|   15:07:40
  זאב גלילי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

סיפורי הסבתא שסיפר סבא בגין לנכדתו

בגין חתם על הסכם השלום כשהוא נתון בלחציהם של משה דיין, אהרן ברק וג'ימי קרטר היום אנו כבר יודעים שבגין סבל מהפרעה דו-קוטבית ושקרטר אנטישמי ונהנה מכספים סעודיים מה היו התקוות שתלו בהסכם ומה נותר ממנו אין סיבה למסיבה
29/03/2009  |   זאב גלילי   |   מאמרים   |   תגובות
פעל תחת לחצים. מנחם בגין [אתר הכנסת]

'מיין קאמף' במהדורה המצרית

הסכם קמפ דייויד
בגין היה נתון ללחציו של משה דיין שרצה למחוק מעצמו את חרפת כשלונו במלחמת יום הכיפורים. נמצא שם גם אהרן ברק, שכבר תיכנן את השתלטות מערכת המשפט על סדר היום של המדינה... ואחרון אחרון, לא חביב, הלחץ של הנשיא קרטר, שעל האנטישמיות שלו וקשריו עם ההון הערבי למדנו רק אחרי שנחתם הסכם השלום

במלאת שלושים שנה לחתימת הסכם השלום עם מצרים שוב התחדש פסטיבל השלום ופולחן בגין. הפעם זכתה לפרסום קלטת שנמצאה ובה הוא מספר לנכדתו את שבחי הסכם השלום עם מצרים. ועם בישראל שומע ומאמין ואפילו מתגעגע למנהיג האהוב.

"מחרחר מלחמה"

פעם הוא היה שנוא על השמאל במידה כזו שמפ"ם הקימה מחתרת מסועפת בתוך צה"ל כדי להדיחו בכוח, אם יעלה פעם לשלטון. בן-גוריון נהג ללגלג עליו ולגדפו בכל הזדמנות.

בעולם נחשב בגין למחרחר מלחמה שימיט אסון. השבועון "טיים", בכתבת שער עויינת, כתב ששמו מתחרז עם המילה 'פייגין', הגיבור היהודי המאוס בספר "אוליבר טוויסט" של צ'ארלס דיקנס.

עבר מטאמורפוזה

בתחילת דרכו בשלטון עוד הבטיח להקים "הרבה אלוני מורה" והתחייב להתיישב בחבל ימית (שלא הוא יזם ובנה אלא ממשלת מפא"י). אך בהמשך פתח במסע בזק של פגישות ויוזמות שהסתיימו בתוך שנתיים בוויתורים ובנסיגות בנוסח "שלום עכשיו".

עורך ידיעות אחרונות דאז (בתואר אך לא בפועל), הרצל רוזנבלום, תיאר אותו כבחור ישיבה מתפקר המשתולל עם בחורות ואוכל חזיר עד שנוזל לו שומן מן השפתיים.

הוא הגיע להסכם שלום עם מצרים שנחשב מאז לנכס האסטרטגי החשוב ביותר של ישראל.

האמנם נכס אסטרטגי?

איך נחתם ההסכם

כדאי לבחון כיצד קיבל בגין את ההחלטה. היום אנחנו יודעים, כי בגין סבל מהפרעה דו-קוטבית (מאניה דיפרסיה). זוהי הפרעה נפשית של עלייה וירידה במצבי הרוח ואשר במצבים קיצוניים גורמת לדיכאון עמוק עד כדי שיתוק. ואילו במצב המאני היא גורמת להיפר-אקטיביות קיצונית ולא תמיד שקולה. לעתים מתבטאת ההפרעה בצורך בלתי מוסבר ולעתים בלתי הגיוני לסיטואציה מסויימת.

ההפרעה הזו לא תמיד פוסלת אדם מלהיות מנהיג, במיוחד אם הוא נמצא בטיפול תרופתי. יש אף הטוענים שהסובלים מהפרעה דו-קוטבית נוטים ליצירתיות רבה יותר מאנשים רגילים.

הסכם מנוגד לאמונותיו

צריך להביא בחשבון את הלחצים בהם היה נתון בגין בקמפ דייויד. זה היה מחנה סגור כשהוא מוקף על-ידי אנשים המבקשים ממנו לחתום על הסכם המנוגד לאמונותיו ואין מסביבו אף אדם אחד התומך בו (פרט לבנו בני, שהתקשר אליו בקביעות בטלפון).

