בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
חופש הביטוי וחופש השיסוי נוסח שוודיה
|
האירופאים קצת פחות פנאטיים לעקרונותיה של הדמוקרטיה כשמדובר בגורמים אחרים – מוסלמים למשל
|
דמוקרטיה הפכפכנית. אירופה
|
|
|
|
|
|
שר החוץ של שוודיה, האדון בילרט, מסרב לגנות את הפרסום ב'אפטונבלדט' שמספר לקוראיו על כך שחיילי צה"ל רוצחים פלשתינים כדי לסחור באיברים שלהם. הסיבה לכך כמובן היא קדושת הדמוקרטיה ויוצא חלציה המורם מעל כל ערך אחר – חופש הביטוי. "המדינה שלנו לא עובדת כך ובצדק", מנמק השר המכובד את סירובו לגנות את כתב הפלסתר. עמי אירופה מצוינים בדמוקרטיה ואין פליאה שמחילים את עקרונותיה במלואם על ישראל והיהודים עוד מימים ימימה. גבלס הדמוקרט הכריז שהיהודים דומים לעכברושים שאותם יש לבער בשם חופש הביטוי והגזע הארי. גם כשאתה מעליל עלילות דם עדיין תגן עליך הדמוקרטיה הקדושה. בהקשר היהודי כמובן. כשמדובר בגורמים אחרים – מוסלמים למשל, האירופאים קצת פחות פנאטיים לעקרונותיה של הדמוקרטיה. קורט וסטרגורד, קריקטוריסט בעיתון דני שצייר את מוחמד עם פצצה בטורבנו פוטר וממשלת דניה התנצלה. חופש הביטוי נאלץ לזחול במקרה הזה תחת שמלתה של הדמוקרטיה. ומה באשר לעקרונות אחרים של הדמוקרטיה האירופית, כמו למשל שוויון בפני החוק? כשמשטרת שוויץ עצרה את בנו הבריון של קדאפי על תקיפה חבלנית הטיס עצמו ראש ממשלתה הדמוקרט של שוויץ עד לבנגאזי כדי להתנצל בפני האב הנעלב. מסתבר שעקרונותיה של הדמוקרטיה באירופה גמישים כמו שירת היודל. תלוי אם שרים עם הרוח או מולה. הצביעות האירופאית המסורתית באה לידי ביטוי בהתנהלות הסלקטיבית שלהם בכל הנוגע לישראל. שני הגורמים למוסרם הכפול הם האנטישמיות הגנטית והאינטרסים. את הפרצוף המוכר הזה הם מנסים לכסות בדמגוגיה על ערכים קדושים. לזבל הזה כבר אין קונים, וכשתפרוץ האפוקליפסה ותתרחש המלחמה האחרונה בין בני האור לבני החושך, הם יזדקקו לשאת פנסים גדולים כדי לא לירות אחד בשני כי הצד שבו הם ימצאו את עצמם במלחמה הזאת זה הצד שבו הם בחרו. היום הזה אינו רחוק, האוכלוסיה המוסלמית באירופה גדלה בעקביות, תוך עשור הם יהוו משקל מכריע בארצות אירופה. מה שלא עשה הסיף חזיתית עושה ההגירה והילודה, וגם אם ידחיקו את הסיוט המתרגש בשם הדמוקרטיה – הוא כבר השתרש. וכשיצבור מספיק כוח, יחזור חופש הביטוי האירופאי למה שהיה בשנות הארבעים.
|
תאריך:
|
22/08/2009
|
|
|
עודכן:
|
22/08/2009
|
|
אלכס נחומסון
|
חופש הביטוי וחופש השיסוי נוסח שוודיה
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
שרה.א
|
22/08/09 13:32
|
|
|
|
אלכס נ.
|
22/08/09 14:18
|
|
|
|
שרה.א
|
22/08/09 16:34
|
|
|
|
אלכס נ.
|
22/08/09 17:46
|
|
|
|
שרה.א
|
22/08/09 16:56
|
|
2
|
|
קורןנאוה טבריה
|
22/08/09 14:05
|
|
3
|
|
הניה
|
22/08/09 18:37
|
|
|
|
אלכס נ.
