|
הפקידים שמתחתיו קובעים מדיניות [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
אצילת סמכויות
|
ענבל בר-און
|
מכוח עיקרון חוקיות המנהל, גוף מנהלי אינו יכול לפעול בלא שהוקנתה לו סמכות בחוק * עם זאת, לעיתים הרשות אינה יכולה לבצע את סמכויותיה בעצמה, והיא נדרשת לאצול סמכויות לגורמים אחרים
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
על-פי מקור ראשון מיום 28 לאוג' 2009, שר המשפטים נאמן מלין על כי אין לו, כשר בממשלה, ייצוג בבג"צ וכי הפרקליטות פועלת על-פי שיקולים פוליטיים שמאלניים ללא שום זיקה ליעדי הממשלה.
לו הוא היה היחיד מבין השרים הבכירים שמתלונן על מסך בירוקראטי המפריד בינו לבין המנגנון ומונע ממנו למלא את תפקידו כשר המשפטים, היה אפשר לומר כי הימין תמיד מתלונן, ולא היא; הנה, מצטרף גם שר הביטחון ברק ואומר על-פי אותו מקור, כי פקידיו הביעו בשם משרד הביטחון ללא התייעצות איתו עמדה לפיה אין למשרד הביטחון, לכאורה, התנגדות להקפאת הבנייה בנווה-צוף, כלומר, הם [פקידי השמאל] קראו את מחשבותיו של שר הביטחון, וגרוע מכך - גם חתרו תחתיו ללא ידיעתו ופילסו דרך להוצאת צווים ולנקיטת פעולות אפקטיביות נגד המתנחלים, בשם שר הביטחון ובשם משרד הביטחון...
אלא ששר המשפטים, שחזקה עליו כי הוא יודע מהם הצעדים החוקיים העומדים לרשותו במצב דברים חמור זה, כמו גם שר הביטחון, שחזקה עליו כי הוא מבין ומכיר את סמכויותיו - יכולים להסיק מסקנות ולעשות מעשים.
כאשר זה לא מתרחש - התוצאה היא כי שר המשפטים מסכים להשתלטות פקידיו השמאלניים על משרדו, ושר הביטחון נותן ידו להתוויית המדיניות בענייני ביטחון על-ידי המנגנון הממוקם כמה דרגות שמאלה ממנו, וכל שנותר זה להמתין ליום בו פקידי השמאל יפטרו את שריהם, בין אם אלה יהיו פיטורים ממשיים, ובין אם יהיו אלה פיטורים למעשה תוך השארת השרים כאילו-מכהנים, כאילו-מתפקדים, כאילו-מתווים מדיניות.
המצב לאשורו ייוודע לציבור רק על-פי המהלכים הבאים.
מי באמת עומד מאחורי הוצאת הצווים לפירוק התנחלויות?
ומי מנחה את הפרקליטות ועורך עבורה סדר יום ותוכנית עבודה?
האם השרים מיותרים?
בקרוב נדע...
אם הפקידים סוררים, ואינם סרים למרות השרים, הרי הם מיותרים - הפקידים, או השרים.
בקרוב נדע מי מיותר, בין אם יינקטו אמצעים, בין אם לא...