בגין היה נתון ללחציו של משה דיין שרצה למחוק מעצמו את חרפת כשלונו במלחמת יום הכיפורים. נמצא שם גם אהרן ברק, שכבר תיכנן את השתלטות מערכת המשפט על סדר היום של המדינה. ברק הוא שהציע את הניסוח "זכויות לגיטימיות לעם הפלשתיני" ושיכנע את בגין לקבלו. ובכך הניח את היסוד להקמת מדינה פלשתינית. ואחרון אחרון, לא חביב, הלחץ של הנשיא קרטר, שעל האנטישמיות שלו וקשריו עם ההון הערבי למדנו רק אחרי שנחתם הסכם השלום.

מה נשאר מן ההסכם

מול הגמדים המנהלים היום את המדינה, מנחם בגין היה אכן מנהיג ענק. זכותו ההיסטורית תעמוד לו בשני תחומים: ניהול המאבק נגד הבריטים בשנים 1948-1944 (ומניעת מלחמת אחים באלטלינה) וההחלטה על הפצצת הכור העירקי ("מבצע אופרה") בשנת 1981. כל יתר מעשיו הם אופרה אחרת לגמרי.

החגיגות סביב מלאת שלושים שנה לחתימת ההסכם הן הזדמנות לעיין מחדש בכמה מסעיפיו.

ההסכם כולל איסורים והתחייבויות רבות שחלקן כבר הופרו על-ידי המצרים. איסור על איומים לשימוש בכוח (שמובארק משמיע מדי פעם, ברמז); כינון יחסי תרבות, (שאינם קיימים); קיום הליכי משפט הוגנים לאזרחי שתי המדינות (ראה פרשת עזאם עזאם); יחסים דיפלומטיים (רופפים למדי, השגריר הישראלי מנודה בקהיר כמצורע), כריתת הסכמי תרבות (אין דבר כזה); ועוד ועוד.

הפרוטוקולים כרב מכר

בסעיף 5 של הנספח השלישי לחוזה יש סעיף משנה 3 בו נאמר כי "הצדדים יחתרו לטפח הבנה וסובלנות הדדית, ובהתאם לכך יימנעו מתעמולה עויינת זה נגד זה". המצרים מפרשים כנראה את הסעיף כך שלא יחול על שידור הסדרה בת 41 הפרקים של "הפרוטוקולים של זקני ציון" ששודרה בטלוויזיה המצרית. סדרה זו (כמו הפרוטוקולים עצמם) אינה סתם תעמולה עויינת, אלא הכשר לרצח עם.

כלי התקשורת שלהם מלאים בדברי הסתה נגד ישראל והפרוטוקולים של זקני ציון נמצאים בקביעות בראש רשימת רבי המכר במצרים.

מאזן הרווח וההפסד

ומהו חשבון הרווח וההפסד של "שלום" בגין סאדאת?

  • המצרים לא ויתרו על שום דבר. אנחנו ויתרנו על הכל וקיבלנו פיסת נייר.
  • הם "ויתרו" רק על רצועת עזה והשאירו לנו אותה כפצצת זמן. בגין ברוב איוולת הסכים.
  • הסכם השלום עם מצרים יצר את התקדים של הרס ישובים יהודיים ושל מסירת שטחים "עד הגרגר האחרון".
  • לכאורה יש "שלום קר" אך השלום הזה חם מאוד במנהרות שדרכן עובר הנשק שהפך את רצועת עזה לחמסטאן.
  • בלי סיני על שדות התעופה ואוצרות הנפט שלה, ישראל הפכה חלשה ותלויה בארצות הברית. מצרים התעצמה ומקימה צבא ענק חמוש בנשק אמריקני חדיש, שכל תכליתו ואימוניו נועדו לתקוף את ישראל בשעת הכושר.
  • ההסכם הזה הביא במישרין לתהליך שיגרום להקמת מדינה פלשתינית בלב ארץ ישראל, מדינה שכל תכליתה הוא מחיקת ישראל מהמפה.

מגן דוד כרוך בנחש

בספרייה המפוארת של אלכסנדריה נפתחה מחלקה לספרים הקשורים ביהדות ובתצוגה של המחלקה מופיעים ספרי תורה בצד התרגום הראשון לערבית של הפרוטוקולים שנעשה בידי מוחמד חאליפה אל טוניסי.

עיתון מצרי שדיווח על התצוגה, ציין כי על עטיפת הספר מופיע מגן דוד שסביבו כרוך נחש. מגן הדוד, מסביר העיתונאי, הוא "סמל יהודי בולשביקי".

מנהל הספריה, ד"ר יוסף זיידן, אמר בראיון לכתב המצרי כי "הפרוטוקולים" הוא ספר דתי חשוב יותר ליהודים מן התורה.

