|   15:07:40
פובליציסט   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

גבי אשכנזי - פוליטיקאי קטן המתעסק בכסת"ח

ציפינו מהרמטכ"ל שיציע חלופות לעסקת שליט האומללה - במקום זאת קיבלנו רמטכ"ל הססן ופחדן והגרוע מכל - כסת"חיסט במיטבו
24/12/2009  |     |   מאמרים   |   תגובות
הפוליטיקאי גבי אשכנזי [פלאש 90]

רצה לקלל ונמצא מברך
ראובן לייב
בכיר לשכת ראש הממשלה, שיצא ב"עליהום" על הרמטכ"ל בשל תמיכתו בעסקת שליט, רק הוכיח בדבריו הבוטים את עליבותו
לרשימה המלאה

צבא "מתחרד" ואיכותי? - חס וחלילה!
אהרון רול
השתלחות השר אהוד ברק בישיבות ההסדר באה להכפישן ולצמצם שירות יוצאיהן בצה"ל, וזאת ע"מ שלא להפוך את הצבא ל"מתחרד" רחמנא לצלן
לרשימה המלאה

   רשימות קודמות
  הרפיסות של "המנהיג" נתניהו
  האליטות בישראל שולטות ומהוות סכנה
  ישראל. רכרוכית. הייתכן?
  נתניהו - ימין או שמאל?
  גבירותי ורבותי: השמאל בפאניקה

"איך הוא העז"? הזדעקו הכתבלבים, איך אותו בכיר העז לומר כי "המלך אשכנזי" הוא עירום? ובכן, גבירותיי ורבותיי, האמת במקומותינו כידוע מאוד כואבת, אך האומר אמת - דינו אחד, והוא - להיות מושמץ!

זה לא סוד (ואין צורך להתיפייף יותר מדי) שהחמאס ביזה את מדינת ישראל - הוריד אותה על הברכיים והשפיל אותה עד עפר (עדיין לא הספיק לכסות את המדינה בעפר...). עצם ההתרפסות וההתבטלות העצמית של שרינו בפני כנופיות חמאס אומרת דרשני, עצם העובדה הבסיסית שהכנופייה של חמאס מכתיבה תנאים (אני לא מאמין שאני כותב זאת) לצבא ולמדינה החזקה במזרח התיכון... פשוט בלתי מתקבלת על הדעת!

והנה קם לו אדם הגון ואומר: "הרמטכ"ל לא מציע חלופות מבצעיות, לא יוזם אמצעי לחץ על חמאס, לא יצירתי, לא מתוחכם ועצל, לא מחדש לנו דבר ומעדיף לשמור על ראש קטן וללכת עם העדר". האמת, כאשר שמעתי זאת לא הופתעתי, שנים אני טוען ומתריע כי המערכת הצבאית הסתאבה, הפוליטיקה נכנסה לצבא ובמקום מפקדים נועזים מתוחכמים, קרי רוח ויוזמים, כאלה שמגדילים ראש - קיבלנו למרבה הצער חבורה של פוליטיקאים במדים. חסרי מוטיבציה, חסרי תעוזה ומחשבה מקורית, מפקדים שכל מה שמעניין אותם זה כמה שפחות לעבוד וכמה שיותר להתקדם בדרגות ובתפקידים, לשרוד במערכת וכן, גם "לפעול ולפזול" בכדי להתחבב הן על הפוליטיקאים והן על "מעצבי דעת הקהל".

עצם העובדה שכל העדר התקשורתי התגייס להגן על אשכנזי מוכיחה את אמיתות דבריי. הקצין הבינוני חסר התעוזה והמחשבה שהפך לפוליטיקאי קטן - הוא, מסתבר, יקירם ואתרוגם של יפי הנפש. נשאלת השאלה הבסיסית - לשם מה מונה הרמטכ"ל? האם הוא מונה בכדי "לחשוב מחוץ לקופסה", או שכל תפקידו מסתכם ב"לומר אמן" לכל גחמותיהם של הפוליטיקאים והעיתונאים מלחכי הפינכה?

