|   15:07:40
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

טפילים, נמאסתם!

כמו ילדים קטנים זבי חוטם שזקוקים לקצת ממתקים וטפיחה על השכם מן הדודה כדי לעשות נפשות לאגו שלהם, כך השרים לענייני שום דבר או השרים שמונו למרות היעדר ניסיון בתחום - מזינים את האגו הפגוע שלהם על חשבון טובתם של אזרחי ישראל
04/04/2009  |   ענבל בר-און   |   מאמרים   |   תגובות
הציבור ישלם, הציבור יממן, הם יתגלחו על חשבונננו [צילום: AP]

בשעה 22:00 נשמעה דפיקה בדלת
עדי שטרנברג
ערב חג, התביישתי להיות אזרח ישראלי. כאבתי את כאבה של אותה אם חד הורית אמיצה, הנלחמת את מלחמת הקיום של משפחתה
לרשימה המלאה

שרים וסגנים לשום דבר
ציפי לבני
דברי יור" קדימה, ציפי לבני, בטקס השבעתה של הממשלה ה-32 בכנסת [31.3.09, ו' בניסן, תשס"ט]
לרשימה המלאה

כל הממליצים קשורים למכון
איציק וולף
בעקבות חשיפת News1 חושף 'מקור ראשון' פרטים חדשים על ההליך הפסול שבו נבחר המכון הישראלי לדמוקרטיה כמי שיקבל את פרס ישראל * כל חברי הוועדה קשורים למכון
לרשימה המלאה

עבדים נהיה (1)
ענבל בר-און
תוכנית ויסקונסין עומדת לאפשר לגופים פרטיים סמכות לשלול את קצבתם של אנשים אם לא ישתתפו בתוכנית * משתתפי התוכנית בעל כורחם מספרים על פטרנליזם, השפלה ועזרה אפסית, אם בכלל, במציאת מקום עבודה * כתבה ראשונה בסדרה
לרשימה המלאה

בשנת 2003 החלה לפעול בישראל תוכנית ניסויית, ויסקונסין, אשר נועדה, באופן מוצהר "לגמול" אנשים עניים מקבלת קצבאות, ו"לחנך אותם מחדש" ל"חיי עבודה יצרניים" (מטרה שיש בה אלמנטים פשיסטיים, ויש בה אזכור רחוק לאותה 'עבודה משחררת' ידועה לשמצה). התוכנית יצאה מתוך נקודות הנחה שקריות, מסיתות, ולפיה הענייים אינם אלא "בטלנים, פרזיטים", "אינם רוצים לעבוד" וכדומה.

לא בכדי יצאה התוכנית מתוך נקודות הנחה אלו. בכדי לאפשר דיכוי כלפי קבוצת אוכלוסיה מסוימת, נדרשת דימוניזציה כלפיה.

אינני גורסת חלילה כי השמה בעבודה היא דיכוי, אבל האופן שבו זה מתבצע בתוכנית ויסקונסין, זהו דיכוי דה-פקטו, במלוא מובן המילה שלו, שכן אין פה הכשרה, השמה בעבודה וכולי אלא תוכנית שיטורית אשר מספקת לפקידונים מטעם ויסקונסין כוח של אלוהים כלפי האומללים שאולצו להשתתף בתוכנית.

בכדי לאפשר את הדיכוי הזה נוצרה 'הכשרת הלבבות', או 'הסתה אשר מכשירה את הקרקע לאקט הדיכוי' כלפי אותן אוכלוסיות: טפילים, פרזיטים, "מחוסרי הרגלי עבודה" ועוד כהנה וכהנה כינויי גנאי אשר נחזים ל"אובייקטיביים".

המיועדים לתוכנית הכפייה של ויסקונסין הוצגו כנטל על האדם העובד, הכל בכדי שמעמד הביניים יפתח כלפי ה"מטופלים בכפייה" המיועדים לתוכנית סלידה כה רבה, עד שיסכים להשימם ב'מחנות עבודה ללא גדרות' ובתוכניות כפייה מטופשות, חסרות תועלת, אך כאלו אשר מבזות את כבוד המשתתפים ומשפילה אותם באופן יומיומי ושיטתי.

