|   15:07:40
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

מסע דמורליזציה של קורי העכביש

לא רק על כל פרט יהודי מרחפת סכנת מוות משחרור המוני של ראשי המרצחים - המדינה, ההתארגנות הריבונית היהודית, נפגעת ומתפוררת כאן ואין לכך ביטוי יותר קולע מהגדרתו המרושעת של חסן נסראללה: "קורי עכביש"
18/03/2009  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
חסן נסראללה [צילום: AP]

על-פי ההיגיון, מי שצריך לפתוח אוהל (אוהל אחד? מאהל ומתחתיו חמישה וחצי מיליון יהודים!) הם אלה שטרם נרצחו, הנרצחים שבדרך, הפצועים, הנכים, העיוורים, המשותקים שבדרך, הם ויקיריהם. הם הצד שכנגד. בתוכם עתידות חיות הטרף המשוחררות לערוך רולטה רוסית, מי יחיה (בינתיים) ומי ימות

שני שוטרים נרצחו ביריות בבקעת הירדן. מי יודע, אם טרוריסטים ביהודה ושומרון לא הגיעו למסקנה שהם חייבים לחזור ולפעול, בטרם ירשום לעצמו החמאס את ההצלחה המסחררת, את הניצחון היחיד במינו של שחרור כל צמרת המרצחים, כל מפקדות החבלה, אלף זאבים טורפים - תמורת חטיפת חייל אחד!

לא מן הנמנע, שכאן כבר נפלו הקורבנות הראשונים של מסע היחצנות השערורייתי לשחרור שליט המתנהל בימים אלה, מסע החותר תחת ריבונות המדינה, מסע של דמורליזציה.

מי יחיה ומי ימות

זה הזמן לעשות סדר במחשבות ולהפסיק להתייחס לקורבנות הטרור כאילו הם ברי הפלוגתא של משפחת שליט ותומכי "בכל מחיר". כל התמונה הזאת, אוהל מול אוהל - אוהל החטוף בעד השחרור ואוהל הנרצחים נגד - מסולפת מיסודה. הלא דווקא אלה שכבר נרצחו הם היחידים שהמפלצות אינן יכולות עוד לעשות להם מאומה. הם כבר מתו ויקיריהם יישארו אומללים לכל ימי חייהם, ללא תקנה. על-פי ההיגיון, מי שצריך לפתוח אוהל (אוהל אחד? מאהל ומתחתיו חמישה וחצי מיליון יהודים!) הם אלה שטרם נרצחו, הנרצחים שבדרך, הפצועים, הנכים, העיוורים, המשותקים שבדרך, הם ויקיריהם. הם הצד שכנגד. בתוכם עתידות חיות הטרף המשוחררות לערוך רולטה רוסית, מי יחיה (בינתיים) ומי ימות.

ובעצם, במבט ממלכתי, גם הקורבנות שבדרך אינם הצד השני, שהרי לא ריב חמולות כאן, חמולת הערבים מול חמולת היהודים. זו מלחמה נגד עם ומדינה, ועם הוא יותר מסך כל היחידים שלו, או סך כל משפחותיו. יחידים וקהילות היינו גם בגולה, אבל השתוקקנו לחיי עצמאות בארץ ישראל, כדי לעלות במדרג ולהיות לאומה, ואומה - באמצעות מנהיגיה - שוקלת שיקולים לאומיים, שיקולי-על, המביאים בחשבון לא רק את טובת הפרט, כ"א גם, או בעיקר, את טובת הכלל בכלליות הרחבה ביותר, לא רק את העכשיו, כ"א גם את העתיד, לא רק מקום אחד אלא את המקומות כולם, וזו בתמצית הממלכתיות מול הגלותיות.

ואכן, העסקה, בהיקפים ובאיכויות, דוחפת אותנו בחזרה אל הקהילה הגלותית, שבשעתה האפלה והאחרונה, ראשיה ופרנסיה נאלצו להיענות לרשימות שהוגשו להם, אומנם - להבדיל - רשימות מסוג אחר, אך מוטב שלא להוסיף על כך.