מתחנחן בעיני השמאל והתקשורת

אם הרמטכ"ל חושש להציע חלופות מבצעיות, אמצעי לחץ חזקים יותר על חמאס וכלים אחרים שיש לפעול בהם (ויש כלים, והרבה!), יואיל נא בטובו להסיר את מדיו ולומר "אינני ראוי ואינני מתאים לתפקיד הרמטכ"ל". רמטכ"ל לא נבחר בכדי לשמש פוליטיקאי במדים, עליו ליזום ולהציע הצעות, שכן בידיו הכלים שאין לפוליטיקאים. במקום זאת, מתעסק אשכנזי בפוליטיקה (כמו רבים לפניו). הוא מנסה למצוא חן בעיני השמאלנים בתקשורת, דורש לסגור את ישיבות ההסדר, מפנה כתף קרה ללוחמים כגון סגן אדם מלול (אשר ביצע לחימה בתנאים קשים, ביצע "פשע מלחמה" של כאפה למחבל ועל כך הפך להיות הש"ג והשעיר לעזאזל של אשכנזי ואלוף פקמ"ז לשעבר האלוף הכושל שמני) - אכן הסברה לתפארת מ"בית המדרש" של צה"ל עצמו לכל האנטישמים והגולדסטונים למיניהם.

מנגד, אשכנזי מסתחבק עם "יקירת הברנז'ה ו-"אוהדת" צה"ל הגדולה, הלא היא העיתונאית "ההגונה והאמיצה" אילנה דיין. דרך אגב - אותה דיין ממשיכה במעלליה בתוכנית "עובדה" (כלומר "שקר"). לאחר שבישלה קלטת לפני 5 שנים נגד הסרן הדרוזי, היא לא מסתפקת בכך והזמינה לתוכניתה את ה"גיבור", הלא הוא השטינקר שהלשין על "פשעי המלחמה" של סגן אדם מלול ופלוגתו... ועם אותה דיין יושב אשכנזי ב"שירותרום" של התחנה הצבאית... עונה על שאלותיה בדבר סרבנות (רק מצד ימין כמובן - אכן אין גבול לחוצפה), עונה על שאלותיה בדבר דוח גולדסטון (גולדסטון קח את הפלאפון של דיין, יהיה לך עוד ממי ללמוד להבא כיצד לאסוף אינפורמציה שקרית ולהשתמש בה...). כל זאת עושה אשכנזי ללא שמץ של בושה!

מנגד, שוב הוא ודובר צה"ל אבי בניהו (שמאלן קיצוני שהיה מפקד גל"צ, התחנה הצבאית הסופר-שמאלאנית, ועיתונאי בעיתון הקומוניסטי "על המשמר". אללה ירחמו) מנסים לבלום ולסתום את פיו של הרב הצבאי הראשי רונצקי, כי חלילה להם מלתת לחובשי הכיפות להתחזק בצבא (מי הם חיילי ההסדר לעומת "העיתונאית ההגונה והאמיצה" אילנה דיין?), מדליפים במכוון פקודות יום בדבר עקירת ישובים והריסה של בתי המחבלים... סליחה, מתנחלים... (כידוע, כאן הצבא גיבור גדול), ועל כל זה עובר אשכנזי לסדר היום.

בנוסף, אשכנזי "לא מסתדר" עם אלוף פיקוד הדרום גלנט ולכן העדיף את בני גנץ (שהפקיר את החייל מדחת יוסף בקבר יוסף וסמך על ידידו "הצדיק", ג'בריל רג'וב, שיחלץ את החייל) כסגנו - וזאת כהוקרה על שיקול הדעת המצוין של גנץ, במיוחד במצבי לחץ. היכן צה"ל הנועז והחזק של מבצע אנטבה?