השיטה הזו אינה ייחודית ל'עליהום' אשר מתבצע כלפי שכבות מוחלשות. למעשה בכדי לאפשר כל דיכוי קבוצה באוכלוסיה, תהא אשר תהא, יש להסית כנגדה תוך הצגת הסתה זו כ"אובייקטיבית" ו"מדעית" ככל האפשר.

בכדי לאפשר לדוגמא חוקים נפרדים ומפלים כלפי אנשים אשר תויגו כ"חולי נפש", חוקים אשר מאפשרים שלילת חירותם על סמך שמועות ("ראיות לכאורה", כלשון החוק), ובלא פרמטרים לשלילת חירות אשר נוהגים במדינה דמוקרטית ("חזקת החפות" ו"עיקרון החוקיות") מתקיים ליבוי של סלידה, דימוניזציה ושנאה כלפי אנשים שתויגו כך, תוך שהם מוצגים בדיווחי תקשורת מגמתיים כ"מסוכנים" (מיתוס שנוצר באופן שגוי כאשר כל רוצח שפל טוען כי לא היה שפוי בעת ביצוע המעשה), למרות שבפועל המחלקות הסגורות של המוסדות הפסיכיאטרים מאכלסות אנשים שהחיים התנכלו להם: החל מקורבנות אונס ואלימות במשפחה, ודרך נפגעי הלם קרב בצבא, ותיוגם באופן מכליל כ"מסוכנים" ו"מפלתיים" יוצר עוול כפול.

גם בכדי לשלול חירויות מערבים ישראלים (לדוגמא לפטרם באופן שיטתי מרכבת ישראל) מייצרים כלפיהם דימוניזציה: מסוכנים, חסרי נאמנות, מסיעי ומליני מחבלים ועוד ועוד ועוד.

אך דומה כי הפעם החוצפה עברה כל גבול. אותה ממשלה, שבעוד פחות מחודש ומחצה (מועד חוק ההסדרים עוקף חקיקת הכנסת הידוע לשמצה) - היא הממשלה אשר עלולה להפוך את 'תוכנית ויסקונסין' ל"תוכנית כוללת" ל"חינוך מחדש של כלל הציבור", והיא גם אותה ממשלה אשר משמינה ומתנפחת בטפילות חסרת מעצורים על אותו ציבור שהיא מאשימה ב"פרזיטיות".

הגם שאותה ממשלה מאשימה את נפגעי המיתון, הקיצוץ בבריאות, בחינוך וברווחה, כ"טפילים" (למעשה, עם שוק עבודה דורסני ויבוא סיטונאי של עובדים זרים ואפליה מובנית בתוך שוק העבודה, ישנם אנשים שפשוט אינם יכולים למצוא עבודה), אינה אלא למעשה, דה-פקטו, בפועל טפילה בת טפילים, אשר מידת הטפילות שלה עולה במליוני מונים מכל "טפילות" אשר מיוחסת לאוכלוסיות מוחלשות ועניות.

מי משנה לרוה"מ חמוד של אמא?
האגו שוקם על חשבון משלם המיסים [צילום: פלאש 90]

אם יש משהו שגרם למידת האמון שלי ברשויות השלטון (שגם כך הייתה רופפת, עקב עשורים של מחדלים ושחיתות) לרדת אל מתחת לקו האדום, הוא קרנבל ה'צומי' שהתרחש פה בשבוע האחרון, שבוע השבעת הממשלה. סילבנ'לה שלנו זקוק למנת חיזוק לאגו? הפכו אותו ל"משנה לראש הממשלה".