על כן, לא רק על כל פרט יהודי מרחפת סכנת מוות משחרור המוני של ראשי המרצחים - המדינה, ההתארגנות הריבונית היהודית, נפגעת ומתפוררת כאן ואין לכך ביטוי יותר קולע מהגדרתו המרושעת של חסן נסראללה: "קורי עכביש", כלומר - מה שמבחוץ נראה כמדינה, ניתן לסלק בהינף של מטאטא, ובמקרה דנן בחטיפה של חייל אחד.

מחבלים בקייטנה ישראלית

עובדה היא, שאין, ולא הייתה מדינה בעולם שנהגה או נוהגת כך, ואין מדינה שאינה נוהגת הדדיות כלפי אויב. דובר החמאס התבטא, שגלעד שליט "לא יראה אור יום" כל עוד לא תיכנע ישראל לדרישותיהם. אם כן, מדוע רואים אור יום אסירי ועצירי החמאס? גלעד אינו זוכה לביקורים? לגלעד אין נותנים לטלפן? מדוע מחבלי החמאס שבידינו נהנים מתנאי קייטנה, משולבת באוניברסיטה? ובכלל, מדוע אין אצלנו עבודות פרך לפושעים מן הסוג הזה?

ולחוששים לחייו של גלעד שליט - וזה כולנו - ייאמר: אם יקרה לו משהו, מנהיגי טרור פלונים צריכים לשלם בחייהם. אלא, מדינת חוק אנחנו ולא נהרוג סתם - אפילו מפלצות-אדם הנתונות במשמורת שלנו, ולכן ראוי שמעתה ייגזרו עונשי-מוות-על-תנאי, שלא יבוצעו כל עוד לא יבולע לשבויינו, בהווה וחלילה בעתיד. והיה ויעיזו להרוג שבוי שלנו, יהיה ביצוע גזרי הדין הללו אוטומטי, שום ערכאה לא תוכל לדחותו או לבטלו. או אז תדענה החיות בצורת אדם, שבפוגען ביקירינו הן במו ידיהן מוציאות להורג את האנשים שלהן. בימי מלחמת העולם השנייה שמו הגרמנים את ידיהם של שבויי מלחמה בריטים באזיקים. מיד עשו כך גם לשבויים הגרמנים, והגרמנים הרפו מיד. הבריטים לא שאלו מה כתוב באמנת ג'נבה, כי גם ההדדיות היא עיקרון מושרש במשפט הבינלאומי.

משלמים בדם בגלל הממשלה

לו דאגה הממשלה לגלעד שליט דאגה ממלכתית ולא גלותית, היא לא הייתה קוטעת את מבצע "עופרת יצוקה" לפני שהיו בידיה מספיק חמאסניקים כדי להחליפם בחייל שלנו, במקום רוצחים שפוטים. והיא לא הייתה מספקת לשלטון החמאס כסף במשאיות, מים, דלק, חשמל ואספקה מכל מין, כל עוד גלעד בידיהם. זה היה עולה לנו במחיר בינלאומי? בוודאי! אבל כל מחיר הוא זול יותר מחיי הנרצחים-שבדרך וגם זול יותר מן הפגיעה הקשה בממלכתיות הישראלית, שגם בעבורה שילמנו, ומשלמים, הרבה דם.

הכשל המחשבתי, המציב מול משפחת החטוף משפחות של נרצחים, מזכיר כשל אחר, דומה: הפולמוס מסביב למוזיקה של וגנר, האב הרוחני של הנאציזם ושל השמדת היהודים. באותו העניין מנמקים את שלילת ההשמעה הפומבית של וגנר בצורך להתחשב בניצולי השואה וברגשותיהם. האם יש שטות גדולה מזו? הלא כולנו היינו מיועדים להשמדה על-פי תוכנית "הפתרון הסופי", וכל ההבדל בינינו לבין ניצולי השואה הוא רק בזאת, שאותם תפסו ואותנו לא הספיקו לתפוס! ואם אנחנו כולנו "ניצולי שואה", כולנו מצווים על החרמת יצירתו של האיש המתועב הזה, שהיה אב-טיפוס מובהק של הטומאה הנאצית.