מה עשה אשכנזי בשנים האחרונות כאשר הוא בתפקיד בכדי לקדם את שחרור שליט, וזאת מבלי להיסחט ולהיכנע לחמאס? במקום מעשים הוא מתעסק בדמגוגיה ואומר לנו: "אם ישוחררו המרצחים מהחמאס אנו כבר נדע איך לטפל בהם". אשכנזי, אל תמכור לנו לוקשים! שמענו כבר אמירות כאלה בעבר הלא רחוק ("נשבור להם ידיים ורגליים" - רבין; "אם יפול ולו קסאם אחד ניכנס בהם בכל הכוח" - שרון וכולי). שמענו וראינו, ואם זה לא היה עצוב, היינו מתפקעים מצחוק. לכן, אשכנזי, חסוך מעצמך לפחות את הבושה והמבוכה לעתיד! וככה, בניצוחה של התקשורת, החליט לו אשכנזי שהכניעה לחמאס היא הפתרון היחיד ואין פתרונות אחרים.

נתניהו נוהג איפה ואיפה
גיבה את הרמטכ"ל. נתניהו [פלאש 90]

ועוד דבר - אי-אפשר שלא לומר כמה מילים על ביבי נתניהו. נתניהו, שכתב ספרים על מלחמה בטרור, ספרים שפורסמו ונמכרו בכל העולם, מתגלה למרבה הצער כאימפוטנט מוחלט. כאשר אני מצרף לרפיסותו בעניין עסקת שליט גם את רפיסותו בנוגע להקפאה - מסקנותיי עגומות ביותר. קשה לי לומר זאת, ביבי - מעשיך הבלתי-מוסריים והלא-אחראיים הם בכייה לדורות, וזיכרו את דבריי.

כמו שחשבתי, ולא במפתיע, גם במקרה זה ראש ממשלתנו המתרפס והרופס, ביבי נתניהו (בובת המריונטה של האליטות), הזדרז לגבות את הנפל אשכנזי. כמו שגיבה גם את "מחריב ומקפיא הבנייה" אהוד ברק, כך לא נתן ולא נותן גיבוי לשרים בוגי יעלון ("וירוסים"), יעקב נאמן (פיצול סמכויותיו של היועץ המשפטי לממשלה) ויובל שטייניץ (ש"העז" לתקוף את "היכל הקודש" של בג"צ). אכן דוגמה למנהיגות אמיצה של ראש ממשלה מהימין...

פוליטיקה בעורפו
מורו ורבו. ברק [צילום: פלאש 90]

שאלותיי לאשכנזי:

  • מה תאמר לאותן משפחות שכולות שיקיריהן נטבחו על-ידי המרצחים שאתה תומך בשחרורם כעת?

  • מה תאמר כרמטכ"ל לאותם החיילים שסיכנו את חייהם בכדי ללכוד את אותם המרצחים, שאתה תומך בשחרורם כעת?

  • מה תאמר למשפחות של אותם חיילים שנפלו בכדי ללכוד את אותם המרצחים, שאתה תומך בשחרורם כעת? האם הם נפלו לשווא?

  • ואם כבר מדברים על מוטיבציה - איזו מוטיבציה תהיה לחיילים להילחם ולתפוס מחבלים בעתיד? הם הרי יידעו כי בבוא היום ממשלת ישראל שוב תיכנע לדרישות כנופיות החמאס (עקב ה"יצירתיות" של צה"ל הגדול ויועצי האחיתופל שבאים מתוכו). והרי ידוע כי במידה שייחטף חייל (זה משתלם לחמאס) ייווצר כאן פסטיבל מתוזמר עם סחיטה רגשית מצד התקשורת, וממשלת ישראל שוב תזחל על ארבע!