לא משנה שהצבת אדם בתפקיד שכזה מנוגדת לערכי הדמוקרטיה, שכן אף ראש ממשלה אינו חסין מפני התקף לב קטלני, התנקשות או סתם הפגעות בתאונת דרכים, או אף נבצרות מטעמי בריאות או שחיתות, וקביעה שרירותית ולפיה 'מחפש צומי תורן' יהא "המשנה לראש הממשלה", פירושה להעמיד אדם שמעולם לא נבחר באופן דמוקרטי כמועמד לראשות הממשלה, וזאת בכדי להזריק מנת סם 'צומי' לאגו של עסקן פוליטי זה או אחר; לא משנה שזה לחלוטין לא דמוקרטי. זה גם מזיק לציבור. העובדה שכל מיני לא מתאימים מונו ל"שרים לכלום ושום דבר" כפי שציינה לבני, בצדק בנאום האופוזיציה שלה, רק בשביל שבור האגו חסר התחתית שלהם יושבע עד לתחושת הרירקנות הבאה, מהווה יריקה בפרצוף האזרח אשר נאבק על קיומו הכלכלי, אם לא דרישה חצופה כי אותו אזרח, ב'צרור הנקוב' שלו, ישמן, ישנע, יממן ויפרנס את האגו של אותם כלומניקים; כי מי שזקוק להקריב את טובת המדינה בכדי לחוש את תחושת ה'הי אמא, תראי, אני סגן שר לכלום' הוא אפס מאופס, כלומניק, אדם שבור האגו שלו כל כך עמוק עד שרק תקציבים מקופת הציבור ימלאו את החסר ואת הריק.

אך אם יש משהו יותר גרוע מ"שרים לכלום וסגני שרים לשום דבר" זה מינוי אנשים שאינם מתאימים, חסרי הכשרה או ידע או ניסיון למשרות שרים לעניינים חשובים (עדיף כבר שיהיו שרים לשום דבר ולכלום), רק בכדי לספק למנת האגו המשוועת לקצת צומי, תחושת חשיבות עצמית.

כך הוא המינוי של ח"כ יובל שטיינץ מן הליכוד.

אמנם יש לי הערכה רבה אליו, לאחר שהתוודעתי להצעת חוק ראויה שהכין בקדנציה הקודמת, ובהיותו ד"ר לפילוסופיה (מקצוע חשוב יותר מכל מיני מקצועות בשמות מופגזים כגון "תעשיה וניהול" או "מנהל עסקים").

אך מה הקשר בין מחט לתחת או בין היותו פרלמנטר טוב בזמנו (למרות שעמדותי המדיניות מנוגדות לשלו) לבין הקרבת הכלכלה, אך ורק בכדי שיובלי שלנו יקבל את ה"דני" שלו בזמן? כן, בעיני סלבן שלום ויובל שטיינץ, וכל מי שמונו למשרות שרים לא מתאימות – תוך הקרבת טובת המדינה על מזבח האגו הקטן והעלוב שלהם – אינם אלא ילדים קטנים, מפונקים, כאלו שכאשר הם לא מקבלים את ה"דני" או את ה"במבה" שלהם מתי שהם רק רוצים, מפילים את עצמם על הרצפה, מאדימים, "נחנקים", משתעלים בסגנון של "אוטוטו אני נחנק" וחובטים בכל הבא ליד בפראות מניפולטיבית, רק כדי שהדודה/אמא/סבתא/מטפלת תורנית תרים אותם על הידיים ותספק להם את הממתק שכה חשקו בו, וזאת הגם שרק חמש דקות קודם לכן כבר סיימו ללקק את השפתיים מממתק דומה.

עשירים כנטל סמוי על החברה
חי בסרט, מנותק מהעם [צילום: פלאש 90]

זה מדבר וזה בא, התבשרנו כי פרופ' אריק כרמון (או ד"ר? גם זה לא ברור), נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, מקבל משכורת שהיא בערך פי עשרים ממשכורתי, משכורת החברים והשכנים שלי ושל כל האנשים שאני מכירה מסביב בשכונתי, משהו שרומז שהוא כפי הנראה 'מזן מיוחד' וזקוק להרבה יותר כסף מכל אדם רגיל וממוצע.

דמוקרטיה אינה אך ורק עניין פילוסופי לענות בו. מידת הדמוקרטיות של חברה תלויה בשוויון כלכלי יחסי ובפערי שכר נמוכים.

כל הדיבורים היפים על 'דמוקרטיה' אינם שווים כאשר לאדם אין כסף. למעשה, בישראל ישנם שורה של מנגנונים, אשר שוללים זכויות יסוד מאנשים עניים, למרות שהם מוצגים כמנגנונים "אובייקטיבים" לחלוטין.

