|
חלוקת הארץ היא רצון האל. המנתחלים מגייסים את התנ"ך לתפיסתם הקנאית [פלאש 90]
|
|
|
|
|
לפני זמן מה צפיתי באחת מתוכניות "מועצת החכמים" שמשודרת בערוץ 10 בהנחיית דן מרגלית.
היה רגע, שבו אחד המשתתפים ביקש להביא צידוקים להיותנו כאן מהבטחותיו של האל לאברהם אבינו בברית בין הבתרים, ובינהם הזכיר את ההבטחה לתת את הארץ הזאת מנהר מצרים ועד הנהר הגדול נהר פרת".
דן מרגלית מיהר להסות את המשתתף, כדי שלא תצא מתוכניתו זו הסתה כביכול לציבור היהודי הקנאי, לראות בכל השטח הגדול הזה כמין חזון להגשמה עבור מדינת ישראל.
ואז חשבתי, מה באמת הבטיח האל לאברהם באותה התגלות.
דרך אגב העם היהודי ניכס ומנכס לעצמו את כל הבטחות השם לאברהם אבינו כאילו הן כוונו מלחתחילה על-ידי השם להתקיים בעם היהודי, אין טעות גדולה מזו.
כל הבטחות האל נאמרו לאברהם אבינו בלשון "לזרעך". דהיינו לישמעאל, ולצאצאיו המוסלמים והערבים, וליצחק, ולצאצאיו היהודים. יש משמעות רבה לעובדה שישמעאל היה הבן הבכור של אברהם.
באו נבחן את ההבטחות אחת לאחת ונראה כיצד הן מומשו בפועל:
1. ההבטחה:
"לזרעך נתתי את הארץ הזאת, מנהר מצרים עד הנהר הגדול נהר פרת" (בראשית ט"ו יח)
a. קיום ההבטחה בזרע ישמעאל:
ההבטחה קויימה במלואה לצאצאי ישמעאל, המוסלמים והערבים ויותר מכך, המוסלמים שולטים כיום על כל השטח העצום שבין האוקיינוס האטלנטי במערב עד כמעט הקצה השני במזרחה של אסיה, ממרוקו במערב ועד פקיסטן ואפגניסטן במזרח
b. קיום ההבטחה בזרע יצחק:
לא קויימה לחלוטין בצאצאי יצחק היהודים.
2. ההבטחה:
"הבט נא השמימה וספור הכוכבים - אם תוכל לספור אותם, ויאמר לו כה יהיה זרעך", (בראשית טו ה')
a. קיום ההבטחה בזרע ישמעאל:
ההבטחה קויימה במלואה בצאצאי ישמעאל הערבים והמוסלמים.
b. קיום ההבטחה בזרע יצחק:
לא קויימה לחלוטין בצאצאי יצחק היהודים.
3. ההבטחה:
"שא נא עיניך וראה מן המקום אשר אתה שם...כי את כל הארץ אשר אתה רואה, לך אתננה ולזרעך עד עולם". (בראשית יג, יד)
a. קיום ההבטחה בזרע ישמעאל:
ההבטחה נאמרה לזרע אברהם, דהיינו: לצאצאי ישמעאל ולצאצאי יצחק, משמעותה חד-משמעית, חלוקת הארץ, ארץ כנען, בין צאצאי ישמעל הערבים, וצאצאי יצחק היהודים.
b. קיום ההבטחה בזרע יצחק:
הקנאים היהודים משתמשים בהבטחה הזו כאילו היא קושאן לבלעדיות על ארץ ישראל לצאצאי יצחק היהודים. ואולם, הארץ הובטחה על-ידי האל לשני העמים. מכאן שניתן ליחס למושג "שתי מדינות לשני עמים", את קיום רצון האל.
4. ההבטחה:
"ושמתי את זרעך, כעפר הארץ" (בראשית יג, טז) וכן (בראשית יב,ז)
a. קיום ההבטחה בזרע ישמעאל:
ההבטחה קויימה במלואה בצאצאי ישמעאל הערבים והמוסלמים.
b. קיום ההבטחה בזרע יצחק:
לא קויימה לחלוטין בצאצאי יצחק היהודים.
מה מסתבר מכך:
א. במבחן התוצאה, כל ההבטחות כולן, קויימו בישמעאל ובצאצאיו. אין אף הבטחה, ולו אחת, שקויימה ביצחק וצאצאיו.
אולי הדבר מעיד כי מלחתחילה לא התכוון אלוהים להבטיח הבטחות, אלא כאלה שיתקיימו, על-פי דיני הבכורה, בזרע ישמעאל, בנו הבכור של אברהם,
ב. אין בסיס תורני להנחה כי לעם היהודי יש בלעדיות על הארץ. להפך, רצון האל מהבטחותיו לאברהם כי צאצאי ישמעאל הערבים וצאצאי יצחק היהודים, לפחות יחלוקו בינהם את הארץ.
ג. מדינת ישראל בגבולות 4.6.1967 לעם היהודי, יתר שטחי ארץ ישראל מה שנקרא יש"ע יהיו לעם הפלסטינאי . כל הישובים היהודיים הפוליטיים, בתחומי יש"ע סופם חורבן מידי השם, כפי שנחרבה ההתיישבות היהודית ברצועת עזה. לא יעזור מאומה לכל הקנאים ביש"ע. זה רצון השם, ביהודה ושומרון, לא תשאר אבן על אבן יהודית, כי זה רצון השם מדאורייתא.
ד. ועוד דבר "שתי מדינות לשני עמים", זה רצון האל. זה קיום מובהק של הבטחת הקב"ה לאברהם.
ה. כל הקנאים המתנגדים לכך , חוטאים נגד רצון האל.
ו. מכאן אני רוצה להרגיע את דן מרגלית לגבי ההבטחה לבעלות על הארץ מנהר מצרים ועד נהר פרת. היא לא נאמרה כדי שתחול על צאצאי יצחק, העם היהודי, אלא על צאצאי ישמעאל המוסלמים והערבים וכך היא אכן מתקיימת. לכן אתה ואנחנו יכולים לחיות עם ההבטחה הזו מעתה בשלום. ובבטחה, לא לנו, ברוך השם, היא נועדה.