הצד הלא-צמחוני של השמאל

נשאלת השאלה, איך הידרדרנו לשפל המדרגה, שכנופייה מזוהמת כמו החמאס מכתיבה לנו תנאים, כאילו היינו אומה מובסת (ביטוי של פרשן הערוץ השני)? עושים אנו לעצמנו חיים קלים כשאנחנו מתייקים כ-"שמאל" גרידא תופעות חברתיות פתולוגיות כמו עכשוויזם, אסקאפיזם, פאציפיזם, תבוסנות, הכחשת המציאות, בריחה מן המציאות, נסיגה כעקרון, כניעה כעקרון, תיעוב הכוח וקידוש החולשה, סגידה לאויב וחציית הקווים אליו, התחמקות מכל עימות, פסילת עצם המושג "ניצחון".

רבים חשים שהתיוק הזה אינו נכון, שהרי שמאל מתייחס בעיקרו לשאלות של חברה וכלכלה ואצלנו מזמן כבר אין שמאל כלכלי. וגם - כבר ראינו שמאל שכלל לא בחל בשימוש בכוח, ויעידו הגולאגים ותעיד האימרה השמאלנית משנות ה-30: "כשחוטבים עצים, נופלים שבבים". גם במלחמת האזרחים הספרדית, שלוש שנים לפני מלחמת העולם, ידי השמאל על כל גווניו דמים מלאו, לא פחות מן הקלגסים הפאשיסטים של הגנרל פרנקו. וגם השמאל הישראלי במלחמתו ברוויזיוניסטים לא היה צמחוני כלל - היו מכות, חטיפות, הלשנות וגם רציחות.

יתר על כן, הלא לשמאל האידיאולוגי, שדגלו מדינת פלשתין, שחרור סיטוני של מחבלים ובעקבותיו גל של רציחות, רק יזיק. גל טרור חדש רק יקשיח את ההתנגדות הפנימית בישראל למדינה הפלשתינית ויחזק את עמדות מחנה הימין.

ניסיון למצוא כינוי יותר הולם לפילוסופיה של הרפיון ופיק הברכיים, הכיתוב "סמול" במקום שמאל, לא נקלט ולכן אין כרגע מתחרה ל-"קורי עכביש", אך לא כדי לאפיין חלילה את עם ישראל כולו, כפי שנסראללה היה רוצה, כ"א אותה האסכולה התבוסנית החותרת תחת הממלכתיות היהודית והציונית.

תופעת ה"קורי-עכבישיזם"

הגברת לבני מוחה על הכינוי "מנהיגת השמאל" שהדביקו לה, ועם זאת אינה מכחישה שהמדינה הפלשתינית בוערת כאש בעצמותיה. היא מתעקשת להיקרא דווקא "מרכז", למרות שאין דבר קיצוני יותר מאיום המדינה הפלשתינית. אז מה היא בכל זאת, בתמצית, מהותה של מפלגת קדימה? ה"קורי-עכבישיזם". נשמע מגושם, אבל מתרגלים.

ומכאן לשאלה הבאה. אם תופעת הקורי-עכבישיזם אינה תולדה אורגנית של השמאלנות, מניין היא באה? על כך השיב הסופר הרוסי הדגול אלכסנדר סולז'ניצין בנאום שנשא באוניברסיטת הרווארד ב-8 ביוני 1978, והנה כמה מובאות (פורסם ב"תכלת", חורף 2009):

"דעיכת עוז הרוח היא אולי המאפיין הבולט ביותר שבו יבחין היום מי שמשקיף על המערב מבחוץ. העולם המערבי איבד ככלל את עוז רוחו האזרחי, תהליך המתחולל בנפרד בכל מדינה, בכל ממשלה,
בכל מפלגה פוליטית... הדעיכה הזאת ניכרת במיוחד בקרב הקבוצות השליטות והאליטה האינטלקטואלית, ועקב כך נוצר הרושם כי היא מתרחשת בחברה כולה.