כך לדוגמא, אלפי נערים ונערות, ילדים וילדות מושמים מידי שנה במעונות נוער נעולים, וזאת בהוראת פקידות סעד, אשר יש הטוענים כי בתי המשפט מהווים חותמת גומי עבורם(לא בדקתי טענה זו עד תום, עם זאת, רשת האינטרנט והשיח הציבורי מלאים כרימון בתלונות כאלו).

שלילת חירותו של ילד, לא משנה כמה "מופרע" הוא יצויר בעיני פקידות הסעד, הוא מעשה שלא יעשה (אלא במקרים מאד מאד נדירים, שדרושים שקילה בכובד ראש ולא חוות דעת קצרה של פקידת סעד וחותמת גומי של שופט).

שלילת חירות סיטונאית של בני נוער במוסדות סגורים ונעולים, תוך פגיעה בזכויות היסוד שלהם פירושה הוצאת אותם בני נוער אל מחוץ לכלל אשר החוקים והכללים של דמוקרטיה-ליברלית חלים עליהם.

כל זה מתאפשר משום שאותם בני נוער נולדו למשפחות עניות, משפחות אשר נזקקות לשירותי הרווחה ועל כן מצויים תחת פיקוח הדוק, וזאת להבדיל ממשפחות עשירות אשר יכולות לקנות את חירות ילדיהן בכסף שכן כל בעיה נשמרת במשפחה ומטופלת באופן דיסקרטי על שליפת הצ'קים השמנים לאנשי מקצוע פרטיים.

גם תוכנית ויסקונסין מהווה דוגמא לאופן שהדמוקרטיה היפה מבית מדרשם של יפי הנפש המשכילים ב"מכון הישראלי לדמוקרטיה" אינה רלוונטית לעניים. כאשר אדם עני, והוא זקוק להבטחת הכנסה, והמדינה כולאת את חירותו בתוכנית שיטורית ודרקונית כגון 'ויסקונסין', כל הדיבורים היפים על כבוד האדם, חירותו, זכותו לפרטיות, לכבוד, לאוטונומיה אישית אינם רלוונטיים. בכדי לקבל את ה 2000 שקלים החודשיים שלו, שבקושי מספיקים לקיום דחוק ולא מכובד בעליל, הוא נדרש להיות שבוי בגחמות פקידים אשר טופטף להם כי מדובר באדם "טפיל" שיש לחנכו מחדש.

כלומר יש אנשים שמאבדים דה-פקטו את חירותם תמורת 2000 שקלים לחודש, וזאת משום שאינם יכולים להשיג עבודה בשוק החופשי כי הם מבוגרים מידי, לא 'יצוגיים', לא יהודים-אשכנזים וכדומה, והנה אריק כרמון מרוויח פי 50 או 60 או 70 לחודש מקצבתם החודשית, והכל בשביל ישיבה בנונשלנט ליד שולחן עבודה מהודר ועיסוק בעניינים אקדמים, ומבלי שהוא מעולם טבל את ידיו בלכלוך, בחרא, בזבל ובבוץ, משהו שמאות אלפי אנשים בישראל נאלצים לעשות תמורת קיום דחוק מאד (בויסקונסין לדוגמא שולחים אנשים בכפייה לנקות שירותים בקניונים, ומביקורי בקניונים אחת להמון זמן, תוך התוודעות למצב המזעזע של השירותים שם, אני סבורה שלהעמיד אדם בסיכון תברואתי של שהות בשירותים אלו במשך 8 שעות ברציפות, וזאת בתמורה לשכר מינימום בקושי, זו התעללות דה-פקטו בו).

שלא לדבר על עובדים עניים, אלו שעובדים בעבודות דחק תמורת כלום כסף, ואשר מסגרות העבודה שלהן הן מסגרות שיטוריות מאד ומשפילות מאד (הדברים האלו תוארו בספרה של ברברה ארנרייך, כלכלה בגרוש, וכן בסרט 'זהב לבן עבודה שחורה' אשר מתאר את תנאי העבודה במפעלי ים המלח של האחים עופר, החברים במועדון 'הלקוח המתמיד' של רכישת נכסי המדינה בפרוטות).

