|   15:07:40
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

אזיקים עלייך ישראל

האזיקים שלנו הם המשגיחים מטעם הקוורטט שנקבעו במפת הדרכים ומשלחת הקבע האמריקנית בראשות מיטשל, שהתמקמה כאן כדי לפקח עלינו. מגמת אובמה היא להציב כאן אנשים ממשרד החוץ, הצבא והמודיעין האמריקנים לעבוד מול מקביליהם מצה"ל, השב"כ, המוסד וכו' כדי לכבול את ידיהם ישראל נאזקת
21/06/2009  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
בכיוון הנכון? בנימין נתניהו [צילום: פלאש 90]

"צעד בכיוון הנכון" - הגיב האיחוד האירופי על נאום נתניהו, וזו אינה סתם מליצה. כי אחרי הצעד הראשון מצפים לצעדים נוספים, עד שלא יהיה עוד לאן לצעוד. מול הציניות הזאת בולטת הנאיביות שלנו. ביסוד נאומו של נתניהו מונחת ההנחה הפשטנית, שמישהו שם בחוץ יידע להעריך, כמה קשה היה לו לבגוד בעקרונות התנועה שלו ובהבטחותיו לבוחריו ויתגמל אותו בתמורה, למשל על-ידי התרת בנייה ביישובים. כמה הוא טועה! שכן, אם "הכיוון הוא נכון", איזה פרס מגיע לו בתמורה? להפך, כל בית נוסף במזרח ירושלים ובהתנחלויות הוא עוד מכשול אחד שיש לסלק מן הכיוון הנכון...

גם אדריכלי אוסלו ראו את עצמם כמי שצעדו "צעד נכון", ענק ומהפכני, לקראת הערבים, ועל כן ציפו ששכרם יישקל ב"מחוות שלום" נגדיות. אך לא כך היה: כל נסיגה התקבלה לא כוויתור, כ"א כהודאה בפשעי הכיבוש.
שרון ציפה, שהעקירה האכזרית של 24 יישובים יהודים תירשם במקום כלשהו לזכותו ותקל עליו במקומות אחרים. תחת זאת, הגירוש התקבל כצעד ראשון, ובלבד שיהיה "בכיוון הנכון": עקירת היישובים כולם.

מדהים, שאת הלקח הזה נתניהו לא למד. גם ראש עיריית מעלה אדומים, כשריאל, ומנכ"ל מועצת יש"ע, פנחס וולרשטיין, שהשלימו בפומבי עם סיבוב הפרסה האידיאולוגי שעשה נתניהו, בתקווה שהוא יתגמל אותם בהיתרי בנייה ביהודה ושומרון - תמימים! מפני שאם הכרת הפלשתינים כבעלי הבית ביהודה ושומרון היא צעד ראשון "נכון", הצעד הנכון השני הוא החנקת ההתיישבות היהודית, הנמצאת כידוע "בכיוון הלא נכון". ומה חושבים להם מנהיגי המתנחלים ששאבו נחת מנאום נתניהו, שמי שאינו מסוגל לומר לאובמה "לא" בנושא הכי מהותי - הבעלות על המולדת, יריב עימו על בנייה בהתנחלויות?

לאכול דגים סרוחים וגם להיות מגורש מן העיר

ולו יצוייר, שנתניהו ימצא איכשהו את כוח העמידה הפנימי להתעקש ולבנות ביישובים בניגוד לרצון האמריקנים, מה תועלת הייתה אז לוויתור שעשה על מה שהגדיר "נחלת אבות"? את הלחץ והעונשים האמריקנים על אי-חניקת ההתנחלויות יספוג, ואת ההסכמה למדינה הפלשתינית, שלא תחדל מלהקרין את השפעתה הממארת, כבר נתן.

מה בין 2002 ל-2009? ערבויות בינלאומיות!

בנאומו במרכז הליכוד ב-2002 טען נתניהו, שגם אם יתחייבו הערבים על פירוז ויוותרו על השליטה באוויר ובמעברים ועל הזכות לכרות הסכמים צבאיים - לא יישאר מכל זה דבר. מפני שברגע שתוכרז הריבונות, האיסורים האלה ינשרו מאליהם. איך מגשר היום נתניהו על הסתירה בין שני הנאומים? על-ידי דרישת ערבות בינלאומית לקיום הבטחות הערבים. ומי יערוב? אובמה, שזה עתה התכחש לכל מה שקודמיו הנשיאים הבטיחו לנו? אפשר היה לצחוק, אילולא העלה אותנו כאן נתניהו על מוקש נורא. מבקי בהיסטוריה שכמותו היינו מצפים שיפיק את הלקח המר מן הערבות שניתנה לצ'כוסלובקיה מאת צרפת מול הסכנה הגרמנית, כשצרפת מצידה נשענת על ערבות אנגלית לבוא לעזרתה. והנה, כשביקשו הצ'כוסלובקים לממש את הערבות הזאת נוכח איומי היטלר, פנו הצרפתים אל האנגלים, אולם אלה - תחת הנהגתו התבוסנית של צ'מברליין - התכחשו והזהירו את הצרפתים לבל יתירו לצ'כים לסבך אותם במלחמה. נוכח זאת תבעו הצרפתים מצ'כוסלובקיה "להתגמש" מול הגרמנים, כי גם הם לא רצו להסתבך. יצא, שהערבויות לא רק שלא היו שוות כלום, אלא הן שאבו את אנגליה וצרפת אל תוך ועידה בינלאומית מבישה במינכן, שבה התוקפן ונותני הערבות אנסו ביחד את צ'כוסלובקיה להסכים לנסיגות שהביאו תוך כמה חודשים לחיסולה.

