|   15:07:40
  דני בז  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

הציונות נולדה בפרס

סיפור חייו של מחמוד אחמדינג'אד מתחיל כבן עניים ומסתיים בהפיכתו לנסיך - גרסה מודרנית ל'סינדרלה' יהודית מפרס אך על נשיא אירני זה לדעת כי צוררים, סופם שיירדו בבושת פנים מעל במת ההיסטוריה, גם אם הם קשורים בקשר דם כלשהו עם העם היהודי אחמדינג'אד סבוררגי'אן, תתעורר
06/10/2009  |   דני בז   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
'מחמוד סבוררגי'אן אחמדינג'אד' [צילום: AP]

לא ברור מה רוצה נשיא אירן ממדינת היהודים, מהעם הקטן והנצחי ששמו ישראל. העם שאפילו אבות אבותיו חפצו כל-כך ביקרו ולפחות שלושה מהמפורסמים שבהם על-פי המקורות, שמרו על עם הנבחר הזה, כעל בבת-עינם. מה בדיוק רוצה "השיעי" המתחזה מחמוד אחמדינג'אד מאחיו הציונים ומהציונות, העתיקה וההיסטורית, שהייתה עבור היהודים ובתוכם יש להניח גם משפחתו היהודייה, ציווי של מעלה, שבזכותו התרחשה גאולת ציון.

עיון במקורות ההיסטוריים ובהם בין השאר "קדמוניות היהודים", ספרו של ההיסטוריון 'יוספוס פלביוס' שחי בתקופת בית שני, די בהם כדי להבהיר עד כמה רחק מחמוד היהודי שיעי, מהמקורות בכל הקשור למפעל הציוני המפואר.

הגילוי הסנסציוני שדלף לראשונה לפני מספר שנים, במהלך המירוץ לנשיאות אירן, בו השתתף מיודענו 'אחמדינג'אד' ואשר פורסם בשבת האחרונה ב'דיילי טלגרף' הלונדוני, חושף את שורשיו האמיתיים של הנשיא האירני, אך בעיקר מלמד על כך ששוב מסתובבת תולעת הרסנית ומסוכנת על עץ השורשים היהודי ההיסטורי, וכמו במקרים אחרים, אם לא תמוגר, סופה שתמיט אסון על עצמה ועל שכניה.

בעבר היה זה היטלר, שהשמועות על מוצאו היהודי, עשו להן כנפיים והיו ככל הנראה מרכיב מרכזי בדפוסי התנהגותו המפלצתית כלפי העם היהודי. הטיפול הכושל בתולעת הרייך השלישי, הביא לשואת היהודים, אך מעבר לכך גרם לחורבנה הכללי של אירופה ולמותם של למעלה מעשרים מיליון אנשים. אלא שבניגוד לפסיכופת האירופי הידוע לשמצה, במקרה האירני, כך נראה, הדברים ברורים הרבה יותר ולפנינו נחשף נשיא "שיעי" בעל שורשים יהודיים, שהצליח בעורמה, ממש כסוס טרויאני, לחדור מבעד לחומות האידיאולוגיה של משמרות המהפכה ולהשתלט על מעוזם החשוב ביותר של השיעים.

חשוב לציין שהנשיא האירני כבר הודה בעבר ששם משפחתו שונה על-ידי אביו, כאשר היה בן ארבע. אז חמק הנשיא מלנקוב בשם משפחתו הקודם, אך גם אם לא כל הפרטים הידועים היום, מדויקים במאת האחוזים, הרי שהסיפור באופן כללי תואם את מה שהיה ידוע בחדרי חדרים מזה זמן רב ובכל מקרה, מדובר בסיפור הצלחה כביר, של בן עניים, שהיה לנסיך. גרסה מודרנית ל'סינדרלה' יהודית מפרס.

מכורש ועד מחמוד

בן הקהילה היהודית 'מארדאן', מקום מושבם של ה'סבורגי'אנים' (אורגי טליתות), אכן עלה לגדולה, אלא שבדרך איבד הלה מערכיו היהודיים ולמען תאוות השלטון העזה הטבועה בו, כפי שראינו לאחרונה, בחר לצאת כנגד בני עמו תוך התכחשות להיסטוריה היהודית שלו וסילופה מעבר לכל היגיון ושפיות אנושית נורמטיבית, יהיו מניעיו אשר יהיו.

