברה שלנו, כאשר יתקיים שוויון מלא, בוודאי שהגיוני שתבוטל חזקת גיל הרך".

כך, בקול רם וברור אמרה עורכת הדין גילה ברזילי, נציגת ארגון איתך בתוכנית פוליטיקה האחרונה, בערוץ הראשון.

לצופה מן הישוב, ששומע דברים אלו, אין לשמחתו את הידע וההכרות האישית בתחום, על-מנת להתרגז כמוני לשמע הדברים.

אך לי, אב גרוש, שפעיל מזה מספר שנים לקידום נושא ההורות המשותפת בישראל וביטולו של חוק חזקת גיל הרך, הדברים נשמעים נוראיים.

מהו חוק חזקת גיל הרך?

סעיף 25 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות:

"קביעת בית המשפט באין הסכם בין ההורים: לא באו ההורים לידי הסכם כאמור בסעיף 24, או שבאו לידי הסכם אך ההסכם לא בוצע, רשאי בית המשפט לקבוע את העניינים האמורים בסעיף 24 כפי שייראה לו לטובת הקטין, ובלבד שילדים עד גיל 6 יהיו אצל אמם אם אין סיבות מיוחדות להורות אחרת".

חוק זה, חוקק לפני כ-40 שנה, כאשר חלוקת התפקידים בין ההורים הייתה יותר חד-משמעית וברורה: אב מפרנס, אמא מטפלת בבית ובילדים.

בשנים האחרונות יש ויכוח ציבורי בנושא ואף הוקמה ועדה מיוחדת בראשות פרופסור דן שניט שדנה בימים אלו בנושא זה. האם הוועדה תבטל את החוק המפלה? לשמחתי, במסקנות הביניים בהתאם למאמרים ומחקריים עדכניים בתחום, רואה הוועדה את טובת הילד, מאמצת את האמנה הבינלאומית בנושא זה, וממליצה באופן חד-משמעי לבטל סעיף זה מהחוק הישראלי.

האם אלו יהיו גם המסקנות הסופיות? תלוי כמה לחץ וכוח ימשיכו להפעיל ארגוני הנשים, כגון ארגון "איתך", המתנגדות לביטול חוק מפלה זה, המיוצגות בוועדת שניט על-ידי ד"ר דפנה הקר.
האם זאת טובת הילדים להשאיר חוק מיושן זה על כנו? כנראה שלא, אך זאת טובת ארגוני הנשים!

ולגברת ברזילי אומר:

לשמחתי גדלתי בבית שוויוני, אימי עבדה בתפקידי ניהול, חינכה אותי ששני המינים שווים זה לזה, לימדה אותי לבשל לכבס ולנקות מתוך הבנה שאין תפקיד לאשה ותפקיד לגבר.

כך חייתי את חיי עם גרושתי. כאשר נולד בני, טיפלתי בו באהבה ובמסירות, וכאשר גרושתי חזרה לעבודתה, נשארתי אני עם בני בחופשת לידה כ-6 חודשים. אני מניח שמכאן גם נובע הקשר המדהים שלי עם בני אהובי, הפסיכולוגים קוראים לזה תהליך ההתקשרות.

אבל כאשר שמעתי את דבריך, באמת שהתרגזתי.

אני מסכים איתך שבמדינת ישראל עדיין ישנם נושאים בהם הנשים מופלות, לא נראה לי שיש על כך ויכוח.

ואני מסכים איתך שאישה שיש לה את היכולות המתאימות, יכולה לעשות את אותם הדברים שגבר יכול. הגברת ציפי לבני היא דוגמא חיה לכך. אישה שהתקדמה בזכות ולא בחסד, אשר כמעט והייתה ראש הממשלה, והכל בזכות כישוריה ויכולותיה ולא בגלל היותה אישה.
ומעמדה זו של שוויון בין המינים אומר לך שדעותיך, המייצגות את ארגון "איתך" וארגוני נשים אחרים, פשוט מקוממות את מי שבאמת מבין את דברייך.

את רוצה לקדם את מעמד הנשים בישראל בתחומים שונים.

את רוצה שלא יהיו הבדלי משכורות בין גברים לנשים באותו תפקיד.
את רוצה לקדם נשים לתפקידים בכירים.

אני מסכים איתך, אבל תסכימי איתי שהנושאים לא תלויים אחד בשני? איך את מסוגלת להחזיק את ילדי ההורים הגרושים כבני ערובה למען מטרותיך? ילדים, בניגוד לדבריך שלך, אינם נכס מניב, ולא ניתן להגיד שעד שלא ישתנו כך וכך דברים, הילדים צריכים להישאר אצל האמא.

הבקשה של האבות היא להיות שותפים מלאים, שווי זכויות וחובות בגידול ילדם ולקבל הכרה משפטית חברתית לנושא זה. הרי בסה"כ האבות מבקשים את השוואת מעמד ההורים ולא של שלילת ההורות של האם, השוואת מעמד בדיוק כמו שארגוני הנשים מבקשות להשיג בנושאים אחרים.