|
22/08/09 19:36
|
|
4
|
|
עופר שיפמן
|
22/08/09 18:58
|
|
5
|
|
מסיק מסקנות ריקות
|
22/08/09 19:02
|
|
6
|
|
את המוסלמים
|
22/08/09 19:46
|
|
7
|
|
ציונית גאה
|
22/08/09 20:59
|
|
8
|
|
ironio
|
23/08/09 06:30
|
|
פעם, בשנותיה הטובות, שלטה בנהריה תרבות אירופאית נאורה, עם מורשת לתפארת שהביאו עימה לארץ מייסדיה - קומץ משפחות יקיות, במחצית שנת השלושים של המאה החולפת. אותן משפחות, שעלו ארצה בעלייה החמישית, יסדו בגליל המערבי עיר לדוגמא, שברבות הזמן הפכה לסמל ולמופת גם לערים אחרות בארץ.
|
|
|
מאז ומתמיד הייתה רצועת עזה קרקע פוריה להתארגנויות חמושות, בעיקר על-רקע שבטי ומשפחתי. החמולות היו בסיס איתן לאותן כנופיות, והנאמנות השבטית של חבריהן הייתה הדבק שאיחד את הלוחמים ואת הפעילים בחבורה. העוני ברצועה חייב את החמולות לעמוד איתן על תחום המחייה ועל מקורות הפרנסה שלהן, והצפיפות גרמה לחיכוכים מתמידים בין קבוצות עוינות. כך הפך השימוש בכוח לשם המשחק ברצועה. לכך יש להוסיף את ההבדלים התרבותיים בין החמולות, שכן חלקן הן ממוצא בדווי ואנשיהן הגיעו מהנגב, מסיני, מירדן, מסעודיה ומלוב, וכל אחת שומרת בקנאות על תרבותה, מורשתה והלשון שבה מדברים חבריה. חלק קטן מהאוכלוסיה הם עירוניים - תושבי עזה המקוריים (ובראשם חמולת אלשווא הידועה), וחלקם פלאחים, פליטי 48'. הערבובייה התרבותית, הסטיגמות והסטראוטיפים השולטים במרחב הציבורי כמוהם כשמן הנשפך למדורתו של אחד האזורים הצפופים ביתר בעולם.
|
|
|
האירוע האלים האחרון בעזה, שהתנהל סביב מסגד אבן תיימיה ברפיח במחצית אוגוסט, בין חמאס לבין קבוצת תומכי אל-קאעדה מארגון "ג'ונד אנצאר אללה" וגרם למותם של יותר מעשרים איש ולפציעתם של עשרות רבות של פלשתינים, המחיש שוב את הדרך האלימה והיד הקשה וחסרת הרחמים בהן פועל חמאס נגד יריביו הפוליטיים. בה בעת נחשף באופן בוטה קיומו של מאבק כוחות בעל פוטנציאל נפיץ המתנהל בעזה על מידת שליטת החמאס באוכלוסיה ברצועה כמו גם על המחלוקת הקיימת בקרב האוכלוסיה המקומית לגבי הדרך בה ראוי לנהל את אורחות החיים ואת אופי השלטון הן בסוגיות פנימיות והן מול יריבים חיצוניים.
|
|
|
באחרונה, עקב מעשה הרצח במועדון הומוסקסואלי בתל אביב, הרבו לדבר על "שנאה" בהנחה שמי שרצח, בין הוא בא מבחוץ לקהילה או בא מפנים, השנאה בערה בו והוא לא יכול היה לכבות אותה אלא רק בדם של אנשים. אלא שגם במקרה זה, גם כאשר השנאה העבירה אותו על דעתו, כמו במקרי הרצח הרבים, ברחוב, בשכונה, ליד מועדון, בבית, זה היה השלב הסופי, האולטימטיבי, של אותה מפלצת ששמה שנאה. בית הגידול שלה, החממה שלה, מתחילים בשלב הרבה יותר מוקדם.
|
|
|
מיכאלה למדן זכתה לאחרונה בפרס של אגודת הסופרים בתחרות הספרותית של קרן יזרעאלי. למדן פרסמה את שיריה הראשונים בביטאון מכללת בית וגן, שם למדה ועשתה את התואר הראשון שלה. למדן פרסמה שירים בכמה ביטאונים. 'אפריון' פרסם כמה עמודי שירה ובהם ביכורי שירתה. מאז פורסמו שיריה בבימות שונות כמו 'מקור ראשון' ואתר האינטרנט Ynet וכתבי עת אחרים.
|
|
|
|