חמורה לא פחות היא העובדה שגונב השלטון היהודי מטהרן, מחמוד אחמדינג'אד, מתנכר לא רק לעם היהודי, כור מחצבתו, ולאחיו הישראלים, אלא גם לעם האירני ולמורשת הפרסית המפוארת של ארצו.

אילו היה הראיס הבור, 'סבורגי'אן' אחמדינג'אד, מניח לרגע את משנתו ההזויה של "האימאם הנעדר עלי", שבה עטף את כל נימי נפשו, ממש 'כאורג הטליתות' היהודי מפרס, ומקדיש מעט מזמנו ללימוד ההיסטוריה, היה מגלה שמי שהגה לראשונה את רעיון העלייה הציונית לארץ ישראל, הם לאו-דווקא אחיו מהסוכנות היהודית בירושלים או בגולה, אלא אבות אבותיו, המלכים הפרסים האדירים: 'כורש', 'דריוש' ו'אחשוורוש', כל זאת בתנאי כמובן, שהוא עצמו אכן פרסי אמיתי, יהודי בן לממלכת פרס המפוארת ולא עוד מהגר שיעי חסר מולדת ושורשים, שהתגנב בחשאי לאומה לא לו.

כיהודי וכאזרח התרבות הפרסית המכובדת, וכבן לאב, שעל-פי הפרסומים באירן ובאנגליה המיר את דת משפחתו ל"דת השיעית", ככל הנראה בשל מצוקה כלכלית, מן הראוי שיפנים אחמדינג'אד ה'סבורגי'אן' את הדברים הבאים:

  • עם ישראל והעם הפרסי/האירני, חד-הם, אחים בני משפחה, בעלי קשר דם עוד מימי קדם, ועל-פי ה'דיילי טלגרף', עיתון הידוע באמינותו, גם נשיא אירן המכהן, שייך לקטגוריה זו.
  • הציונות המקורית נוצרה כבדרך כל הניסים הגדולים שפקדו את עם ישראל, ביצירתיות אלוקית מופלאה במוחו של מלך פרסי מהולל ושמו 'כורש' ומעשה שהיה כך היה:

המלך הנבון קרא בשקדנות רבה את תרגום כתב הנבואה של ישעיהו נביא ישראל, אשר נכתב כמאתיים שנה קודם לכן ומיד הסיק, כי הוא המלך עליו מדברת הנבואה. הוא המלך שנבחר על-ידי האל, לו סוגדים בני ישראל, על-מנת לבנות את מקדשו בירושלים. אגרת ברוח הדברים הופצה על ידו, לכל המושלים ברחבי האימפריה בה שלט.

בשנה הראשונה למלכותו, לאחר שהכניע את הבבלים, זימן אליו המלך את מנהיגי יהדות בבל הגולה ובישר להם על חזונו. במעמד זה, הכריז אחר כבוד, כי הם רשאים לעזוב את תחומי הממלכה בכל עת שיחפצו ולשוב לארצם, לבנות את בית המקדש בירושלים.

'כורש' לא הסתפק בכך ואף השיב ליהודים את מרבית כלי המקדש שבזז 'נבוכדנצר' הבבלי, תוך שהוא דוחק בהם לאסוף את קהילתם ולצאת לדרך בהקדם האפשרי. מכיוון ש'כורש' ראה עצמו מחויב לבניית המקדש על-פי צו הנבואה, העניק לעולים לישראל, בני השבטים: יהודה, בנימין והלויים סיוע נדיב מאוצר המדינה, עליו הופקד 'מתרדת' גזבר המלכות. כמו-כן, דאג המלך לכוח מגן ממיטב לוחמיו ולסידורי ביטחון לאורכו של המסע באחריות מושליו השונים, שהבטיחו את שלום העולים לארץ הקודש.

כך יצא לדרך המפעל הציוני הראשון, אם תרצו ('אין זו אגדה'), כך נולדה בפרס הציונות, שבזכותה ורק בזכותה וברצון שמים, זכינו שייבנה בית שני.