מצבא מגן למוגן

צר לי לומר זאת, אך אשכנזי פשוט אדם לא חכם. הוא גורם לאנדרלמוסיה בצבא וזאת הוא עושה יחד עם מורו ורבו, הלא הוא ("המוח האנליטי" אהוד - שומר החוק ומגן הפיליפניות - ברק). הוא מוביל את חיילי ישיבות ההסדר לפינה - דורש מהם לפנות ולגרש יהודים. קל לשער שהם לא יעשו ולא יהיו מסוגלים לעשות זאת, והתוצאה תהיה שלא יסכימו (בצדק!) לשרת בצבא כזה. ולא רק ישיבות ההסדר - ראינו שאחרי דבריו המתלהמים של אשכנזי בבקו"ם בדבר ה"סרבנות", באו ונשאלו חיילים חילוניים (ללא רבנים) על כך והפלא ופלא - הם אמרו שלא יסכימו לבצע פקודה בלתי-אנושית זו! ללמדכם עד כמה יש לדבריו המתלהמים של אשכנזי השפעה על המתגייסים החדשים.

מנגד, אשכנזי ודובר צה"ל השמאלן אבי בניהו לא עושים דבר וחצי דבר נגד חיילי הסדיר - כן, סדיר! - המפגינים בחופשות הצבאיות שלהם, בדרך כלל בימי שישי בבילעין ובנעלין. ושוב, בנוסף לכל זה, הוא גם מוריד את המוטיבציה של כלל החיילים. לשם מה להילחם בעתיד ולשחרר שטחים וללכוד מחבלים, שהרי אחר-כך הכל יימסר לערבים - גם השטחים וגם המחבלים.

אכן, מצב עגום שבו הצבא, שהיה המגן של הציבור, הפך להיות למרבה הבושה - הצבא שמוגן על-ידי הציבור. מעין פסיכוזה המונית בכדי לשחרר את שליט, כאן עכשיו, ובכל מחיר. הצבא אמור לצאת מכל זה גיבור? מי בדיוק החזיר את שליט ובאיזה מחיר? המחיר שהאזרחים, ש"צבא הגנה לישראל" אמור היה להגן עליהם, ישלמו בעתיד? האזרחים אמורים להיות המגינים בגופם ובחייהם על מחדלי הצבא? אכן ביזיון קולוסיאלי! וכמו שאמרו לנו בעבר אשכנזי וקצינים דומים לו: "אין פתרון צבאי לטרור", וקיבלו את מבצע "חומת מגן" (החלטה מוצלחת, אומנם מאוחרת, של שרון). "אי-אפשר לחסל את החמאס. הפתרון המדיני", אמרו וקיבלו את "עופרת יצוקה", שהופסקה באמצע (במידה רבה בגלל עצות האחיתופל של אשכנזי הרופס). "אי-אפשר לחסל את חיזבאללה. הפתרון המדיני", אמרו וקיבלו את מלחמת לבנון השנייה, שהופסקה באמצע (אילו הצבא בזמנו לא היה מתעסק כל-כך הרבה בהינתקות - גם מלחמת לבנון השנייה הייתה מנוהלת טוב יותר).

חבל שבנושא שליט הגישה דומה, ולפני שמיצו וניסו את כל אמצעי הלחץ על חמאס - באים אשכנזי ושכמותו עם הדגל הלבן לקבינט ואומרים: "אין אפשרות אחרת לשחררו". ובכן, יש ויש! חבל שהמדינאים ואנשי הצבא הם כה יפי-נפש, רכרוכיים וחסרי תחכום, תעוזה ויצירתיות. על המחדל הנוכחי של הרמטכ"ל ויועצי האחיתופל שלו נשלם כולנו בריבית דריבית! הלוואי שאתבדה. לכל אותם אלו הטוענים כי האחריות למחדל היא גם של ראש השב"כ - אומר כי אכן יש ליובל דיסקין גם אחריות לביזיון ולמחדל, אך הוא (לפי מה שידוע עד עתה) מסרב להיכנע לחמאס ולקבל את תנאיו. וגם אם היה ויש כשל במודיעין של השב"כ בעזה (לאחר שמדינת ישראל ברחה מגוש קטיף, מבוזה, עם זנב בין הרגליים), ראש השב"כ לא בוחר בפתרונות הקלים ובמניפולציות הרגשיות. כמובן שניתן היה לעשות יותר, אך דיסקין לפחות לא מעז לחשוב על כניעה, וכך גם ראש המוסד מאיר דגן. כנראה שהפוליטיקה לא קורצת להם מעבר לכתף.