"מובן שישנם יחידים אמיצים רבים, אבל לאלה אין כל השפעה מכרעת על החיים הציבוריים. פונקציונרים פוליטיים ואינטלקטואליים מפגינים כיום דיכאון, פאסיביות ומבוכה בדיבור ובמעש, ועוד יותר מכך בהגיגיהם התיאורטיים, שנועדו להסביר כמה מציאותי, הגיוני וגם מוצדק להשתית מדיניות על חולשה ופחדנות... אותם פונקציונרים... משתתקים ומשותקים כשעליהם להתמודד עם ממשלות חזקות ועם כוחות מאיימים, עם תוקפנים ועם טרוריסטים בינלאומיים. האם צריך להזכיר שלמן העת העתיקה דעיכת עוז הרוח נחשבה לתחילת הסוף?

"פריחה פיזית, טובין חומריים, ממון ופנאי... חופש כמעט בלתי מוגבל לבחור בהנאות כטוב בעיניהם. מי יתנער... מכל זה? מדוע ולשם מה יסכן אדם את חייו היקרים בהגנה על ערכים משותפים, ובפרט באותם מקרים גבוליים שבהם ההגנה על בטחון המדינה תובעת ממנו להילחם למענה בארץ רחוקה?

"שום נשק, חזק ככל שיהא, לא יעזור למערב עד שיתגבר על אבדן כוח הרצון שלו. במצב של חולשה פסיכולוגית, הנשק הופך לעול המעיק על הצד הנכנע. כדי להתגונן חייב אדם להיות מוכן למות; אין הרבה נכונות כזו בחברה שהתחנכה על ערכי כת הרווחה החומרית. במצב זה לא נותר דבר פרט לוויתורים, לניסיונות להרוויח זמן ולבגידה.

"בהתחשב בערכים ההיסטוריים שבהם נהגתם להחזיק בעבר וברמה הגבוהה כל כך של חירות שעלה בידיכם להשיג, כיצד זה יכולתם לאבד במידה כזו את הרצון להתגונן?" [סוף ציטוט].

קורי-עכבישיסטים: ממשלה צרה רעה לישראל

אליבא דסולז'ניצין, הקורי-עכבישיזם הוא מחלת המערב כולו, ויש לא מעט קבלות לחיזוק התיזה הזאת. ישראל היא חלק מן המערב, רוצה להיות כזה והנוער האופנתי שלה משתדל לחקות את המערב - בכל. אלא מאי? מי במערב מאוים כמונו? היכן עוד מציידים היום את האוכלוסיה במסכות גז? על איזו מדינה במערב נוחתים יום יום פצמ"רים ורקטות?

על כן, שום דבר אצלנו אינו יכול להיות דומה לקורי-עכבישיזם של אנגליה או צרפת, אומות שאננות המגלות רפיון מול סכנות האורבות למישהו אחר, סכנות רחוקות ומשוערות.

לעומתם, חברה ועם הנתונים לאיומים מוחשיים ומיידיים על הבית ובתוך הבית, והם משחקים בלוקסוס של חיקוי אופנת ה"קורי- עכבישיזם" המערבי, זו אכן טרגדיה, אבל לא רק. כי למרבה הכאב זו גם קומדיה. יש בסיטואציה הזאת גם מן העליבות הקומית, של מי שרץ עם השאננים ואינו רואה שהוא - השה לעולה, הוא בתור, והריצה עם האופנה עלולה לעלות לו בחייו, כאן ועכשיו! מי שבתנאים כאלה משחק "פיינשמקר" - אנין טעם מערבי - סופו עצוב וגם מגוחך: טראגי-קומי.