תשע שנים נמשכו ההפרעות למימוש הגאולה הציונית, בתוכן מותו של 'כורש' והתעמרות 'כנבוזי' בנו היורש והרשע בבני ישראל. הפרויקט הנבואי של 'כורש' עלה איפוא על שרטון והמתין עד לעלייתו של 'דריוש' בן 'היסטאספיס' לשלטון. קודם לכן, נדר 'דריוש' נדר לאלוהי ישראל, שאם אכן יומלך למלך פרס, יראה בכך אות משמים והוא ישיב לבני ישראל את כל שאר כלי המקדש שנבזזו על-ידי הבבלים ואף ידאג להשלים את בניית המקדש. יש להניח, שאת פרטי הנדר חשף המלך המיועד באופן אישי בפני ידידו הקרוב והטוב זרובבל, נשיא היהודים בבבל.

'דריוש', כמו 'כורש' קודמו במלכות, ראה עצמו מחויב ל"מפעל הציוני" ולשלומו של עם ישראל היושב בציון, ולא חסך במאמצים ובאמצעים, על-מנת להשלים את המשימה.

מלכי פרס תמכו ביהודים מתוך אמונה בשותפות גורל, והגדיל לעשות המלך 'דריוש', שאף פטר את היהודים ממיסי הממלכה והעניק להם חופש ביטוי וחופש פולחן מוחלט. הוא שלח עמם חיל משמר ואפילו חייב את הפניקים להשתתף במאמץ לבניית המקדש ולשלוח עצי ארז מארץ הלבנון.

לאחר מותו של 'דריוש', תפס את השלטון בנו 'אחשוורוש', הידוע גם בכינויו: 'ארתכשרכשש' ה-1, שכמו אביו טוב הלב וירא השמים, אהב את היהודים וכיבד אותם מאוד.

עם אלמותי

אילו למד מעט היסטוריה, היה נשיא אירן נדהם לגלות, שעזרא הכהן הגדול היה מידידיו הקרובים ביותר של המלך 'אחשוורוש', בעוד נחמיה היהודי היה 'שר המשקים' בחצרו ואף הוא התחבב מאוד על המלך. המלך 'אחשוורוש', כיבד את בני ישראל באופן יוצא דופן ונישואיו לאסתר, אחייניתו של מרדכי, ידידו הטוב של 'דריוש' אביו, הם ההוכחה לכך, כמו גם אתר הקבורה המטופח של השניים בפרברי הבירה.

אכן זהו אותו מרדכי, יהודי ציוני, שמונה למשנה למלך פרס ושותף לשלטונו.

ואם כל האמור לעיל אינו מספק את נשיא אירן, אזי כדאי שיעלעל גם בפרק עלילותיו של 'המן בן המדתא', שזמן קצר קודם לכן, קם עלינו לכלותנו. הרשע שטמן פח ליהודים, נענש בסופו של דבר על-ידי 'אחשוורוש' ונתלה על העץ הגבוה, שהכין הוא עצמו למרדכי היהודי.

מלכי פרס הגדולים התאמצו ועשו רבות על-מנת להבטיח את קיומו ועתידו של העם היהודי, ואילו הנשיא האירני השיעי, תאב השלטון, מאיים עלינו לכלותנו. הוא, אחינו האובד, מאיים להרוס בנשק גרעיני את המפעל הציוני החשוב ואולי המשפיע ביותר בהיסטוריה האנושית, שהקימו אבות אומתו.

משטר האייתולות, ובתוכם הנשיא אחמדינג'אד מסרבים להבין, שקיומה של ישראל והמשכו של המשטר הציוני בארץ ישראל, אינם תלויים עוד ברצון השליטים בטהרן ואפילו לא במעשיהם הזדוניים, באתרי הגרעין הגלויים והחבויים, ברחבי אירן, אלא רק בהחלטות שיתקבלו בירושלים בירת ישראל. הפעם, בניגוד לעבר, יש בידי היהודים את היכולת לחרוץ את גורלה של אירן.

אחמדינג'אד היהודי, או השיעי, כמו גם סדרת הרשעים הקדמונית הבלתי נלאית ובהם: 'כנבוזי' המלך, 'בגוהי' שר הצבא, 'המן בן המדתא', ואפילו הצוררים בני זמננו היטלר או סטלין, הינם שליחי השטן והרוע בהתגלמותו, אך סופם שהם נעלמים מעל במת ההיסטוריה בבושת פנים, בפח שטמנו לעצמם.