בכלל, חזקה על כל ערב שישמור על הנערב ויגביל אותו, כדי למנוע ממנו לסבך אותו בחובות, מכוח ערבותו. כך תפקח גם כל מעצמה על בן חסות שנתנה לו ערבות, וזו תהפוך לאזיקים כובלים לנערב.

האזיקים שלנו הם המשגיחים מטעם הקוורטט שנקבעו במפת הדרכים ומשלחת הקבע האמריקנית בראשות מיטשל, שהתמקמה כאן כדי לפקח עלינו. מגמת אובמה היא, לפי הידיעות, להציב כאן אנשים ממשרד החוץ, הצבא והמודיעין האמריקנים לעבוד מול מקביליהם מצה"ל, השב"כ, המוסד וכו' כדי לכבול את ידיהם, טקטית ואסטרטגית, בתחומי חוץ וביטחון רגישים. הגנרל ג'ונס, כעת ראש המועצה לביטחון לאומי בוושינגטון, עוסק ביישום דוח שכתב בעצמו כאשר שהה כאן מטעם ממשל בוש, לפיו ארה"ב תקבע בעצמה מה הם צרכי ביטחונה של ישראל, ואת אלה בלבד היא תספק לה.

"זה דודי, זה רעי וזה הערב הבינלאומי שלי, בנות ירושלים!" - היה יכול נתניהו לדקלם בנאומו מתוך שיר השירים.

לדאבוננו, התוכן מתאים יותר למגילת איכה.

שמחה מוקדמת

שמחו בימין כאשר הניחו, שאת דבריו הקשים לעיכול של נתניהו על המדינה הפלשתינית הערבים כבר יטרפדו לנו, כפי שתמיד הם מצילים אותנו ממשוגותינו.

טעות בידם. מפת הדרכים היא משחק חדש, שבו השחקנים הראשיים הן המעצמות: ארה"ב, אירופה, רוסיה, האו"ם (יחד: הרביעייה - הקוורטט). על-פי מפת הדרכים, לא הערבים ולא היהודים יחליטו על כינוס הוועידה הבינלאומית האמורה להכריז על "המדינה הפלשתינית בעלת הגבולות הזמניים", כי אם הקוורטט, שאינו מחויב אלא "להתייעץ" עם הצדדים. והמדינה שתוכרז בוועידה הזאת תהיה מדינה לכל דבר, רק גבולותיה יהיו זמניים, כלומר עתידים להתרחב בוועידה השנייה (שגם אותה הקוורטט יכנס), על-חשבון היישובים היהודיים וירושלים, שבוועידה הראשונה עוד יעמדו על תילם.

"נתניהו סיפק את הסחורה", כך הגיב אובמה על הנאום, וגם זו אינה אמירה סתם. כי "הסחורה" הזאת היא הטריגר, ההדק, שאובמה זקוק לו כדי לכנס את ועידת-כינון-המדינה-הפלשתינית, אולי עוד הקיץ. אלולי הכריז נתניהו על המדינה הפלשתינית כיעד נסיעתו על מפת הדרכים, הנוסעים האחרים לבדם לא היו יכולים לצאת למסע הזה, כביטויה הקולע של מרי סטיוארט, מלכת הסקוטים, כשהתליין ניסה לזרז אותה: "אל תמהר אדוני, בלעדיי לא יתחילו...".

אמנם, כך או כך נתניהו לא היה חוסך מעצמו את העימות, אך לאובמה הרבה יותר נוח שנריב בוועידה בינלאומית "נגד כל העולם", ולא עימו בלבד.

ואם בוועידה בינלאומית עסקינן, הרי כל העילות שסיפק נתניהו לערבים להביא את המו"מ לידי פיצוץ, הקוורטט ינסה לדחותן עד לאחר הכרזת פלשתין הריבונית בוועידה הראשונה. אחר זאת, יתנהל המו"מ על ירושלים, על השמדת ההתנחלות היהודית, על הכרת ישראל כמדינת העם היהודי, על הפירוז, על המרחב האווירי ועל זכותה של פלשתין לשלוט בנקודות המעבר ולכרות בריתות - כשהמדינה הפלשתינית כבר תהיה עובדה מוגמרת בשטח וגם חברה באו"ם. בשלב הזה - מי יעז עוד לנגוע בה אם תסרב לדרישות נתניהו, או אפילו תחתום ולא תקיים אף אות אחת?