גם מכחישי שואה

לדוקטור הנכבד הזה יש גם אתר בו הוא מפרסם מאמרים אנטישמיים. באחד מהם הוא כותב כי היהודים מגזימים ביחס למימדי השואה. לדעתו, רק מיליון יהודים נרצחו בשואה כי לא ייתכן שלגרמנים הייתה כמות כה גדולה של גז ציקלון ב' כדי להרוג 6 מיליון יהודים. המידע בעולם על השואה, כתב, הוא פרי הדיסאינפורמציה כמו הסרט "רשימות שינדלר" שנאסר להצגה במצרים.

פרשה זו היא חלק ממסע שיסוי נגד ישראל המקיף את כל החברה המצרית ובמיוחד את האליטות הספרותיות, האקדמיות והתקשורתיות. אף איש רוח מצרי אינו מבקר בישראל, גם לא עיתונאים או אקדמאים. אם יעשו כן יוחרמו על-ידי חבריהם.

קרטר האנטישמי
ג'ימי קרטר [צילום: AP]

הנשיא קרטר מילא תפקיד מרכזי בלחץ על בגין לחתום על ההסכם. בגין התפעל מקרטר עד כדי כך שהשווה את אישיותו לזו של זאב ז'בוטינסקי, שבגין ראה בו את מורו ורבו.

ג'ימי קרטר, איננו רק אנטי-ישראלי אלא גם אנטישמי. בספרו Peace, Not Apartheid הוא מתאר את מדינת ישראל כמדינת אפרטהייד. את ישראל הוא מאשים בכל הצרות של המזרח התיכון והעולם. על הספר הזה כתב הפרקליט היהודי הנודע, אוהב ישראל, אלן דרשוביץ, שהספר רצוף כל כך הרבה אי-דיוקים, חצאי אמיתות ואי-אמירת אמת, שאילו היה מביא את הדברים כעדות לבית משפט היה המחבר נענש על שיבוש הליכי משפט.

גילוייו של דרשוביץ

אלן דרשוביץ הוא האיש שחשף יותר מכל אדם אחר את פרצופו האמיתי של קרטר. וכך הוא כתב עליו:

"הגילויים האחרונים על קשרי ההון הנרחבים של קרטר עם הון הנפט הערבי, ובפרט עם סעודיה, ערערו קשות את אמונתי ביושרתו. כאשר סופּר לי לראשונה שקיבל פרס כספי על שמו של השייח' זאיד בן סולטן אל-נהיאן, פשוט לא האמנתי. כיצד יכול אדם בעל יושרה כזו להעשיר את עצמו בכסף מלוכלך כל כך?

"המרכז ע"ש זאיד לשיתוף פעולה ומעקב - צוות חשיבה שמומן בידי השייח' זאיד ונוהל בידי בנו - אירח דוברים שקראו ליהודים "אויבי כל העמים", שייחסו את רציחתו של ג'ון קנדי לישראל ולמוסד, ושקבעו כי השואה היא 'מעשייה'.

"במועד קבלת הכסף אמר קרטר: 'לפרס הזה יש משמעות מיוחדת עבורי כיוון שהוא קרוי על שמו של חברי, השייח' זאיד בן סולטן אל-נהיאן'. חברו של קרטר, כך מסתבר, היה אנטישמי חסר תקנה.

"היקף התמיכה הכלכלית, או אפילו התלות הכלכלית, של ג'ימי קרטר בכסף המלוכלך עדיין אינו ידוע במלואו. אבל מה שידוע מטריד ביותר. קרטר והמרכז שלו קיבלו מיליוני דולרים ממקורות מפוקפקים. כולל ממוסד שקבע כי זו 'הדרך הטובה ביותר להילחם בהשפעתם הרעה של הציונים'. גם המלך הסעודי פאהד תרם מיליונים למרכז של קרטר, '7.6 מיליון דולר ב-1993 לבדה', וכמוהו גם בנים אחרים למשפחת המלוכה הסעודית. קרטר קיבל גם תרומה בת מיליון דולר ממשפחת בן-לאדן בסעודיה, וכן פרס אישי על תרומתו לסביבה בסך 500,000 דולר ע"ש השייח' זאיד, ששולם בידי ראש ממשלת איחוד האמירויות.

"הסעודים קנו את שתיקתו, כך מסתבר, במחיר יקר. אבל אופייה של פעילות המרכז מתבהר עוד יותר כשבוחנים את ביצועיו במדינות שונות. עיון באתר המרכז בפעילות למען "זכויות אדם" מעלה כי הוא אינו פעיל כלל בסין או בצפון קוריאה, באירן, בעירק, בסודן או בסוריה. לעומת זאת הוא פועל כנגד ישראל וה'הפרות' שלה".

