|   15:07:40
  גיא בכר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

רשת משרתת

מנועי החיפוש, הרשתות החברתיות, ובכלל - כל האתרים בעולם, נועדו אך ורק בשביל לשרת את מיליוני הגולשים גן עדן ברשת על קידום אתרים והתפתחות הרשתות החברתיות
04/11/2009  |   גיא בכר   |   מאמרים   |   תגובות
יש לך שאלה? הקש אותה וקבל תשובה [AP]

גוגל והתפתחותם של מנועי החיפוש

אין עוררין על כך שרשת האינטרנט היא מקור המידע הזמין, המקיף והיעיל ביותר בעולם. התואר הזה ניתן בצורה סופית עם הופעתם של מנועי החיפוש לפני כעשור. המנועים סיפקו פלטפורמה פשוטה יותר מלשאול את הספרנית - "איפה אפשר לקבל מידע על...?" - פשוט כנס, הקלק ומצא אינספור עמודי מידע רלוונטיים לשאילתא שהקשת. בשנים האחרונות נכנסו הרבה מאוד שיפורים למנועי החיפוש, והמובילה מביניהם, גוגל, אף השיקה כלי-עזר רבים כמו חיפוש פטנטים, כתובות, מאמרים אקדמיים ולאחרונה אף שירים ומידע על מוזיקה. עולם האינטרנט הפך גן עדן של למידה ולכל שאלה יש רבבות תשובות (כן, כן, נסו בעצמכם. אפשר לכתוב שאלות ולקבל מיד תשובה. השירות עובד טוב יותר כמובן בשפה האנגלית, שכן מנוע החיפוש העולמי הוא מקיף יותר) וזה קורה במהירות הבזק - 0.27 שניות בממוצע, ובגרסה החדשה שעתידה להיכנס לפעילות, גוגל קפאין, יורדת כמות הזמן אפילו ל-0.21 שניות!

התחרות הוכרעה בצורה מוחצת על-ידי גוגל, והיום התרבות עוברת אט-אט למצב בו גולשים כמעט שלא מקישים את כתובת האתר בו הם מעוניינים, אפילו אם זה האתר שלהם. הרבה יותר קל להיכנס לגוגל ולכתוב בעברית את שם האתר ומיד לראות אותו ולהיכנס פנימה. כשגוגל הוסיפה את המודעות הממומנות, היא הפכה לחברה הרווחית ביותר באינטרנט.

עידן של רשתות חברתיות

בחלוף השנים, החלו לצוץ הרשתות החברתיות, כדוגמת מייספייס (MySpace) ופייסבוק (Facebook) אשר סיפקו לגולשים את האפשרויות לחפש חברים, לדבר איתם (הייתה זו התפתחות משמעותית לאחר הצלחתן של הפלטפורמות של המסרים המיידיים כדוגמת ICQ, ו-Live Messenger), ליצור קבוצות, להיזכר בחברים מהעבר, ואפילו ליצור משחקים משותפים. כיום רשת פייסבוק מדווחת על למעלה מ-300 מיליון משתמשים (מספר הגדול ממספרם של תושבי ארה"ב), מספר שעולה מדי יום בהתמדה. לאחרונה, צצו פלטפורמות הקרויות מיקרו-בלוגינג, המאפשרות למשתמשים שלהן לשלוח עידכוני טקסט קצרים, תמונות, קטעי קול וקליפים, ולפרסם אותם לכל החברים שלהם בלחיצת כפתור (אפשרות ש"הומצאה" בתחילה בפייסבוק, והייתה כה פופולרית עד שנפתחו מיזמים שכל מטרתם היא האפשרות הזו בלבד - מסרים מיידיים לרשת אנשים), המובילה שבהן היום היא טוויטר (Twitter).

נראה שבמקביל לדרישתם של הגולשים למענה מיידי במציאת תשובות לשאלותיהם, מעוניינים הם גם באפשרות לתקשר בצורות שונות עם המכרים שלהם, ואף ליצור מכרים ושיתופי פעולה חדשים גם בצורה וירטואלית ואם אפשר, אז כמה שיותר. לאחרונה, הדבר הפך כה משמעותי עד שהודעות הטוויטר ששלחו האזרחים האירנים בהפגנות שלאחר הבחירות המפוקפקות, היו יותר מהירות ומיידיות, ומעל לכל אמינות (ללא פרשנות תקשורתית) בהרבה אפילו מאלה המגיעות לעיתונים מסוכנויות הידיעות השונות.

SearchWiki, החיפוש החברתי ו"הגל" של גוגל

האם יגיע היום שבו ישלבו השניים כוחות? נראה שהעתיד כבר ממשמש ומגיע. לאחרונה נחשף כי נחתמו הסכמי שיתופי פעולה בין מנועי החיפוש השונים (בינג של מייקרוסופט ויאהו, ומייד אחריהן הצטרפה גוגל לפרסומים הרשמיים) ובין פייסבוק וטוויטר. שיתוף הפעולה נוצר למען הצגתם של מסרים ומודעות בתוצאות החיפוש, זאת לאחר שהמידע הזה היה זמין אך ורק לאותן קבוצות סגורות כביכול, או משתמשים רשומים ברשתות הללו. בקרוב, כשנכתוב משהו במנוע החיפוש בתחתית התוצאות יוצגו תוצאות מהמעגל החברתי שלי (שילוב של ג'ימייל, משפחה, ועמיתים לעבודה הנמצאים ברשת החברתית שלי). במקביל לזה הושקה תוכנת "הגל" של גוגל (Google Wave) המאפשרת לקיים שיחות בצורה מתוחכמת למדי עם אפשרויות להוספה של תמונות וסרטונים בצורה ידידותית ביותר (נשמע מוכר...?).

