|   15:07:40
  דוד אדלר  
ד"ר להנדסה רפואית על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

ההיפרדות - חזיון תעתועים או רשת ביטחון

כשיהיה הסכם שלום כך יראו הגבולות. גדר ההפרדה (שאיננה קדושה) משרטטת חלק מגבולות אלה האמת העצובה היא שרוב הציבור מקבל את העתיד הזה, הוא רק אינו מאמין שזה עתיד קרוב אנחנו קרבים למציאות ש"מדינת כל אזרחיה" תיכפה עלינו והיא לא תהיה מדינה "יהודית דמוקרטית" כשהדברים נאמרים מפורשות - אנו מסכימים המשך דיאלוג
18/07/2009  |   דוד אדלר   |   מאמרים   |   תגובות
להסכים על גבולות מראש [צילום: AP]

דוד:

נתחיל בהסכמה: רוח הדברים במאמרך האחרון, חיימי, קרובה יותר להשקפתי מרוח התוכחה שנשבה ממאמריך הקודמים. יתר על כן - אם הצעד המעשי של תוכנית ההיפרדות הוא "יש לנו לפחות שלוש שנים להפוך אבן על אבן ולנסות להגיע להסכם שלום. בו בזמן, האחריות הלאומית מחייבת אותנו להכין חלופה למקרה של כישלון להגעה להסכם" - אני תומך בכך בשתי ידי. עם זאת, טענתי העיקרית בעינה עומדת - קשה יהיה לבצע פינוי בהיפרדות.

אשר לטענתי שמתנחלים לא הוזכרו על ידך - במקום לכתוב "פינוי מתנחלים לגבולות..." כתבת במעומעם לחלוטין: "בהיערכות לאומית, אזרחית וביטחונית, להיפרדות מן הפלשתינים". המשמעות יכולה להיות גם בניית גדרות מפותלים, וקנטוניזציה מוחלטת של הגדה המערבית.

חיימי:

כתבת: "במקום לכתוב 'פינוי מתנחלים לגבולות...' נכתב במעומעם לחלוטין...". בניגוד לכך, כתבתי במאמרי הראשון: "המדינה היהודית דמוקרטית זקוקה לדרכים נוספות, שהגשמת אחת מהן ... תביא למציאות של מדינה בעלת גבולות ברורים, שבהם רוב יהודי משמעותי לדורות...".

אתה צודק בזיהוי "התוכחה" במאמרי. זוהי "תוכחה" למחנה שלי. אלי עצמי. אנחנו יותר מדי "צודקים", אבל לא מביאים תוצאות. עלינו להסתכל פנימה "באכזריות" ולגלות את הכשל. אני מציע כיוון.

אתה צודק שקשה מאוד יהיה לבצע פינוי בהיפרדות. והתכוונת בוודאי בהיפרדות ללא הסכם. קשה מאוד יהיה גם לבצע פינוי בהיפרדות במסגרת הסכם שלום. הסיבה העיקרית לקושי איננה דווקא חוסר הפופולריות העכשווית, אלא חוסר ההיערכות - שהוא מחדל לאומי. הצורך והחובה בהיערכות לאומית להיפרדות (בהסכם או שלא בהסכם) - היא המסקנה העיקרית של המסמך שהזכרתי.

דוד:

ראשית, ככותב אל כותב, אני רוצה לשבח אותך על כתיבתך הקולחת. אני מסכים אתך שעדיף להיערך מראש. השאלה היא האם יש נכונות להיערך מראש? זה הרי יביא ללחצים מצד הימין, ומי רוצה זאת? ביבי בודאי לא. הסכם עשוי להביא בעקבותיו סוג של "מפץ". נכון, תהיה בוקה ומבולקה, אך עם זה ידעו איך שהוא (בתסריט החיובי) להתמודד. כאלו אנחנו. אך אם מישהו יסכים להיערך, בחשאי או בגלוי, מראש - אני אברך על כך. בנושא הגבולות היית עמום, ואתה כזה גם עתה. זו זכותך המלאה, כמובן. אולי כדי לא לפלג את תנועת ההיפרדות. אציין שאני בעד גבולות 67' עם החלפת שטחים מוסכמים. בלי נכונות כזו לא נזכה לשלום, לפחות לא בדורנו.

חיימי:

העמימות הייתה מכוונת, מאחר ולא רציתי להסיט את הדיון על "כן אריאל - לא אריאל". רציתי להעלות לדיון:
א. אלטרנטיבה לחוסר יכולת להגיע להסכם בטווח של השנים הקרובות.
ב. הצורך האקוטי בהיערכות כבר היום. אתה צודק, אין היום נכונות פוליטית לעסוק בהיערכות. הסיכוי - רק אם זה יבוא מן הציבור. ראה היציאה מלבנון, גדר ההפרדה, ההינתקות מעזה. כולם התחילו בלחץ של דעת הקהל (+ טריגרים נוספים), עד שהממסד הפוליטי אימץ אותם.