מצער אותי שבדיון על טובת ילדינו, כל מה ש"איתך" מייצגת הוא טובת הנשים הגרושות, ועוד על חשבונם של הילדים.

האם עד שארגון "איתך" לא ישיג את השוויון המלא בין גברים לנשים, הוא ימשיך ויפגע בילדינו?

בעיני ההתניה הזאת, בין ביטול חוק חזקת גיל הרך (שאני שמח שאת מסכימה עימי שיש לבטלו) לנושאים אחרים, היא המרגיזה מכל, כי בילדי את פוגעת.

אבל אולי את המהפכה הפמיניסטית נשלים באמצעים אחרים, רק לא על גב הילדים?

תאריך:  12/03/2009   |   עודכן:  12/03/2009
גיא רוה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"איתך" כנגד ילדיך
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
תסמונת שטוקהולם
12/03/09 02:11
 
yoram yehuda
14/03/09 13:17
2
הורה שווה
12/03/09 12:40
3
טענה מוזרה
12/03/09 16:00
4
למען טובת הילד
12/03/09 17:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פוליטיקה בישראל נתברכה גם בתכונות ייחודיות שלא קיימות בזירות מדיניות רבות בעולם. למשל, שמות החיבה. בכל משפחה אוהבת ישכינויי חיבה לילדים. יש כינויים שנדבקועד לגיל מבוגר, כמו למשל ביבי, שמו של רה"מ בעבר וכנראה לעתיד הקרוב,בנימין נתניהו.
11/03/2009  |  חני לוז  |   מאמרים
בשבוע האחרון נכנס כוכב וונוס, המשפיע על מערכות יחסים וכספים, לנסיגה, וישהה שם עד למחצית החודש הבא ה-17 באפריל, וגם לאחר מכן, ייקח עוד כשבוע עד אשר דברים יחזרו למסלולם.
11/03/2009  |  צילה שיר-אל  |   מאמרים
מכון וושינגטון למחקרי מדיניות במזרח התיכון פרסם לאחרונה מחקר חשוב ביותר הסוקר את הסכנות הטמונות בהמשך מדיניותה של אירן להצטייד בנשק גרעיני. היות והמדובר במסמך בעל חשיבות, מן הראוי להתייחס לממצאיו ברצינות. ראוי שגם קברניטי ישראל יקראו אותו וינתחו את משמעויותיו השונות יחד עם הגורמים הרלוונטיים.
11/03/2009  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
במגזר הערבי בישראל מוכרת פרקטיקה חברתית שלפיה מוותרות אחיות בהסכמה על מלוא זכויות הירושה במקרקעין לטובת אחיהן. פרקטיקת הוויתור נצפתה על-ידי סוציולוגים, אנתרופולוגים, מזרחנים והיסטוריונים, הן בעולם והן בארץ-ישראל. היא מאפיינת חברות פטריארכאליות. יש שהויתור מתבצע בבית הדין השרעי אך רוב ההסתלקויות נעשות מחוץ למסגרת של ערכאה משפטית.
11/03/2009  |  חיים זנדברג  |   מאמרים
בשלבים שעברתי בחיי רציתי לבצע דברים אך לא העזתי. לעיתים סברתי שאינני יכול, או שהנסיבות לא בשלו. שעדיף להמתין כי אולי הבעיה תסתדר מעצמה. כולנו מכירים את התחושה הזו. היא קיימת גם אצל מקבלי החלטות שנבחרים לכנסת ולממשלה.
11/03/2009  |  אריה דרוקמן   |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
אם תהיה ישראל מדינת גמדים - היא לא תהיה    בכרסום שני יסודות - לכידות ואיחוד המטרה הלאומית הציונית טמונה גם כיום הסכנה העיקרית לשרידותה של מדינתנו
צבי גיל
צבי גיל
במציאות הזאת אף שהמערכה בפנים היא קשה וסיזיפית, בחוץ היא תהיה יעילה יותר שכן הבן-גבירים והסמוטריצ'ים אף שהם מצויים בכול מקום אינם קובעים את סדר היום כפי שאלה קובעים אצלנו
רון בריימן
רון בריימן
חטא אי-השוויון בנטל השירות הסדיר ושירות המילואים הוא צורם ומקומם גם בימים רגילים, קל וחומר בימי מלחמה, והנה, כמו במשל מלפני שלושת אלפי שנים "האיש העשיר" חמל לגייס את "צאנו ובקרו", ...
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
בג"ץ החליט בעתירתו של השר דודי אמסלם שאינו יכול לעתור נגד הממשלה טרם העלה את הנושא בממשלה עצמה, טרם נתן לה הזדמנות לתקן דרכיה בלי בית המשפט    בכך קבע הבג"ץ סטנדרטים שונים ל"מיצוי ה...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
אני חושש לתוצאות ההרסניות שמביאה המלחמה לתודעה החברתית שלנו, שיש בתוכנו ציבור גדול, התומך במלחמה בעזה, כשהוא יודע שהמחיר הוא פסק דין מוות לפרחים שלנו בגיא ההריגה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il