כיום, מנועי החיפוש השונים מבססים את מדרג התוצאות שלהם בין היתר ובמשקל רב, על כמות הקישורים שמובילים אל אתר כלשהו, מתוך המסקנה שאם בחרו אותם אתרים להוציא קישור אל מקור מסוים ניתן להקיש שהוא שווה את זה, וכמובן גם רלוונטי לגולשים. ברגע שלאתר מסוים יש יותר קישורים ממקורות מגוונים (כשהסמכותיים ביותר מן הסתם הם אתרי אקדמיה, ממשלה ופורטלים גדולים), סביר להניח שהוא יקבל דירוג גבוה לביטויים הקשורים אליו, שכן אט-אט הוא הפך לאוטוריטה בתחומו. סברה שעולה לאחרונה, היא שנראה שבעתיד הרחוק ייקבע הדירוג דווקא על-ידי הגולשים, ואהדתם את אותם אתרים, ופחות על-ידי נתונים קרים כמו כמות קישורים נכנסת.

דבר נוסף מעניין שקרה לפני תקופה קצרה, הוא שגוגל השיקה אפשרות שנקראת SearchWiki, במהדורה מוגבלת רק עבור משתמשים רשומים במנוע החיפוש הבינלאומי (Google.com). כל משתמש יכול להחליט איזה תוצאה הוא רוצה לראות במקומות הראשונים (כבר הוזכר שמשתמשים נוהגים לכתוב שוב ושוב את אותם ביטויי חיפוש, במקום להקיש את כתובת האתר אליו הם רוצים להגיע), ואפילו למחוק מהרשימה אתרים שהוא לא רוצה לראות יותר. ניתן בנקל להבין, שברבות הימים תיתן גוגל משקל לאתרים שהרבה מאוד גולשים העדיפו דווקא אותם אותם, ו"הרימו" אותם ממקומות נמוכים אל ראש התוצאות שלהם.

העתיד מבטיח עוד ועוד שכלולים בשירות הגולשים

חברות רבות מציעות שירותי קידום אתרים ושיווק באינטרנט, בשביל לאפשר לקהל לקוחותיהן להשיג תנועה ערה של גולשים. אין עוררין על כך שהשיטה הפופולרית והמוצלחת ביותר היא זו המוכוונת להעלאת הדירוג של האתר במנועי החיפוש כשגוגל כמובן בראשן (מעל ל-70% מהגולשים בעולם מעדיפים אותו, ובישראל גם מעבר ל-90%). עד היום הגישה השלטת היא שימת דגש על כמויות אזכורים וקישורים נכנסים גדלות בכל חודש, וכמובן עידכון שוטף של תכני האתר, אך נראה שהעתיד צופה לנו זמנים בהם אך ורק שימושיות גבוהה, וטובתם של הגולשים היא שתקבע מי יגרוף את התנועה, האהדה ובסופו של יום גם את הכסף.

אחרי הכל, גם מנועי החיפוש, וגם הרשתות החברתיות, ובכלל - כל האתרים בעולם, נועדו אך ורק בשביל לשרת, אותנו הגולשים.

הכותב הוא הבעלים, וסמנכ"ל השיווק של חברת דוראן קידום אתרים ומרצה קורס לקידום אתרים - בשיתוף עם חברת סאו-סימפל ומכללת היי-טק.

תאריך:  04/11/2009   |   עודכן:  31/12/2009
גיא בכר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רשת משרתת
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מתן עזתי
4/11/09 15:27
2
גיל קרמר
4/11/09 16:59
3
דוראן
22/01/10 14:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פסוריאזיס, או בשמה העברי, ספחת, היא מחלת עור כרונית ממנה סובלים בין 3%-1% מכלל האוכלוסיה. היא מתבטאת בנגעים עוריים בגוון ורדרד, המכוסים קשקשת (קילופי עור) ומופיעים באזורים שונים בגוף ובקרקפת.
04/11/2009  |  ד"ר מיכאל כהנא  |   מאמרים
במשך 14 שנים, מאז הרצח הנורא של יצחק רבין, עוסקים הציבור והתקשורת, ללא הרף, בנושאים רבים הקשורים לרצח: בהסתה ובשיסוי שקדמו לרצח (היו או לא היו? בוודאי שהיו), במורשתו של יצחק רבין, ובאופי ובמהות שיש להקנות ליום הזיכרון של ראש הממשלה שנרצח. שאלות נכבדות. בשנים האחרונות היינו עדים לניסיונות נואלים לשרבב גם את הרוצח, עונשו ותנאי מאסרו, לסדר היום התקשורתי בהתקרב מועדי הזיכרון. יש לדחות זאת כמובן בשאט נפש.
04/11/2009  |  ד"ר דוד אדלר  |   מאמרים
  • ד"ר אורנה אבני
כמו במקרי רצח קודמים, רצח משפחת אושרנקו שוב העלה מן האוב את הקריאות להחיל בחוק עונש-מוות במקרים שהם יוצאי-דופן. סוף-סוף, בעיתוי של "טוב מאוחר מאשר לעולם לא", נולדה בכנסת הצעת-חוק חדשה לגזירת עונש-מוות על רוצחי-ילדים. הכל בזכותם של נציגי ארבע סיעות מן הקואליציה והאופוזיציה, שהתעוררו לצורך העניין לעשות מעשה. הארבעה חתמו על יוזמת-חקיקה, שקובעת כי אדם שהורשע ברצח קטין עד גיל 13 יידון לעונש-מוות.
04/11/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
לנכי צה"ל נמאס, נמאס מהזלזול, נמאס מהיחס, נמאס מההתעמרות, נמאס מהקיצוצים, נמאס מחוסר השיקום, נמאס!
04/11/2009  |  מוטי פלד  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il