תאריך:  24/12/2009   |   עודכן:  24/12/2009
אריה פרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גבי אשכנזי - פוליטיקאי קטן המתעסק בכסת"ח
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קציני הצבא הפכו
24/12/09 14:19
2
כל הכבוד
24/12/09 14:23
3
מויה
24/12/09 17:26
 
שרון ר.
24/12/09 23:46
4
מרק_טווין
24/12/09 20:24
5
א מ רול
24/12/09 23:42
6
אבנר. ד
25/12/09 10:49
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ב-1939, כשרצינו ליישב את הארץ, הם הפריעו עם גזרות "הספר הלבן", ב-1948 הם היו לצד הערבים וחילקו את המזרח תיכון בצורה כזו שהשאירה לישראל ק"מ וחצי של מדינה. לאחר מכן, ב-1956, כשנאצר סגר להם את התעלה, הם ביקשו מבן-גוריון שיילחם למענם במצרים ועכשיו הם מנסים להכתיב לממשלת ישראל את גבולות הקבע באמצעות חרם כלכלי. מסתבר שמדינתנו הקטנה מפריעה לאימפריה הבריטית מסיבה כלשהי. עברנו את פרעה, נעבור גם את המלכה.
24/12/2009  |  עמי רוחקס דומבה  |   מאמרים
בראיון שנתן לעיתון הארץ (דצמבר 2009), חזר נשיא הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס, על עמדתו משכבר הימים, לפיה ניתן יהיה לחדש את השיחות בין ישראל לפלשתינים רק לאחר שישראל תקפיא באופן מוחלט את הקמתן של התנחלויות בכל רחבי הגדה המערבית, לרבות במזרח ירושלים. אך ב"שליפה" חדשה שאולי נועדה לאותת על גמישות, הוא הוסיף ואמר, שניתן לפתוח בשיחות באופן מיידי, גם ללא הצהרה פומבית על הקפאה.
23/12/2009  |  מרק הלר  |   מאמרים
בכל העולם קיימות קהילות יהודיות, בהן חיים יהודיים מטעמי נוחות האם במצב בו נקלעת קהילה יהודית כזו לצרה, צריכה מדינת ישראל לסייע לה, או שמא בחירתם בחיי הנוחות בגלות משאירה אותם לבד?
אני לא יודע על מה חשבו נועם ואביבה שליט כשראו בטלוויזיה ב-2004 את המחלוקת סביב עסקת טננבאום. יכול להיות שתמכו, יכול להיות שהתנגדו, ואפילו יכול להיות שהתווכחו ביניהם. אני כן יודע, שאלה שהתנגדו, ובכללם ציפי לבני, עשו זאת, רק משום החשש שעסקת טננבאום תפיל את השמיים על משפחת שליט. וזה בדיוק מה שקרה.
23/12/2009  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
בפעם הראשונה שהוטל עלי לסקר ישיבת ממשלה הייתי כתב צעיר בגלי-צה"ל. נשלחתי להחליף כתב ותיק שיצא לחופשה. אין די בתדרוך שעורך מזכיר הממשלה לאחר הישיבה, הסבירו לי, דבר עם שרים ותשמע מהם. צילצלתי בחשש לאחד השרים הביתה. הופתעתי: השר הנכבד היה מוכן לספר לכתב צעיר שלא פגש מעולם על עניינים שונים שעלו בדיון בממשלה. כך עשו גם שרים אחרים. רק שר אחד, למיטב זכרוני, סירב בתקיפות מנומסת. אני לא מכיר אותך, אמר, וכמעט טרק את הטלפון.
23/12/2009  |  רפי מן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il