עבודות דחק מאופיינות בשיטור רב מאד- על העובד נאסר ללכת לשירותים או לשבת ללא אישור המעביד, וכל 8 או 10 שעות העבודה שלו משוטרות ברזולוציה של 1 ל 1. הגם שאין כל ספק שבמקום עבודה צריכה להיות מסגרת נהלים מסוימת, אשר תאפשר לעבודה להתקיים, אין שום הצדקה לשיטור הדוק כל כך שלא נועד אלא לשבור את רוח העובד, ולשלול ממנו כל אמצעים או כוחות להתארגן בבוא היום אל מול מעבידו, ואשר אינו תורם בכלום ליעילות העבודה (אלא להפך, שובר את רוחו של העובד, גם על חשבון יעילותו למקום העבודה).

כך שכל מה שאריק כרמון הנכבד יודע על "דמוקרטיה" מספרים אינו שווה דבר.

אני מציעה לכרמון לעשות את אותו הדבר שעשתה בזמנו ברברה ארנרייך, קרי לגזור את כרטיסי האשראי שלו ולנסות לעבוד פעם אחת בעבודות דחק תמורת 3000 שקל בחודש, שגם הם לא יציבים.

הוא ילמד (על דרך השלילה) הרבה יותר טוב מהי דמוקרטיה, אם יבין כיצד היא נשללת מעניים וממוחלשים, מאשר אם ישב על שמנת שמרבית אזרחי ישראל במדינה ה"דמוקרטית" (שהוא כה מתימר להבין) אינם יכולים אפילו לדמיין אותה.

אקטיביזם שיפוטי נדרש
זה מינוי סביר זה? [צילום: פלאש 90]

בעצם ימים אלו אני מפרסמת פה באתר תקצירים של סדרת ראיונות אשר ערכו בוגרי מכללת רמת גן למשפטים, עם תשעה משופטי בית המשפט העליון (בדימ.), ואשר פורסמו בכתב העת 'עלי משפט'. סדרת הראיונות האלו מעוררת זעם רב בקרב גולשי האתר אשר סבורים כי בית המשפט העליון דורס רגלן, לכאורה, של הרשויות המחוקקת והמבצעת. למעשה, בנתונים שבהם אנו אזרחי ישראל הופכים ל'סד ההתגלחות' של שרים חסרי ניסיון בתחומם (דוגמת שטיינץ), אשר ילמדו את תפקידי השר על גבנו, או למקורות המימון של אפסים שחייבים את התואר "מ"מ", "סגן שר לכלום", "שר לשום דבר", רק בשביל שהאגו שלהם יקבל את הליטרה היומית, דומה כי אקטיביזם שיפוטי נדרש כאוויר לנשימה.

אילו רק היה בישראל בית משפט עליון אשר לא היה מאפשר את קיומם של כל השרים לשום דבר וסגני השרים לכלום, וזאת משום ששרים אלו מונו בניגוד עניינים, שכן מינוי זה נועד להיטיב עם האגו הנאנק לתשומת לב שלהם ולא עם המדינה... אילו רק היה בישראל בית משפט עליון אשר קובע כי הלחץ אשר הפעילו "סגני שרים לכלום" אלו בכדי לקבל את לטרת המימון הציבורי, כתנאי לתמיכתם בממשלה, עולה כדי סחיטה לשמה... אילו היה בישראל בית משפט עליון אמיתי, אקטיביסטי, אשר קובע כי בעידן של מיתון בו האזרח הקטן מצמצם את כמויות המזון שהוא אוכל, מעדיף הליכה ברגל על פני נסיעה בתחבורה הציבורית ואינו מחמם את ביתו בחורף מהיעדר תקציב (בפריפריה, מאות אלפים חיים כך כשגרה יומיומית) – זה בלתי סביר באופן קיצוני כי שרים שמנים ישמינו מנחת על חשבון הקופה הציבורית כאשר אין להם אפילו תפקיד, מדינת ישראל אשר מזמן אין לה מדיניות, והחלטות שלטוניות רבות בה אינן אלא פרי סחטנות קואליציונית או גחמת שר זה או אחר, הייתה מתאזנת לשפיות יחסית.... אילו רק היה בית משפט עליון בישראל אשר היה מבטל מינוי של שר כאשר מינוי זה מסכן את כלכלת ישראל בשל חוסר המיומנות ונועד אך ורק לשרת שיקולי אגו של ה"לומד על חשבוננו"...