נוכח סכנה זו, על-ידי עצם קבלתו את עקרון המדינה הפלשתינית, עשה נתניהו את "הצעד הראשון" וגם "סיפק את הסחורה".

הרוסים דורשים ועידה במוסקבה הקיץ, וליברמן - יונה בתחפושת נץ, "שרון-לעניים" - נתן את הסכמת ישראל. מי יודע, אם אובמה לא ינצל את ההזדמנות ויהפוך את ועידת-מוסקבה לוועידת-מפת-הדרכים?

במקרה כזה, גם אם יגיע נתניהו למוסקבה עם דלי מלא התניות וסייגים לפני הכרה במדינה פלשתינית - הוא ישוב לירושלים עם דלי ריק. פלשתין העצמאית כבר תהיה מוכרזת, ולך תצעק "חי וקיים"!...

תאריך:  21/06/2009   |   עודכן:  21/06/2009
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אזיקים עלייך ישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חבר מרכז ליכוד
21/06/09 12:51
2
ירון זכאי
21/06/09 15:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אין לחשוד באהוד אולמרט, שהוא רצה פחות מכל אחד מאתנו בשובו של גלעד שליט הביתה במהרה.
21/06/2009  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
מסתבר, שמה שראינו עד עכשיו היו רק התסמינים. פיטוריהם של שלמה נחמה ואמיר ברנע, המינוי ההזוי של איריס דרור לדירקטורית, פרשת דני דנקנר, הפסדי הענק במכשירים פיננסיים, העסקות התמוהות לרכישת בנקים איזוטריים - כל אלו אינם הבעיה האמיתית של בנק הפועלים. לבעיה האמיתית קוראים שרי אריסון.
21/06/2009  |  איתמר לוין  |   מאמרים
הטכנולוגיה אומנם משתכללת חדשות לבקרים, אך ככל שהיא שועטת קדימה היא גם מותירה הרחק מאחוריה דור של "מפגרים" - כאלה שאינם מסוגלים להתמודד עימה: בני גיל הזהב.
21/06/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
הרמן שוורץ (Schwartz) הוא פרופסור למשפטים ב-American University בוושינגטון. הוא בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטת הרוורד, בה גם הגיש בשנת 1956 את עבודת הדוקטור שלו. פרסם מאמרים וספרים רבים; האחרון שבהם — RIGHT-WING JUSTICE: THE CONSERVATIVE CAMPAIGN TO TAKE OVER THE COURTS — יצא לאור בשנת 2004. במקביל לעבודתו האקדמית הוא פעיל שנים רבות גם במאבקים לקידום זכויות האדם והאזרח בארצות-הברית וברחבי העולם, ובראשם המאבק להגנה על זכויות אסירים. בין השאר ייסד שוורץ את פרויקט האסירים של האגודה האמריקנית לחירויות האזרח (ACLU Prison Project). הוא עסק רבות גם בפעולה למען אנשים החיים בעוני ובהגנת הפרטיות. בשנות ה-60 וה-70 היה מעורב במאבקי הליטיגציה כנגד ההפרדה הגזעית בבתי הספר האמריקניים. לאחר נפילת הקומוניזם שימש שוורץ כיועץ לרפורמות חוקתיות ודמוקרטיות במדינות רבות במזרח אירופה, ובשנים האחרונות סייע גם לקידום רפורמות חוקתיות בעירק ובאפגניסטאן.
21/06/2009  |  ד"ר נטע זיו  |   מאמרים
תביעה שהגישו חברות כריית פחם וגז טבעי בארה"ב נגד עיירה במדינת פנסילווניה, בעקבות ניסיונותיה לאסור קידוחים בסביבתה מחשש לפגיעה בבריאות הציבור וזיהום מקורות מים, עשויה להגיע לבית המשפט העליון בארה"ב ולהעמיד במבחן פסק דין מלפני יותר מ-120 שנה, אשר החיל על תאגידים את סעיף ה"ההגנה השווה" שמקנה התיקון ה-14 לחוקה האמריקנית לכל אדם.
20/06/2009  |  נמרוד הלפרין  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   העולם הערבי  /  מי ומי  
ברק יוצא במפתיע לפגישה עם נשיא מצרים  /  יואב יצחק
ליברמן: מוכנים למו"מ מיידי  /  יואב יצחק
לבני: ממשל אובמה אינו מאיים על ישראל  /  איציק וולף
מפת-הדרכים-לגיהנם  /  אליקים העצני
אוניברסיטת חיפה חוצה את הסף  /  ד"ר צ'לו רוזנברג
נאוּם חייו? נאוּם חיינו?  /  אברשה טנא
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il