לפיכך, טוב היו עושים נשיא אירן, 'מחמוד סבוררגי'אן אחמדינג'אד', וכנופיית האייתולות מטהרן, אילולא שלחו ידם בברית הדמים הנצחית, בין בני עמם לעם ישראל והולכים דווקא בדרך מלכי פרס. זאת אינה עוד ברית, אלא התגשמותה של נבואה היסטורית מקראית.

עמינו העתיקים והמפוארים, בני אלמוות הם, לעד יתקיימו, שכן "ככה ייעשה לעמים גדולים שמלך המלכים חפץ ביקרם".

הכותב הנו חבר אגודת הסופרים העברים.
תאריך:  06/10/2009   |   עודכן:  06/10/2009
דני בז
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הציונות נולדה בפרס
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מורה נבוכים
6/10/09 17:02
2
דני בז
6/10/09 19:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות

06/10/2009  |  הרמן וויס  |   מאמרים
יותר ויותר הורים גילו את יתרונות הטיפול ההומיאופתי כשיטת טיפול טבעית ויעילה לבעיות פיזיות ונפשיות, המשולבת עם רפואה קונבנציונלית. הטיפול המשולב מביא עימו גם שיפור כללי במצבו של הילד, כגון: שיפור העמידות בפני מחלות, קיצור זמן ההחלמה, נטרול ההשפעות השליליות של התרופות ועוד.
06/10/2009  |  ד"ר מוטי לוי  |   מאמרים
חוסר יצירתיות גורם לפוליטיקה ולתקשורת הישראלית לקשור השגת מטרות כתלות של המחיר המשולם תמורתן. השטחת המחשבה נמצאת בכל התחומים באסטרטגיה ובטקטיקה. במשך עשרות שנים נגררו מנהיגי המדינה להכרה ב"עם הפלשתיני" שהומצא לצורך סחיטה. מרגע שהתקבע "קיום העם הפלשתיני" כביכול, התאפשר לדרוש עבורו תקציבי או"ם, שטחי מולדת יהודיים ולרצוח יהודים באופן מוצדק כביכול. מכאן קצרה הדרך להטמעת המכשול הבא במוחנו ולפיו "מחיר השלום" הוא ויתורים מצידנו. מרגע שקשרנו שלום בוויתורים, נכנסנו לתחום הסחיטה שהערבים מומחים בו. שום עסקה לא יצאה עם הערבים לפועל, אלא כבסיס לסחיטה הבאה. מקרהו של גלעד שליט הוא מקרה טקטי הממחיש בעיה זו. שחרור רוצחים עבורו לא יביא לשחרורו. אם יביא לשחרורו, לבטח יקום גל טרור נוסף אשר יביא לחטיפת נוספים כפי שהבטיח מנהיג החמאס בסוריה! הגיע הזמן לדון בעניין בלי פזילה למסרים שטוחים ופופוליסטיים.
06/10/2009  |  ירון זכאי  |   מאמרים
יש שני כותבים בכירים בידיעות אחרונות (להלן ידיעות אחרונות בהחלט), נחום ברנע (להלן נחום) ושמעון שיפר (להלן שמעון), השניים הנ"ל (להלן השניים) מתפרנסים מכתיבתם, ומעניין ממה יתפרנסו השניים כאשר הידיעות תהיינה אחרונות בהחלט. על-פי מה שכותבים השניים בעיתון (4.10.09), המועד קרב והולך. נחום מכתר את דבריו בכותרת "על כשלון משלמים", ושמעון מכתר בכותרת "גול עצמי".
06/10/2009  |  אפרי הלפרין  |   מאמרים
כסף לא גדל על העצים. הוא צומח באינטרנט. אני לא מתכוון למיזמים השונים, לשיווק הרשתי, להשקעות ברכישת בעלות על ליין של מכונות קפה, על שותפויות שונות, שבהן נדרשת – על-פי ההצעה – השקעה מזערית-ביחס תמורת הבטחה לגריפת רווחים נאים. לא על אחיזת העיניים הגימיקית-שיווקית אני מתכוון. לא ולא. כלל וכלל לא. אני מתכוון לכסף שהוא משחק ילדים.
06/10/2009  |  אברהם שרון  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il