|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

משחק הכיסאות של NIKE

18/10/2003  |     |   מאמרים   |   תגובות
   רשימות קודמות
  תנועה עסקית ערה בקרב השוק הערבי

כמנהגי מדי לילה אני צופה בחדשות באחד מהערוצים המסחריים הישראליים, ומצליח לראות כמה תשדירי פרסומות בין התוכניות. אבל תשדיר אחד גרם לי לכתוב את המאמר הזה: הפרסומת של המותגNIKE ובטח גם חלק מכם צפה בתשדיר.

"משחק כדורסל בליגה מקצוענית כנראה מארה"ב... צפירה באמצע המשחק ולפתע כולם, האוהדים והשחקנים מתחילם לחפש כסאות ולהתיישב...(סיטואציה של משחק הכיסאות הידוע). בסוף נשאר כסא אחד, המתחרים עליו שחקן ואחד האוהדים... לבסוף השחקן
מתיישב על הכסא... והאוהד לא, ונגמר המשחק. על המסך מופיע לוגו המותג NIKE + ססמת הקמפיין, PLAY".

עברה שעה ואני עובר לצפות בערוץ הלבנוני - LBC, באותו זמן משודרת תוכנית אקטואליה בפרים טיים, כרגיל גם בערוץ הזה אי אפשר בלי פרסומות. גם פה הוסבה תשומת לבי לתשדיר של חברת NIKE העולמית: "בחור צעיר מהלך לו ברחוב גועש, מלא אנשים ומכוניות, אוטובוסים, דוכנים... אולי זה בניו יורק. בתוך האווירה הזו צפירה ענקית וכולם מתחילים לרוץ ולחפש כסא להתיישב
או להתחבא... (סיטואציה של משחק הכיסאות הידוע). פתאום הרחוב ריק מאנשים... והבחור המהלך ברחוב מנסה נואשות למצוא מקום להתיישב. בסוף, הוא לא מוצא... ונגמר הסיפור. על המסך מופיע לוגו המותג NIKE + סיסמת הקמפיין, PLAY".

סיטואציה של משחק הכיסאות הידוע:

זהו הקונספט הפרסומי אשר השתמשה בו NIKE העולמית כנראה. אבל למה בישראל הלכו על "משחק כדורסל" וקונספט ספורטיבי, ובלבנון/ מדינות ערב הלכו על "הליכה ברחוב"?

משחק הכדורסל:

- כמובן שעצם הזכייה בכסא האחרון משדרת הצלחה, ניצחון, זכייה
... וברור שזה קשור לספורט ולמותג נייק.

הליכה ברחוב:

- לא היה ברור אם זו הליכה ספורטיבית (ספורט ההליכה), אלא הבחור נראה לבוש רגיל ולא בבגדי ספורט. והשאלה הנשאלת: האם המותג נייק אינו קשור לספורט? אולי הכוונה לסוג של נעלי הליכה של נייק? אי אפשר לדעת כי כמעט ולא רואים את המוצר.

המשותף לשני התשדירים:

1) קהל היעד:

- דבר מאוד חשוב וראוי לציון הוא קהל היעד. בשני התשדירים השחקן הראשי הוא צעיר בשנות העשרים לחייו, קוסמופוליטי. פנייה לפלח הצעירים גם בישראל וגם במדינות ערב.

2) להכניס קצת שחור לעיניים:

- שתי הפרסומות למרות שהם בשני עולמות שונים, אבל דומות מאוד. בנוסף לכך, הן מצולמות בשחור לבן.

3) תזמון:

- באותה תקופה שני התשדירים משודרים בחלק השלישי של חודש ספטמבר הנוכחי. כמובן שזה קמפיין בינלאומי, שרץ בכמה מדינות בו זמנית בעולם.

4) שפת התשדיר:

- שפת שני התשדירים היא אנגלית, דבר המשדר משהוא אונברסאלי.

השוני של שני השווקים:

1) הרייטינג/ החשיפה:

- כמובן שאחוזי החשיפה שונים, מסיבה מאוד פשוטה - השוק החילוני הישראלי מהווה 3 מיליון צרכנים, לעומת זאת בשוק הערבי השוק הוא יותר מזה בהרבה, כי החשיפה של התחנות הלבנוניות יותר ממדינה אחת וחוצה גבולות עולם בקרב הקהילות הערביות גם באירופה וגם בארה"ב. ברגע שמשדרים תשדיר באחת התחנות הלבנוניות הכוונה היא לפנות לקהל יעד יותר גדול מקהל היעד שיש בלבנון.