בטראגי-קומיות הזאת ניתן לחוש כששומעים קורי-עכבישיסטים מסבירים שממשלה צרה רעה לישראל, מפני שאי-אפשר "להיראות איתה" במערב, האוהב גמישות ולא נוקשות, ויתורים ונסיגות ולא עמידה על ערכים ועקרונות - בקיצור, המתעב כל מה שנחוץ לנו כדי לשרוד כאן. אז מה מצופה מקורבן האופנה הנלעג? שיניח את נשקו כדי למצוא חן בעיני "החברה הטובים" - וייתן לרעים להכריע אותו.

על כן, מי מאיתנו שמוכן לקום ולהציל, אין לו אלא לקחת מטאטא גדול ולטאטא היטב וביסודיות - את קורי העכביש.

תאריך:  18/03/2009   |   עודכן:  19/03/2009
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מסע דמורליזציה של קורי העכביש
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הקרע בין יושב-הראש השתול של מפלגת הבית היהודי, שבמדור סאטירי בעיתון "בשבע" כונתה "הביתן היהודי" לאור הצטמקותה המצערת, לבין שאר חברי הסיעה, היה בבחינת כתובת הרשומה על הקיר, לאור אי-התאמתו של היו"ר, דניאל הרשקוביץ, לתפקיד, הן מבחינת כישוריו הפוליטיים לנהל ולהוביל מפלגה והן מבחינת עמדותיו המדיניות הרחוקות מאלו של חבריו לסיעה האמורים להיות כפופים לו - ומוצאים את עצמם נאלצים לכוונו כל הזמן ימינה, כמכונית עם בעיית כיוון פרונט.
18/03/2009  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
בעיצומו של הקרב על ג'זין במלחמת שלום הגליל, החלו תותחני טנקים לכוון את תותחיהם אל הירח, וניסו לירות עליו. אחרי ימים ללא שינה, הם היו מוכי עייפות, וחשבו, שזה זרקור של רכב אויב. טעויות כאלו ואחרות ידועות מאוד ללוחמים. בעיקר, חמורה התופעה כאשר מפקדים עייפים.
18/03/2009  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
איין ראנד נפטרה לפני יותר מרבע מאה, ושמה עדיין עולה באופן קבוע בדיונים העוסקים בתהפוכות הכלכליות הנוכחיות. אנשי תקשורת מובילים כראש לימבו וריק סטנלי מדרבנים את מאזיניהם לקרוא את ספריה, ויצירת המופת שלה, "מרד הנפילים", נמכרת בקצב מהיר יותר כיום מאשר בכל זמן אחר במהלך 51 השנים שחלפו מאז יצאה לאור.
18/03/2009  |  ד"ר ירון ברוק  |   מאמרים
המאבק לשחרורו של גלעד שליט הגיע לשיאו. הוריו - באוהל המחאה מול בית ראש הממשלה ומסביבם מתנהל קמפיין קולני תחת שרביטו של משרד יחסי ציבור, מחאתם נסקרת סיקור רחב ביותר בכל אמצעי התקשורת.
18/03/2009  |  דמיטרי רייזמן  |   מאמרים
דווקא בשפל הגדול שידעה אמריקה מזה שבעים שנה, מתנהל בארצו המותשת של הדוד סם מרדף אחרי מהדורת הקומיקס הראשונה של סופרמן. אולי זהו כוחו של הרגל שעדיין חזק מכל משבר, אבל מסתבר שלא חסרים אמריקנים שגם בימים כאלה מוכנים לשלם סכומים נכבדים עבור חוברת קומיקס, בזמן שמיליונים אחרים מאבדים את ביתם ועוברים להתגורר בערי אוהלים שמוקמות בסקרמנטו, סיאטל ובערים נוספות בארה"ב, או מוכרים את טבעת הנישואין שעל ידם עבור כסף לדלק.
18/03/2009  |  אביהו סופר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il