העמדה שלך מקובלת עלי לחלוטין. כאשר יהיה הסכם שלום כך יראו הגבולות. גדר ההפרדה (שאיננה קדושה) משרטטת חלק מגבולות אלה. האמת העצובה היא שרוב הציבור מקבל את העתיד הזה. הוא רק אינו מאמין (היום) שזה עתיד קרוב. ראה את המאמר הקודם של שלמה גזית ב'על צד שמאל'. אנחנו קרבים למציאות ש"מדינת כל אזרחיה" תיכפה עלינו והיא לא תהיה מדינה "יהודית דמוקרטית".

דוד:

כשהדברים נאמרים מפורשות - אנו מסכימים. אגב, ביציאה מלבנון, גדר ההפרדה, וההינתקות מעזה - היו קורבנות אזרחיים וצבאיים שדחפו לפתרון. היום נדמה ש"המצב מעולם היה טוב יותר" ברוח מה שציטטתי בפתיחה לשירי "נא להוריד מים בשירותים" בגליון 148 של 'על צד שמאל'.

חיימי:

יפה! יפה!

כן, המכונית שלנו אטומה. כיף לשיר שירי א"י. לא רואים, לא שומעים. לא יודעים. יש כתובת על הקיר? נסיט את העיניים. אין קיר. אין כתובת.

השאלה אם אפשר ליצור דעת קהל לפני אלף הרוגים - היא האתגר שלנו. כדי שיהיה סיכוי להצליח, צריך לדעת "לנקות" באומץ את המסר שלנו ולחדד אותו בהתאמה למציאות.

למאמר במקור
חיימי שניידר הוא אדריכל, פעיל בתנועות להיפרדות.
דוד אדלר הוא ד"ר להנדסה רפואית.
תאריך:  18/07/2009   |   עודכן:  18/07/2009
דוד אדלר וחיימי שניידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ההיפרדות - חזיון תעתועים או רשת ביטחון
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לא יאומן כי יסופר
19/07/09 00:41
 
הנוסע השמיני
19/07/09 01:55
2
feile672
19/07/09 11:11
3
דוד אדלר
22/07/09 15:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בואו נחזור רגע להחלטת בית המשפט העליון (בתיק ובבקשה לדיון נוסף) בעניין הנשיקה הצרפתית של רמון לקצינה.
18/07/2009  |  אפרי הלפרין  |   מאמרים
הרשימה הזאת נכתבה כמה שעות לאחר שבית המשפט שיחרר למעצר בית את האישה החרדית שהואשמה בהתעללות בבנה בן השלוש. לכאורה אפשר להתחיל לסכם, וכמקובל במקומותינו, לקבוע מי ניצח ומי הפסיד.
18/07/2009  |  מנחם רבוי  |   מאמרים
לא מעט אבני-נגף עלולות להיערם, בימים אלה של שיא עונת התיירות, בדרכו של התייר הישראלי המבקש לשכור רכב באחת ממדינות אירופה. אחת מהן היא, למשל, הרכב האוטומטי. אם התייר לא ידאג להזמינו מראש ומבעוד מועד, הוא עלול למצוא עצמו ניצב בפני שוקת שבורה. שלא כמקובל בישראל, ועל אחת כמה וכמה בארה"ב, לרכב שכזה פשוט אין ביקוש במדינות-אירופה, שנהגיהן מורגלים, מאז ומתמיד, לרכב ידני.
18/07/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
ספר דברים פרק ל"ב החל מפסוק מ"ח, מתאר את סיומה הטראגי של קדנציית משה רבנו, כמנהיג הבלתי מעורער של עם ישראל ביציאת מצרים וההליכה 40 שנה במדבר, משה מתבקש על-ידי הקב"ה לעלות להר נבו, אשר בארץ מואב, להשקיף אל הארץ אשר כה רצה להגיע אליה, ולהמתין שם למותו. גם אהרון מת מדבר, בהור ההר, והקב"ה מקל קצת על משה בהזכירו את אהרון, בבחינת צרת רבים, חצי נחמה. הנימוק הפורמלי: מעילה באמון ומשבר אמון היסטורי עת עברו בני ישראל במדבר צין.
18/07/2009  |  אפרי הלפרין  |   מאמרים
מהימנותו של מסד הנתונים של ארגון בצלם על אודות ההרוגים הפלשתינים באינתיפאדת אל-אקצה מפוקפקת, כפי שהראיתי בסדרת מאמרים שפורסמו באתר News1. במקרים רבים, משמיט ארגון בצלם פרטים חיוניים ולעיתים אינו מדייק. הפעם אציג דוגמה בולטת נוספת לכך, העשויה ליצור רושם של דיווח מגמתי.
18/07/2009  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il