זה האיש שהזכיר לבגין את ז'בוטינסקי.

על אהרן ברק כמחולל המפץ הגדול - [קישור] / על המחתרת בצה"ל שהקימה מפ"ם - [קישור] / על התמורות שחלו בתנועת החירות מאז הקמתה - [קישור]
תאריך:  29/03/2009   |   עודכן:  29/03/2009
זאב גלילי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סיפורי הסבתא שסיפר סבא בגין לנכדתו
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ש. עליון
29/03/09 16:52
2
י.ש
29/03/09 17:55
3
יופיטר
29/03/09 18:22
4
מרק טווין
29/03/09 21:41
 
ולא תצטערו !!!
12/04/09 08:22
5
menasheg
29/03/09 22:21
 
שושי
30/03/09 17:34
6
מנחם מנדל
29/03/09 23:24
7
שושיה
30/03/09 13:39
 
סטיבן
30/03/09 16:55
 
חייםושלום
1/04/09 08:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כשחושבים על חופש עולה תמונה של צימר רומנטי בצפון או מסע סביב העולם, או סתם זמן להתבטל ולא לעשות דבר. כשחושבים על חירות וחופש הבחירה, חושבים על היכולת לדבר ולהתלבש כמו שמתאים לנו, על היכולת לבחור באופן דמוקרטי ולחיות את חיינו באופן המתאים לנו ביותר.
29/03/2009  |  תמי אדיב  |   מאמרים
לאבו-סנאן שליד עכו יש ראש מועצה חדש-ישן: עלי הזימה. באמצע פברואר, למעלה משלושה חודשים לאחר הבחירות, קבע בית המשפט - [קישור] - כי 56 פתקים שהוטלו בשמונה קלפיות ביישוב ועליהם נכתב שמו של ניהאד משלב, ראש המועצה המכהן, בכתב יד - נכתבו על-ידי אותן ארבע ידיים. לאחר פסילת 52 פתקים התהפכו תוצאות ההצבעה, והזימה, אשר לפי הספירה המקורית הפסיד ב-18 קולות, ניצח בהפרש של 34 קולות והפך לראש המועצה.
29/03/2009  |  ד"ר אזי לב-און  |   מאמרים
צריך ללקות במידה רבה של חולניות כדי ליטול חלק פעיל או לצפות באורח פאסיבי בתוכניות ה"ריאליטי" המעושות של הטלוויזיה הישראלית. מעבר להתבהמות נוראה, לגסות-רוח, לחשיפה פרועה ולמעללים לא טבעיים של ה"גיבורים" המשתתפים בהן, אין ב"אח הגדול" של ערוץ 2, כמו גם ב"הישרדות" של ערוץ 10, ולא כלום. שום נימוקים בטלים, כמו "יצר-סקרנות", "תרגיל סוציולוגי", או "ניסוי פסיכולוגי", לא יוכלו לעמוד להן לזכות.
29/03/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בכנס שהתקיים (יום ד, 25.3.09) לכבודו של הרב דיכובסקי, דיין בית הדין הרבני הגדול לערעורים, חשף נשיא בית המשפט העליון ((בדימ.)) אהרן ברק, כי הציע את דיכובסקי כמועמד לבית המשפט העליון, הגם שזה אינו משפטן בהשכלתו אלא "בידיעותיו". באותו כינוס הועלתה אד הוק, בלהט רב-השיח, הצעה כי תוקם ועדה לישוב המחלוקות בין בתי הדין הרבניים למערכת בתי המשפט, ועו"ד יורי גיא רון, ראש לשכת עורכי הדין, הציע כי דיכובסקי יוכל לעמוד בראשה של ועדה זו.
28/03/2009  |  ענבל בר-און  |   מאמרים
בחודש פברואר 2006 - שבועות רבים לפני הבחירות לכנסת ה-17 - פתחנו כאן ב-News1 בסדרה של חשיפות, המצביעות על עבירות פליליות חמורות מצד ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בשורה ארוכה של פרשות שחיתות. את המידע שקיבלנו פרסמנו ללא דיחוי, תוך ימים ספורים ובלא עיכובים מיותרים - למעט אלה שנדרשו לבדיקה ולאימות. הייתה זו חובתנו לגלות לציבור על מעלליו ומעשיו של אולמרט, כאשר המטרה הציבורית הייתה: סילוקו של אדם מושחת, הוא אולמרט, מראשות הממשלה.
28/03/2009  |  יואב יצחק  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il