2) גודל השוק:

- אם הפנייה בארץ לשוק של 6 מיליון צרכנים, כמובן לפחות, הפנייה בשוק של המזה"ת היא יותר גדולה כגודל הצרכנים ופלח השוק שניתן לצרוך המותג.

3) התחרות של NIKE במותגים אחרים:

NIKE מתחרה בשווקים של מדינות ערב במותגים הבאים:

- Adidas - מותג מוביל במצרים.
- PUMA - המותג השני בגודלו במצרים והמוביל בנסיכויות המפרץ ובלבנון.

NIKE מתחרה בשוק הישראלי במותגים הבאים:
- Reebok
- Adidas
- New balance

לבסוף אף אחד לא יודע אם זה שני תשדירים שונים או זו סדרת תשדירים, שבכל מדינה משודר תשדיר אחר בהסתמך על בדיקות קבוצות המיקוד של אותו קהל היעד, אבל לרוב זה סדרת תשדירים על אותו קונספט שצוין לעיל.

ברור היה ש-NIKE כחברה בינלאומית מנהיגה אותה אסטרטגיה בכל העולם ללא התאמה למדינות ולקהלים שונים, כמו ג'ילט שמנהיגה אותה אסטרטגיה בכל העולם, ולהיפך מ-פרוקטר & גמבל שמנהיגה את האמרה THINK GLOBALY ACT LOCALY. וזו לדעתי האסטרטגיה הנכונה - לנסות ולהתאים האסטרטגיה הבינלאומית לאווירה ולשוק במדינות
ערב או לחלופין לבנות אסטרטגיה חדשה שתתאים לצרכן ולפלחי השוק.

תאריך:  18/10/2003   |   עודכן:  18/10/2003
סלימאן פראג'
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תקשיבו היטב, פיסטוקים, ובלי רעש, ואל תתחילו לרעוד מפחד, כמו עלים נידפים ברוח, אם בעוד דקה או שתים תעמדו פנים אל פנים מול אחת המזימות השטניות ביותר של מרגלי האויב.
18/10/2003  |  אלי אשד  |   מאמרים
תשעה שוחטים פנו לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בבקשה להוציא צו מניעה וצו עשה נגד מנהלי מחלקת הכשרות של הרבנות הראשית לישראל.
17/10/2003  |  רנית נחום-הלוי  |   מאמרים
כבר נאמר ש"הסכם" ז'נבה הוא קריאת תגר על הדמוקרטיה בישראל, ודומה שישראל מצטיירת בעצם המעשה הפיראטי הזה כמעין רפובליקת בננות של כנופיות הנלחמות ביניהם על ההגמוניה וההשפעה, כשכל אחת מהן עושה דין לעצמה וחותמת הסכמים עם גורמי חוץ במעין הצהרת "המדינה זה אני" לקול צהלת אויבינו.
16/10/2003  |  מיכאל שרון  |   מאמרים
(שמות כג): [יד] שָׁלשׁ רְגָלִים תָּחֹג לִי בַּשָּׁנָה: מְצַוָה התורה וממשיכה לפרט: [טו] אֶת-חַג הַמַּצּוֹת תִּשְׁמר שִׁבְעַת יָמִים תּאכַל מַצּוֹת כַּאֲשֶׁר צִוִּיתִךָ לְמוֹעֵד חֹדֶשׁ הָאָבִיב כִּי-בוֹ יָצָאתָ מִמִּצְרָיִם וְלֹא- יֵרָאוּ פָנַי רֵיקָם: [טז] וְחַג הַקָּצִיר בִּכּוּרֵי מַעֲשֶׂיךָ אֲשֶׁר תִּזְרַע בַּשָּׂדֶה וְחַג הָאָסִף בְּצֵאת הַשָּׁנָה בְּאָסְפְּךָ אֶת-מַעֲשֶׂיךָ מִן-הַשָּׂדֶה:
16/10/2003  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
גם אם אין ל"הבנות ז'נבה", שגובשו ונוסחו במסמך ישראלי-פלשתיני משותף, כל סיכוי (קלוש וזעום ככל שיהיה) להתממש - אין בה סיכון. גם אם הן נהגתו ונוסחו והופצו ברשות הרבים נגד כל הסיכויים, ראוי ורצוי להניח להן לעשות את הבלתי ייאמן כי ייתכן: לחולל מפנה היסטורי במזרח התיכון רווי הדם והאימה.
15/10/2003  |  אברהם שרון  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il