לו יהי!

תאריך:  04/04/2009   |   עודכן:  04/04/2009
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טפילים, נמאסתם!
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גורי גרוסמן
4/04/09 17:46
2
רחל.
4/04/09 18:31
3
תמרה
4/04/09 18:56
4
תמרה
4/04/09 19:13
5
השמאל הנאור
4/04/09 22:27
6
הרשלה
4/04/09 22:33
7
י.ש
5/04/09 00:04
8
duducohn
5/04/09 01:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מהרכב הממשלה החדשה וגודלה אפשר ללמוד משהו על התרבות הפוליטית בישראל ועל כוחה של התקשורת. איך התקשורת קשורה לזה? זוכרים איזו מהומה חוללה התקשורת המרכזית סביב המעידה של בנימין נתניהו לפני שנה או שמא שלוש שנים, כאשר נזכר ברחבעם זאבי שהיה, לפי זיכרונו, שר בממשלתו, לפני שגנדי הפך לזיכרונו לברכה? אוי הזיכרון - הזיכרון הזה. כל הציבוריות הישראלית השתוללה ונכנסה לסחרור אקסטטי סביב השטות הזאת, ולרגע נשכחו כל מחדליה ומשבריה של ממשלת אולמרט, או שמא שרון, או שזו הייתה בכלל ממשלת שרת... אוי, הזיכרון - הזיכרון הזה.
04/04/2009  |  אמנון לורד  |   מאמרים
יסודותיה המעורערים של תורת ההינתקות הונחו עוד בשנת 2000 - מספר שנים לפני נטישת הרצועה - עם המנוסה החד-צדדית של צה"ל מדרום לבנון בניצוחו של אהוד ברק. השפעותיה ההרסניות של תורת החד-צדדיות על המדיניות הלאומית נמשכו גם הרבה לאחריה והתבטאו גם בניהולה הכושל של מלחמת לבנון השנייה בקיץ 2006.
04/04/2009  |  מרטין שרמן  |   מאמרים
יומיים בלבד הספיקו לאביגדור ליברמן, שר החוץ החדש בממשלתו של בנימין נתניהו, להוכיח שלכינוי "איווט האיום" שדבק בו בעבר הרחוק יש עדיין כיסוי גם בתקופה זו. בעת חילופי השרים במשרד החוץ הכריז ליברמן, בנוכחותה של ציפי לבני, כי הוא לא מאמין בשלום אלא דווקא ביד חזקה כלפיה הפלשתינים, והודיע שהוא מבטל את הסכם אנאפוליס שחייב תחילתו של מו"מ מדיני איתם ללא התניה מוקדמת של חיסול הטרור.
04/04/2009  |  אריה אבנרי  |   מאמרים
העיקר הבריאות? לא בהכרח. משאלת הלב הכמוסה של כולנו איננה, מן הסתם, מעניינו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בשבילו היא לא יותר מסתם קלישאה פופולרית. בסופו של דבר הוא הרי מוטרד הרבה יותר מאיושם של תיקים זניחים והזויים, אם לא אפילו פיקטיביים, שחשיבותם בטלה בשישים, אבל שיש בהם כדי להסיר ממנו דאגה וכאב-ראש בלתי מרפה, ובלבד שיוכל לרצות באמצעותם את נספחיו הרבים לקואליציה.
04/04/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
התחלתי לעבוד בבאג (חנות מחשבים) לפני כמה חודשים, ומאז נשאלתי כבר מספר פעמים: "נו אז אתה מרגיש את המיתון?". התשובה שלי הייתה: "לא, להיפך - המכירות שלי רק משתפרות. אז נכון שאולי זה קשור לזה שאני מוכר נהדר... אבל ברצינות, אני לא מרגיש שינוי".
03/04/2009  |  ידידיה ארגמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il